50 täyttänyt, saatko aamulla kaikki vaatteet ylle seisoviltasi?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kokeillut. Mutta miten ikä siihen vaikuttaa? N56
Luultavasti et saa. Luonnostaan tuon tekee, jos keho on kunnossa. Vanhemmiten tulee jäykkyyksiä, vatsaa liikaa, tasapaino huononee. Nuoremmilla tuota on varmaankin jo vuosikymmeniä aiemmin, mutta 50v ovat vielä liikkuvaisempaa sukupolvea nuorina kuin mitä nuo nykyvetelykset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä onnistuu kaikki, sukat ja sukkahousutkin. Mikä siinä voi edes olla vaikeaa, jos on kädet ja jalat tallella ja kunnossa?
Varmaan juuri se, että me kaikki emme ole kunnossa, vaan olemme hajalla.
Vedän aamuisin käteen, sitten kompastun portaissa
Olen hajalla, harrastan liikuntaa sen verran kuin pystyn. Silloin kun olen vähemmän kipeänä, saan seisaaltaan kaiken päälle, mutta yleensä en tee niin. Minimoin riskejä.
Kohta viisikymppinen. Sukat ja kengät on mukavinta laittaa istualtaan, mutta jos ei siihen ole mahdollisuutta niin onnistuu muutenkin.
Me ollaan alta 50v. pari ja minä pystyn pukemaan seisaaltaan ja kenkien solmiminen tapahtuu joko yhdellä jalalla seisten tai kyykyssä.
Mies pukee istualtaan ja kenkiä ei saa solmittua edes istuen. Tämä on minusta huolestuttavaa, mutta en ala asiasta sanomaan. Omasta kunnostani haluan pitää huolta. Ja 7-kymppinen anoppi ei mitään tuoleja tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan alta 50v. pari ja minä pystyn pukemaan seisaaltaan ja kenkien solmiminen tapahtuu joko yhdellä jalalla seisten tai kyykyssä.
Mies pukee istualtaan ja kenkiä ei saa solmittua edes istuen. Tämä on minusta huolestuttavaa, mutta en ala asiasta sanomaan. Omasta kunnostani haluan pitää huolta. Ja 7-kymppinen anoppi ei mitään tuoleja tarvitse.
Nyt kyllä alkoi kiinnostaa miten kengät solmitaan yhdellä jalalla seisten. Nostetaan se solmittavan kengän jalka ilmaan ja solmitaan kasvojen edessä vai?
Mä olen aina vaan kumartunut solmimaan kengät. Ei ole tullut ajatelleeksi että muilla on muita tapoja. Lapset tuntuu usein solmivan kyllä kyykyssä.
N 59
Mun isä pystyi vielä yli yhdeksänkymppisenä seisomaan yhdellä jalalla ja menemään kyykkyyn ja ylös ilman tukea jne.
Kuoli yli satavuotiaana.
Saan, mutta sukkia tai housuja pukiessa joutuu nostamaan jalkaa lattiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 65 ja puen aina seisten.
Sama.
n65v
Housuja en saa, valtava seisokki aamuisin.
"Seisoviltasi"?
Olen 57 ja hankalammalta kuulostaa, että pitäisi istuutua pukemaan. Tai mikä ikinä tässä nyt onkaan pointti. Luultavasti saisin vaatteet ylleni myös istuma-asennossa, mutta esim. housujen pukeminen edellyttää kyllä sitä, että takamus nousee penkistä.
Joo, siis tottakai. Miten muuten edes voisi pukeutua? Pukeudun aina seisten. Sukkahousut, sukat ja kengät myös.
Makaatteko te sitten vai miten?
No mitenkäs muutenkaan, ei ainakaan päällään seisten onnistu...
Olen 70-v ja saan seisaaltaan vaatteet päältä ja pois päältä. Kuten myös viisikymppisenä. Kummallinen kysymys taas joltain teiniltä.
Sukat onnistuu, sukkahousut ei. Tai en muista, että olisin ikinä pukenut sukkahousuja seisten. Ne repeytyy muutenkin helposti ja se pukeminen on yksi taiteenlaji.
Lapsena ihmetelin, mihin kenkälusikkaa tarvitaan. Nyt olen huomannut että onhan se kätevä.
Se on nimeltään old man test. Saatko sukat ja kengät jalkaan ilman, että ähiset istuma-asennossa. Naisena olisi noloa, jos ei onnistuisi. N57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä alkoi kiinnostaa miten kengät solmitaan yhdellä jalalla seisten. Nostetaan se solmittavan kengän jalka ilmaan ja solmitaan kasvojen edessä vai?
Mä olen aina vaan kumartunut solmimaan kengät. Ei ole tullut ajatelleeksi että muilla on muita tapoja. Lapset tuntuu usein solmivan kyllä kyykyssä.
N 59
Tämä yhdellä jalalla solmiminen oli juuri se old man test. Tyyli on vapaa mutta itse koukistan jalkaa vähän matalammalla 😀
Kevyesti.