Olen komean miehen vaimo, haluatko kysyä jotain?
Komeus on tietenkin osittain subjektiivista, mutta veikkaisin, että valtaosa naisista luokittelisi mieheni komeaksi ja ne loputkin pitävät häntä mukavana.
Kommentit (242)
Komeat miehet on niin so last season. Nykyään miesihanne on prinssimäisen kaunis solakka anime tyylinen mies.
Isohko tuuheatukkainen pää suurilla kauriin silmillä ja prinssimäisen solakka norja vartalo androgyynisellä twistillä.
Mies joka ei ole uhkaava ja helppo lähestyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset eivät toimi, mutta minusta on mielenkiintoista, että näyttelijöistä puhuttaessa koet 185-senttisen miehen "aivan liian lyhyeksi". Oletko itse hyvin pitkä? Ymmärrän kyllä hyvin, mitä tarkoitat sillä, että on söpön näköistä, kun oikein pitkä mies ei mahdu mihinkään. James Stewartin kohdalla tätä oikein korostettiin monessa elokuvassa. Itse 175-senttisenä naisena en kuitenkaan ole koskaan varsinaisesti ihastunut pitkiin miehiin. Komea niitä on joskus katsella, mutta koen, että sellainen pitkä mies olisi arjessa epäkäytännöllinen. Minun silmääni keskimittainen, noin 180-senttinen mies on yleensä viehättävin ja lähtökohtaisesti vartaloltaan sopusuhtaisin. Tykkään yleensäkin katsella ihmisiä samalta silmien tasolta. Alle 160-senttisten naisten kanssa on joskus hermostuttavaa keskustella, kun melkein tekisi mieli kyykistyä samalla tavoin kuin teen pikkulasten kanssa jutellessani.
Alle 170cm mies mahtuu keittokomeroon ja maksaa kuussa alle 300e kustannuksineen. Ei vie sängystä liikaa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tähän ketjuun aiemmin, että minulle mieheni komeus oli alkuun seurustelun este, koska ajattelin että hän ei voi ihastua minuun. Tuli mieleen kysyä, oletko sinä ap ajatellut samoin? Muutkin saavat vastata. Jälkikäteen, nyt kun tunnen mieheni, tuo on nimittäin tosi outo ajatus, että ulkonäkö määrittäisi mitä ihminen tuntee sisällään. Silloin kuitenkin pidin sellaista ajatusta itsestäänselvänä ja tuntui jotenkin järkevältä ajatella ettei hän voi ihastua minuun samoin kuin tavallinen mies voisi. Aivan kuin komeilla olisi erilaiset tunteet, eivätkä he voi ihastua muihin kuin kauniisiin.
Olet sanonut, ettei miehesi komeudessa ole ollut sinulle mitään negatiivista, mutta kiinnostaa liititkö sinä häneen alkuun jotain stereotypioita, tai tunnistatko stereotypioita mitä muut liittävät komeaan mieheen, siihen millainen hän on ihmisenä?
En ole ap, mutta tunnistan tuon epävarmuuden kun tuntee olevansa ihan eri liigassa kuin puolisoehdokas. Mä olin aluksi luovuttanut jo lähdössä, en elätellyt mitään toivetta suhteesta koska koko tapailuajan odotin että hän löytää tasoisensa kumppanin. Ajattelin myös samoin, että komea voi ihastua vain kauniiseen jne.
Takana on jo vuosia, mutta tavallaan tuo vaikuttaa vieläkin. Tuli mieleen tällainen pointti, että mä olen nyt 50 ja elämäni parhaassa kunnossa. Olin ihan plösö sohvaperuna mieheni tavatessani. Se taustalla oleva ajatus, että hyvännäköinen arvostaa ulkonäköä, on ajanut koko suhteemme ajan minua liikkumaan ja satsaamaan ulkonäköön, vaikka mieheni ei olekaan vihjannutkaan sinne päin että pitäisi tai tarvitsisi. Joskus olen pitänyt tätä negatiivisena puolena ja ajatellut, että jonkun vähemmän komean kanssa saisi sentään rupsahtaa rauhassa. Mutta ehkä tämä on kuitenkin enemmän positiivista. Olen esimerkiksi laihduttanut 30 kiloa suhteemme aikana ja hankkinut lihakset, mikä on tietenkin hyvä.
Tuo, että vähemmän komean kanssa saisi rupsahtaa rauhassa, on myös stereotypia. Ei sitä tiedä päällepäin millaisia vaatimuksia ihmisellä on kumppanin ulkonäölle. Minulla itse asiassa kaksi vaatimattomimmimman (hitto mikä sana...) näköistä ex-miestä ovat olleet kovimpia arvostelemaan naisten ulkonäköä. Ei se merkinnyt mitään että itse olivat plösähtäneitä, kaljuuntuneita ja huonohampaisia, naisen olisi silti pitänyt olla timmi kaunotar. Minua toinen haukkui lihavaksi kun olen 168/57 ja haukkui myös hiuksiani ohuiksi vaikka itsellään sisäkumi paistoi joka puolelta! Se ei tosiaan merkitse mitään miltä ilkeä ja vaativa ihminen itse näyttää.
Itse asiassa seurustelukumppaneistani komein on ollut armollisin ja kehuvin mun ulkonäköä kohtaan.
Seurustelin kaksi-sekä kolmikymppisenä kaupunkien komeimpien (2miestä) kanssa.
Toinen oli seurustellut kahden Miss Suomi-perintöprinsessan kanssa. Toisella oli ollut naisia pilvin pimein.
Tuolloin en itse tajunnut, että olin itsekin kaunis, täysin missin mitoissa. Kuitenkin luonteet olivat tärkeimmät ja se, miten miehet kohtelivat minua. Ensimmäinen oli väkivaltainen alkoholisoitunut; onneksi pääsin irti!! Toisen vei työ toiselle puolelle maapalloa. Rakkaus jäi, eikä se ikinä loppunut.
Nyt elän yksin, muistoja vaan
Hyi mikä ketju. Vähä alkaa oksettamaan tämmönen bimboilu 🤢
Ihan omanarvon tunne nousee tässä, kun tajuaa miten on kasvanut ohi tommosesta 14 vuotiaiden poikkis-vertailuista.
Onnellinen nainen 32v.
Vierailija kirjoitti:
Hyi mikä ketju. Vähä alkaa oksettamaan tämmönen bimboilu 🤢
Ihan omanarvon tunne nousee tässä, kun tajuaa miten on kasvanut ohi tommosesta 14 vuotiaiden poikkis-vertailuista.
Onnellinen nainen 32v.
Hih, kun tulet mun ikään sulle voi käydä kuten monille käy eli tullaan teiniksi jälleen. Ja sitten 75+ iässä leikitään kuin lapset. Näyttelijä Seela Sella taisi sellaisesta kertoa ja moni muukin on kertonut.
Kun ihminen on vanhempi, kaikki ikäkaudet ovat läsnä yhtäaikaa. Nuorempana kerroksia on vöhemmän. Ap
181. Kiitokset kauniista sanoistasi Mulla on varmasti käynyt myös tuuri, sillä ihmistä voi haavoittaa herkästi sanoilla. Vaikka kukaan ei kotona moittisi, voivat ne ensimmäiset seurustelukumppanit niin tehdä ja aiheuttaa vahinkoa, on koulukiusaamista ym. Mulle ei ole koskaan kukaan poika tai mies sanonut mitään negatiivista ulkonäöstä eikä kovin moni nainenkaan. Kyllä sellainen rakentaa itsetuntoa.
Kertomastasi tuli mieleen, että ketä nämä sinun päässäsi olevat kampittajat oikein ovat? Ehkä heidät pitäisi käydä läpi yksitellen ja realisoida. Yleensä ihminen joka pyrkii lyttäämään toista tekee sen omista syistään. Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa välttämöttä. Muistan erään kaverini jolle joku oli sanonut että hönen päänsä on iso. Siitä lähtien hän piti latteita kampauksia. Sanomattakin on selvää että hänen päänsö oli täysin normaalin kokoinen. Kerran eräs "ystävä" sanoi, että takapuoleni on iso. Mutta koska niin moni oli kehunut takapuoltani ja se itsesränikin oli aika jees katsoin häntä vain kummissani ja siirsin pois luotettujen listalta. Näin se menee. Vauvasta asti synnymme toisten katseessa. Ensin äidin rakastava katse ja sitten siitä eteenpäin. Äidin katse voi olla stressaantunut, vauva ja lapsi voidaan kokea riesaksi ja silloin kehitys lähtee huonoille poluille jo alusta.
Mutta aikuisena voi pohtia kuka minut on katseillaan ja teoillaan rakentanut ja sitä luomusta voi realisoida. Aikuinen voi opetella katsomaan itseään rakastavalla katseella, niitä puutteitakin ja vanhemista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Komeat miehet on niin so last season. Nykyään miesihanne on prinssimäisen kaunis solakka anime tyylinen mies.
