Minkä takia miehen koulutus ja työpaikka on niin tärkeitä naisille kumppanissa?
Jos mies elättää itsensä ongelmitta. Eli kyse ei ole mistään työttömyydestä.
Tosi moni deittisovellusnainen lopettaa heti keskustelun jos kuulee, että et ole statusrahamies.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Koska miehen täytyy pystyä kannattelemaan myös naista ja lapsia, kun ovat kotona.
Toinen juttu että joidenkin ammattien mukana voi tulla lieveilmiöitä, kuten tupakointia, alkoholismia, jne.
Lääkäreillä on runsaasti alkoholismia. Tarkoititko tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemusteni perusteella voin arvata, että kun on tullut puhe ammatista, olet sanonut "röhöröhöhö oletko sellainen nainen jolle on vain rahalla ja statuksella väliä" ja sitten olettanut, että naisen katoaminen johtuu siitä, että sinulla ei ole rahaa eikä statusta, eikä suinkaan siitä että sanoit rumasti.
Yksi tindermies heitti itsensä luiskaan kyselemällä jo ennen tapaamista, että minulle on varmaan tosi tärkeää kuten kaikille naisille että mies on pitkä, kun hän ei ole kauhean pitkä. Ei olisi haitannut lyhyys, mutta tuollainen valittaminen haittasi.
Onpa ajatuksenjuoksu sinulla, ihan asiallinen toteaminen mieheltä🙄
No minun mielestäni se oli paitsi erittäin pinnallinen oletus minusta ja naisista yleisesti, myös turhaa ja noloa vinkumista ja kertoo huonosta itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että joku putkipena ei halua matkustaa eikä kykene pitämään yllä sellaista elintasoa jonka itselleni jo tarjoan. Halusin miehen joka tienaa suunnilleen saman kuin minä, jottei elintaso laske.
Ei putkimies ole matalapalkkainen ja jos vielä on oma yritys, tekee rahaa hyvin
Vierailija kirjoitti:
Itselleni koulutus ja ammatti kertoo jotain ihmisen yleistiedosta, motivaatiosta, sivistyksestä, taloustilanteesta, mielenkiinnon kohteista yms. Ja kyllä, kaikki voi olla kunnossa ilman koulutusta, mutta yleensä ei ole. Koska teen töitä n. 40 h viikossa haluan myös jakaa työelämääni puolison kanssa. Tämä yleensä onnistuu parhaiten saman tai samantyylisen koulutuksen käyneen kanssa. Tämän takia lisään vielä vähän vettä myllyyn ja minua ei myöskään oikein innosta humanistit. DI
Uraa tekeviä miehiä ei kiinnosta kotona käydä työasioita puolison kanssa läpi, vaan silloin arvostetaan rauhaa ja seesteisyyttä. Myöskään yhteiskunnallisten asioiden puiminen punkkulasillisen äärellä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että joku putkipena ei halua matkustaa eikä kykene pitämään yllä sellaista elintasoa jonka itselleni jo tarjoan. Halusin miehen joka tienaa suunnilleen saman kuin minä, jottei elintaso laske.
Naiset ovat hypergamisia. 🤷🏼
Ja miehet pinnallisia. Entä sitten? Hypergamia muuten tarkoittaa ylöspäin naimista, minä halusin suunnilleen samalla statuksella olevan miehen. Eli vertaiseni.
Ei ole. Deittasin muutaman kerran toimitusjohtajaa. Ei jatkoon luonteen takia. Mielummin työtön raksa-apulainen, jos on kiva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta haluaako putkimies matkustaa? Siis muualle kuin Kanariansaarille all inclusiveen vetämään viinaa ja palamaan auringossa? Haluaako putkimies kulttuuririentoihin? Kesällä oopperajuhlille ja muutenkin ihan teatteriin? Seuraamaan orkesterin esitystä? Teatteriksi ei sitten lasketa Sami Hedbergin pieruvitsejä.
Jankutijankutijankuti.
Suurin osa parisuhteessa olevista suomalaisista naisista on parisuhteessa ihan tavallisten duunarimiesten kanssa. Mitkä ihmeen silmälaput silmillä te oikein kuljette? Katsokaa ympärillenne ja tajutkaa oikeaa elämää.
Mä olen aina ollut parisuhteissa tavallisten duunarimiesten kanssa. En ole koskaan etsinut mitään raha- tai statusmiestä. Kyllä se on se mies itsessään vaikuttaa eikä hänen työnsä, tulonsa tms.
N45
Tiedä sitten millainen status on nelikymppisellä miehellä, joka on joutunut jäämään pois työelämästä tapaturman takia. Eläkettä tienaa nelisen tonnia kuussa ja vapaa-aikaa riittää reilusti. Mutta kun ei ole hienoa titteliä, jolla rehvastella.
Monella on mielikuva, että töitä tehdään huomattava osa valveilla oloajasta useana päivänä vuodessa, joten välillisesti se kertoo sen mihin sinun otakstutaan käyttävän aikaasi. Koulutus taaa antaa oletusarvo siitä, mistä olisit mahdollisesti ainakin joskus ollut kiinnostunut ja mille olisit aikanaan (tai parhaillaan) halunnut käyttää aikaasi. Ehkä myös siitä, että onko sinulla ollut kärsivällsiyyttä suorittaa opintosi loppuun; vai mitä tapahtui, ettei niin ole, ainakaan vielö tosiatsieksi käynyt? - Suomi kun on verraten koulutususkovaine maa ja vaatii jotain erityistä jos olet nuoremman ikäluokan edustaja ,e ikä sinulla olsi yhtään mitään koulutusta.
On tietysti vähän tylsää näitä erityisinä "status asioina" koska monelle ne ovat myös hyvin arksia asioita, - Mutta mitä sitä sitten olisi ns. soveliasta kysyä mahd- treffikumppaniltaan, johon haluaisi tutustua? - Nämä työt, opsikeut ja tai vaikka harrastukset kun useiin voivat näyttää paperilla tai ensi kertaa kuullessa aivan erilaisilta kuin myöhemmin tutustumsien edetessä ja syventyessä käy ilmi.
Ajattele vaikka esimerkkinä vuosien takaista Ensitreffit -tv realityn jaksoa, jossa mies saapuu puolisonsa kotiin, ollakseen siellä ensimmäistä kertaa yötä. Mies on luultavasti kertonut aiemmin, että hän harrastaa aktiivisesti liikuntaa.
Mutta silti sekä hänen puolisolleen, että monelle meistä katsojista tulee vähän yllätyksenä kun heidän tapaamisensa etenee seuraavaksi niin, että monelle -hänen tuore puolisonsa mukaan lukien- alkaa hahmottua, että mies haluaisi viettää tulevan yönsä mieluummin polkupyöränsä vierellä kuin vastavihityn puolisonsa vierellä,
Hieman arkisempi ja monta koskeva kysymys on vaikka alkoholin käyttö, - Jos joku kertoo sinulle käyttävänsä alkoholia kohtuudella, niin kuinka paljon hän juo sitä vaikka viikossa tai kahdessa?
Tai kuinka monta kirjaa täytyisi lukea vuoden aikana, jotta voisi sanoa olevansa himolukija, vai onko vanhanaikaista laskea kappalemääriä vai pitäisikö kysyä vaikka kuinka monen aihealueen kirjaa luki mahd viime vuonna?
Joskus kun kuulee treffeistä puhuttavan itse huomaan ajattelevani että puhuuko hän nyt oikeasti treffeistään vai edellsiestä työhaastattelustaan. - Mutta eikäö sellaiset treffit ole vähän tylsät, joissa vain toinen on lähinnä äänessä(?)
Uskovainen mies
Koska älykäs ihminen kouluttautuu ja etenee työelämässä. Ei minulla ole mitään keskusteltavaa metsurin kanssa. Tai rikkaan perijän joka ei ole vaivautunut opiskelemaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se, sinulla on varmaan eri käsitys hyvästä palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikille naisille. Riittää kun elää palkalla.
Ei tarvitse välttämättä sitäkään. Yksi ystäväni elättää kotiherraa oikein mielellään. Luulen että syy, miksi työttömät miehet ei yleensä naisille kelpaa on se, että ne miehet ei tee mitään muutakaan. Moni nainen ottaisi varmasti mieluusti työttömän miehen, joka hoitaisi kotia ja lapsia, tekisi ruuat ja antaisi orgasmit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jankutijankutijankuti.
Suurin osa parisuhteessa olevista suomalaisista naisista on parisuhteessa ihan tavallisten duunarimiesten kanssa. Mitkä ihmeen silmälaput silmillä te oikein kuljette? Katsokaa ympärillenne ja tajutkaa oikeaa elämää.
Mä olen aina ollut parisuhteissa tavallisten duunarimiesten kanssa. En ole koskaan etsinut mitään raha- tai statusmiestä. Kyllä se on se mies itsessään vaikuttaa eikä hänen työnsä, tulonsa tms.
N45
En ole ikinä ollut suhteessa duunarin kanssa enkä tule olemaan. Ei liity rahan tai statuksen etsimiseen, tienaan itse rahani. Ja nimenomaan mies itsessään vaikuttaa, sellainen ei kiinnosta kenellä ei ole ollut mitään kunnianhinoa eikä uteliaisuutta opiskella.
Sinä et taida olla itse korkeakoulutettu. Jos olisit niin ajettelisit toisin.
N43
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Deittasin muutaman kerran toimitusjohtajaa. Ei jatkoon luonteen takia. Mielummin työtön raksa-apulainen, jos on kiva ihminen.
Nämähän ne ovatkin ainoat vaihtoehdot. Typerä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta haluaako putkimies matkustaa? Siis muualle kuin Kanariansaarille all inclusiveen vetämään viinaa ja palamaan auringossa? Haluaako putkimies kulttuuririentoihin? Kesällä oopperajuhlille ja muutenkin ihan teatteriin? Seuraamaan orkesterin esitystä? Teatteriksi ei sitten lasketa Sami Hedbergin pieruvitsejä.
Mikä ihmeen oletus, että pelkän ammatin perusteella ihmistä kiinnostaa tietyt asiat ja tietyt ei? Ei kaikki hyväpalkkaisetkaan halua matkustella, käydä oopperassa yms.
Mä olen ihan tavallinen duunari, käynyt lukion, amiksen ja amk:n. Mua ei kiinnostaa pätkääkään Kanaria, all inclusive, viinan vetäminen ja auringossa palaminen. Mä varaan itse lennot, hotellit yms. Mä haluan nähdä paikkoja ja kulkea eri paikoissa. Ruoalla voin ottaa lasillisen viiniä. En ymmärrä, että lähdetään vetämään ulkomaille kännejä ja maataan vain hotellilla. Saman voisi tehdä kotonakin.
Teatterissa tulee käytyä harvoin koska ei niitä täällä maalla usein ole ja isommat paikat kauempana. Oopperassa olen ollut kerran ja voisin mennä toisenkin kerran. Ei mun koulutustausta ja työ sitä määrittele mikä mua kiinnostaa.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankutijankutijankuti.
N45
En ole ikinä ollut suhteessa duunarin kanssa enkä tule olemaan. Ei liity rahan tai statuksen etsimiseen, tienaan itse rahani. Ja nimenomaan mies itsessään vaikuttaa, sellainen ei kiinnosta kenellä ei ole ollut mitään kunnianhinoa eikä uteliaisuutta opiskella.
Sinä et taida olla itse korkeakoulutettu. Jos olisit niin ajettelisit toisin.
N43
Anteeksi nyt vain, mutta miksi en olisi saanut kertoa omaa mielipidettä ja omia kokemuksia? Mikä sä olet mua määrämään. Mä puutuin nyt ap:n typerään jankutukseen siitä, että kaikki naiset ovat vain rahan ja statuksen perässä. Etkö tuon vertaa tajunnut?
Mulla koulutus lukio, amis ja amk. Ihan väärin tietysti sun mielestä, mutta mä teen sitä mistä mä pidän. En ole valinnut koulutuksiani muita miellyttääkseni.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni koulutus ja ammatti kertoo jotain ihmisen yleistiedosta, motivaatiosta, sivistyksestä, taloustilanteesta, mielenkiinnon kohteista yms. Ja kyllä, kaikki voi olla kunnossa ilman koulutusta, mutta yleensä ei ole. Koska teen töitä n. 40 h viikossa haluan myös jakaa työelämääni puolison kanssa. Tämä yleensä onnistuu parhaiten saman tai samantyylisen koulutuksen käyneen kanssa. Tämän takia lisään vielä vähän vettä myllyyn ja minua ei myöskään oikein innosta humanistit. DI
Uraa tekeviä miehiä ei kiinnosta kotona käydä työasioita puolison kanssa läpi, vaan silloin arvostetaan rauhaa ja seesteisyyttä. Myöskään yhteiskunnallisten asioiden puiminen punkkulasillisen äärellä ei kiinnosta.
Tietenkin kiinnostaa. Jos toista rakastaa ja arvostaa, niin kyllä siinä ehtii puolison työasioita kuunnella. Myös itse kuuntelen puolisoni työjuttuja ja autan tarvittaessa. Elämään mahtuu tämän lisäksi paljon muutakin keskustelua, kevyttä ja vakavampaa.
Voisiko aloittaja kertoa mistä naisen on hänen mielestään soveliasta puhua treffeillä? Ja saako nainen jo ennen kihloihinmenoa kysyä missä mies on töissä/opiskelemassa?
Naiset ovat hypergamisia. 🤷🏼