Minkä takia miehen koulutus ja työpaikka on niin tärkeitä naisille kumppanissa?
Jos mies elättää itsensä ongelmitta. Eli kyse ei ole mistään työttömyydestä.
Tosi moni deittisovellusnainen lopettaa heti keskustelun jos kuulee, että et ole statusrahamies.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Jankutijankutijankuti.
Suurin osa parisuhteessa olevista suomalaisista naisista on parisuhteessa ihan tavallisten duunarimiesten kanssa. Mitkä ihmeen silmälaput silmillä te oikein kuljette? Katsokaa ympärillenne ja tajutkaa oikeaa elämää.
Mä olen aina ollut parisuhteissa tavallisten duunarimiesten kanssa. En ole koskaan etsinut mitään raha- tai statusmiestä. Kyllä se on se mies itsessään vaikuttaa eikä hänen työnsä, tulonsa tms.
N45
Kyllä näin on.
N55
Vierailija kirjoitti:
Koska älykäs ihminen kouluttautuu ja etenee työelämässä. Ei minulla ole mitään keskusteltavaa metsurin kanssa. Tai rikkaan perijän joka ei ole vaivautunut opiskelemaan mitään.
Osaatko siis keskustella kumppanin kanssa vain teidän koulutuksista ja töistä? Mistään muusta ei voi puhua?
Kyllä se nyt kiinnostaa mitä mies tekee työkseen. Onko esimerkiksi vuorotyössä, reissutyössä, viikonlopputyössä, yrittäjänä 24/7 töissä, jne.
"Anteeksi nyt vain, mutta miksi en olisi saanut kertoa omaa mielipidettä ja omia kokemuksia? Mikä sä olet mua määrämään. Mä puutuin nyt ap:n typerään jankutukseen siitä, että kaikki naiset ovat vain rahan ja statuksen perässä. Etkö tuon vertaa tajunnut?
Mulla koulutus lukio, amis ja amk. Ihan väärin tietysti sun mielestä, mutta mä teen sitä mistä mä pidän. En ole valinnut koulutuksiani muita miellyttääkseni.
N45"
Ihan suotta raivoat. Koeta nyt vain ymmärtää etteivät koulutetut ja menestyneet miehet etsi sinunkaltaisia naisia, joten olisi vähän huvittavaa jos sinulla olisi kriteereitä mitä et itsekään täytä. Tietenkin haet omaa tasoa vastaavaa miestä.
Mä haluan, että ollaan älyllisesti samalla tasolla ja voidaan jutella kaikenlaista. Miehen pitää olla kätevä käsistään. Joku kitaransoittaja tai runonlausuja olisi vaivaannuttava.
Miehen ei tarvii olla minua fiksumpi, ettei tarvii itseään hävetä.
Mutta joo, keskiluokan ammateissa ollaan molemmat. Mies tienaa vähän paremmin
Vierailija kirjoitti:
Voisiko aloittaja kertoa mistä naisen on hänen mielestään soveliasta puhua treffeillä? Ja saako nainen jo ennen kihloihinmenoa kysyä missä mies on töissä/opiskelemassa?
Kukaan ei sanonut että ammatti olisi kielletty puheenaihe vaan se on typerää hylätä mies pelkästään statuksen puuttumisen vuoksi.
Moni mies on oppinut että alan/ammatin kysyminen on kynnyskysymys naisille eli ei mitään small talkia.
Nainen päättää pelkän statuksen perusteella haluaako hän tutustua mieheen.
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi nyt vain, mutta miksi en olisi saanut kertoa omaa mielipidettä ja omia kokemuksia? Mikä sä olet mua määrämään. Mä puutuin nyt ap:n typerään jankutukseen siitä, että kaikki naiset ovat vain rahan ja statuksen perässä. Etkö tuon vertaa tajunnut?
Mulla koulutus lukio, amis ja amk. Ihan väärin tietysti sun mielestä, mutta mä teen sitä mistä mä pidän. En ole valinnut koulutuksiani muita miellyttääkseni.
N45"
Ihan suotta raivoat. Koeta nyt vain ymmärtää etteivät koulutetut ja menestyneet miehet etsi sinunkaltaisia naisia, joten olisi vähän huvittavaa jos sinulla olisi kriteereitä mitä et itsekään täytä. Tietenkin haet omaa tasoa vastaavaa miestä.
