Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Temu-verkkokaupasta?

Vierailija
30.05.2025 |

Oletteko tilanneet, ja minkälaista tavaraa?

Kommentit (244)

Vierailija
61/244 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tarvitsen jotakin, katson ekaks temusta. Mulla on nytkin pari asiaa klikattuna ostoskoriin, klikkaan niitä sinne aina sitä mukaa kun tulee tarve jollekin asialle ja kun 25€ tulee täyteen niin sitten aina laitan tilauksen eteenpäin. 

Shopaholic siellä taas shoppailee "tarpeeseen", maksatko vielä krääsät velalla?

En tilaile krääsää vaan tarpeeseen, kuten kirjoitin. Jos olisin shopaholic, mulla tuskin olisi ostoskori kovin pitkään odottelemassa tilauksen vähimmäismäärän täyttymistä ;)

mun palkalla ei tarvi myöskään ostella velaksi, huoli pois.

Vierailija
62/244 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarikin myi vuosi tai 2 takaperin kiinalaisia naisten käsilaukkuja. Yksi niistä näytti kopiolta, joita on älyttömät määrät Temussa ja muualla myynnissä, edes alkuperäistä laukkumerkkiä oli vaikea arvioida mikä se niistä kaikista oli.

Ne laukut oli hienoja, muistan niitä, nimestä jo näki että oli Kiinasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/244 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta-akkojen raivoketju kohteena Temu. Ai että tätä on nautinnollista lukea . Laittaakaa kunnon raivopsykoosit ettei tämä käy tylsäksi :) T Kiinalaisen matkaradion omistaja. Valmistettu 1975

Vierailija
64/244 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti kortsuja. Nyt on 10 lasta ja toivon vain kuolevani.

Vierailija
65/244 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cittarikin myi vuosi tai 2 takaperin kiinalaisia naisten käsilaukkuja. Yksi niistä näytti kopiolta, joita on älyttömät määrät Temussa ja muualla myynnissä, edes alkuperäistä laukkumerkkiä oli vaikea arvioida mikä se niistä kaikista oli.

Ne laukut oli hienoja, muistan niitä, nimestä jo näki että oli Kiinasta.

https://www.temu.com/fi-en/1pc-large-capacity-single-shoulder-crossbody…

Vierailija
66/244 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen tavaroihin ja mitään " krääsää" en ole tilannut ja huippuhalvat hinnat vs suomi hinnat.

Vierailija
67/244 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen tilaa kiinalaista paskaa vaikka kuinka halvalla saisit. Jotain rajaa!

Koitin hiljattain eri kaupoista etsiä itselleni nilkkasukkia, enkä löytänyt muita kuin "valmistettu Kiinassa" merkinnöillä olevia. Aivan sama tilaako jotain tavaraa Temusta, vai koittaa etsiä niitä kaupoista, valmistusmaa on joka tapauksessa sama.

Vierailija
68/244 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa tilaan temusta joka on 4 jopa 5 kertaa halvempaa kuin suomi kaupasta

Vierailija
69/244 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tilattu tarvittava 

Vierailija
70/244 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut, enkä tilaa mitään. Lähipiiriä seuranneena sanoisin, että Temu-tilaajat on pääasiassa persuja ja kokoomuslaisia. Vähät välitetään työoloista, saatikka siitä, että saako työntekijät työstään kohtuullista korvausta. Helppo sulkea silmänsä, kun "nehän on vaan kiinalaisia". Järkikin sanoo, että ei siitä työntekijöille mitään palkkaa jää, kun katsoo hintoja. Samoin suljetaan silmät sen valtavan rahtaamisen ympäristövaikutuksilta. Eikä myöskään välitetä siitä, miten se valtava tilauskanta vaikuttaa suomaisiin yrityksiin ja yrittäjiin. Persut ja kokkarit on omaan napaansa tuijottajia: "kyllä minä saan tilata kun on halpaa". 

Olen itse tehnyt päätöksen, että vaatteet ostan suomaisilta pienyrittäjitä, vaikka onkin hintavaa, ja vain tarpeeseen. Samoin lasten lelut ostan käsityömessuilta pieniltä toimijoilta. Haluan mieluummin tukea suomalaisia yrittäjiä, kuin jotain sekundajättiä jossain kaukoidässä.

Vierailija
71/244 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen tilannut vähän isomman satsin alusvaatteita yms käyttötavaraa. Nopeasti saapuivat, pakkaus oli kummalliseen muovipussiin, joka oli vähän hajonnut. Pääosa tavaroista aivan normaalilaatuisia. Verryttelyhousuissa näki huonomman laadun: langanpätkiä ja nukkaantumista, mutta maksoivat 10e/kpl ja toimivat kotioloissa aivan hyvin. Aion tilata uudestaan.

Vierailija
72/244 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanneet, kuten minä (apaut 100 tilausta), ovat tyytyväisiä.

Tyhjäpäät, jotka eivät ole tilanneet, länkyttävät ;-)

Vierailija
73/244 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, eikä tule olemaankaan.

Vierailija
74/244 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin käyttötavaraa on ollut ihan hyvä laatuista ja toimivaa. Vaatteet tosin olleet ihan muuta kuin tuoteen kuvissa olleet - ihan naurattanut vedet silmissä, kun on vertailtu jälkeenpäin. Kannattaa pitäytyä käyttötavarassa ym ja vältellä tekstiilejä. Samoin pukukorut, kellojen varaosat ovat ollet todella hyviä.

Vierailija
75/244 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tilannut temusta ja paketit on tullut perille pääasiassa matkahuollon kautta. Tänä kesänä pari pussukkaa on tullut posti noutolokerikkoon, mutta ne sai haettua numerokoodilla.

Nyt tilasin 100 eurolla lankaa, joka lähetettiin Postnordilla. Tästä tuli ongelma kun en omista älykännykkää, johon voisi ladata mobiilisovelluksia. Lisäksi tarvittaisiin bluetooth-yhteys.

Kun paketti oli Vantaalla, niin ilmoittivat paketin toimitettavan lokerikkoon, josta se saa vain mobiilisovelluksella ja bluetooth-yhteydellä. Tuossa vaiheessa oli yhteydessä Temuun, mutta asiakaspalvelu ei ymmärtänyt, miten voi olla ongelmia ennen kuin paketti on noudettavissa. Yritin käyttää monia ilmaisumuotoja ja yksinkertaistaa asiaa, mutta paketti on nyt lokerikosssa, josta en saa sitä ulos.

Nyt yritetään ratkaista asiaa PostNordin kanssa. Siirretäänkö paketti noutopisteeseen, josta sen noutaa. Oma veikkaus on, että paketti siirretään toiseen lokerikkoon ja ongelma vaatii edelleen ylimääräistä vääntöä. Paketin voisi siirtää myös lähikaupan asiakaspalvelun noutopisteeseen, josta sen saa noutokoodilla, mutta luultavasti paketti on haettava kauempaa Postnordin omasta toimipisteestä. Onhan se vaikea ymmärtää, että minulla se sähköpostikin on johdolla kiinni seinäpistokkeessa eli kodin ulkopuolella sähköpostia ei pääse käyttämään.

Tilasin Klarnalla, joten laskuista pitäisi saada jokin ratkaisu, mutta klarnan asiakaspalvelu on jokin tekoälysovellus. Ei voi suoraan kysyä, mitä tehdään ongelman ratkaisemiseksi vaan pitää seikkailla vaihtoehdoissa, jotka eivät sovi tähän tilanteeseen.

Yksi asia on varma, minä en enää tilaa Temusta, koska voin joutua maksamaan tilauksen, jota en koskaan saa. Lisäksi PostNord ilmoittaa, että tilaaja maksaa noutamattoman paketin palautuksen. PostNordilla on muuten messevät puheluhinnat, joten soittamalla asiaa ei ratkota vaan asiakaspalvelulomakkeella... joku oli jakanut oman kokemuksen, jossa paketin saaminen oli johtanut yli 30 euron puhelilaskuun.

Vierailija
76/244 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä sellainenkin kauppa olemassa? En oikein tunne noita kiinan  puoteja, koska en ole ikinä käynyt siellä, enkä edes osaa kiinaa.

Vierailija
77/244 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan tilanneet sisustus seinäkangaita?? onko ne ollut laadukkaita niinkuin kuvissa?? 

Vierailija
78/244 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hOVIHANKKIJANI NYKYÄÄN. eI TARVITSE sängystä nousta  kiertelemään eioota kuulemaan.

Tilauksia kohta sata ja tyytyväisyysprosentti lähes sama.

Temu on nykyään myös nopea ja 10 kertaa luotettavampi kuin tekaistut .fi dropshipperit joita netti on pullollaan.

Vierailija
79/244 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hOVIHANKKIJANI NYKYÄÄN. eI TARVITSE sängystä nousta  kiertelemään eioota kuulemaan.

Temu on nykyään myös nopea ja 10 kertaa luotettavampi kuin tekaistut .fi dropshipperit joita netti on pullollaan.

oletko ostanut niitä sisustus seinäkankaita?? onko ne turvallisia käyttää ja laadukkaita niinkuin kuvissa? moni sanoo ettei niitä kannata kun niissä on vaarallisia kemikaaleja käytetty

Vierailija
80/244 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko ostanut niitä sisustus seinäkankaita?? onko ne turvallisia käyttää ja laadukkaita niinkuin kuvissa? moni sanoo ettei niitä kannata kun niissä on vaarallisia kemikaaleja käytetty

En, mutta länkyttäjät jätän omaan arvoonsa. ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme