Yksikään suhde ei onnistu eron jälkeen
22 v avioliitossa. Kolme aikuista lasta. Hieno liitto, vaimo itsenäistyi ja lopulta ero 5 v sitten.
Pisimmät suhteet 6 ja 9 kk, perustuivat aidolle rakkaudelle, elämäntapaan liittyvät asiat hiersivät alusta saakka. Yhdelle naiselle tärkeintä lastenlasten kanssa oleminen, toinen taas ei halunnut muuttaa yhteen, toivoi vain konserteissa käyntiä. Nuorempia naisia joukossa, elämäntilanne täysin eri. Joku toivoo lapsia tai lisää lapsia, ei tule kuuloonkaan, ikisinkku taas täysin erityyppinen ihminen, aktivisteja tai muuta elämää suurempaa harrastusta, itse toivon yhdessä asumista ja läheistä kumppanuutta. Useimmat suhteet 4-8 vkoa.
Kokemuksia?
Mies 55
Kommentit (492)
Jos 50v nainen on lapseton niin miksi hän haluaisi apn lapset ja potentiaaliset lapsenlapset elämäänsä? Outo toive toi lapsettomuus, ei yhtään mietitty sen naisen kantilta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
En olis kiinnostunut miehestä 55v, jolla kova hinku muuttaa yhteen. Taidat ap haluta vaan siivous- ja seksipalvelut kotiin ilmatteeks?
N56 eronnut
Ei mitään hinkua muuttaa yhteen. Parisuhde ei tarkoita yhteen muuttamista. Siivota osaan itsekin ja yksi harrastukseni on kokkaaminen, mutta seksiin tarvotaan kyllä kaksi. Mielellään kyllä palvelen naista seksissä.
M52, eronnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi jätit sen lapsesi äidin. Ajattelitko, että sinulle on joku takuusuhde olemassa. Etkö varautunut siihen, että olet sitten loppuelämäsi yksin jos jätät AVIOVAIMOSI jonka pitäisi vasta kuolema sinusta erottaa.
Halusit sinkuksi, olet nyt sinkku. Enjooooy.
Sain ap:n viestistä käsityksen, että vaimo oli se, joka jätti.
Sitten se ei auta tehdä kuin raamatulliset ja pysyä asumuserossa ja rukoilla ahkerasti että vaimo tulee takaisin. Eikun hetkinen, ap okin käynyt uittamassa pipuliaan jo vaikka kuinka monessa naisessa, eli tehnyt aviorikoksen. Voi voi, sitten on varmaan asumuseroa elämän loppuun asti.
Missä luki, että ap edes huolisi vaimoaan takaisin?
Ap on toiminut juuri kuten valtaosa iäkkäämmistä eronneista miehistä. Välittömästi uusia naisia, ei niin väliä millaisia. Yrittää heti sitoutua uudelleen, ei niin väliä kenen kanssa. Mitään annettavaa suhteeseen ei oikein ole ja ex kummittelee koko ajan ajatuksissa. Hyväksy Ap, että et voi jatkaa siitä, mihin jäit. Ylipäätään suhde ei ehkä ole hyvä idea vielä. Hanki elämääsi ensin jotain sisältöä, jotta olet muutakin kuin entisen parisuhteen toinen puolikas.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä hankalalta iältä erota.
Moni on varmasti tuossa iässä jo kokenut sen perinteisen suhteen, jossa muutetaan yhteen jne., eikä välttämättä toivo enää samanlaista.
Toisaalta erostasi on kulunut aika vähän aikaa, olet hypännyt melkein suoraan uusiin suhteisiin.
Voi olla, ettet sen vuoksi löydä aidosti sitoutumishaluisia naisia.
Kannattaa nyt hetki keskittyä vain itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että tämä on provo (ristiriidat kertomuksessa: mm iät ja se, että ap välillä on kotihiiri ja yhtäkkiä käykin oopperassa ja etsii kulturellia naista) mutta koska vastaavia ongelmia on muillakin eronneilla, niin vastaan silti.
Ei viisikymppisen kannata enää pitää suhteen ehtona kirkkohäitä, kun ei selkeästi muuten ole yhtään uskonnollinen. Ap on kertonut tapailleensa useita naisia avioeron jälkeen, ja ei näytä siltä että hänellä olisi vakaumuksellista syytä toivoa papin aamenta. Tämä toive on siis nice-to-have, mutta ei välttämätöntä siihen elämäntyyliin mikä aplla on.
Tuo hirsitalo/mökkiasia on myös toive jonka ei kannata antaa rajata kumppaninhakua. Jos sinulla on varaa tehdä se itse, tee se itse. Harva ihminen haluaa alkaa rahoittaa toisen unelmaa sellaisenaan ja et vaikuta joustavalta. Muutenkin se, että unohdat haaveen yhdessäasumisesta jatkuvasti helpottaisi parin hakua. Kun molemmilla on oma
Alusta asti keskustelussa mukana olleena totean tuohon provoepäilyyn sen, että numeroihin ei pidä jäädä kiinni. Ap kertoi jo, että tunnustamista vaikeuttaakseen ei ollut niissä totuudenmukainen. En myöskään näe ristiriitaa siinä, että viihtyy enimmäkseen kotona, mutta käy myös toisinaan esim. oopperassa. Ja mitä tulee hirsitaloon, sehän oli vain esimerkki sellaisesta kotikeskeisestä elämästä, mitä ap toivoi. Uskonnollisuudesta ap on puhunut heti alusta, on mm. kertonut käyneensä pyhiinvaelluksella. Niinpä ei ole kyse vain kirkkohäistä, vaan arvoista.
Joten älä turhaan kirjoita pitkää analyysiä, jos et malta lukea (tai omaksua?) kaikkea kerrottua.
N46
Vierailija kirjoitti:
355 on joko tai-tyyppi. Musta tai valkoinen. Kaikki tai ei mitään. Kyllä tai ei.
Miksi vetää aina tappiin saakka äärimäisyyksiin? Kultainem keskitie toimii aika monessa asiassa. Kokeile vaikka itse.
Terveisin eronnut keski-ikäinen mies, joka haluaa parisuhteen, jossa saa antaa ja ottaa vastaa läheisyyttä ja rakkautta, helliä ja hemmotella ja auttaa kaikin puolin naistaan jne. Mutta haluaa lisäksi asua omassa asunnossaan, säilyttää omat harrastuksensa ja kaverinsa, oman yksityisyytensä ja aikansa myös. Ja joka haluaa yhdessä naisensa kanssa sopia yhteiset säännöt rakkaudelle ja parisuhteelle.
En ole tuo jolle vastaat mutten ainakaan näin kolmikymppisenä naisena oikein keksi, mitä tuollaisesta kuvaamastasi parisuhteesta keskivertomiehen kanssa saisi. Kuulostaa situationshipiltä. En ole sellaisessa ollut, mutta moni tuttuni on. Lähes kaikilla homma kaatui aikataulusäätöihin.
Ei se minua tietenkään suututa jos sinä tuollaista haluat, mutta osaan kuvitella että jos etsisin miestä ja valtaosa ehdokkaista haluaisi tuollaista suhdetta kuin sinä, alkaisi turhauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olis kiinnostunut miehestä 55v, jolla kova hinku muuttaa yhteen. Taidat ap haluta vaan siivous- ja seksipalvelut kotiin ilmatteeks?
N56 eronnut
Ei mitään hinkua muuttaa yhteen. Parisuhde ei tarkoita yhteen muuttamista. Siivota osaan itsekin ja yksi harrastukseni on kokkaaminen, mutta seksiin tarvotaan kyllä kaksi. Mielellään kyllä palvelen naista seksissä.
M52, eronnut
Seksiin taas ei tarvita parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N56 eronnut
M52, eronnut
Soittelen ehkä joskus.
T. Helena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi jätit sen lapsesi äidin. Ajattelitko, että sinulle on joku takuusuhde olemassa. Etkö varautunut siihen, että olet sitten loppuelämäsi yksin jos jätät AVIOVAIMOSI jonka pitäisi vasta kuolema sinusta erottaa.
Halusit sinkuksi, olet nyt sinkku. Enjooooy.
Sain ap:n viestistä käsityksen, että vaimo oli se, joka jätti.
Sitten se ei auta tehdä kuin raamatulliset ja pysyä asumuserossa ja rukoilla ahkerasti että vaimo tulee takaisin. Eikun hetkinen, ap okin käynyt uittamassa pipuliaan jo vaikka kuinka monessa naisessa, eli tehnyt aviorikoksen. Voi voi, sitten on varmaan asumuseroa elämän loppuun asti.
Missä luki, että ap edes huolisi vaimoaan takaisin?
Kuinka huonosti ymmärrät lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Sinkkunnuin itse ollessani 46-vuotias kahden teinin äiti. En ollut ollenkaan varma haluaisinko enää minkäänlaista parisuhdetta, mutta sen tiesin että jos haluaisin, mulla olisi vain yksi kriteeri. Halusin rakastua, molemminpuolisesti. Itse en uskonut sellaiseen että mulla olisi joku shoppailulista jonka kanssa lähtisin ostamaan uutta puolisoa.
Moni kommentti saa mut miettimään että joskus monen muunkin kannattaisi heittää se shoppailulista menemään ja alkaa kohdata ihmisiä aidosti ja avoimin mielin.
Itse kohtasin rakkauden.
Good for you. Jokainen on vapaa toimimaan haluamallaan tavalla, kunhan ei kohtele toisia siinä sivussa väärin.
Itse olen nyt eronnut saman ikäisenä, ja todellakin aion miettiä tarkkaan, minkälaista kumppania haluan jatkossa. Enkä siis nyt tarkoita ulkosia asioita enkä ammattia tms., vaan arvoja, elämäntyyliä, yhteneväisiä haaveita ja näkemystä tulevasta elämästä. Kommunikointitaitoja, tapaa ilmaista rakkautta (lähinnä fyysinen, verbaalinen vai toiminta) ja tapaa huomioida muita.
Ex-mieheni ei ollut minulle oikeanlainen enkä minä hänelle. Mutta rakastuessamme emme kumpikaan vielä olleet riittävän kypsiä, jotta olisimme tajunneet tätä. Ei sitä turhaan sanota, että rakkaus on sokea.
Niinpä en aio rakastua keneen vain. Annan rakkauden tulla, jos jäljelläkin voisimme sopia toisillemme. Muutoin on tulossa vain seuraava ero.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
355 on joko tai-tyyppi. Musta tai valkoinen. Kaikki tai ei mitään. Kyllä tai ei.
Miksi vetää aina tappiin saakka äärimäisyyksiin? Kultainem keskitie toimii aika monessa asiassa. Kokeile vaikka itse.
Terveisin eronnut keski-ikäinen mies, joka haluaa parisuhteen, jossa saa antaa ja ottaa vastaa läheisyyttä ja rakkautta, helliä ja hemmotella ja auttaa kaikin puolin naistaan jne. Mutta haluaa lisäksi asua omassa asunnossaan, säilyttää omat harrastuksensa ja kaverinsa, oman yksityisyytensä ja aikansa myös. Ja joka haluaa yhdessä naisensa kanssa sopia yhteiset säännöt rakkaudelle ja parisuhteelle.