Mikä sulla on hätänä? Mitä sä saat tuosta lapsellisesta päänaukomisesta? Mikä saa sut kuvittelemaan, että olet jollakin tavalla parempi kuin mä? Mä vain vastasin ap:n typerään jankutukseen ja kerroin itsestäni. Jostakin syystä sä sitten ärsyynnyit kun mä kehtaan vastata ja kertoa itsestäni. Sun sopii miettiä, että mikä mussa täysin tuntemattomassa ihmisessä ärsyttää.
Anteeksi nyt vain, mutta sä et kyllä itse vaikuta korkeakoulutetulta ja menestyneeltä. Ei tuollaisella ihmisellä nimittäin olisi mitään tarvetta tulla nokkimaan täysin tuntemattoman ihmisen kommenttiin, kun ei edes sulle kommentoitu mitään vaan ap:lle. Sä tulit vain haastamaan riitaa, joten hyvästi.
N45
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt kiinnostaa mitä mies tekee työkseen. Onko esimerkiksi vuorotyössä, reissutyössä, viikonlopputyössä, yrittäjänä 24/7 töissä, jne.
Kyllä minuakin miehenä tuo kiinnostaa, mutta en hylkää naista pelkästään sen tittelin perusteella vaan jatkan tutustumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni koulutus ja ammatti kertoo jotain ihmisen yleistiedosta, motivaatiosta, sivistyksestä, taloustilanteesta, mielenkiinnon kohteista yms. Ja kyllä, kaikki voi olla kunnossa ilman koulutusta, mutta yleensä ei ole. Koska teen töitä n. 40 h viikossa haluan myös jakaa työelämääni puolison kanssa. Tämä yleensä onnistuu parhaiten saman tai samantyylisen koulutuksen käyneen kanssa. Tämän takia lisään vielä vähän vettä myllyyn ja minua ei myöskään oikein innosta humanistit. DI
Uraa tekeviä miehiä ei kiinnosta kotona käydä työasioita puolison kanssa läpi, vaan silloin arvostetaan rauhaa ja seesteisyyttä. Myöskään yhteiskunnallisten asioiden puiminen punkkulasillisen äärellä ei kiinnosta.
Tietenkin kiinnostaa. Jos toista rakastaa ja arvostaa, niin kyllä siinä ehtii puolison työasioita kuu
Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko aloittaja kertoa mistä naisen on hänen mielestään soveliasta puhua treffeillä? Ja saako nainen jo ennen kihloihinmenoa kysyä missä mies on töissä/opiskelemassa?
Kukaan ei sanonut että ammatti olisi kielletty puheenaihe vaan se on typerää hylätä mies pelkästään statuksen puuttumisen vuoksi.
Moni mies on oppinut että alan/ammatin kysyminen on kynnyskysymys naisille eli ei mitään small talkia.
Nainen päättää pelkän statuksen perusteella haluaako hän tutustua mieheen.
Niinhän miehetkin päättää pelkän ulkonäön perusteella, että haluavatko he tutustua naiseen. Miehet tykkää kauniista naisista ja naiset tykkää miehistä, joilla on rahaa ja statusta. Ihmiset on sillä lailla pinnallisia. Ikiaikainen laulu, joka ei muutu sillä, että se tuntuu ap:sta pahalta. Ota ruma muija, niin tuo ongelma poistuu välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankutijankutijankuti.
Suurin osa parisuhteessa olevista suomalaisista naisista on parisuhteessa ihan tavallisten duunarimiesten kanssa. Mitkä ihmeen silmälaput silmillä te oikein kuljette? Katsokaa ympärillenne ja tajutkaa oikeaa elämää.
Mä olen aina ollut parisuhteissa tavallisten duunarimiesten kanssa. En ole koskaan etsinut mitään raha- tai statusmiestä. Kyllä se on se mies itsessään vaikuttaa eikä hänen työnsä, tulonsa tms.
N45
En ole ikinä ollut suhteessa duunarin kanssa enkä tule olemaan. Ei liity rahan tai statuksen etsimiseen, tienaan itse rahani. Ja nimenomaan mies itsessään vaikuttaa, sellainen ei kiinnosta kenellä ei ole ollut mitään kunnianhinoa eikä uteliaisuutta opiskella.
Sinä et taida olla itse korkeakoulutettu. Jos olisit niin ajettelisit toisin.
N43
Eli yrityksen perustaneella ihmisellä ei ole minkäänlaista kunnianhimoa jos hän ei ole ensin opiskellut yliopistossa?
Onko miesten mielestä sitten ihan samantekevää onko deittailussa nainen hieroja/ opettaja/ lääkäri/ lentoemäntä/laulaja jne? Ehkä miehet suhtautuu niin että mikä tahansa noista niin panisin.
