Minkä takia miehen koulutus ja työpaikka on niin tärkeitä naisille kumppanissa?
Jos mies elättää itsensä ongelmitta. Eli kyse ei ole mistään työttömyydestä.
Tosi moni deittisovellusnainen lopettaa heti keskustelun jos kuulee, että et ole statusrahamies.
Kommentit (119)
Voi olla vaikka ruma inceli mutta jos rahas on niin naisia riittää vaikka joka päivälle vuodessa
Kannattaa varmaan etsiä toisenlaisia naisia.
Itse en etsi elättäjää, vaan sellaista miestä jolla on sivistystä ja elämänkokemusta. Samankaltaiset arvomaailmat on hyvä lähtökohta.
Kyllä mä tuun toimeen sen ajatuksen kanssa, että toinen rassaa putkia työkseen, mutta jos on juntit mielipiteet ja arvomaailma niin sen kanssa en tule.
Kyllä vauva-palstalla runkkaavan työttömän incelin pitää saada pillua!
Vierailija kirjoitti:
Niinkin yksinkertainen asia, että miehet janoaa rahaa ja statusta, ja heille tulee olemaan suuri elämänmittainen ongelma, jos heillä ei sitä ole. Kateutta muita miehiä kohtaan, kateutta että ne naiset jotka ovat kiinnostuneita statuksesta eivät ole kiinnostuneita hänestä, ja sekin nainen joka hänet huoli on varmasti huono nainen, kun ei välitä rahasta ja statuksesta, jotka ovat miesten elämässä tärkeimpiä.
Näin kääntyi tämäkin asia miehen syyksi. Olipa yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Itse en etsi elättäjää, vaan sellaista miestä jolla on sivistystä ja elämänkokemusta. Samankaltaiset arvomaailmat on hyvä lähtökohta.
Kyllä mä tuun toimeen sen ajatuksen kanssa, että toinen rassaa putkia työkseen, mutta jos on juntit mielipiteet ja arvomaailma niin sen kanssa en tule.
Minä kyllä vaadin, että mies kannattelee perheen taloutta jos hänelle synnytän. Muuten voidaan olla ihan kavereita vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten millainen status on nelikymppisellä miehellä, joka on joutunut jäämään pois työelämästä tapaturman takia. Eläkettä tienaa nelisen tonnia kuussa ja vapaa-aikaa riittää reilusti. Mutta kun ei ole hienoa titteliä, jolla rehvastella.
Kyseinen tapaus on taloudellisesti itsenäinen mies, eli kaikkein paras vaihtoehto. Itse en tosin siinä tilanteessa enää suomessa asuisi enkä todellakaan täältä etsisi ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että joku putkipena ei halua matkustaa eikä kykene pitämään yllä sellaista elintasoa jonka itselleni jo tarjoan. Halusin miehen joka tienaa suunnilleen saman kuin minä, jottei elintaso laske.
Ei putkimies ole matalapalkkainen ja jos vielä on oma yritys, tekee rahaa hyvin
Mutta haluaako putkimies matkustaa? Siis muualle kuin Kanariansaarille all inclusiveen vetämään viinaa ja palamaan auringossa? Haluaako putkimies kulttuuririentoihin? Kesällä oopperajuhlille ja muutenkin ihan teatteriin? Seuraamaan orkesterin esitystä? Teatteriksi ei sitten lasketa Sami Hedbergin pieruvitsejä.
Kommenttisi kertoo enemmän sinun ennakkoluuloisesta mielestä kuin tuosta hypoteettisesta putkarista.
Hyväksyisitkö samanlaisen valituksen mieheltä liittyen johonkin tyypilliseen naisammattiin? Etkö? No sitten naama umpeen.
Oon kuule käyttöinsinööri ammatiltani. En ole koskaan saanut parisuhdetta. Naisia olen pyytänyt treffeille ihan tavallisia niin pakit tulee aina. Enää en jaksa kiinnostua, olen pian 50 vuotias. On omatalo ja olen aina pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että joku putkipena ei halua matkustaa eikä kykene pitämään yllä sellaista elintasoa jonka itselleni jo tarjoan. Halusin miehen joka tienaa suunnilleen saman kuin minä, jottei elintaso laske.
en tiedä niin, veljeni oli putkipena, ja pyöritti aika menestyvää firmaa. Tienasi kivan summan rahaa myydessään sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankutijankutijankuti.
Suurin osa parisuhteessa olevista suomalaisista naisista on parisuhteessa ihan tavallisten duunarimiesten kanssa. Mitkä ihmeen silmälaput silmillä te oikein kuljette? Katsokaa ympärillenne ja tajutkaa oikeaa elämää.
Mä olen aina ollut parisuhteissa tavallisten duunarimiesten kanssa. En ole koskaan etsinut mitään raha- tai statusmiestä. Kyllä se on se mies itsessään vaikuttaa eikä hänen työnsä, tulonsa tms.
N45
En ole ikinä ollut suhteessa duunarin kanssa enkä tule olemaan. Ei liity rahan tai statuksen etsimiseen, tienaan itse rahani. Ja nimenomaan mies itsessään vaikuttaa, sellainen ei kiinnosta kenellä ei ole ollut mitään kunnianhinoa eikä uteliaisuutta opiskella.
Sinä et taida olla itse korkeakoulutettu. Jos olisit niin ajettelisit toisin.
N43
Minä olen korkeakoulutettu, on vieläpä kaksi tutkintoa, enkä ajattele kuten sinä. Miehen koulutuksella ei ole mitään väliä. Muilla asioilla on.
En osaa vastata kuin omasta näkökulmastani. Olen erityisasiantuntijatason tehtävissä, akateeminen jatkokoulutus. Haluan, että kumppanillani on suunnilleen sama taso. Olen kokeillut deittailla myös vähemmän koulutettujen kanssa, mutta pitkään en viitti kuunnella sitä koulutetun naisen statuksen, osaamisen aliarvioimista ja suuren palkan ihmettelyä. Tätä ei tule koskaan vastaan akateemisten miesten kanssa, koska ovat ne samat koulut käyneet ja ymmärtävät, miten paljon osaamista ja ahkeruutta ne vaativat.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies yrittää keskustella muista asioista, kysyy vaikka harrastuksista niin nainen vastaa tyyliin, että "käyn kävelyillä, mutta mitä sinä teitkään ammatiksesi"
Eli nainen kääntää heti keskustelun statukseen ja rahaan heti toisessa tai kolmannessa viestissä.
Ilman tietoa statusrahamiehyydestä he eivät voi keskustella.
Ehkä tuo sun incel-jankkaaminen karkottaa. Et ole normaali.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies yrittää keskustella muista asioista, kysyy vaikka harrastuksista niin nainen vastaa tyyliin, että "käyn kävelyillä, mutta mitä sinä teitkään ammatiksesi"
Eli nainen kääntää heti keskustelun statukseen ja rahaan heti toisessa tai kolmannessa viestissä.
Ilman tietoa statusrahamiehyydestä he eivät voi keskustella.
Niinkö? No johtuu varmaan siitä että useimmiten miehetkin kyselevät naisen ammattia ja onko töissä, se on melko oleellinen tieto.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaikka ruma inceli mutta jos rahas on niin naisia riittää vaikka joka päivälle vuodessa
Niin? Naisia incelit juuri haluaa, sama kai se jos heitä joutuu ostamaan.
No miksi se ei saisi olla tärkeä? Jos itse haluaa elää tietynlaista elämää (vaikka matkustella, käydä ravintoloissa tai muuten käyttää rahaa tietyllä tavalla) niin totta kai on toivottavaa, että kumppanilla on samantyylinen elämäntyyli ja resurssit. Ei kyse ole siitä, että odottaisi toisen maksavan kaiken, vaan että elämäntavoissa ja arjessa olisi yhteensopivuutta.
Lisäksi työ vaikuttaa paljon muuhunkin kuin pelkkään rahaan. Jos toisen työ on tosi sitovaa ja aikataulut täysin eri rytmissä, se voi tehdä yhteisestä ajasta vaikeaa. Tai jos toisen työ ei tunnu omien arvojen mukaiselta niin voi tulla tunne, ettei jaa samoja perusarvoja. Sama pätee myös kunnianhimoon tai elämän tavoitteisiin. Jos toiselle riittää ihan perustaso, ja itse kokee intohimoa oppia uutta, kasvaa, kehittää itseään tai vaikka rakentaa omaa uraa tai liiketoimintaa, niin pitkässä juoksussa sellaiset erot voivat aiheuttaa turhautumista molemmille. Samaten lasten kasvatuksessa ne erot saattavat näkyä jos toinen vanhemmista arvostaa akateemisuutta ja toinen nyrpistää sille nenäänsä.
Jos miehen itsetunto kestää sen, että naisella on korkeampi koulutus ja/tai tienaa miestä enemmän, niin ok. Mun kohdalle ei ole sellaista osunut
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten millainen status on nelikymppisellä miehellä, joka on joutunut jäämään pois työelämästä tapaturman takia. Eläkettä tienaa nelisen tonnia kuussa ja vapaa-aikaa riittää reilusti. Mutta kun ei ole hienoa titteliä, jolla rehvastella.
Jos työtapaturma estää työnteon, niin miten tuo vaikuttaa arkeen? Jatkuvat kivut? Aivovamma? Kyllä tuollaiset asiat mietityttää tutustuessa enemmän kuin joku tittelin puute
Kyllä minäkin näen ne polut, en vaan ole valmis uhraamaan esim. etiikkaani tavoitellakseni asemia. Työskentelin jo jonkin aikaa riistoalalla omien periaatteideni vastaisesti ja noilla aloilla on monia ongelmia. Ei vain se mitä joutuu tekemään vaan myös se, että ne vetävät puoleensa tietyntyyppisiä ihmisiä. Nämä tuhoavat lopulta sielun. Toki jos ei ole sielua ollut alun alkaenkaan vaan ainoastaan raha ja voitto kiinnostaa hinnalla millä hyvänsä, niin siitä vaan.