Kokemuksia Temu-verkkokaupasta?
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tilannut 3 isoa jätti seinä kangasta.
oliko ne laadukkaita niinkuin kuvissa? lähteekö niistä esim jotain vahvaa kemikaalin hajua tai vastaavaa?? moni sanoo että niitä ei saa ostaa kun saattaa hengittää jotain terveydelle haitallista. haluaisin peittää nämä valkoiset seinät jollain nätillä kuvllla mutta pistää miettimään kun toiset sanoo ettei kannata
Ja millä ajattelit ripustaa ne kankaat seinälle? Ei ne siellä itsestään pysy. Jos asut vuokralla, niin ajattelitko kysyä vuokranantajalta saako seiniä rei itellä
Kysytkö tauluihinkin luvan?
Kodin sisustaminen kivaa niin viihtyy! Ei oo mitään aineita ollu mistä ois tullu oireita. Olen myös tilannut temusta vahvaa kaks puolista teippiä millä kankaat saa kiinni.
Toi kemikaali varottelu on kai vähän lähtenyt käsistä aina voi pestä kankaat vaatteet ennen käyttöä jos epäilyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputoreille viedystä tavarasta on tietenkin myös laput leikattu pois ja temu-tilaaja myrkyttää näin tuotteillaan sivullisia syyttömiä ihmisiä, jotka luulevat ostavansa kirpparilta jotain turvallisia tuotteita, mutta saavatkin temu-roskaa ja myrkyllisiä kemikaaleja
Mitä jos kirpputoreille tulisi varoituksia, että joku tietämätön saa infopaketin ja kyltit. Riippuu tuotteesta mistä kyse. Tai jos joku haluaa tunnistaa laadun tai materiaaleja.
No miksiköhän niistä tavaroista poistetaan kaikki laput ja merkit joista voisi selvitä, että mistä ne ihan oikeasti ovat
Toisaalta luulisi hajusta huomaavan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oliko ne laadukkaita niinkuin kuvissa? lähteekö niistä esim jotain vahvaa kemikaalin hajua tai vastaavaa?? moni sanoo että niitä ei saa ostaa kun saattaa hengittää jotain terveydelle haitallista. haluaisin peittää nämä valkoiset seinät jollain nätillä kuvllla mutta pistää miettimään kun toiset sanoo ettei kannata
Ja millä ajattelit ripustaa ne kankaat seinälle? Ei ne siellä itsestään pysy. Jos asut vuokralla, niin ajattelitko kysyä vuokranantajalta saako seiniä rei itellä
Etkö sinä muka kysy? Porailetko myös seiniä ominpäinesi?
Vierailija kirjoitti:
Kirpputoreille viedystä tavarasta on tietenkin myös laput leikattu pois ja temu-tilaaja myrkyttää näin tuotteillaan sivullisia syyttömiä ihmisiä, jotka luulevat ostavansa kirpparilta jotain turvallisia tuotteita, mutta saavatkin temu-roskaa ja myrkyllisiä kemikaaleja
Monet kirpputorit eivät onneksi ota temu- ja sheinkamaa myyntiin. Myöskään korjausompelijat eivät suostu koskemaan niihin, eikä varmaan kukaan muukaan tekstiiliteollisuutta yhtään tunteva, väriaineiden kiellot ovat tulleet ihan syystä. Käytettyäkin ostaessa kannattaa aina kiinnittää huomio sekä materiaaliin että valmistusmaahan. Nykyäänhän H&M on jo suorastaan eettinen valinta, oi aikoja.
Mitä tulee tuohon vaatteiden tai tekstiilien myrkyllisyyteen, niin aina ihokosketukseen tulevat tekstiilit pestään ennen käyttöä.
Suomessa tai muissakaan maissa ei juurikaan valmisteta kankaita, vaan ne tulee lähes aina halvan tuotannon maista. Vaikka jokin kalliskin vaate valmistetaan "vastuullisessa maassa", niin vähintään raaka-aineet tulee halvan tuotannon maista. Usein ne tuotteetkin valmistetaan halvan tuotannon maissa ja ylihinnan perusteella oletetaan ettei vaatetta ole tuotettu paikoissa, jonne suomalaisetkin brändit on tuotteidensa valmistuksen siirtänyt.
Ne muutamat Temusta ostamani vaatteet on ollut todella laadukkaasti ommeltuja vaatteita. Huomattavasti paremmin ommeltuja kuin suomalaisista kaupoista ostetut kohtuuhintaiset tekstiilit.
Olen tilannut monet pimennysverhot. Joku 60 e yhdet vs. 30 e viidet sai päätymään temuun. Todella hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku kirpputorilta vaatteita ja ottaa käyttöön ilman pesua?
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin seinäkankaita? Taas jotain maailman turhinta rojua mitä et oikeasti taän mihinkään. Mihin tarvitset jotain gobeliineja. Oletko joku temun myyntimies?
Ole vaihteeksi normaali ihminen ja osta verhot ikkunan eteen
asunnon sisustaminen ja valkoisten seinien peittäminen on turhaa vai??! mikä siinä jos tykkäät että asuntosi näyttää sairaalalta!
Fun fact: sairaaloissa ei ole nykyään enää valkoisia seiniä, koska niiden ei haluta näyttävän sairaalalta. Vanhojen sairaaloiden peruskorjauksissa tulee aina väriä pintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kodin sisustaminen kivaa niin viihtyy! Ei oo mitään aineita ollu mistä ois tullu oireita. Olen myös tilannut temusta vahvaa kaks puolista teippiä millä kankaat saa kiinni.
Toi kemikaali varottelu on kai vähän lähtenyt käsistä aina voi pestä kankaat vaatteet ennen käyttöä jos epäilyttää
ja tästä pesusta olen myös sanonut että jos pesee seinäkankaat ennen kuin asentaa seinälle niin se ei auta kun siitä kuulemma lähtee silti jotain kemikaalia joka on hengitykselle haitallista ja voi olla vaarallistakin joku!?? että en sitten tiedä mitä mieltä näistä sisustuskankaista on mutta itse haluan nämä saakelin valkoiset seinät pois että viihtyy kotona paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä muka kysy? Porailetko myös
No toivottavasti kukaan ei luule, että noihin tarvitsisi vuokranantajan luvan.
Pleaser tyyppiset korkosaappaat tilattu, ihan ok mutta huonompilaatuisia kuin täältä ostetut ainakin nämä halvimmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivijalkakauppa maksaa veronsa Suomeen, samoin kierrätysmaksut. Temuttelija tilaa tavaraa myydäkseen sitä pimeästi ja roskaa ilmaiseksi
Temuttaja on paskinta jätettä
Temu ostoista veloitetaan liikevaihtovero, joten eiköhän se tilitetä suomeen.
Korjaan: Temu ostoista maksetaan arvonlisävero ALV.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tästä pesusta olen myös sanonut että jos pesee seinäkankaat ennen kuin asentaa seinälle niin se ei auta kun siitä kuulemma lähtee silti jotain kemikaalia joka on hengitykselle haitallista ja voi olla vaarallistakin joku!?? että en sitten tiedä mitä mieltä näistä sisustuskankaista on mutta itse haluan nämä saakelin valkoiset seinät pois että viihtyy kotona paremmin
Tässä se on aika tiivistettynä. Paskaa on, muttei tarvitse yöunia menettää. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001716015.html
Jokainen Temulle maksettu euro ja sentti on pois Suomelta. Raha vipeltää jonkun, ehkä Temun omistavan (kuka omistaa?) taskuun. Turha valittaa kotimaan työttömyyden kasvusta ihmisten, jotka ulkomaille rahansa vievät.
Temu se verkkokaupan omistaja on todella mukava mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku kirpputorilta vaatteita ja ottaa käyttöön ilman pesua?
Mitkä Temu 'laput' ? Ei temu mitään valmista. Perehtyä siihen hommaan paremmin.
Olen tilannut mm. ison pakkauksen sähköhammasharjan vaihtopäitä, ihan käypiä ovat. Hiusjutttuja, teräksisiä keittiövälineitä, jalkavoidetta ja lasisen teekannun, laadussa ei mitään valittamista. Ihan murto-osan maksavat, mitä Suomessa ja esim. nuo hiuspannat ovat ihan samoja, mitä täällä myydään moninkertaisella hinnalla. Sieltä Kiinastahan ne Tokmannit ja Rustat ym. tavaransa ostaa ja tänne nekin sieltä rahdataan.
En vain lähde mukaan niiden naurettaviin pelijuttuihin, muutaman sentin alennuksista tulee meilejä kuin oisi lotossa voittanut.
Voin joskus vielä tilata, jos tarvetta tulee. Tästä on tehty nyt tällainen moraalinen juttu, hyvikset ja eettiset saavat tuntea ylemmyyttä kauhistellessaan kuinka joku voi ostaa Temusta. En suosittele ketään tilaamaan turhaa krääsää, mutta miksei tarpeeseen voi tilata.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen Temulle maksettu euro ja sentti on pois Suomelta. Raha vipeltää jonkun, ehkä Temun omistavan (kuka omistaa?) taskuun. Turha valittaa kotimaan työttömyyden kasvusta ihmisten, jotka ulkomaille rahansa vievät.
Minne sitten virtaa kun suomessa myydään kiinan tuote Ylihintaan? Kauppias hieroo käsiään.
ei niitten takia mitään seiniä porata!! ne saa asennettua pikaisesti kiinni seinään.