Nainen taas miettii että en rupeaisi suhteeseen lentoemännän kanssa koska haluan olla paljon yhdessä enkä jaksaisi sitä että toinen reissussa paljon jne. Eli koska naiset ovat kiinnostuneita heti ajattelemaan pidemmälle voisiko suhteesta edes tulla mitään vakavampaa niin mietitään myös mahdollisen ammatin vaikutusta elämään eikä haluta suhdetta jos heti selvää että käytännössä ei pystyttäisi asumaan samalla paikkakunnalla ym.
Kysynnän ja tarjonnan laki. Kyllä mäkin vaatisin hoikkaa naista jos olis varaa vaatia mut ei ole kun en ole alfalääkärilentäjä.
Vierailija kirjoitti:
Onko miesten mielestä sitten ihan samantekevää onko deittailussa nainen hieroja/ opettaja/ lääkäri/ lentoemäntä/laulaja jne? Ehkä miehet suhtautuu niin että mikä tahansa noista niin panisin.
Nainen taas miettii että en rupeaisi suhteeseen lentoemännän kanssa koska haluan olla paljon yhdessä enkä jaksaisi sitä että toinen reissussa paljon jne. Eli koska naiset ovat kiinnostuneita heti ajattelemaan pidemmälle voisiko suhteesta edes tulla mitään vakavampaa niin mietitään myös mahdollisen ammatin vaikutusta elämään eikä haluta suhdetta jos heti selvää että käytännössä ei pystyttäisi asumaan samalla paikkakunnalla ym.
Tietenkään pelkkä naisen ammatti ei määrittele sitä ihmistä ammatin takana.
Sen takia jatketaan tutustumista eikä hylätä sitä naista pelkästään siksi kun hänellä olisi väärä ammatti.
Miksi teet noin suuria johtopäätöksiä pelkän tittelin perusteella?
Statusrahamies :D Eka kerta kun kuulin.
Status ei kiinnosta, päinvastoin puist mielikuvalle.
ei-pinnallinen
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsit käyttää ammattia lentoemäntä etkä lentäjä?
Eli lentäjän status riittäisi mutta lentoemännän ei?
Sinällään miehen ammatti voi olla aika laajalta skaalalla "mitä hyvänsä" kunhan arvomaailmat kohtaa, mutta minua kiinnostaa toisessa ihmisessä tietty kunnianhimo ja halu kehittyä alallaan, tekipä sitten tutkimusta tai ns. perustyötä. Lisäksi tietyllä elämänkokemuksella voin sanoa, että ainakaan omalla kohdallani arki ei vaan onnistuisi jonkun sellaisen kanssa, jolle työ on ma-pe 8-16 ja sen jälkeen puhelin kiinni ja hanskat naulaan. Pääsääntöisesti sellainen ihminen ei ymmärtäisi iltapalavereita tai viikonlopputöitä, pidempiä työmatkoja jne., vaan asia muuttuisi hyvin pian ongelmaksi.
Lyhyt satunnainen työttömyys voi osua kenen hyvänsä kohdalle ja suoraan se ei ole mikään täysi este tutustua johonkuhun, mutta jos ihmisellä ei ole mitään halua edes työllistyä ja itsekunnioitus ihan nollassa, niin en vaan halua sellaista kumppania.
Ja on sekin totta, että jos tulotaso on kovin eriävä, niin sekin tuottaa ongelmia tasavertaista suhdetta ajatellen.
Huvittavaa jatkuva ihmisten arvottaminen ja luokittelu työn ja koulutuksen perusteella. Jokaista meitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsit käyttää ammattia lentoemäntä etkä lentäjä?
Eli lentäjän status riittäisi mutta lentoemännän ei?
Oho, näinkö aina teet päätelmäsi toisen ajatuksista?
Sitten en ihmettele et naiset kaikkoaa. Luulet tietäväsi heidän mielipiteensä ennen kuin ovat kommentoineet, et siis tarvitse näitä naisia mihinkään.
Se on "kiltille naiselle" sellainen, mitä hän kykenee vertailemaan...
Tuhmemmat naiset taas vertailevat värkkien kokoja ja suorituskykyä.
Naiset eivät ymmärrä esim. palkan päälle mitään, koska palkassa voi olla lisiä tai todellinen tuntipalkka voi olla huono tai hyvä suhteessa työpäivän pituuteen. Naiset sitä vastoin ymmärtävä "olla töissä" ja "ei olla töissä" eron, sekä hahmottavat elämämkoululaisen eron juristista ja tietävät suuripiirtein tradenomin olevan amisjuttuja ilman ammattipätevyyksiä ;D