Kokemuksia Temu-verkkokaupasta?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen tilaa kiinalaista paskaa vaikka kuinka halvalla saisit. Jotain rajaa!
Miksi tilata Kiinasta saakka kiinalaista paskaa, kun samaa paskaa saa marmoritiskiltä moninkertaiseen hintaan?
Niinpä. Tilasin Temusta Ethernet-kaapelin jatkokappaleen (naaras-naaras RJ-45) hintaa 0,90 €, mutta täsmälleen sama tuote maksoi eräässä "suomalaisessa" verkkokaupassa 19,90 €. Tosin tuotteita oli kaksi kappaletta, mutta jokainen voi laskea, paljonko yhdelle kappaleelle tulee hintaa.. Aika kiva kate näyttäisi ko. verkkokaupalle jäävän. Näin teitä ilmastohysteerikkoja vedätetään oikein kunnolla. Ja kun asiaa tarkemmin ajattelee, olette sen ansainneetkin.
Ei ole täsmälleen sama kun näitä ei ole eu tarkastettu, tulipalovaara
Kannattaa tutustua sivustoon: https://vaarallisettuotteet.fi/etusivu Edellisestä nettilinkistä voi nopeasti päätellä ettei suomessa myytävät tuotteet ole absoluuttisen turvallisia.
Suomeen myymälöihin tulevat tuotteet testataan pistokokeilla ja aina turvalliseksi todettujen tuotteiden joukossa voi olla maanantaikappaleita.
Vierailija kirjoitti:
Rusta ja New Yorker? Et ole tosissasi, ethän.
Laadukkaampaa tavaraa kuin temusta ja lisäksi maksavat veronsa Suomeen sekä työllistävät suomalaisia
Toista kuin temu ja temuttelijan veronkierto
Olet siis kokeillut kaikkia kolmea, kun voit noin pontevasti verrata? Minä olen. Temun vaatteet ovat olleet huomattavasti parempia laadultaan kuin New Yorkerin. Rustan halpistuotteet luultavasti ovat ihan samoja kuin Temunkin. Hankittu erä vain on kerralla suurempi, samoin kuin kuluttajan hinta. Siis sen ilmastotietoisen tyypin, joka ajelee autollaan Rustaan shoppailemaan tuotteita, joita ei tarvitse tai joka ei ihan vastaa mieltymyksiä, kun valikoima on suppea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen tilaa kiinalaista paskaa vaikka kuinka halvalla saisit. Jotain rajaa!
Miksi tilata Kiinasta saakka kiinalaista paskaa, kun samaa paskaa saa marmoritiskiltä moninkertaiseen hintaan?
Niinpä. Tilasin Temusta Ethernet-kaapelin jatkokappaleen (naaras-naaras RJ-45) hintaa 0,90 €, mutta täsmälleen sama tuote maksoi eräässä "suomalaisessa" verkkokaupassa 19,90 €. Tosin tuotteita oli kaksi kappaletta, mutta jokainen voi laskea, paljonko yhdelle kappaleelle tulee hintaa.. Aika kiva kate näyttäisi ko. verkkokaupalle jäävän. Näin teitä ilmastohysteerikkoja vedätetään oikein kunnolla. Ja kun asiaa tarkemmin ajattelee, olette sen ansainneetkin.
Eli kaikissa johdoissakin on tulipalovaara, kunnes ne päätyvät The Tarkastajan käsiin, joka poistaa niistä vaaran. No ei.
Ps. Olen ilmastohysteerikko ja siksi sitä mieltä, että ostetaan vain suoraan tuottajilta se määrä mikä menee kuluttajille. Ja toki mieluiten tarpeeseen. Ei isoja määriä välikäsille, jotka paitsi vetävät välistä, myös hävittävät tavaravuoria, jotka eivät olekaan menneet kaupaksi. Niitä tuottajahintojahan täälläkin huudellaan ja suoranainen hyväntekijä ostaa tehotuotetun lihansa suoraan tuottajalta.
Vierailija kirjoitti:
Kohta lähtee joululahjatilaus Temulle
Niissä temu tavaroissa on terveydelle haitallista ja vaarallisia kemikaaleja! Miten uskallat ostaa sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä temu tavaroissa on terveydelle haitallista ja vaarallisia kemikaaleja! Miten uskallat ostaa sellaisia?
