Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"ei ole mitenkään tavatonta, että naiset ilmoittavat Tinderissä etsivänsä yli 180-senttisiä miehiä"

Vierailija
30.05.2025 |

Nyyh.

t: mies, 179 cm

"Tinder kokeilee maksullisissa versioissaan ominaisuutta, jonka avulla voi seuloa kumppaniehdokkaita pituuden perusteella"

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011267121.html

Kommentit (419)

Vierailija
41/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kieltämättä aika haastavaa nykyisellään. Joskus hieman nuorempina (27-32) kokeiltiin viiden kaveruksen porukalla tinderiä tovi. Erilaisia kuvia, profiilit kuntoon, jne. Kukaan meistä ei ole ylipainoinen, ja olemme kaikki 175-190cm välillä, jokainen korkeastikouluttettu. 

Meni pitkälti kuten odotimme: 

Komein sai reilut 200 mätsiä kuukaudessa, muut 2-5. Eihän se paljoa motivoinut. 

Vierailija
42/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no, mulle ihan se ja sama jos joku kutsuu pinnalliseksi. itse olen 165cm, ja PREFERENSSINI on 185-195cm miehet.

ei tarkoita että PITÄÄ olla sen verran jos oikein kolahtaa, vaan se on preferenssini mitä ei voi muuttaa millään määrällä selittelyä tai maanittelua.

ihan kuten joku tykkää laihoista, toinen pullukoista, isorintaisista, pienirintaisista jne. naisista. ei sitä voi itse valita

Jännä että miehet alapeukuttaa tätä vaikka varmasti heilläkin jokaisella on omat mieltymykset naisen suhteen eikä se ole mikään universaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksissani naisille mies on ihanteellisesti 20-25 cm pidempi. Brutaalia. Olen itse lyhyehkö mies, mutta onneksi voin kompensoida kasvoillani. 

Vierailija
44/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, mulle ihan se ja sama jos joku kutsuu pinnalliseksi. itse olen 165cm, ja PREFERENSSINI on 185-195cm miehet.

ei tarkoita että PITÄÄ olla sen verran jos oikein kolahtaa, vaan se on preferenssini mitä ei voi muuttaa millään määrällä selittelyä tai maanittelua.

ihan kuten joku tykkää laihoista, toinen pullukoista, isorintaisista, pienirintaisista jne. naisista. ei sitä voi itse valita

Jännä että miehet alapeukuttaa tätä vaikka varmasti heilläkin jokaisella on omat mieltymykset naisen suhteen eikä se ole mikään universaali.

Saa olla mieltymyksiä mutta ihan naurettavaa rinnastaa miehiä ja naisia tässä asiassa. Miehet tykkäävät vaikka minkälaisista eri naisista ja kaikille on faneja ja ottajia, jopa niille parjatuille lihaville.

Sen sijaan mitä tulee naisiin, lukemattomat live-testit ja vertaisarvioidut tutkimukset todistavat miten heillä on aivan murskaavalla ylivoimalla preferenssinä miehen korkea pituus, atleettinen keho sekä komeat kasvot. Eli sellaisia miehiä joita on korkeintaan joku 1-2% miesväestöstä tavoittelee joku yli 95% naisista. 

Eli tilanne ei ole sen erilaisempi kuin muilla nisäkäslajeilla. Naaraat ovat tajuttoman nirsoja ja uroille kelpaa lähes reikä kuin reikä. Turha tätä asiaa on lähteä vääntämään siten että kyllähän miehetkin nirsoilee. Ei nirsoile läheskään samalla tasolla kuin naiset, mutta sille on biologiset syyt.

Vierailija
45/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuonne kannata mennä. Naisten karkkikauppa.

Mjaa, pahoja karkkeja aivan liikaa. Ei kiitos.

Vierailija
46/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tätä pituus-fetissiä. Mitä ihmettä nainen tekee yli 180 cm miehellä, mitä ne ylimääräiset sentit tuovat? 

Vierailija
47/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Nuo sovellukset perustuvat lähinnä pinnallisille asioille. Toki sieltäkin voi parisuhteen löytää ja yrittää keskittyä syvällisempiin asioihin, mutten tiedä kuinka järkevää on pohtia ihmisen psykologiaa tai pariutumista noin vahvasti sovellusdataan nojaten. 

Jos noihin sovellusjuttuihin ryhtyy, pitää kestää se että siellä ollaan pinnallisempia kuin oikeassa elämässä, koska karismaa on kuvien ja tekstien kautta vaikeampi ilmaista kuin livenä. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. 

Uskon että osin tuo pituuskriteeri on itseään toteuttava. Kun naisille annetaan mahdollisuus valita sen perusteella, moni alkaa ajatella että sen kuuluu olla tärkeää, vaikka aiemmin se olisi ollut toivelistalla melko alhaalla tai ei ollenkaan. Mulle esim. pituus ei ole tärkeä, mutta leveät hartiat kyllä. Tinderissä ei voi kuitenkaan seuloa hartioiden mukaan, mutta pituuden mukaan voi, ja onhan niillä usein jonkinlainen korrelaatio. Sovelluksen antamien muuttujien mukaan mennään. 

n 175 cm

Vierailija
48/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt tätä pituus-fetissiä. Mitä ihmettä nainen tekee yli 180 cm miehellä, mitä ne ylimääräiset sentit tuovat? 

kun nuoruuden panetukset menee ohi, kelpaa naisille vaikka mikä 167cm hjallis tai 173cm insinörtti jos se tuo riittävästi elintasoa pöytään ja huolehtii lapsen kuluista.

itse olen 171cm ja olin naiseton kunnes sain perintöä ja hyvän ammatillisen aseman jonka jälkeen aina joku on halunnut lihapatojen äärelle vaikka olen kalju ja lihava.

Vierailija
49/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bumblessa tuo ominaisuus on ollut jo vuosia. En ymmärrä miksei Tinder ole tehnyt samaa. 

Minä en oikeasti jaksa sitä että joku laittaa profiiliin 180 (olen itse 175), ja sitten kun nähdään livenä niin mies on kengät jalassa minua lyhyempi. Mistä kaikesta muusta hän on valmis valehtelemaan?

Ei pointti ole siinä että pakko olla sitä ja tätä pituutta, vaan sitä että mulle valehdellaan. Herra on sit hyvä ja menee sinne "ulkomaille" etsimään jos ei voi kotimaassa olla rehellinen.

Korkkarit jalassa vai miten? En ole koskaan törmännyt tähän, tosin kaikki +-10 cm omasta pituudesta näyttää samalta ja tajuan toisen lyhyeksi tai pitkäksi vasta kun keskipituisena joudun katsomaan häntä alas- tai ylöspäin. Välillä oikein hämmästyn kun tajuan valokuvasta että kaveri onkin minua kymmenen senttiä lyhyempi tai pidempi.

Vierailija
50/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ 20 kg ylipainoa omaava tuttava (nainen) kehtaa vaatia miestä, joka on 180 cm vähintään. Hän on itse 160 cm ja hyvin tuhti, kuten luvut antavat ymmärtää. 

Voihan tuota ihmetellä, mutta oikeassa maailmassa jokaisella on omat mieltymyksensä ja on outoa, jos muiden niitä pitää rajoittaa. Se on sitten eri asia, onko ne mieltymykset toteuttamiskelpoisia. 

Vierailija
51/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

179cm miehenä kannattaa vaan suosiolla etsiä muija ulkomailta. Parempi laatu ja vähemmän naurettavat vaatimukset.

Suomalaiset naisilla on ihan harhaiset käsitykset omasta tasostaan.

Miten monta vuotta aiot jankuttaa täällä asiasta, ennenkuin toimit?

Vierailija
52/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tulisi vaihtoehto suodattaa pois sellaiset kaikista tykkäävät profiilit. 

Olisi paljon enemmän käyttöä naisten keskuudessa kuin tolla ikuisella pituus jankkaamisella. 

Vierailija
53/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

179cm miehenä kannattaa vaan suosiolla etsiä muija ulkomailta. Parempi laatu ja vähemmän naurettavat vaatimukset.

Naiset Länsimaissa ajattelevat tutkimusten mukaan, että 85% miehistä on alle keskitason. 

Ne tutkimukset nyt on kyseenalaistettu moneen kertaan, mutta silti ihmettelen tätä miesten tarvetta väittää, että naisten pitäisi arvioida heitä jonkin reiluusperiaatteen mukaan. Miksi? Jos keskivartomies on esim. lihava, miksi hänet pitäisi huvin vuoksi arvioida korkeammalle kuin hän ulkonäkönsä perusteella ansaitsee tulla arvioiduksi? Mikäli perustelu on se, että koska miehetkin toimivat noin, niin kysyn vaan että mitä sitten? En minä näe mitään syytä valehdella itselleni tai muille siksi, että joku mies valitsee niin tehdä. 

Vierailija
54/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostusta muilta naisilta. Nainen ei ajattele miestä ihmisenä vaan esineenä. Kun nainen on saanut miehen, jonka muutkin naiset haluaisivat saada, kokee nainen saavuttaneensa jotain. 

Vierailija
55/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun nuoruuden panetukset menee ohi, kelpaa naisille vaikka mikä 167cm hjallis tai 173cm insinörtti jos se tuo riittävästi elintasoa pöytään ja huolehtii lapsen kuluista.

itse olen 171cm ja olin naiseton kunnes sain perintöä ja hyvän ammatillisen aseman jonka jälkeen aina joku on halunnut lihapatojen äärelle vaikka olen kalju ja lihava.

Miksi haluat tuollaiseen parisuhteeseen? 

Vierailija
56/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostusta muilta naisilta. Nainen ei ajattele miestä ihmisenä vaan esineenä. Kun nainen on saanut miehen, jonka muutkin naiset haluaisivat saada, kokee nainen saavuttaneensa jotain. 

Enpä tiedä. Minulla on ystäviä joilla on pituuskriteeri. Kyllä heitä se pituus lähinnä kiihottaa ihan itsessään, ja osa haluaa myös lapsia. 

Vierailija
57/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko optio seuloa painon perusteella?

Mitä väliä? Et sä pääse seulomaan ketään kuitenkaan

Vierailija
58/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko sinne kullitoiveista mitään?

Onko näkynyt.

Vierailija
59/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanohan ulkomaat, josta saat vähemmän vaativan naisen kuin Suomesta? Ilmaisia lounaita ei ole

Vierailija
60/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko optio seuloa painon perusteella?

Ei, koska te miehet olette niin epätoivoisia, että klikkaatte kaikkea naispuolista.

Eikä Tinderin tarkoitus ole etsiä teille seuraa vaan roikuttaa teitä siellä maksamassa kultajäsenmaksua vuodesta toiseen. Te olette lehmiä, pojat. Teiltä lypsetään siellä rahaa ja dataa alustan eteläkorealaisille miljardööriomistajille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan