Millaiset HAUTAJAISET haluat? Itsellesi!
Mä: jatsia, viiniä ja viinaa tarjolle.
Ja väki pitää hauskaa.
Ei mitään surujuhlia vaan ilojuhla.
Kommentit (93)
Tuhkat kippoon ja kippo takan päälle. Riittää. Teen tekoni eläessäni.
Väki tanssii humppaa ja macadenaa ja paljon ilmaista viiniä tarjolla.
Tuhkaus ja tuhka muistolehtoon. Jos läheiset haluavat pitää muistotilaisuuden, se voisi olla laavulla nokipannukahvia ja notskimakkaraa tarjolle.
Ei hautajaisia/siunausta. Joku ekoarkku ja suoraan uuniin. Tuhkat muistolehtoon. Läheiset voi sitten vaikka kokata yhdessä hyvää ruokaa ja juoda viiniä ja sytyttää kynttilän minun muistokseni jos haluavat.
Vaikka olen ortodoksi haluan tulla tuhkatuksi. Uurnan voi laskea vaikka synnyinpaikkakuntani ev.lut.hautausmaalle, jossa on sukua. Hautajaiset pienet, vain lähipiiri.
Perinteiset ortodoksiset hautajaiset. Niissä on jotain niin sanoinkuvaamattoman kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Perinteiset ortodoksiset hautajaiset. Niissä on jotain niin sanoinkuvaamattoman kaunista.
Ja ehdottomasti myös perinteisesti arkku auki.
Mitään hautajaisia varmaan silloin ole enää kuin rikkailla. Raato jääkaapista uuniin ja tuhkat mäkeen. Siinä se.
Olen tehnyt hautaustoiveen ettei hautajaisia, ei minkäänlaisia eikä ketään paikalle. Ei todellakaan muistotilaisuutta. Laatta muistolehtoon johon tuhkat.
En mieti tuollaisia. Ne on jälkeenjääneiden asia.
Joku toinenkin näköjään toivoi räjähtävänsä ohjusiskussa p*llunpäreiksi niinkuin minäkin. Sen jälkeen isommille palasille tuhkaus ja lapseni viereen mullan alle ikuisiksi ajoiksi.
Tuhkaus ja tuhkat levitetään omaan mäntymetsään. Hautaus- ja muistotilaisuus sekä hautapaikan merkintä eivät ole tarpeen.
Jos joku haluaa muistella, niin etätapaaminen jossa ei ole kamerapakkoa eikä uskontoja. Tehokas 45 min, lyhyet kommentit.