Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutus ketjun aloittajalle: miesten sosiaalisille mokille julkisesti nauraminen ja niiden yhteen keräämisen kehottaminen ei sekään ole kovin kivaa. Sekin on omalla tavallaan epäonnistunutta vallankäyttöä, sellaista, jossa eräs sukupuoli alennetaan muiden silmissä pellen rooliin. Eli tää on omiaan ylläpitämään sukupuolten välistä vastakkainasettelua.
Varsinkin kun sama ketju naisista on poistettu pari kertaa tänään.
Jännä juttu, vaikka palstalla ei ole miesvihaa
Riippuu vissiin ihan siitä, mitä sinne olette kirjoittaneet. Ottaen huomioon, et tänne olette laittaneet tappotoiveita ja fantasioineet väkivallalla naisia kohtaan, ja tämä ketju silti on ja pysyy, voi vain kuvitella, mitä olette sinne kirjoittaneet.
Ei vissiin riipu. Se riittää että kritisoidaan naisia.
Palsta on täynnä sanomamedian tukemaa miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hauska ketju, näin miehenä tunnistan itseni useistakin kohdista, olen neuvonut viulunsoitossa 30v viulunsoittoa opettanutta naista, itse en ole soittanut minuuttiakaan.
Olen yrittänyt skarpata tässä ja mietin hetken ketä olen alkamassa neuvomaan, ja millä tiedoilla.
Sinun kaltaiset miehet ylläpitävät toivoa, että maailma voi vielä muuttua parempaan suuntaan. Kukaan ei ole virheetön, mutta omien asenteiden tutkimisesta kannattaa aloittaa.
Parempaan suuntaan muuttuminen vaatisi että naisetkin tunnistavat omia virheitään. Ei tule tapahtumaan joten kuilu kasvakoon.
Onneksi se ei ole miehet joita tapetaan ja raiskataan. :D
Oletko varma?
Tilastojen valossa, kyllä olen.
Vierailija kirjoitti:
AINA TÄMÄ YKSI JA SAMA PILAA KAIKKI HYVÄT KETJUT. MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ.
Kaikki hyvät ketjut... siis sinusta hyviä ketjuja ovat vain sellaiset, joissa pääset haukkumaan miehiä.
Kiitos!
"Naisia ei ole uhkailtu täällä. Miehiä kylläkin on."
Erikoinen sokeus sinulla. Naisten tappamista on toivottu eri tavoin ja fantasioitu väkivallalla. Sitä sinä et näe. Mutta kun joku käänsi saman toiveen koskemaan miehiä, se onkin uhkailua.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, kaikki naiset jotka tunnen ovat enemmän tai vähemmän miesvihaajia.
Tämä kyllä taitaa kertoa huomattavasti enemmän sinusta kuin niistä naisista.
Niistä naisista? Kaikki naiset vihaavat miehiä. Toiset kätkee sen paremmin kunnes ovat saaneet miehestä haluamansa.
Rakkauteen naiset eivät kykene.
En yhtään ihmettele että miehet ovat enenevissä määrin syrjäytyneitä kun sisälukutaito on tuota luokkaa että otetaan hernepalot nenään jostain satunnaisesta nettikeskustelusta. Ei ihme että kyseinen kommentoija on hyvin yksin. Mitäpä voisi odottaa tuollaisesta ulosannista...
Vierailija kirjoitti:
"Naisia ei ole uhkailtu täällä. Miehiä kylläkin on."
Erikoinen sokeus sinulla. Naisten tappamista on toivottu eri tavoin ja fantasioitu väkivallalla. Sitä sinä et näe. Mutta kun joku käänsi saman toiveen koskemaan miehiä, se onkin uhkailua.
Mm... Toivominen ei ole uhkaus
Vierailija kirjoitti:
Nämä oman elämänsä Brigitte Macronit täällä vain miesvihakeskustelussaan, kuten joka päivä. Kunnon ihmisille ei ole nähtävää täällä.
Mutta sulle sit ilmeisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, kaikki naiset jotka tunnen ovat enemmän tai vähemmän miesvihaajia.
Tämä kyllä taitaa kertoa huomattavasti enemmän sinusta kuin niistä naisista.
Niistä naisista? Kaikki naiset vihaavat miehiä. Toiset kätkee sen paremmin kunnes ovat saaneet miehestä haluamansa.
Rakkauteen naiset eivät kykene.
🥱
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele että miehet ovat enenevissä määrin syrjäytyneitä kun sisälukutaito on tuota luokkaa että otetaan hernepalot nenään jostain satunnaisesta nettikeskustelusta. Ei ihme että kyseinen kommentoija on hyvin yksin. Mitäpä voisi odottaa tuollaisesta ulosannista...
🥱
Ketjun väittelystä sanoisin omien kokemusteni perusteella että vaikka tunnistan mansplainaamisen ilmiönä ja minulla on siitä kokemusta, minusta se ei ole sukupuolisidonnainen ongelma tai "naisen tyhmänä pitämistä" vaan sukupuolen rajojen ylittävä käyttäytymismalli jota olen saanut kohdata jatkuvasti myös itseäni vanhemmilta naisilta.
Esimerkiksi. Minulla on taideteollisuusalan tutkintoja joihin sisältyy yrittäjyyskoulutukset johtuen kyseisen alan pienyrittäjyyspainotteusuudesta. Olen kyseiset tutkinnot ja yrityskoulutukset käynyt koska haluan olla yrittäjä tulevaisuudessa. Hyvin tämän tietävä naispuolinen sukulaiseni keskeytti minut tylysti kun puhuin yrittäjyyssuunnitelmistani, ja alkoi kertoa minulle veroista ja yel maksuista aivan kun en tietäisi että ne pitää maksaa.
Olin menossa lomamatkalle paikkaan jossa on mukulakivikadut. Sukulaisnainen valisti että "siellä ei sitten pidetä korkokenkiä!!". Pidän korkokenkiä muutenkin hyvin harvoin???
Minua kaksi vuotta vanhempi naispuolinen ystävä alkoi muiden edessä valistaa minua internetin ja kotitietokoneiden alkuajoista, siis ajatuksella että luulisin että internet on aina ollut olemassa. Olemme molemmat samaa ikäluokkaa ja muistamme ajan kun nettiyhteydet kodeissa alkoivat yleistyä.
Olen huomannut että tällaista "olet tyhmä anna kun minä valistan" käytöstä tulee joko vähänkin vanhemmilta tutuilta naisilta tai aivan tuntemattomilta miehiltä. Siis omassa kokemuksessani. Olen niin tottunut siihen että minulle puhutaan näin, että olen saanut itseni kiinni neuvomassa itseäni viisaampaa myöskin lukuisia kertoja. Naiset useammin ovat kyllä niitä jotka saavat tätä "tyhmentävää" käytöstä osakseen, mutta en näe sitä niin että se olisi naisvihaa, vaan sitä, että ihmiset ovat sosiaalisesti kömpelöitä ja haluavat noteerata jotenkin, mutta eivät osaa muulla tavalla kuin "auttamalla" ja puuttumalla. Eivät oikeasti luule ettet osaa. Sitten on näitä jotka ovat kasvaneet kaaoksen keskellä ja heillä on ylimitoitettu vastuuntunto, ja tarvitsevat sen kaikkeen puuttumisen ja neuvomisen jotta saavat pidettyä itsensä rauhallisena.
Epäkohteliasta se on joka tapauksessa eikä ole mitenkään kohtuutonta nähdä sitä epäkohteliaana varsinkaan jos mies työelämässä puhuu naiskollegalle kuin lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki tästä miesselittelystä: mies kommentoi Maria Nordinin ajatuksia virheellisiksi ja vahingollisiksi, sata kirkuvaa naista hyökkää hänen päälleen somessa.
No tää oli kyllä tosi huono, koska aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia. Toisaalta, tähän on vähän kuin Tate, joku nainen arvostelee sen ajatuksia virheellisiksi, niin miehet hyökkää kimppuun kun niiden idolin ajatuksia arvostellaan.
Taas selittelyä.
Todisteet ja lähteet sille että aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia? Sehän on kuin Saara Särmä jolle te spermaviemärit hurraatte
Jos tuntisit naisia yhtään, tietäisit tämänkin ilman mitään muita todisteita.
"Voi kuule, kaikki naiset jotka tunnen ovat enemmän tai vähemmän miesvihaajia.
Yleensä enemmän"
Jaa, minä en tunne yhtään...
Mut tossa oli kyl kyse naisten mielipiteestä Maria Nordinista.
Lukiossamme oli opettajamies palannut juuri pitkiltä isyysvapailta. Olimme muutaman rinnakkaisluokan kanssa jollakin reissulla tai vierailulla koulun ulkopuolella. Opet ilmoittaa, että nyt on 15min tauko ennen kun jatketaan matkaa. Opettajamies tulee touhottaen miedän tyttöporukan luo ja ihan pokkana toteaa, että koska meillä on tauko niin nyt on tosi hyvä mahdollisuus käydä tossa viereisessä vessassa pisulla jos on pissahätä tai vaihtamassa terveysside jos tarvitsee! :D Sanoimme vaan että kiitos :D Oli kyllä kovasti naurussa pidättelemistä. Olimme kuitenkin jo 18-vuotiaita ja kaikki olleet jo monta vuotta kykeneväisiä suunnittelemaan ja toteuttamaan vessakäyntimme ilman erillistä ohjeistusta :D Hänellä oli ehkä jäänyt joku isimoodi päälle, ihan lämmöllä muistelen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki tästä miesselittelystä: mies kommentoi Maria Nordinin ajatuksia virheellisiksi ja vahingollisiksi, sata kirkuvaa naista hyökkää hänen päälleen somessa.
No tää oli kyllä tosi huono, koska aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia. Toisaalta, tähän on vähän kuin Tate, joku nainen arvostelee sen ajatuksia virheellisiksi, niin miehet hyökkää kimppuun kun niiden idolin ajatuksia arvostellaan.
Taas selittelyä.
Todisteet ja lähteet sille että aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia? Sehän on kuin Saara Särmä jolle te spermaviemärit hurraatte
Jos tuntisit naisia yhtään, tietäisit
"Voi kuule, kaikki naiset jotka tunnen ovat enemmän tai vähemmän miesvihaajia.
Yleensä enemmän"
Jaa, minä en tunne yhtään...
Mut tossa oli kyl kyse naisten mielipiteestä Maria Nordinista.
Oletkin itse miesvihaaja, et huomaa toisten samaa asennetta koska et koe sitä ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lukiossamme oli opettajamies palannut juuri pitkiltä isyysvapailta. Olimme muutaman rinnakkaisluokan kanssa jollakin reissulla tai vierailulla koulun ulkopuolella. Opet ilmoittaa, että nyt on 15min tauko ennen kun jatketaan matkaa. Opettajamies tulee touhottaen miedän tyttöporukan luo ja ihan pokkana toteaa, että koska meillä on tauko niin nyt on tosi hyvä mahdollisuus käydä tossa viereisessä vessassa pisulla jos on pissahätä tai vaihtamassa terveysside jos tarvitsee! :D Sanoimme vaan että kiitos :D Oli kyllä kovasti naurussa pidättelemistä. Olimme kuitenkin jo 18-vuotiaita ja kaikki olleet jo monta vuotta kykeneväisiä suunnittelemaan ja toteuttamaan vessakäyntimme ilman erillistä ohjeistusta :D Hänellä oli ehkä jäänyt joku isimoodi päälle, ihan lämmöllä muistelen
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnainen nettikeskustelu... ai kuten random naisvihaketju jossain ulilaudalla mitä kritisoidaan lehdissä ja naistutkimuksessa tehdään graduja aiheesta?
Tosiaan, ei ihme että te miesvihaahat elätte yksin. Tuo näkyy, tiesithän sen?
Ulosannistasi selviää miksi hyvin suurella todennäköisyydellä olet sekä yksinäinen että työtön :D Minä olen pitkässä parisuhteessa, vakaa taloustilanne ja vakituinen työtilanne elämässä. Voitko sinä sanoa samaa?
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnainen nettikeskustelu... ai kuten random naisvihaketju jossain ulilaudalla mitä kritisoidaan lehdissä ja naistutkimuksessa tehdään graduja aiheesta?
Tosiaan, ei ihme että te miesvihaahat elätte yksin. Tuo näkyy, tiesithän sen?
Ulosannistasi selviää miksi hyvin suurella todennäköisyydellä olet sekä yksinäinen että työtön :D Minä olen pitkässä parisuhteessa, vakaa taloustilanne ja vakituinen työtilanne elämässä. Voitko sinä sanoa samaa?
Jos olisit noista missään, sulla ei olisi pakonomaista tarvetta yrittää päteä asialla.
Nuo on tiedätkös ihan perusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Naiset ei siis opi hevostenhoitoa edes 15 vuodessa ?!
Mulle vaimo on sanonut että minusta voi tulla viikossa asiantuntija alaan kuin alaan, hän itse kuulemma tulee vain tyh.memmäksi.
Noh, eläköön se pieni ero.
Etkä sitten vaimosi "piilo"vittuilua tunnista? Montako viikkoa olette tunteneet?
"Ai että, mies kun ei anna rahojaan spemaviemärin käyttöön, se on taloudellista väkivaltaa naista kohtaan.
Nainen VITTUILEE miehelle niin se on ok eikä mitään pahaa.
Siinä malliesimerkki naisten ajamasta tasa-arvosta."
Tässä taas esimerkki sinun ns. logiikasta, josta ei ota selvää.
Miten taloudellinen väkivalta liittyy asiaan? Manspleijaa nyt. Luvan kanssa.
En menspleinaa, mieti itse asiaa.
Vierailija kirjoitti:
🥱
Heippa! Sinä olet enää ainoa täällä. Minäkin lähden pois.
Näin näille ketjuille aina käy. Sinä jäät jankuttamaan,kun ensin olet pilannut ketjun.