Olen komean miehen vaimo, haluatko kysyä jotain?
Komeus on tietenkin osittain subjektiivista, mutta veikkaisin, että valtaosa naisista luokittelisi mieheni komeaksi ja ne loputkin pitävät häntä mukavana.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Et tyytynyt ihmettelemään, vaan sinulla oli tarve mollata ja käyttäytyä erittäin töykeästi minua ap:ta kohtaan. Se on sinun sisäinen tarpeesi eikä liity minuun mitenkään. Sivistynyt ihminen olisi ohittanut ketjun, vaikka häntä olisikin ärsyttänyt, eikä hänellä olisi tarvetta haukkua muita netissä. Näin se vain menee. Ap
Anteeksi mollaus. Pidän kuitenkin pinnallisuutta ominaisuutena, josta olisi hyvä päästä eroon. Painimme tällä planeetalla lukuisten ongelmien kanssa, joista hyvin moni liittyy ihmisten pinnallisuuteen. Kysymys ei siis ole pelkästään avauksestasi vaan laajemmasta asiayhteydestäsi.
Mitä oikein ajattelit aloituksesta kostuvasi? Saavasi huomiota? Kateutta osaksesi? Vai kehittyväsi ihmisenä? Ole rehellinen.
141. Kiitos, ja hyvä aihe, ehkä joku jatkaa siitä. Nyt kyllä myöhästyn, olipas koukuttava keskustelu. Ap
varmaan ko mies on DI-avaruuslentäjäkirurgi ja 3a leikkelettä joka aamu terassilla, lisäksi on talot ja mökit ja autot ja vaikka ja mitä.
T: minulla ei mitään
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap on ollut tässä ketjussa hyvin ystävällinen ja sivistynyt, myös ilkeisiin kommentteihin. Tällä palstalla on hyvin harvoin syvällisiä keskusteluja, joita itsekin elämässä arvostan. Silti minua kiinnostaa myös tällaiset aiheet. Olisi kiinnostavaa kuulla myös miesten kokemuksia poikkeuksellisen kauniin kanssa seurustelusta. En koe leveilyksi sitä, koska se vaan on fakta että jotkut on erityisen hyvännäköisiä ja sillä on elämään tiettyjä seurauksia jos on itse sellainen tai seurustelee sellaisen kanssa. Tuota leveily-asiaa on vaikea ymmärtää myös siksi, koska ulkonäkö ei tee suhdetta paremmaksi tai tarkoita suurempaa rakkautta tms asioita, millä on oikeasti suhteessa suurta merkitystä. Silti voi olla kiinnostavaa puhua siitä, mihin poikkeuksellisen hyvä ulkonäkö vaikuttaa suhteessa.
Leveilystä, mietipä, kumman ulkopuolinen näkee suhteessa: kauniit kehykset vai ne sisäiset ristiriidat ja lentelevät kahvikupit?
Monesti kulissit halutaan pitää pystyssä loppuun asti, koska jotakin käyttövoimaa täysin kuolleeseen liittoonkin saadaan vielä imettyä toisten ihailusta ja kateudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap on ollut tässä ketjussa hyvin ystävällinen ja sivistynyt, myös ilkeisiin kommentteihin. Tällä palstalla on hyvin harvoin syvällisiä keskusteluja, joita itsekin elämässä arvostan. Silti minua kiinnostaa myös tällaiset aiheet. Olisi kiinnostavaa kuulla myös miesten kokemuksia poikkeuksellisen kauniin kanssa seurustelusta. En koe leveilyksi sitä, koska se vaan on fakta että jotkut on erityisen hyvännäköisiä ja sillä on elämään tiettyjä seurauksia jos on itse sellainen tai seurustelee sellaisen kanssa. Tuota leveily-asiaa on vaikea ymmärtää myös siksi, koska ulkonäkö ei tee suhdetta paremmaksi tai tarkoita suurempaa rakkautta tms asioita, millä on oikeasti suhteessa suurta merkitystä. Silti voi olla kiinnostavaa puhua siitä, mihin poikkeuksellisen hyvä ulkonäkö vaikuttaa suhteessa.
Leveilystä, mietipä, kumman ulkopuolinen näkee su
Minun on vaikea miettiä tuota, koska en oikein löydä siitä hirveästi mietittävää. Minusta se on itsestään selvää, että ulkoiset puitteet tai osapuolten ulkonäkö ei kerro mitään siitä miten suhteessa menee. Mutta tässä keskustelussa ei kai ollut tarkoituskaan pureutua siihen miten jonkun suhde voi vaan siihen, miten suhteen osapuolten ulkonäkö voi vaikuttaa. Vähän sama kuin keskustelisi, millaista on seurustella poikkeuksellisen lahjakkaan / kuuluisan / typerän / älykkään / hauskan tai minkä vain ihmisen kanssa. Miten tuo tietty ominaisuus vaikuttaa. Totta kai on olemassa myös tärkeämpiä asioita, mutta jos me keskusteltaisiin aina vain siitä mikä on kaikkein tärkeintä niin paljon mielenkiintoisia huomioita jäisi pois.
Lisään vielä tuohon pinnallisuus-asiaan että minullakin on hyvin komea mies ja siksikin olen ollut kiinnostunut tästä keskustelusta. En koe olevani yhtään pinnallinen. Mieheni ulkonäkö on vaan fakta. Se on mikä on. Minua ei haittaisi pätkääkään vaikka mieheni olisi vähemmän komea tai vaikka ruma. Joskus olen sitä jopa toivonut, koska kuten sanottua, hyvännäköisyydellä on tiettyjä vaikutuksia ja omalla kohdallani en ole kokenut niitä kaikkia täysin positiiviseksi.
Olen myös komean miehen vaimo, ja tunnustan että minusta tuntuu ihan hyvälle että mies on alkanut vanheta ja ulkonäkö rapistua. Minuahan se ei haittaa koska rakastan häntä ja sitä myötä aina myös hänen ulkonäköään, oli se mikä vain. Mutta on se rauhoittanut elämäämme, että muut naiset eivät enää näe häntä niin komeana kuin aikoinaan. Silloin oli välillä jopa ahdistavaa, miten paljon hän sai naisilta huomiota. Osa jäi tuijottamaan suu auki mikä oli toki koomista mutta osaltaan myös turhauttavaa ja ärsyttävää. Tuntui että tilaisuuksissa ja ihmisjoukoissa naiset lähes vaistomaisesti liimautuivat häneen kiinni tönien samalla ihan fyysisesti minua pois. Ja sitten oli tietysti humalaiset naiset joilla ei ollut mitään rajaa.
Miehen kunniaksi on sanottava että hän ei ole koskaan lietsonut tällaista käytöstä eikä ollut yhtään flirtti. Luulen että hän ei ole aina edes huomannut kaikkea sitä mitä minä sivusta. Sen hän on varmasti huomannut että jotain on muuttunut. En tiedä miten hän sen kokee.
Itselleni miehen komeus ei ole ikinä merkinnyt mitään. Aluksi se oli jopa este, koska ajattelin ettei hän voi oikeasti olla ihastunut minuun ja olin sen takia pitkään epäileväinen alkamaan suhteeseen. On se tuonut seksuaalista nautintoa tietenkin, mutta toisaalta olen aiemmissa suhteissa alkanut pitää myös tavallisemman näköisiä miehiä viehättävänä joten loppujen lopuksi tuo ei ole ollut mikään hirveän iso tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös komean miehen vaimo, ja tunnustan että minusta tuntuu ihan hyvälle että mies on alkanut vanheta ja ulkonäkö rapistua. Minuahan se ei haittaa koska rakastan häntä ja sitä myötä aina myös hänen ulkonäköään, oli se mikä vain. Mutta on se rauhoittanut elämäämme, että muut naiset eivät enää näe häntä niin komeana kuin aikoinaan. Silloin oli välillä jopa ahdistavaa, miten paljon hän sai naisilta huomiota. Osa jäi tuijottamaan suu auki mikä oli toki koomista mutta osaltaan myös turhauttavaa ja ärsyttävää. Tuntui että tilaisuuksissa ja ihmisjoukoissa naiset lähes vaistomaisesti liimautuivat häneen kiinni tönien samalla ihan fyysisesti minua pois. Ja sitten oli tietysti humalaiset naiset joilla ei ollut mitään rajaa.
Miehen kunniaksi on sanottava että hän ei ole koskaan lietsonut tällaista käytöstä eikä ollut yhtään flirtti. Luulen että hän ei ole aina edes huomannut kaikkea sitä mitä minä sivusta. Sen hän o
Muistan komean miehen kanssa seurustelusta nuo miehen kylkeen liimautujat! Tultiin siis ihan mieheen kiinni ja blokattiin minut kauemmas. Se oli jännä ilmiö, joka ei varmaan ollut naisilta täysin tiedostettua toimintaa eikä siihen yleensä liittynyt mitään iskemistä tai edes juttelua vaan yksinkertaisesti naiset vain työntyivät lähelle miestäni, minun ja mieheni väliin. Muiden miesten kanssa tätä ei tapahtunut koskaan, mutta komean kanssa tosi paljon. Jos meidän elämää olisi kuvattu etäältä, olisi näyttänyt siltä että tungoksissa, lentokentillä, jonoissa, pönötystilaisuuksissa ym miehellä olisi ollut aina eri vaimo kyljessään ja sattumalta aina minä sivullisena vähän kauempana :D
Mies tästä usein häkeltyi kun huomasi että hänen kyljessään jonottaakin joku aivan vieras ihminen. Sitten hän vaan kiersi tuon ihmisen ja siirtyi taas viereeni.
Olen usein miettinyt mistä tämä johtui ja mitä nuo naiset ajattelivat, kun kyse ei kuitenkaan tosiaan ollut siitä että he olisivat alkaneet tehdä tuttavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tyytynyt ihmettelemään, vaan sinulla oli tarve mollata ja käyttäytyä erittäin töykeästi minua ap:ta kohtaan. Se on sinun sisäinen tarpeesi eikä liity minuun mitenkään. Sivistynyt ihminen olisi ohittanut ketjun, vaikka häntä olisikin ärsyttänyt, eikä hänellä olisi tarvetta haukkua muita netissä. Näin se vain menee. Ap
Anteeksi mollaus. Pidän kuitenkin pinnallisuutta ominaisuutena, josta olisi hyvä päästä eroon. Painimme tällä planeetalla lukuisten ongelmien kanssa, joista hyvin moni liittyy ihmisten pinnallisuuteen. Kysymys ei siis ole pelkästään avauksestasi vaan laajemmasta asiayhteydestäsi.
Mitä oikein ajattelit aloituksesta kostuvasi? Saavasi huomiota? Kateutta osaksesi? Vai kehittyväsi ihmisenä? Ole rehellinen.
Saat anteeksi. Kysymyksiisi olen jo vastannut, mutta vastaukset eivät ole tainneet kelvata sinulle koska tiedät kuitenkin paremmin 😅 Keskustelu on ollut antoisampaa kuin ajattelin. Nytkin tänne oli tullut mielenkiintoisia kommentteja muilta naisilta, jotka myös ovat yhdessä komean miehen kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
varmaan ko mies on DI-avaruuslentäjäkirurgi ja 3a leikkelettä joka aamu terassilla, lisäksi on talot ja mökit ja autot ja vaikka ja mitä.
T: minulla ei mitään
Miten voit ajatella ettei sinulla ole mitään? Tavara ei tee onnelliseksi eivätkä leikkeleet varsinkaan, henkihän niistä lähtee 😅 Hyvät ihmissuhteet ja perhe ovat kieltämättä tärkeitä, niiden kadehtimisen jossain määrin ymmärrän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leveilystä, mietipä, kumman ulkopuolinen näkee su
Lohdullista lienee ajatella, ettei kukaan ole onnellinen vaikka siltä näyttäisi. Sekin on ymmärrettävää jos jonkun onnelliselta näyttävä avioliitto herättää kateutta niin että se pitää vähintään omassa mielessä mitätöidä. Ehkä se sitten hetken lämmittää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjotit todella hyvin. Kivoista ja kevyistä aiheista keskustelun kieltämisessä on jotain perin merkillistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä tuohon pinnallisuus-asiaan että minullakin on hyvin komea mies ja siksikin olen ollut kiinnostunut tästä keskustelusta. En koe olevani yhtään pinnallinen. Mieheni ulkonäkö on vaan fakta. Se on mikä on. Minua ei haittaisi pätkääkään vaikka mieheni olisi vähemmän komea tai vaikka ruma. Joskus olen sitä jopa toivonut, koska kuten sanottua, hyvännäköisyydellä on tiettyjä vaikutuksia ja omalla kohdallani en ole kokenut niitä kaikkia täysin positiiviseksi.
Pinnallisuutta ei oikeastaan ole olemassa, koska se on pohjimmiltaan pejoratiivinen, sanojan omaan agendaan liittyvä adjektiivi. Ulkonäkö on vain fakta kuten kirjoitat, kuitenkin se vaikuttaa moneen asuaan elämässä pariutumisesta työelämään asti. Siksi keskustelu siitä on mielestäni tärkeää monista näkökulmista eikä ole lainkaan pinnallista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehen kunniaksi on sanottava että hän ei ole koskaan lietsonut tällaista käytöstä eikä ollut yhtään flirtti. Luulen että hän ei ole aina edes huomannut kaikkea sitä mitä minä sivusta. Sen hän o
Kiitos tosi mielenkiintoisesta kommentista. Olen paussilla vain, vastaan ehkä myöhemmin tähän lisää, nyt vain sen verran, että itse en ole milloinkaan kokenut mieheni komeutta haitaksi.
Mutta siitä olen kokenut ärtymystä, että miehen rajoja rikotaan ja se koetaan. ikään kuin normaaliksi. Nuorena miehenä mieheni koki seksuaalista ahdistelua kesätyöpaikalla, hänen syliinsä on tultu väkisin istumaan ja kaulailtu jne.
Ja onhan se tietysti minuakin kohtaan loukkaavaa kun suhdettamme ja perhettänme ei kunnioiteta. Erityisesti muistan kun koku ooiskelukaveri löhetteli flirttiviestiä vaikka tiesi meillä olevan vauva. Toinen mieleen tuleva episodi oli se kun työkaveri (joka oli hiukan stalkkerin tyyppinen) sivuutti minut täysin keskustelussa ja käänsi selkänsä blokaten minut pois eikä hän edes ollut humalassa. Miten tuollaiseen voi edes kommentoida, järkyttävän epäkohteliasta joten kävelin pois ja mies seurasi hetken päästä... Tuollaista röyhkeyttä on vaikea ymmärtää. (Vähän kömpelöa kirjoittaa kännykällä.)Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kunniaksi on sanottava että hän ei ole koskaan lietsonut tällaista käytöstä eikä ollut yhtään flirtti. Luulen että hän ei ole aina edes huo
Onpa jännä, tuollaista en itse ole huomannut. Ehkäpä halutaan olla lähellä edes hetken😁Mielenkiintoinen kommentti, kiitos. Ap
Lainaukset eivät toimi, mutta minusta on mielenkiintoista, että näyttelijöistä puhuttaessa koet 185-senttisen miehen "aivan liian lyhyeksi". Oletko itse hyvin pitkä? Ymmärrän kyllä hyvin, mitä tarkoitat sillä, että on söpön näköistä, kun oikein pitkä mies ei mahdu mihinkään. James Stewartin kohdalla tätä oikein korostettiin monessa elokuvassa. Itse 175-senttisenä naisena en kuitenkaan ole koskaan varsinaisesti ihastunut pitkiin miehiin. Komea niitä on joskus katsella, mutta koen, että sellainen pitkä mies olisi arjessa epäkäytännöllinen. Minun silmääni keskimittainen, noin 180-senttinen mies on yleensä viehättävin ja lähtökohtaisesti vartaloltaan sopusuhtaisin. Tykkään yleensäkin katsella ihmisiä samalta silmien tasolta. Alle 160-senttisten naisten kanssa on joskus hermostuttavaa keskustella, kun melkein tekisi mieli kyykistyä samalla tavoin kuin teen pikkulasten kanssa jutellessani. Toisaalta yli 190-senttisten miesten kanssa pitempään puhellessa tahtoo tulla niska kipeäksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikänen oot?
Kysymykset alkavat toistua, tähänkin olen jo vastannut aiemmin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset eivät toimi, mutta minusta on mielenkiintoista, että näyttelijöistä puhuttaessa koet 185-senttisen miehen "aivan liian lyhyeksi". Oletko itse hyvin pitkä? Ymmärrän kyllä hyvin, mitä tarkoitat sillä, että on söpön näköistä, kun oikein pitkä mies ei mahdu mihinkään. James Stewartin kohdalla tätä oikein korostettiin monessa elokuvassa. Itse 175-senttisenä naisena en kuitenkaan ole koskaan varsinaisesti ihastunut pitkiin miehiin. Komea niitä on joskus katsella, mutta koen, että sellainen pitkä mies olisi arjessa epäkäytännöllinen. Minun silmääni keskimittainen, noin 180-senttinen mies on yleensä viehättävin ja lähtökohtaisesti vartaloltaan sopusuhtaisin. Tykkään yleensäkin katsella ihmisiä samalta silmien tasolta. Alle 160-senttisten naisten kanssa on joskus hermostuttavaa keskustella, kun melkein tekisi mieli kyykistyä samalla tavoin kuin teen pikkulasten kanssa jutellessani. Toisaalta yli 190-senttisten miesten kanssa pitempä
Ymmärrän, monille minun mielestäni sopivan pituinen mies on liian pitkä. Itse olen 165 cm pitkä, olen lyhentynyt sentin siitä mitä nuorena olin. Ap
Ai niin, tämä vielä. En tiedä mitä se on, voi olla eri asioita eri ihmisten kohdalla, mutta yksi siihen liittyvä arvaukseni on, että komeiden miesten ärsytys ulottuu heidän vaimoihinsa asti. En ole lukenut täältä vastaavanlaista ketjua kauniin miehen vaimon merkeissä, joten siihen en osaa esittää kuin arvauksia miten homma menisi. Veikkaan että samaan tyyliin eli ihmiset heijastaisivat omia stereotypioitaan ja projektioitaan kauneuteen liittyen. Et sinun vaimosi ole kaunis, hän on läski tms. Voin hyvin kuvitella, että miehetkin kirjoittelisivat sellaista, koska osa ihmisistä käyttää nettiä mielipahojensa roskakorina. Siihen kelpaa aihe kuin aihe, toki yksi kiusaamisen aihe on perinteisesti se, kun "joku yrittää olla joku" (= siis joku sellainen, josta kiusaaja omista syistään ärsyyntyy tai joka muuten on vierasta). Ap