Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset HAUTAJAISET haluat? Itsellesi!

Vierailija
26.05.2025 |

Mä: jatsia, viiniä ja viinaa tarjolle. 

Ja väki pitää hauskaa.

Ei  mitään surujuhlia vaan ilojuhla.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman edulliset, ettei sukulaisille tule liian paljon maksuja. Tuhkaus olisi hyvä vaihtoehto, kun on se halvin. Ja kukkia vain 3 valkoista ruusua, ei mitään kalliita hautavihkoja. Ja mun hautajaisissa saa laulaa iloisia lauluja, kun enhän minä enää ole siinä tuhkassa tai ruumissa enää. 

Kyllä maahan hautaaminen tulee halvemmaksi, kun säästyy uurnan hinta, tuhkausmaksu ja kuljetuskulut.

Vierailija
42/93 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni huolehtinut toisista ja järjestänyt juhlia vanhemmilleni, appivanhemmilleni, miehelleni ja lapsille. Vieläkö rupeaisin järjestelemään omia hautajaisiani etukäteen? Ei kiitos! Antaa jälkipolven järjestää ja hoitaa homma omien voimavarojensa mukaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon viinaa ja tolleen.

Vierailija
44/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman edulliset, ettei sukulaisille tule liian paljon maksuja. Tuhkaus olisi hyvä vaihtoehto, kun on se halvin. Ja kukkia vain 3 valkoista ruusua, ei mitään kalliita hautavihkoja. Ja mun hautajaisissa saa laulaa iloisia lauluja, kun enhän minä enää ole siinä tuhkassa tai ruumissa enää. 

Miten niin tuhkaus olisi halvin?

Kuulut kai niihin, jotka luulee, että kuollut ruumis työnnetään uuniin ja siellä se palaa tuhkaksi tuosta noin vain.  Että ei mitään arkkua, joka maksaa halvimmillaan kun maltaita.

Ehei.  Tuhkaukseen tarvitaan nimenomaan arkku!  Ihmisen ruumis ei pala ilman sitä.

Ja edes mikään halpa pahvi- tai kangasarkku ei kelpaa, koska sellaisella on huono paloarvo. Se palaa suhahtaa nopeasti, ja vainaja jää palamatta.

Arkun on oltava niin vahvaa ainetta, että se kehittää ajan kanssa riittävän kuumuus asteen ja sytyttää samalla myös sen vainajan.  Ja arkun on palettava sen verran hitaasti, että se todella polttaa yhtä aikaa myös sisältönsä.

Joten tuhkaukseen tarvitaan sekä arkku että uurna.  Saattaa olla, että yksityiset krematoriot ottavat myös maksun polttamisesta, en usko että se on ilmaista. Ja hautaustoimisto ottaa vielä maksun arkun kuljettamisesta lähimpään krematorioon.  Niitä kun ei joka paikkakunnalla todellakaan ole.

Tavalliseen hautaukseen ei tarvita kuin arkku.  Ja pappi siunaa ilmaiseksi.

Muistotilaisuutta tarjoiluineen ei tietenkään ole pakko järjestää.  Pienellä porukalla voi ihan hyvin tarjota vain kahvit kotona, mutta ei sekään ole pakollista.

Vierailija
45/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama millaiset järjestetään, en ole niitä näkemässä.

Vierailija
46/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ettei kukaan huomaa mitään.

Nopea kippaaminen maakuoppaan.

Tai polttaminen/ heitto jätesäkissä hävitettäväksi ongelmajätteenä.

Ei mitään tilaisuutta eikä puheita. Sama meininki kuin viedään roskat roskakoriin.

Luuletko, että tuo on luvallista?

Suomi on sentään sivistysmaa ja meillä on lait jätteiden käsittelystä.  Tuosta joutuisi kyllä oikeuteen samantien.

Edes isoa eläintä, kuten vaikkapa hevosta, ei haudata tuolla tavoin.  Siihenkin tarvitaan viranomaisen hyväksyntä, mihin ison eläimen saa haudata.

Vierailija
47/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, mun ruumiin saa polttaa vaikka roviolla.

Vierailija
48/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen on kuollut, viranomaisille on mentävä tieto siitä, mihin ihminen on haudattu.  

Eikä ruumista edes luovuteta omaisille tyyliin "tehkää mitä huvittaa.". 

Kaikkea sitä kuvitellaankin.

Vierailija
49/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ainakin elää niin, ettei niistä muille mitkään ilojuhlat tule.

Vierailija
50/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse hautajaisista tiedä, onnelliset mutta kunnioittavat.

Mutta minun jälkeeni haluan live-kuvan minusta hauta-arkussa, että ihmiset näkevät kuinka mätänen, kuukausilahjoittajille jotain yllätyksiä kuten ennaltakuvattu jumpscare.

Myös QR-koodi kertomaan vähän itsestäni, esim kuinka monta kertaa kävin parturissa, bodycount yms.

Vierailija
51/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queeniä pitäisi soittaa The show must go on, Another one bites the dust ja Don't stop me now. Ei yhtään virttä.

Vierailija
52/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testamentannut kroppani lääketieteelle; elinsiirtoja saa tehdä, opiskelijat saavat silpoa ja tutkia, loput tuhkataan. Tämä lukee tarkemmin hoitotahdossani, minkä omalääkäri on kuitannut.                                                                                En pidä hautajaisista, turhaa vaivaa jälkeenjääneille.

Vierailija
53/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että rakkat suodattaisi munuaistensa kautta mun haudalle whiskypullon.

Vierailija
54/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Omatoive. Siunaus ja puolestani rukous. Krematorio. Ei mitään tilaisuutta.

Vierailija
55/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiset ukko monttuun ja turpa kiini, viesti sukulaisille se on täytetty.

Vierailija
56/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vaivata ketään. 

Vierailija
57/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se hauskaa, jos niihin tulisi paljon tuttuja ja ne olisivat iloiset pirskeet. Mutta todennäköisesti eläviä osallistujia tulee olemaan kaksi tai yksi, jos heitäkään. Vanhat ihmiset unohdetaan, kun heistä ei ole enää hyötyä eikä iloa.

Hyvin vanhan ihmisen lähisukulaiset ja parhaat ystävät ovat yleensä jo kuolleet siinä vaiheessa, kun itse kuolee. Vaihtoehtoisestio he ovat hoitokodissa eivätkä kykene menemään hautajaisiin.

Vierailija
58/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä ajatus, että joutuu uuniin.

Tai maan alle, ja unohdetaan pian.

Kuin ei olisi koskaan ollutkaan.

Haluaisin tulla haudatuksi sarkofagiin, jos se olisi Suomessa laillista. Siis kiven sisälle, mutta maan pinnalle.

Olipa erikoinen toivomus.

Vierailija
59/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ettei kukaan huomaa mitään.

Nopea kippaaminen maakuoppaan.

Tai polttaminen/ heitto jätesäkissä hävitettäväksi ongelmajätteenä.

Ei mitään tilaisuutta eikä puheita. Sama meininki kuin viedään roskat roskakoriin.

Ihmisen jäännöksiä pitäisi kunnioittaa eikä kohdella esittämälläsi tavalla.

Vierailija
60/93 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuskin tulee =/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi