Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"ei ole mitenkään tavatonta, että naiset ilmoittavat Tinderissä etsivänsä yli 180-senttisiä miehiä"

Vierailija
30.05.2025 |

Nyyh.

t: mies, 179 cm

"Tinder kokeilee maksullisissa versioissaan ominaisuutta, jonka avulla voi seuloa kumppaniehdokkaita pituuden perusteella"

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011267121.html

Kommentit (419)

Vierailija
321/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi sitten käy lyhyempikin jos on joku miljonääri tai joku lentäjä tai lääkäri.

Miljonääri ja lentäjä ei ole missään tinderissä, lääkäri on ihan tavallinen ihminen eikä mitenkään ammattinsa puolesta kiinnostava. Suurin osa lääkäreistä on sitä paitsi naisia

Ei meidän tartte tuollaisiin mennä, saadaan muutenkin naisia. Lääkärinä sairaanhoitajat ovat aina jahtaamassa

Vierailija
322/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin että vaimollani on kauniit kasvot, isot rinnat, pyöreä takamus, ei läskiä. Luonteeltaan piti olla mukava muita kohtaan, positiivisesti elämään suhtautuva. Uskollinen, lapsirakas, kokkaava, kodista huolehtiva.

onneksi löytyi tällainen, niin voin elää onnellisena elämäni loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se valhe kuitenkin joskus jossakin selviää niin itse se valehtelu voi kyllä muodostua kynnyskysymykseksi. Mistä muusta kehotat miehiä valehtelemaan?

No jos valhe on kirjaimellisesti sentti tai kaksi, niin en laskisi tuota sen luokan valheeksi, että se vaikuttaisi omaan parisuhteen muodostukseeni. Toki joku muu voi olla tarkempi ja lempata miehensä siltä istumalta, kaipa sitä on turhemmistakin asioista erottu (vai onko?). Tällainen lähes autistinen senttien tarkistaminen on minusta jotenkin outoa ja kyseenalaista. Suurin osa aikuisista on muutenkin mitattu joskus peruskoulussa tai armeijassa viimeksi sellaisella tavalla, että siitä saa yhtään luotettavan tuloksen. Mittaukseen kun vaikuttaa mittaustapa ja ihan pikkuisen jopa vuorokaudenaika (aamulla ihminen on pidempi kuin illalla). Hyvin yleistä on, että ihminen antaa oman arvionsa koska mittauksesta on niin kauan tai hän ei muista tarkkaa lukemaa. Tätä näkee terveydenhuollossa päivittäin. Jos ei halua valehdella, niin aina voi sanoa että ei tiedä tarkkaa pituutta mutta arvio on suunnilleen se ja se.

Vierailija
324/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei päde Suomessa siksikään, että tämä ei ole Amerikan tapainen patriarkaalinen yhteiskunta. Suurin osa naisista elää itsenäistä elämää eikä meidän tarvitse alistua miehen vallan alle tullaksemme toimeen. Miehen fyysisen pituuden tuoma status ja fyysinen turvallisuudentunne ei siksi ole täällä ollenkaan niin tärkeä asia.

Minua ainakin kiinnostaa miehessä ihan muut

Oletko käynyt Amerikassa? Tunnetko yhtään Amerikkalaista? Kuvailet Anerikkalaisten elämää aivan absurdilta tavalla. Suosittelen tutustumaan oikeasti asioihin muunkin kuin TikTokin kautta. 

Lähisukulaiseni on naimisissa amerikkalaisen miehen kanssa ja tuttavapiiriini kuuluu useampia amerikkalaisia. Yksi muutti sieltä Eurooppaan heti valmistumisen jälkeen (vuosia sitten) ja toinen on muuttanut hiljattain kun politiikka siellä on mennyt aivan tolkuttomaksi.

Kerro lisää siitä miten itse "tutustut asioihin", kun et ole huomannut että noin puolet amerikkalaisista kannattaa uskonnollista fasismia ja miessukupuolen valta-asemaa yhteiskunnassa? Miten perustelet mm. sen, että miehet katsovat oikeudekseen määrätä naisen kehosta ja kieltää heiltä terveyden kannalta olennaisia hoitotoimenpiteitä, jos mielestäsi ei ole kysymys patriarkaalisesta pyrkimyksestä alistaa naisia? 

Palataanpa vielä aiheen kannalta olennaiseen asiaan: kun nainen elää vapaata ja itsenäistä elämää, hän ei tarvitse miehestä suojelijaa, ja silloin (valheellista) turvallisuudentunnetta aiheuttavat tekijät kuten pituus eivät ole kovin tärkeitä pariutumiskriteerejä.

Sama toimii myös toisin päin: kun miehellä on terve itseluottamus ja hän kokee itsensä lähtökohtaisesti arvokkaaksi ihmiseksi, naisen ulkoinen kauneus ei ole hänelle kovin tärkeä pariutumiskriteeri. Mies joka kokee itsensä arvottomaksi ja tuntee tarvetta todistella arvoaan muille, toivoo todennäköisemmin hyvännäköistä kumppania koska sillä saa patriarkaalisessa valtahierarkiassa ylempänä olevilta miehiltä sosiaalisia pisteitä. 

Vierailija
325/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan niitä nytkin jo seuloa. Jos mies ei ole ilmoittanut pituutta, niin hän on lyhyt.

Oon huomannu saman😂👌

Oma aikuinen poikani on 188cm ja kertoi ettei laita pituuttaan tinderiin ikinä. Välttää kaikki pinnalliset naiset. Fiksu poika. 