En ole tuo jolle vastaat mutten ainakaan näin kolmikymppisenä naisena oikein keksi, mitä tuollaisesta kuvaamastasi parisuhteesta keskivertomiehen kanssa saisi. Kuulostaa situationshipiltä. En ole sellaisessa ollut, mutta moni tuttuni on. Lähes kaikilla homma kaatui ai
Tuo oli vsin yksi malli, erilainen kuin se, jonka suhteen epäiltiin taustalla olevan halu saaha siivous- ja seksipalveluita. Ymmärrän, ettei kolmekymppinen sellaista halua sillä hetkellä. Mutta viisikymppinen, joka on eronnut 25 vuotta kestäneestä parisuhteesta lasten aikuistuttua voi haluta toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N56 eronnut
M52, eronnut
Minäkin palvelen miestä mielelläni tämän lompakon keventämisessä
n33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N56 eronnut
M52, eronnut
Soittelen ehkä joskus.
T. Helena
Onko sulla mun numero?
T. Juhani
Vierailija kirjoitti:
Ap on toiminut juuri kuten valtaosa iäkkäämmistä eronneista miehistä. Välittömästi uusia naisia, ei niin väliä millaisia. Yrittää heti sitoutua uudelleen, ei niin väliä kenen kanssa. Mitään annettavaa suhteeseen ei oikein ole ja ex kummittelee koko ajan ajatuksissa. Hyväksy Ap, että et voi jatkaa siitä, mihin jäit. Ylipäätään suhde ei ehkä ole hyvä idea vielä. Hanki elämääsi ensin jotain sisältöä, jotta olet muutakin kuin entisen parisuhteen toinen puolikas.
Samaa sanoisin, että jo alotus kuulostaa siltä että exä kuultaa läpi. Aika unohtaa oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkunnuin itse ollessani 46-vuotias kahden teinin äiti. En ollut ollenkaan varma haluaisinko enää minkäänlaista parisuhdetta, mutta sen tiesin että jos haluaisin, mulla olisi vain yksi kriteeri. Halusin rakastua, molemminpuolisesti. Itse en uskonut sellaiseen että mulla olisi joku shoppailulista jonka kanssa lähtisin ostamaan uutta puolisoa.
Moni kommentti saa mut miettimään että joskus monen muunkin kannattaisi heittää se shoppailulista menemään ja alkaa kohdata ihmisiä aidosti ja avoimin mielin.
Itse kohtasin rakkauden.
Good for you. Jokainen on vapaa toimimaan haluamallaan tavalla, kunhan ei kohtele toisia siinä sivussa väärin.
Itse olen nyt eronnut saman ikäisenä, ja todellakin aion miettiä tarkkaan, minkälaista kumppania haluan jatkossa. Enkä siis nyt tarkoita ulkosia asioita enkä ammattia tms., vaan arvoja, elämäntyyliä, yhtenevä
Tämän olisin voinut itsekin kirjoittaa.
M52
Vierailija kirjoitti:
Aloitat: "hieno liitto".
Oletkohan aidosti jättänyt eksäsi ja vanhojen aikojen ihannoinin taaksesi?
Kysy tämä kysymys itseltäsi useamman kerran.
Hieno liitto eli palveli erityisesti ap:n tarpeita ja nyt iskee vastaan ne todelliset ongelmat. Sosiaalisten taitojen puute ja vastavuoroisuus. Ehkä kaikkia naisia ei taas yhtään kiinnostaisi ne sinun lapset eikä haluaisi edes välttämättä tavata. Jos niitä omiakaan ei halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä hankalalta iältä erota.
Moni on varmasti tuossa iässä jo kokenut sen perinteisen suhteen, jossa muutetaan yhteen jne., eikä välttämättä toivo enää samanlaista.
Toisaalta erostasi on kulunut aika vähän aikaa, olet hypännyt melkein suoraan uusiin suhteisiin.
Voi olla, ettet sen vuoksi löydä aidosti sitoutumishaluisia naisia.
Kannattaa nyt hetki keskittyä vain itseensä.
Yllätys ollut suuri kun uusi suhde ei ollutkaan edelisen kopio.
No, kun pitää saada uusi bang maid ja lastenlasten hoitaja...