Isohko tuuheatukkainen pää suurilla kauriin silmillä ja prinssimäisen solakka norja vartalo androgyynisellä twistillä.
Mies joka ei ole uhkaava ja helppo lähestyttävä.
Prinssi on minustakin yksi suosittu komeustyyppi. Taru sirmustenherrasta Legolas tai runoilijapoika pitkine hiuksineen. Luulen että kaikki nämä komeustyypit ovat universaaleja ja ikuisia. Ap
Mulla on komea mies. En ollut sitä sen enempää ajatellut, kun on sillain klassisen komea joka taas ei oikein mene mun omiin ulkonäköpreferensseihin. Kesti hetken tottua siihen, että monet tulivat kehumaan kuinka komea mies mulla on ja itse oli vaan "jaa, no kai se sitten on".
185. Erittäin hyvä pointti. Eiköhän aika hyvä nyrkkisääntö ole se että se joka ei arvostele nuorempana, ei arvostele vanhempanakaan, ulkonäöstä riippumatta.
Arvosteluunkin voi tottua. Molemmat voivat myös naljailla toisilleen hyvin ikävästi, syntyy koston kierre. Sellaisia pariskuntia joskus tapaa. He voivat itse jopa kehuskella miten vasta vittuilu vasta tekee vahvan parisuhteen. Täältäkin olen pari kertaa lukenut sellaista settiä. Ap
184. Ehkäpä pienikokoinen mies sopii säästöbudjettiin, mutta ovathan pienikokoiset usein myös ketteriä ja oppineet eri tavoin kompensoimaan. Mikael Grandlund taitaa olla parhaita kiekkoilijoita maailmassa ja entäpä Zelenskyi, elävä legenda. Ap
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin kaksi-sekä kolmikymppisenä kaupunkien komeimpien (2miestä) kanssa.
Toinen oli seurustellut kahden Miss Suomi-perintöprinsessan kanssa. Toisella oli ollut naisia pilvin pimein.Tuolloin en itse tajunnut, että olin itsekin kaunis, täysin missin mitoissa. Kuitenkin luonteet olivat tärkeimmät ja se, miten miehet kohtelivat minua. Ensimmäinen oli väkivaltainen alkoholisoitunut; onneksi pääsin irti!! Toisen vei työ toiselle puolelle maapalloa. Rakkaus jäi, eikä se ikinä loppunut.
Nyt elän yksin, muistoja vaan
Hienoja muisteloita, niitähän voisi tulla ketjuun lisääkin, jos vielä jatkuu. Ap
177. Mieheni voisi milloin tahansa tehdä töitä miesmallina ja sellaista miestä yleensä pidetään komeana. Eivät tietenkään aivan kaikki pidä. Ja kuten joku jo sulle vastasi, ovat naiset tuoneet sitä usein ilmi, omat ystävätkin. Heillä on myös komeat ja pitkät miehet wli siihen ei liitty mutään sen enempää. Kaikki kehuvat miestäni ja ovat aina kehuneet miten hän on symppis, mukava, hän on paljon mukavampi kuin minä😅 Ap
Onko kalu myös komea, saatko sitä myös kakkoseen?
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan se aloittaja, että mieheni on DI ja miten hienoa on olla miehelle niin hyvä, kun käyn joka päivä salilla ja pidän kehostani huolta, että kelpaan miehelleni? Ja laitan miehelleni hyvää terveellistä ruokaa ja minulla on myös vapaa aikaa ym. ? Minne ne leikkeleet jäivät ja ne monet auringon laskut siellä terassilla ym? Kukaan nainen ei oikeasti aloita keskustelua, että mieheni on komea, ja muut arvot, sen jälkeen, että mieheni on myös mukava? Ja sen jälkeen sanot, ettei mieheni ulkonäkö ole lainkaan se tärkein vaan ne muut asiat? Kuka nyt aloittaa ihan oikeasti keskustelen siten kehumalla, että mieheni on komea? Kun ei kukaan oikeasti aloita nainen varsinkaan, että mieheni on komea, ellei se mies itse? Eli ap on mies jolla rahkeet eivät riitä muuhun kuin kehua omaa ulkonäköään ja että ihan vaimona esiintyy? Ja kukaan nainen ei kehu miehen ulkonäköä komeaksi ym. Mitä se vaimo tästä mukamas saa? Taitaa olla narsisti mies kyseessä se ap.&
Mulle on mysteeri miksi mus usein epäillään täällä mieheksi. Mutta voi tietysti olla ettei se liity lainkaan minuun.
