Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
61% of bisexual women and 44% of lesbian women surveyed in 2013 reported some type of intimate partner violence (IPV) compared to 35% of straight women.
https://www.standffov.org/tdvam/abuse-in-lesbian-relationships/Jos lesbopareja olisi enemmän, lähisuhdeväkivalta räjähtäisi käsiin.
Tuosta tuli myöhemmin lisäselvitys, se väkivalta ei tyypillisesti ollut koettu niissä naisten välisissä suhteissa vaan aiemmissa miessuhteissa. Erityisesti homoseksuaalisuuden paljastuminen (erovaihe) oli tyypillisesti laukaissut väkivaltaa.
Lesbot eivät ole miesten kanssa suhteissa. Homot usein ovat naisten kanssa.
Lesbo=homoseksuaali. Ihan btw.
Ihan turha tulla arkikäsitteitä sekoittamaan. Voit mennä Seksuaalisuuden tasa-arvoisuuden osaamiskeskuksen someen sitä varten.
Kyllähän ihan nykyäänkin moni nainen jättää miehelle "miehen työt" hyvillä mielein, seurauksena ettei sitten itse tajua niistä mitään.
Hulvetistako sitä sitten aina etukäteen tietää kuka osaa ja kuka ei?
Ja jos vain kysyisi niin kyllä siitäkin jo uhriutumiset saisi revittyä-"aina kysellään naisilta osaako" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa riehuva mies todistaa kyllä joka kommentillaan sen, että mansplaining elää ja voi hyvin.
Ärsyttävästi älykkäämpi= riehuva?
Älykäs on sana, joka on valovuosien päässä sinusta. Vai tarkoitatko, että on jonkinlaista miehistä älykkyyttä keksiä tarinoita jäätelöistä ja muusta älyvapaasta, jotka eivät edes kuulu ketjun aiheeseen? Minä kutsun sellaista käytöstä lapselliseksi.
Miehethän on vähän yksinkertasia. Pelas vaan varman päälle ja varotti
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ihan nykyäänkin moni nainen jättää miehelle "miehen työt" hyvillä mielein, seurauksena ettei sitten itse tajua niistä mitään.
Ja jos vain kysyisi niin kyllä siitäkin jo uhriutumiset saisi revittyä-"aina kysellään naisilta osaako" jne.
Kyllähän sinun pitää tietää osaako nainen, vai ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä sitten eräässä ketjussa kirjoittaja kertoi, miten appiukko oli tullut neuvomaan häntä vauvan imettämisessä. :D
Se olin minä 😄 Kyllähän nyt lähemmäs 7-kymppinen kahden pojan isä tietää, että sen maidon saa tosta vaan tulemaan kunhan vaan jaksaa yrittää. Etenkin kun kyseinen ukko ei ollut elämässään edes vaihtanut vauvan vaippaa, että semmoinen osallistuva isä.
Noin muuten lueskelin tuossa aamusta tätä ketjua kun palsta ei ollut vielä auki. Jaksoin sivulle 9 kunnes kyllästyin sen yhden yksinäisen reppanan kirjoituksiin kuinka "Kävelin kadulla ja NAINEN TULI NEUVOMAAN" jne. jne. loputtomiin. Toivottavasti se on häipynyt pilaamasta ketjua.
Ei se valitettavasti ole. Ryntäsi näköjään palstalle heti aamutuimaan. Joku työtön reppana vissiin, kun ei muuta elämää ole kuin
Olet käyttänyt tänään Reppana-korttia 6 kertaa ja Naisviha-korttia 10 kertaa.
Sinulla on jäljellä kummastakin 0 korttia.
- automaattinen tiedote -
Vierailija kirjoitti:
Aina kun oon panemassa, niin naiset kertoo miten pitäis panna, vaikka oon pannut jo 25 vuotta ja kymmeniä naisia, että eiköhän mulla oo tää homma ihan hanskassa.
Tuskin on. Harvalla on. Ihan sama vaikka naiset olisi sulle kertoneet 25 vuotta, mitä ne haluaa että niille tehdään. Silti sä et kuuntele etkä tee niin, koska SÄ tiedät paremmin mikä naisia kiihottaa.
Kielenkäytöstä huomaa että mummot ovat maanantaina palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on sekin, että pidät turpasi tukossa siihen asti kun joku kysyy sinulta neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
*maalaismummot
Vierailija kirjoitti:
Olin heterotreffeillä miehen kanssa. Kerroin, ettei minua kiinnosta kauhean vakava seurustelu, perheen perustaminen tai muu. Mies rupesi vakavissaan pohtimaan, että oletkohan sinä lesbo?
Nii-in, eihän sitä heteronainen voi haluta harrastaa kevyttä tapailua. Kaksi vuosikymmentä myöhemmin, olen yhä hetero...
Oletko myös vanhapiika?
Siinä olisi hallituksellekin vielä yksi paikka kassanpaikkaamiseen palauttaa vero sillekin. Voisin manspeilanata teille, miksi se olisi oikeutettua, mutta ehkä te se jo tarpeeksi hyvin ymmärrätte itsekin - vaikkette halua sitä edes itsellenne myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*maalaismummot
Miksi mummous on sinulle haukkumasana? Tai maalaisuus?
Olin lukemassa lapsellemme paitaa, vaimo huikkasi katsomatta että paita laitetaan sitten oikein päin päälle 😀
Esimerkki tästä miesselittelystä: mies kommentoi Maria Nordinin ajatuksia virheellisiksi ja vahingollisiksi, sata kirkuvaa naista hyökkää hänen päälleen somessa.
Vierailija kirjoitti:
Olin lukemassa lapsellemme paitaa, vaimo huikkasi katsomatta että paita laitetaan sitten oikein päin päälle 😀
Pukemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*maalaismummot
Miksi mummous on sinulle haukkumasana? Tai maalaisuus?
Ok, mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä tilanteita halutaan kutsua "naurettaviksi", kun selvästi suurin osa naisista on mansplainaamisesta raivoissaan?
Suurin osa naisista ei kestä että heitä neuvotaan vaikka tekisivät päin persettä.
No kun useimmiten se on pelkästään päin sen miehen omaa persettä.
Itse olen aina sanonut, että jos tarvitsen neuvoa kysyn sitä. Ja kysyn sellaiselta joka varmasti tietää. Ja jos en kysy, niin en tarvitse. Pelkä muna ei ole mikään peruste sille, että joku osaa jotain.
Kuvat paljastavat järkyttävän hävityksen kissanaisen asunnossa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011243879.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukemassa
Olisiko mennyt joskus väärinpäin sitten. Mutta eipä tuo nyt niin vakavaa ole.
Mutta tuo on hyvä esimerkki siitä, että saattaa helposti syyllistyä turhaan neuvomiseen ja aiheuttaa turhaa epävarmuutta toiselle, oli se sitten mies tai nainen kyseessä.
Ärsyttä jäädä tyhmemmäksi kun olisi sellainen voittamisen pakko?