Ei ole. Kohutesteihin on otettu riskituotteita, joista todennäköisesti kemikaaleja voisi löytyä. Lisäksi useimmista tuotteista ei ole silti löytynyt. Joissakin toki on joku raja-arvo ylittynyt, ja siitähän näyttävä uutinen on leivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kohutesteihin on otettu riskituotteita, joista todennäköisesti kemikaaleja voisi löytyä. Lisäksi useimmista tuotteista ei ole silti löytynyt. Joissakin toki on joku raja-arvo ylittynyt, ja siitähän näyttävä uutinen on leivottu.
Eikös niissä tekstiileissä esim verhot ja sisustus seinäkankaissa ole haitallisia hengitykselle ja iholle?! Eikä kuulemma auta vaikka pesee ennen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin uskalsin ostaa kun sitä myi siellä suoraan itse yritys. Olet varmasti kuullut sellaisesta kuin Xiaomi, jonka tuotteita minulla on ollut useampia. En minä kiinalaisia tuotteita vältä, varsinkin kun olen ne hyviksi todennut kuten moni muukin tässäkin maassa ja maailmalla. Puhelimenakin on erinomainen OnePlus.
Nyt temu kohtaa samaa hysteriaa kuin aikoinaan kun tuli mikroaaltouunit, niin niistä sai säteilyä ja kännyköistä tuli aivosyöpä. Nyt sitten joka kodissa on useita näitä kamalan vaarallisia laitteita. Sitten kun alkoi tulla markkinoille autoja Koreasta niin ne vasta surkeita olivatkin ja hyvin näyttää ne nyt kaupaksi menevän.
Vierailija kirjoitti:
Toi kemikaali varottelu on kai vähän lähtenyt käsistä aina voi pestä kankaat vaatteet ennen käyttöä jos epäilyttää
jotkut sanoo että ei se auta vaikka ne tekstiilit pesee ennen käyttöä?! jos nyt muutamat verhot ja seinäkankaan ostaa niin eikai siitä nyt mitään oireita voi enää tulla?? en ole näistä temun vaatteista yhtään kiinnostunut vaan pelkästään asunnon sisustuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kemikaali varottelu on kai vähän lähtenyt käsistä aina voi pestä kankaat vaatteet ennen käyttöä jos epäilyttää
jotkut sanoo että ei se auta vaikka ne tekstiilit pesee ennen käyttöä?! jos nyt muutamat verhot ja seinäkankaan ostaa niin eikai siitä nyt mitään oireita voi enää tulla?? en ole näistä temun vaatteista yhtään kiinnostunut vaan pelkästään asunnon sisustuksesta.
Kannattaa käydä lukemassa tuo lehtijuttu: Formaldehydia, atsovärejä, ftalaattia - vaatteissa on myrkyllisiä kemikaaleja, jotka voivat aiheuttaa allergiaa, syöpää ja hormonaalisia muutoksia - Ilta-Sanomat
Kuten tuossa sanotaan selkeästi, niin suurin vaara aiheutuu aineita käyttäville työntekijöille. Kun pesee uuden vaatteen, niin suurin osa käsittelyaineista poistuu ensimmäisessä pesussa kun käytetään pesuainetta ja korkeinta mahdollista pesulämpötilaa. Seuraavissa pesuissa voi vielä lähteä käsittelyaineita, mutta niillä ei ole merkitystä käyttäjälle.
Tutkija oli sitä mieltä, että valmista tekstiiliä ei tarvitse pestä ennen käyttöä kuin pienille lapsille/vauvoille. Itse ole toista mieltä ja pesen aina uudet tekstiilit, koska haluan välttää sen pienenkin altistuksen.
Mikäli käyttää niin sanottuja pukukoruja, niin voi piupaut välittää vaatteiden käsittelyaineista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä lukemassa tuo lehtijuttu: Formaldehydia, atsovärejä, ftalaattia - vaatteissa on myrkyllisiä kemikaaleja, jotka voivat aiheuttaa allergiaa, syöpää ja hormonaalisia muutoksia - Ilta-Sanomat
Kuten tuossa sanotaan selkeästi, niin suurin vaara aiheutuu aineita käyttäville työntekijöille. Kun pesee uuden vaatteen, niin suurin osa käsittelyaineista poistuu ensimmäisessä p
Unohdin mainita, että edellisen lehtijutun linkki löytyy tämän ketjun edellisiltä sivuilta:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ei ole? Sinäkin varmasti käytät kaikenlaista kosmetiikkaa aivan huoletta puhumattakaan siitä mitä suuhusi pistät. Luulisi että koko Kiinan kansa olisi jo kuollut sukupuuttoon kun kaikki tavara siellä on niin vaarallista.
Ja se kuvitelma että yrittäjät olisivat jotenkin vastuullisia ja tietoisia edes itse täällä myymistään tuotteista on aivan tuulesta temmattua. Ei ne käy siellä Kiinassa, Intiassa tai Bangladeshissa katsomassa miten ja mistä se heidän myymänsä tuote on tehty. Se on raha mikä asiat määrää ja ne teettävät tuotteensa mahdollisimman halvalla jotta saavat siitä itse niitä täällä myydessään mahdollisimman suuren voiton. Ja kuinka vastuullista se yrittäjiltä sitten on kun ne tuotteet mitkä ei kaupaksi mene, mielummin tuhotaan kuin myydään halvalla hinnalla täällä asiakkaille? Ei näitä asioita tienkään kerrota julkisesti ennen kuin ne paljastuvat muuta kautta.
Hyviä kokemuksia. Olen tilannut vaatteita, kenkiä, taloustavaroita, viihde-elektroniikkaa ja työkaluja. Pari kertaa on käynyt niin, että en ole ollut tyytyväinen tuotteisiin, koska ne eivät ole vastanneet täysin tuotteista annettuja kuvauksia. Näistä tuotteista olen saanut rahani takaisin ilman, että minun n pitänyt lähettää tuote takaisin Temulle.
Iltapäivälehtien kauhukertomuksiin Temusta ei kannata uskoa. ne ovat keksittyjä juttuja, jotka jokainen Temusta jo muutaman tuotteen tilannut ymmärtää keksityiksi. Ainoa uskottava iltapäivälehtien Temu-negatiivinen juttu koski rikkaimurin laturia, joka syttyi tuleen, kun asiakas laittoi imurin lataukseen. Näitä vastaavanlaisia laturivikoja on sattunut myös muun muassa Samsungille ja Applelle, joten siihen on helppo uskoa.
Suurin osa omilla aivoillaan ajattelemaan kykenemättömistä ihmisistä uskoo näihin kauhukertomuksiin ja siksi huutaa kovaan ääneen "Älkää ostako mitään Temusta", kuten tässäkin ketjussa moni niin tekee. No, kullekin omansa, vai miten se meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli muuten täsmälleen sama tuote. Et tiedä mistä puhut. Osta sinä vain tavarasi moninkertaiseen hintaan, se ei ole minulta pois, lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä väite ei pidä paikkaansa. Nämä väitteet ovat keksittyjä, samoin kuin kauhukertomukset siitä, mitä Temu-paketeista on paljastunut. Te olette vain hyväuskoisia typeryksiä, että teille voidaan syöttää mitä tahansa valheita ja ne uppoavat kuin kivilampeen. Hysteerisiä kun olette. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Voit ihan itse ostaa niitä suomalaisista kaupoista 10 x hinnalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin uskalsin ostaa kun sitä myi siellä suoraan itse yritys. Olet varmasti kuullut sellaisesta kuin Xiaomi, jonka tuotteita minulla on ollut useampia. En minä kiinalaisia tuotteita vältä, varsinkin kun olen ne hyviksi todennut kuten moni muukin tässäkin maassa ja maailmalla. Puhelimenakin on erinomainen OnePlus.
Nyt temu kohtaa samaa hysteriaa kuin aikoinaan kun tuli mikroaaltouunit, niin niistä sai säteilyä ja kännyköistä tuli aivosyöpä. Nyt sitten joka kodissa on useita näitä kamalan vaarallisia laitteita. Sitten kun alkoi tulla markkinoille autoja Koreasta niin ne vasta surkeita olivatkin ja hyvin näyttää ne nyt kaupaksi m
Juuri näin. Itsellänikin on esimerkiksi edullinen kiinalainen Loxjie A 30 digitaalinen stereovahvistin, joka sai muun arvostetulla Audio Science Review -sivustolla eriomaiset arvostelut hyvästä äänentoistostaan ja monipuolisista liitännöistään. Se maksoi murto-osan verrattuna tunnettujen HiFi-laitteiden valmistajien tuotteisiin.