Sen sijaan että mietit monisyisesti kuka minä olen niin voisit antaa panoksesi aiheeseen josta keskustelemme. Ap.
Muutama keskustelija on krititoinut aiheen pinnallisuutta ja turhanpäiväisyyttä. Olemme maailmansodan kynnyksellä, se on jo monen tutkijan mielestä alkanut. Mutta sodankin keskellä on paljon normaalia ja sitä tarvitaan. Emme vielä ole menettäneet montaakaan miestä Ukrainan sodassa ja toivon, ettei sotaa tule. Mutta se näyttää väistämättömältä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on komea mies. En ollut sitä sen enempää ajatellut, kun on sillain klassisen komea joka taas ei oikein mene mun omiin ulkonäköpreferensseihin. Kesti hetken tottua siihen, että monet tulivat kehumaan kuinka komea mies mulla on ja itse oli vaan "jaa, no kai se sitten on".
Lol, helmiä sioille :D
Ja siis ei missään päänaukomismielessä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet valinnut miehen jonka ulkonäöstä et pidä? Toivottvasti et siksi että käytät sitä preferenssiäsi miestä vastaan. Sellainen on mahdollista.
Tavallisempaa tosin kauniin naisen kohdalla. Mies siis pyrkii valkkaamaan mahdollisimman kauniin mutta se ei kuutenkaan hänelle kelpaa. aina on kauniimpia jossain muualla.
Jotkut ihniset eivät oysty olemaan suhteessa lainkaan jos eivät koe olevansa niskan päällä. He pitävät jalkansa alla yleensä jotain kumppanin ominaisuutta, oli se sitten ulkonäköön liittyvää (nättipoika) tai älyyn (bimbo nainen) tms. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet valinnut miehen jonka ulkonäöstä et pidä? Toivottvasti et siksi että käytät sitä preferenssiäsi miestä vastaan. Sellainen on mahdollista.
Tavallisempaa tosin kauniin naisen kohdalla. Mies siis pyrkii valkkaamaan mahdollisimman kauniin mutta se ei kuutenkaan hänelle kelpaa. aina on kauniimpia jossain muualla.
Jotkut ihniset eivät oysty olemaan suhteessa lainkaan jos eivät koe olevansa niskan päällä. He pitävät jalkansa alla yleensä jotain kumppanin ominaisuutta, oli se sitten ulkonäköön liittyvää (nättipoika) tai älyyn (bimbo nainen) tms. Ap
Oho, olipa jotenkin outo vastaus.
En ole lukenut koko ketjua läpi, joten en ole sitten ihan varma millaisella tulokulmalla sinä olet miehesi valinnut, mutta itse ihan siis sisällön perusteella. Ulkonäkö on ollut itselleni aina melko yhdentekevä asia toisessa ja se henkinen kohtaaminen oleellisempi asia. Tämän miehen kanssa ihan ensi hetkestä vaan oli kaikki kohdillaan.
Enkä mä sanonut missään vaiheessa, etten pidä miehen ulkonäöstä, se ei vaan satu olemaan sitä mikä itseäni on sytyttänyt, mikäli puhutaan tosiaan vain ulkoisista seikoista. Miehen ulkonäkö on tosiaan vaan meidän suhteen kannalta epäolennainen seikka.
Todellakin kuolaa ja tuijottaa! Tässä ketjussa on ollut paljon kokemuksia siitä miten komealle miehelle tuodaan itseä tykö törkeästikin ja myös vaimon läsnäollessa. Minä en ole ap mutta tiedän tasan tarkkaan että hyvin monet naiset pitävät miestäni komeana. Häntä lähestytään aina kun olemme jossain, naiset ottavat yhteyttä, laittavat somessa sydäntä hänen kuviinsa yms yms. Tässä mielessä hänen kanssaan on todellakin erilaista olla kuin vähemmän komeiden poikaystävien.
Jotkut naiset ovat jääneet tuijottamaan miestäni, sitten huomanneet minut ja olen hymyillyt heille ja he näyttäneet peukkua minulle. Kaikki huomio ei siis ole röyhkeää, mutta tosiaan on täysin selvää että mieheni on tosi monen muunkin mielestä ihan järjettömän komea ja näyttävä.