50 täyttänyt, saatko aamulla kaikki vaatteet ylle seisoviltasi?
Kommentit (84)
50-vuotias ei kyllä ole mitenkään vanha ja tuohon pitäisi pystyä helposti. Jos ei pysty, on aika alkaa tekemään elämäntaparemonttia (ellei ole joku sairaus tai vamma, joka estää).
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu seisten, lisäksi seisoo, kuten pitääkin.
M58
Sulla on melko peniskeskeinen elämä. Kehuiko äiti pippeliäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä onnistuu kaikki, sukat ja sukkahousutkin. Mikä siinä voi edes olla vaikeaa, jos on kädet ja jalat tallella ja kunnossa?
No siitäpä kai olikin kyse, että onko ne kädet ja jalat tallella ja kunnossa niin että taipuu pukemaan ja tasapainoakin sen verran ettei heti horjahda nurin. Vanhempana kun saattaa olla vähän kankeammat ne jalat ja kädet ym. pientä vaivaa.
Jotkut on kuin seipään nielleitä jo nuoresta asti. Kaksikymppinen voi helposti olla jäykkä ja omata huonon tasapainon, ei se aina ole iästä kiinni.
Joskus onnistuin sitomaan jopa kengännauhat yhdellä jalalla seisten, mutta ei onnistu enää ;-)
Ikää nyt 57 vuotta, ja muuten pukeminen onnistuu seisten, tosin sukkia en ole edes viitsinyt yrittää, vaan vedän ne jalkaan sängyn laidalla istuen.
Olen 69 v. ja puen/riisun seisten ja myös sukat sekä jalkineet. Tasapaino ok, testeissä käyty.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä onnistuu kaikki, sukat ja sukkahousutkin. Mikä siinä voi edes olla vaikeaa, jos on kädet ja jalat tallella ja kunnossa?
Aloituksessa varmaan tarkoitetaan selän notkistamista.
Kaikki muut vaatteet saan päälleni seisten paitsi sukat. Tai oikean jalan sukan saisin mutta vasemman ei. Johtuu siitä että oikeassa jalassa hermovaurio joten oikealla jalalla seisominen on huteraa. Sukat laitan istuen. Kengät pitkän kenkälusikan avulla seisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitäpä kai olikin kyse, että onko ne kädet ja jalat tallella ja kunnossa niin että taipuu pukemaan ja tasapainoakin sen verran ettei heti horjahda nurin. Vanhempana kun saattaa olla vähän kankeammat ne jalat ja kädet ym. pientä vaivaa.
Jotkut on kuin seipään nielleitä jo nuoresta asti. Kaksikymppinen voi helposti olla jäykkä ja omata huonon tasapainon, ei se aina ole iästä kiinni.
Minä olen ollut hyvin jäykkä lapsesta asti, vaikka harrastin silloin monenlaista liikuntaa. Tasapainokin on heikko ja juuri sen takia puenkin aina vaatteet seisten, myös sukat ja kengät. Vaatii kyllä keskittymistä mutta onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy pitää huoli kunnosta. Liikkua tarpeeksi ja monella eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu seisten, lisäksi seisoo, kuten pitääkin.
M58
Sulla on melko peniskeskeinen elämä. Kehuiko äiti pippeliäsi.
Kyllä keskiössä on pillu ja kirjoituksessani 50% oli peniskeskeistä ja 50% oli vastausta pukemiseen seisten, joten olet taas väärässä.
Olen 32v enkä keksi yhtäkään syytä sille, että vaatteet pitää pukea seisten. Tasapainoharjoituksia voi tehdä muutenkin kuin nykimällä sukkia jalkaansa tai sitomalla kengännauhoja.
Minä olen 48v ja siitä lähtien kun toivuin kaksi vuotta kestäneestä alaraajan vammasta niin aloin tietoisesti pukemaan joka aamu seisten. Aluksi sukkien laittaminen oli todella vaikeaa, mutta nyt sekin onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Häh? En ole täyttänyt 50, mutta ihmettelen, mitä tuolla tarkoitetaan.
ilmeisesti ap luulee, että 50-vuotiaat ovat niin raihnaisia, paksuja ja vähävoimaisia, etteivät saa esim sukkia tai housuja jalkaan kuin istuen.
Olen 53v ja minulla on nivelrikko polvissa, isovarpaissa ja peukalon tyvissä. Silti ei ole mikään ongelma pukeutua seisten.
Saan jopa kuukautta vaille kasikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? En ole täyttänyt 50, mutta ihmettelen, mitä tuolla tarkoitetaan.
ilmeisesti ap luulee, että 50-vuotiaat ovat niin raihnaisia, paksuja ja vähävoimaisia, etteivät saa esim sukkia tai housuja jalkaan kuin istuen.
Olen 53v ja minulla on nivelrikko polvissa, isovarpaissa ja peukalon tyvissä. Silti ei ole mikään ongelma pukeutua seisten.
Sinähän nimenomaan olet raihnainen noiden vaivojesi kanssa.
T: yli 50v
Pystyn helposti pukeutumaan heti herättyäni seisoen. Myös sukat ja sukkahousut. Ei se ole tasapainoharjoite, vaan tavallinen helppo ja kätevä tapa vaatettaa itsensä. Olen havahtunut siihen, että vuosi vuodelta tulee vastaan enemmän kankeammin kulkevia ikäisiäni. On huolestuttavaa, että jo näin 5-kymppisenä ovat kovin jäykkiä ja/tai lihavia. Itsellänikin on kymmenkunta liikakiloa, mutta maaseudun arkiaskareet ovat helppoja, kiitos toimivan kropan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen 65 ja puen aina seisten.
Minä myös 70 v, ja sukatkin yhdellä jalalla seisten.
Siis en ole ikinä edes ajatellut, että joku pukeutuu säännönmukaisesti istualtaan. En oikein edes tavoita mikä se on mikä estäisi seisten pukeutumisen. Itse puen kaikki vaatteet vaatekaapin edessä seisten.
Nyt kun mietin niin mies kyllä pukeutuu aika pitkälti istualtaan, mutta olen mieltänyt että hän on aamulla unenpöpperössä ja siksi istuu.
N52
En ole ikinä kokeillut. Mutta miten ikä siihen vaikuttaa? N56
Sukat laitan istualleen.-N.69v.