Itse teen täysin samoin, täysin samasta syystä. M186cm.

Vierailija
326/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kenelle tämä oli yllätys? Nythän joutuu painamaan hukkapätkät vasemmalle, jolloin algoritmi näyttää heitä vähemmän myös sellaisille naisille joille pituudella ei ole väliä. Suodatin olisi siis kaikille parannus, lyhyet löytäisi toisensa ja naiset pitkät miehet ilman turhaa luusereiden katselua.

Johan olet kaunis kukkanen sielultasi...

Yllättäen pitkäkin voi olla luuseri, ja lyhyt kultakimpale <3

Teikäläisiä myötähäveten 

Vierailija
327/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin että vaimollani on kauniit kasvot, isot rinnat, pyöreä takamus, ei läskiä. Luonteeltaan piti olla mukava muita kohtaan, positiivisesti elämään suhtautuva. Uskollinen, lapsirakas, kokkaava, kodista huolehtiva.

onneksi löytyi tällainen, niin voin elää onnellisena elämäni loppuun asti.

Ironiaa? Eihän onni oikeasti tule toisesta ihmisestä... 

Vierailija
328/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päde Suomessa siksikään, että tämä ei ole Amerikan tapainen patriarkaalinen yhteiskunta. Suurin osa naisista elää itsenäistä elämää eikä meidän tarvitse alistua miehen vallan alle tullaksemme toimeen. Miehen fyysisen pituuden tuoma status ja fyysinen turvallisuudentunne ei siksi ole täällä ollenkaan niin tärkeä asia.

Minua ainakin kiinnostaa miehessä ihan muut

Oletko käynyt Amerikassa? Tunnetko yhtään Amerikkalaista? Kuvailet Anerikkalaisten elämää aivan absurdilta tavalla. Suosittelen tutustumaan oikeasti asioihin muunkin kuin TikTokin kautta. 

Lähisukulaiseni on naimisissa amerikkalaisen miehen kanssa ja tuttavapiiriini kuuluu useampia amerikkalaisia. Yksi muutti sieltä Eurooppaan heti valmistumisen jälkeen (vuosia sitten) ja toinen on muuttanut hiljattain kun politiikka siellä on mennyt aivan tolkuttomaksi.

Bullshit, se on vain joku toistakymmentä prosenttiyksikköä se naisten varallisuuden/turvallisen yhteiskunnan vaikutus mieltymyksiin. Yhäkin yli 60% menee primitiivisen mallin mukaan 

Vierailija
329/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no seuravaaksi kuppikoko/painoindeksi ja vuositulo filtterit!!. noihin kolmeen voi jollain asteella vaikuttaa mutta pituuteen ei...hoho

Vierailija
330/419 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan tää on vähän niin kuin pinnallisuussuodatin alle 180-senttisille miehille (ja miehille, jotka kehtaa valehdella olevansa alle 180-senttisiä). Siis niin kuin haluatko naisen, jolle jää pituudesta kiinni?

Naiset voi saada saman vaikutuksen aikaan lihomalla. Tai vaikka valehtelemalla painonsa yläkanttiin.

Vierailija
331/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan tää on vähän niin kuin pinnallisuussuodatin alle 180-senttisille miehille (ja miehille, jotka kehtaa valehdella olevansa alle 180-senttisiä). Siis niin kuin haluatko naisen, jolle jää pituudesta kiinni?

Naiset voi saada saman vaikutuksen aikaan lihomalla. Tai vaikka valehtelemalla painonsa yläkanttiin.

Paitsi että lihavakin nainen saa satoja matcheja vaikka profiilissa lukisi tekstinä vain 120kg.

Mies jolla ei lue profiilissa muuta kuin 166cm jää nollaan matchiin

Vierailija
332/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä painoseulontaa ktllä kovasti odottelen. Suurin osa naisista on niin helvetin lihavia, että oksettaa pelkkä ajatus. Lisäksi vielä lyhyitä valtaosa - rumasta naamasta puhumattakaan.

T. mies 192.

Vierailija
333/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Jää sitten mulle enemmän valinnanvaraa eli ne 170-180 cm.

Win-win

N 166cm joka ei tykkää pitkistä miehistä 

Vierailija
334/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pitkä mies on komeampi ja että miehen kuuluu olla naista pidempi."

Siinäs kuulitte manletit!

169 cm mies on pidempi kuin 90% naisista.

Vierailija
335/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko optio seuloa painon perusteella?

Ei, koska painoon ei voi itse vaikuttaa.

Vierailija
336/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Win-win

Damn. Just alle tuon 170cm. T: 168cm :D

Empä kyllä ole pituutta kokenut ongelmaksi sitten kouluiän jälkeen ja siitäkin alkaa kohta se kolmekymmentä vuotta olemaan.

Vierailija
337/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sr k.rpä

Vierailija
338/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ 20 kg ylipainoa omaava tuttava (nainen) kehtaa vaatia miestä, joka on 180 cm vähintään. Hän on itse 160 cm ja hyvin tuhti, kuten luvut antavat ymmärtää. 

Joo, en ymmärrä tuota pätkien vaatimusta saada  pitkä mies. Jättäkää pitkät meille pitkille naisille

t . 171/  187 pari

Vierailija
339/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Win-win

170-180 ovat ihan riittävän pitkiä sinulle, varsinkin 180 on pitkä

Vierailija
340/419 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko optio seuloa painon perusteella?

Ei, koska painoon ei voi itse vaikuttaa.

Paino on se mihin nimenomaan  VOI vaikuttaa🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi