Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittekö te lapsettomat nelikymppiset, että teillä voisi olla jo parikymppisiä lapsia?

Vierailija
28.05.2025 |

Täytin just 44 ja nuorin lapseni muutti omilleen asumaan. Nyt olen vapaa kuin taivaan lintu... Kyllä kannatti hankkia lapset nuorena! 

Tämä vain tuli mieleeni, kun eräs 40v kaverini odottaa esikoistaan. 

Kommentit (205)

Vierailija
141/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3kymppiset lapset ja lapsenlapset! Upeita tyyppejä, olen heistä tavattoman ylpeä! 

Sitten täällä sanotaan " onneksi ei ole", voisitte vähän selittää, vai liittyykö jotenkin kyvyttömyyteen löytää puoliso? 

Oletko jotenkin hidasjärkinen? Miten rautalangasta se pitäisi vääntää että kaikki ei halua samoja asioita? Ja niitä lapsia muuten ei tosiaan "hankita" vaan saadaan jos saadaan. 

Noniin, siinähän se nähdään, et siis ymmärrä selittää, mitä toi pyysi!!?

Vaan aloit räksyttää!?

Vierailija
142/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tänä vuonna 40v täyttävä mies ja eipä ole lapsia, kun ei ole mikään naisjuttu koskaan edennyt suhteeseen asti. Faktahan oli joskus vuosia sitten, että 50 % 35v miehistä ei ole lapsia, sillä eivät ole löytäneet naista siihen (siitä oli ihan lehtijuttu). Suomi on ehkä maailman hankalin maa tehdä lapsia tai miehelle löytää suhde. Nainen löytää kyllä melkein aina.

Ei edes ole mutta kun te uuvatit yritätte löytää hyväksikäyttösuhdetta. missään päin maailmaa naiset eivät suostu 50/50 liittoon r aiskaavan koiraan kanssa. Te olette vaan pihimpiä, itsekkäämpiä ja typerämpiä kun miehet muualla, jotka elättävät vaimonsa ja lapsensa.

Mitä...eivätkö naiset muka ole nykyään vahvoja ja itsenäisiä? Sitähän se tasa-arvo on. Fakta kuitenkin taitaa olla (ainakin tilastojen mukaan), että nainen ei siedä itseään huonommin tienaavaa miestä. Miehelle naisen tienestit eivät ole niin tärkeitä. Lähestulkoon aina suhteet joissa nainen tienaa miestä enemmän kaatuvat. Nainen kun tasa-arvon sijaan haluaa kuitenkin sen providerin. Sen lisäksi pitää olla tarpeeksi komea naama ja mielellään väh. 180 cm pitkä. Eikä missään nimessä saa olla syntynyt luonteeltaan high inhibitioniksi. Aika paljon on asioita joihin mies ei voi mitenkään vaikuttaa. Niin minkäs teet.

Usein tällaiset suhteet kaatuvat, kun miehen itsetunto ei kestä paremmin tienaavaa vaimoa...

ps. useimmiten se hyvä luonne vaikuttaa eniten, ja siihen sinä voit itsekin vaikuttaa <3

Joo ei todellakaan vaikuta hyvä luonne. :D Semmonen röyhkeä ja jänn...mies saa niitä naisia eniten, sai teininä ja niin myös vanhempanakin. Ihan itsekin olen nähnyt + tutkimukset tukevat kokemuksiani. Hyvä luonne kelpaa kyllä silloin jos mies on pitkä ja komea. Mutta se ei todellakaan ole vahvuus vaan heikkous, jos mies ei ole pitkä ja komea. Mustan pillerin (=totuuden) kun on ottanut, niin siitä, elikä totuudesta ei voi enää oppia pois. Kun tietää tieteellisen ja oikean totuuden pariutumisesta, niin itselläkin on mielenrauha. Sillä aivoissa ei tällöin vallitse kognitiivisen dissonanssin eikä itsepetoksen tila, jolloin ei vain jää tilaa pettymyksille, vaan ainoastaan totuudelle. Ei minua niin paljon kiinnosta saanko naisen vai en, minua kiinnostaa enemmän se syy miksi saisin tai en saisi. Ja olen sen jo ajat sitten selvittänyt ja samat pätevät kaikkiin muihinkin tapauksiin. Enkä edes kuulu mihinkään vähemmistöön, tai korkeintaan todella suureen vähemmistöön. Ihan työssä ja salilla käyvä mies, joka on tehnyt kaiken aikoinaan oikein, mutta jäänyt silti ilman. Toisaalta kyllä se "oikein tekeminen" ei todellakaan ole mikään tae sille, että "saisi jotain". Vain asioissa joihin itse pystyy vaikuttamaan 90-100 -prosenttisesti, voi sanoa että kun oikein teki, niin ansaitsi voiton. Kuten urheilukisa, siivoaminen, jonkun asian korjaaminen jne. No urheilukisoissa en ole ollut, mutta kaiken teen itse mitä pystyn. Säästyy rahat ja oppii. Elikä tiettyihin asioihin voi vaikuttaa itse. Ihmissuhteisiin vähän hankalampi. Niihin voi vaikuttaa korkeintaan 50 % itse ja se toinen on vastuussa omasta käytöksestään. Ketään ei vain voi "ottaa", paitsi jos haluaa rikkoa lakia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan haluaisi elämää jossa voi vasta nelikymppisenä hehkuttaa olevansa "vapaa", ja silloinkin se on vähän siinä ja siinä, pitäiskö uskoa. Mulle riitti se kun koiran ja miehen hankittuani totesin että molemmat on niin sitovia että koen jo pelkästään näiden kanssa taipuvani melkoisiin kompromisseihin siihen nähden, mikä mun oikea luonto on. Lapsen hankkiakseni mun olisi käytännössä pitänyt muuttua eri ihmiseksi. 

No tietysti näin, muttei se toiseksi muuntautuminen ole suinkaan kielteinen asia! Kun vertaa lapsen saanutta energistä äitiä, lapsettomaan naiseen! Koira ei varmasti ole mikään ratkaisu, ei edes hätä ratkaisu.

"lapsen saanutta energistä äitiä" 😂 Missäköhän tällaisia näkee? Taitaa mamma nyt ihan vaan trollailla siellä. 

Vierailija
144/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap koskaan yrittänyt laittaa paksu narua kaulan ympärille? Se vois olla ratkaisu pulmaasi

Vierailija
145/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tänä vuonna 40v täyttävä mies ja eipä ole lapsia, kun ei ole mikään naisjuttu koskaan edennyt suhteeseen asti. Faktahan oli joskus vuosia sitten, että 50 % 35v miehistä ei ole lapsia, sillä eivät ole löytäneet naista siihen (siitä oli ihan lehtijuttu). Suomi on ehkä maailman hankalin maa tehdä lapsia tai miehelle löytää suhde. Nainen löytää kyllä melkein aina.

Ei edes ole mutta kun te uuvatit yritätte löytää hyväksikäyttösuhdetta. missään päin maailmaa naiset eivät suostu 50/50 liittoon r aiskaavan koiraan kanssa. Te olette vaan pihimpiä, itsekkäämpiä ja typerämpiä kun miehet muualla, jotka elättävät vaimonsa ja lapsensa.

Mitä...eivätkö naiset muka ole nykyään vahvoja ja itsenäisiä? Sitähän se tasa-arvo on. Fakta kuitenkin taitaa olla (ainakin tilastojen mukaan), että nainen ei siedä itseään huonommin tienaavaa miestä. Miehelle naisen tienestit eivät ole niin tärkeitä. Lähestulkoon aina suhteet joissa nainen tienaa miestä enemmän kaatuvat. Nainen kun tasa-arvon sijaan haluaa kuitenkin sen providerin. Sen lisäksi pitää olla tarpeeksi komea naama ja mielellään väh. 180 cm pitkä. Eikä missään nimessä saa olla syntynyt luonteeltaan high inhibitioniksi. Aika paljon on asioita joihin mies ei voi mitenkään vaikuttaa. Niin minkäs teet.

Tuohan nyt ei ole ikinä pitänyt paikkaansa.

Katso nyt nykynaisia, tienaavat melkein järjestään kaikki ihan mukavat massit ihsn ite. Ja monella on joku työtön nahjus kotona elätettävänä.

Se työtön nahjus on luultavasti pitkä ja komea mies. Siksi. Mitään muunlaista miestä nainen ei jaksa katella, jos se ei providaa.

Vierailija
146/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ilmeisesti ihan pian jo isoäiti 40-vuotiaana. 

Vierailija
147/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä haittaisi jos ne olisivat syntyneet parikymppisinä eli vain yhtäkkiä ilmestyneet jostain. Toisaalta ne olisi jqtkuvasti pyytämässä rahaa, ryyppäämässä ja kohta tunkisivat lapsenlapset syliin niin sepä vasta haittais! Kun olen vela niin en olisi voinut kuvitellakaan 20 vuoden kasvatustyötä parhaina nuoruusvuosinani saati sitten itse synnytystä ja vauva aikaa. Inhoan vauvoja!

Vierailija
148/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti, mutta mietin parikymppisten panemista. t. mies

Vierailija
149/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap ilmeisesti ihan pian jo isoäiti 40-vuotiaana. 

Niin se wt- sekä uskispiireissä menee.

Vierailija
150/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin perseestä kuvitella ettei lapsista tarvitse välittää sen jälkeen kun ne on potkaissut pesästä pois. Vanhemmuus ei siihen lopu. Mutta ehkä ap ei halua enää nähdä lapsiaan koskaan, ja varmaan se sopii hänen lapsilleenkin.

Niin on. Mutta kerrotko vielä, miten se liittyy aloitukseen?

Onhan siinä toki harmaassa melko monta eri sävyä, eikä niin, että on joko lasten kanssa päivittäin ja huolehtii heistä tai sitten ei näe niitä enää koskaan.

Vierailija
151/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan miettinyt 40-vuotiaana mitään lapsijuttuja. Enkä mieti edelleenkään, eläkeikäisenä. Miksi pitäisi?

Havaitsen vähintään lievää uhmaa. Siksi miettisit, jos ystäväsi ja sukulaisesi saavat lapsia? Ei siksi että pitäisi, vaan koska asioita tapahtuu ympärillä.

Vai onko defenssisi asian suhteen niin vahvat, että pakit päälle saman tien, kun jonkun läheisen elämään tulee lapsia tai lapsenlapsia?

Miten nuo nyt mitenkään liittyy toisiinsa!?

Eihän muiden lasten teko mitenkään pakota muita miettimään mitään lastenhankintaa. Itsellä ainakin tuli niistä lähinnä mieleen se, että tuollaista elämää en halua itselleni, vaikka aina kohteliaasti onnittelin yms.

Jos sun lähipiirissä joku ottaa hevosen, alatko itse harkita myös? Mä en.

Vaikuttaa enemmän sulla olevan jotain katkeruutta ja defenssiä, kaduttaa menetetty oma elämä?

Eri

Eli sinulle siis TULI lapset mieleen, ja totesit että ei kiitos :)

Osa kun väittää, etteivät ole koskaan miettineet lastenhankintaa tyyliin edes sekuntin verran. Se on minusta epäuskottavaa, ja arvostan enemmän sinun rehellistä viestiä.

Jos ystävä ottaa hevosen, mietin että minä en ottaisi. Mutta siis miettisin kuitenkin sen sekuntin verran.

Ei minua kaduta oma ihana elämä, ja toivon ettei ketään kaduta, oli lapsia tai ei.  Ymmärrän, että elämä voi olla ihana sekä lapsien kanssa että ilman. Olen vaan raatorehellinen, ja toivon sitä muiltakin. Ihan kun sen toteaminen ettei halua lapsia veisi ajatuksen verran eli sekuntin liikaa vapautta pois...

Mutta ehkä vain ymmärsin joidenkin viestit väärin, rauha vain!

Otsikon kysymys oli suunnattu lapsettomille, joten miksi te mammat tulette tänne räksyttämään? 

Koska kaikesta hehkutuksestaan huolimatta he ovat tyhjiä, katkeria sekä elämäänsä tyytymättömiä. Ainoa asia minkä saaneet aikaan on hedelmöittyminen. Sikiäähän ne rotatkin.

Vierailija
152/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja rakastava vanhempi ei ole koskaan "vapaa" lapsistaan vaan huolehtii lapsestaan/lapsistaan aina, murehtii ja stressaa miten niillä menee ja auttaa miten pystyy tarvittaessa, esim. taloudellisesti, vaikka lapsi olisi jo kuinka aikuinen. Niiden jotka tekee lapset vaan koska niitä nyt kuuluu olla ja hampaita kiristellen odottavat 18 vuotta sitä päivää kun lapsen saa ulos kodista että itse saa olla taas vapaa olisi ollut parempi jättää tekemättä. Toivottavasti näiden lapset ovat ok ja elävät hyvää elämää ilman tällaisia "vanhempia" jotka jäivät seuraavaksi olemaan vailla lapsenlapsia ja omaishoitajia vanhalle iälle :)

Vierailija
153/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erityisesti miettisin tällaista? Useimmilla koulutetuilla ikätovereillani lapset ovat vasta pieniä, mutta toki mm. luokkani ongelmateini sai 16-vuotiaana mukulan, joka on ollut aikuinen jo pitkään. Mutta ajattelen tätä suunnilleen yhtä paljon kuin sitä että mitä jos olisinkin kääntynyt lukiossa muslimiksi tai muuttanut Japaniin. Elämä olisi varmaan aika erilaista, mitä sitten? 

Vierailija
154/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mieti, mutta mietin parikymppisten panemista. t. mies

Tarkemmin harkittuna ap:n nuorimmainen kaipaa varmasti setämiehen k-yrpää takaloosteriinsa.

Vierailija
155/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan miettinyt 40-vuotiaana mitään lapsijuttuja. Enkä mieti edelleenkään, eläkeikäisenä. Miksi pitäisi?

Havaitsen vähintään lievää uhmaa. Siksi miettisit, jos ystäväsi ja sukulaisesi saavat lapsia? Ei siksi että pitäisi, vaan koska asioita tapahtuu ympärillä.

Vai onko defenssisi asian suhteen niin vahvat, että pakit päälle saman tien, kun jonkun läheisen elämään tulee lapsia tai lapsenlapsia?

Ystäväni ja sukulaiseni ovat saaneet lapsia mutta itse en ole miettinyt lapsijuttuja.

- Eri.

Rehellisesti, sanot, ettei ole kertaakaan käynyt mielessä, et mitä jos olis lapsia? Lapsettomuuspäätöksesi on tapahtunut vahingossa, ei asiaa kertaakaan pohtien?

En ole pohtinut koska tämän asian tiesin itse jo lapsena ollessani. Seuraava kysymys ?

Vierailija
156/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti kun en lapsia halunnut, ehkäisystäkin aina pitänyt huolta ettei vahinkoja ole tullut onneksi ikinä.

Vierailija
157/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se vähän outo ajatus. Mutta ei kovin fyysisesti mahdollinen. Kun olin 20v, minulla oli syömishäiriö, jonka takia kuukautiset ei olleet vielä edes alkaneet. Enkä ollut harrastanut myöskään seksiä. 

Joten minulla on nyt pieni lapsi ja olen 59 kun hän täyttää 18. Isompi lapsi täyttää 18 kun olen 53. Onneksi suvussani on naiset olleet pitkäikäisiä.

Vierailija
158/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 60 v ja nuorin lapsi  on 23 v ja vanhin täyttää 27 v

T. Kolmen äiti

Vierailija
159/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3kymppiset lapset ja lapsenlapset! Upeita tyyppejä, olen heistä tavattoman ylpeä! 

Sitten täällä sanotaan " onneksi ei ole", voisitte vähän selittää, vai liittyykö jotenkin kyvyttömyyteen löytää puoliso? 

Ei. Vapaaehtoisesti lapsettomilla useimmiten on puoliso.

Suomen yleisin perhemuoto on lapseton aviopari.

Vapaaehtoisesti lapsettomia on koko ajan enemmän ja enemmän, kun ihmiset uskaltavat alkaa elämään siten, kuin itse haluavat.

Vierailija
160/205 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mä oon aina saanut olla vapaa kuin taivaan lintu. N48

Lähinnä luuseri tulee ekana mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme