Eläkeikään ei pidä enää koskea, mutta nykyeläkeläisiltä, joilla hyvä eläke, on varaa ottaa
Ei voi olla niin, että yli 65-vuotiaat eivät osallistu Purran leikkaus- talkoisiin. Eläkekatto voisi olla hyvin 2000 euroa (käteen).
Kommentit (114)
Miten Purra muka voisi päättää eläkeyhtiöiden rahoista? Käsi toisten taskuilla?
Te nuoremmat olette saaneet kaiken jo kaikenmaailman etuina, joten suu suppuun. Eläkeläiset ovat työllään eläkkeensä ansainneet ja piste!
Purra himoitsee rahoja jotka eivät ole valtion. Ahne viiskymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! T. N39
Toiveesi toteutukoon, tulkoon sinulle hyvin pieni eläke
Eikös jokainen voisi säästää ihan omat eläkkeensä?
Vierailija kirjoitti:
Aivan! Jos eläkkeestä jää käteen yli 2 tonnia, on suuriman osa siitä maksanut eläkeyhtiö. Valtio maksaa työeläkkeistä vain kansaneläkkeen suuruisen osan, ellei sitten kyse ole entisestä valtion eläkeläisestä, joita heitäkään ei kovin montaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Te nuoremmat olette saaneet kaiken jo kaikenmaailman etuina, joten suu suppuun. Eläkeläiset ovat työllään eläkkeensä ansainneet ja piste!
Kaikkien tilastojen ja tutkimusten mukaan nimenomaan eivät ole ansainneet, eivät itse ole maksaneet eläkettä lähes lainkaan. Oman palkkansa ovat tuhlanneet huvituksiin, matkoihin, viihteeseen, taloihin ja autoihin. Nyt ovat ahneena vielä vaatimassa nuoria ylläpitämään heidän ansaitsematonta elintasoaan.
Muistakaa, että nykyisten eläkeläisten eläkkeen NUORET maksavat. Eivät he sitä itse ole maksaneet mitenkään ns. varastoon (tämä on aika yleinen harhakäsitys).
Kyllä eläkettä voi maksaa vaikka miljoona euroa. Mutta lisätään verotuksen progressiota eläkkeiden osalta. Täällä eläkeläiset taas yrittävät (tyhmyyttään?) öyhöttää työeläkeyhtiöistä, niin kuin ne muka loisivat rahan tyhjästä eikä kukaan joutuisi sitä maksamaan. Olkoon niin. Verotetaan se tyhjästä tullut raha sitten valtiolle, niin kaikki hyötyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien tilastojen ja tutkimusten mukaan nimenomaan eivät ole ansainneet, eivät itse ole maksaneet eläkettä lähes lainkaan. Oman palkkansa ovat tuhlanneet huvituksiin, matkoihin, viihteeseen, taloihin ja autoihin. Nyt ovat ahneena vielä vaatimassa nuoria ylläpitämään heidän ansaitsematonta elintasoaan.
Muistakaa, että nykyisten eläkeläisten eläkkeen NUORET maksavat. Eivät he sitä itse ole maksaneet mitenkään ns. varastoon (tämä on aika yleinen harhakäsitys).
Linkki väitteellesi? Kun nimenomaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki väitteellesi? Kun nimenomaan on.
Älä puhu paskaa.
HS: Laskelma: Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Esimerkiksi vuonna 1950 syntynyt suomalainen on maksanut keskimäärin kolmanneksen omasta työeläkkeestään, selviää Eläketurvakeskuksen laskelmasta.
Sitä voi nostaa vuorineuvosten verotusta niin sillähän se hoituu. Eläkkeissä on omaisuuden suoja joten ainoastaan tuleviin ei vielä myönnettyihin eläkkeisiin voi tehdä muutoksia. Eläkekatto olisi tosiaan saatava. Monilla ökyeläkettä saavilla on vielä eläkkeensä päälle entiseltä työnantajalta lisäeläke joten hyvin tulisi toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös jokainen voisi säästää ihan omat eläkkeensä?
Niinhän me olemme saatana tehneetkin.
Ei edelleenkään pidä paikkaansa. Voisiko edes tutustua aiheeseen ennen kuin avaa suunsa?
Ilmoitettu disinformaationa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Kyllä minä olen ihan itse oman eläkkeeni säästänyt maksamalla vuosikymmenten ajan 25 % työtuloistani työeläkeyhtiölle YEL-maksuina. Sinä et maksa minulle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eläkettä voi maksaa vaikka miljoona euroa. Mutta lisätään verotuksen progressiota eläkkeiden osalta. Täällä eläkeläiset taas yrittävät (tyhmyyttään?) öyhöttää työeläkeyhtiöistä, niin kuin ne muka loisivat rahan tyhjästä eikä kukaan joutuisi sitä maksamaan. Olkoon niin. Verotetaan se tyhjästä tullut raha sitten valtiolle, niin kaikki hyötyvät.
Ei kukaan ole väittänyt työeläkevarojen syntyneen tyhjästä. Ne ovat syntyneet työnantajien ja työntekijöiden yhteisistä panostuksista ja sijoitusten tuotoista, mutta vain pieneltä osin valtion maksuista.
Aloita ap ensin viemällä eläke isovanhemmiltasi ja vanhemmiltasi.
Ei ole niin että ne jotka siirtävät varansa veroparatiiseihin eivät osallistu talkoisiin!
Eläkkeet ovat omiasuudensuuden suojan alaisia ei kukaan vie kotiasi eikä korujasikaan sivistyneessä länsivaltiossa, diktatuurit ovat asia erikseen, jopa itäräjän tuolla piuolen eläkkeet ovat pyhiä ja koskemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan! Jos eläkkeestä jää käteen yli 2 tonnia, on suuriman osa siitä maksanut eläkeyhtiö. Valtio maksaa työeläkkeistä vain kansaneläkkeen suuruisen osan, ellei sitten kyse ole entisestä valtion eläkeläisestä, joita heitäkään ei kovin montaa ole.
Ei. Noin 85%:ia siitä eläkkeestä on maksanut nykyiset töissäkäyvät eläkemaksuina! Älkää meitä syyttäkö, vaan syyttäkää suomalaista eläkejärjestelmää! Kun olitte töissä, niin teidän eläkemaksuja ei rahastoitu tarpeeksi! Ja homma taipui pahaksi, kun ette tehneet tarpeeksi lapsia, jotka niitä teidän eläkkeitä täällä työelämässä maksaisi!
Vierailija kirjoitti:
Me tarvitaan niitä tukia mm sen vuoksi että eläkeläiset on työssä ja vie meiltä työpaikat. Eikö teille mikään riitä?
Samaa mieltä! T. N39