Olen komean miehen vaimo, haluatko kysyä jotain?
Komeus on tietenkin osittain subjektiivista, mutta veikkaisin, että valtaosa naisista luokittelisi mieheni komeaksi ja ne loputkin pitävät häntä mukavana.
Kommentit (242)
Itsehän olen komean varatun miehen rakastaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi vuosiansiot?
Hänellä on harvinainen taito tehdä rahaa, hän vain osaa sen, on aina osannut, vaikka ei sitä erityisesti edes tavoittele. Ts. hänellä on hyvät tulot, en ihan tarkkaan tiedä/muista paljonko. Ap
Toki. Vähemmästäkin naisella pöksyt kostuu.
Ei rahasta, vaan ahkeruudesta ja älykkyydestä. Ap
82. Miten teidän suhteenne alkoi? Oliko mies itse aktiivinen? Omasta mielestäni miestä ei oikeastaan kannata iskeä, vaan homman tulisi olla molemminpuolista alusta asti. Siitä tulee sellainen tuputettu olo, kun itseä tyrkytetään.
Ihmisluonto taitaa olla sellainen, että se mitä ilmaiseksi saa, ei ole niin arvostettua kuin asiat, joiden eteen näkee vaivaa. Eli uskoisin, että jos miehesi ihastuisi, hän ei suinkaan ihastuisi kehenkään tuollaiseen, joka tekee itseään voimakkaasti tykö. Ja pettäjät ovat asia erikseen, alttius pettämiseen ei riipu ulkonäöstä, vaan impulsiivisesta luonteesta (asiaa on ihan tutkittukin). Jos mies on impulsiivinen, hän on sitä kaikessa eikä vain yhdessä asiassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, onko mies biseksuaali vai naimisissa miehen kanssa? ap
82 jatkaa vielä. Olen itsekin ilmeisesti hyvännäköinen nainen, koska saan paljon huomiota miehiltä. Mies on silti meistä se paremman näköinen. Exäni ovat olleet vaatimattomamman näköisiä, ja on itse asiassa hyvin kiinnostavaa kokea suhde jossa nämä osat ovat toisinpäin. Aiemmissa suhteissa minusta on oltu mustasukkaisia ja miehet ovat olleet huolissaan kun lähden baariin miesten huomion kohteeksi. Nyt koen saman omakohtaisesti. Se on kasvattavaa ja silmiä avaavaa.
Toisaalta se myös vahvistaa suhdetta. Exieni kanssa ei ole aina oikein tiennyt ovatko he kanssani siksi ettei tarjolla ole parempaakaan. Tässä suhteessa on päivänselvää että mies ei ole kanssani ainakaan siksi ettei saisi muita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee miehestä komean?
Pituus, raamikkuus, karu komeus. Ovat hienopiirteisemmätkin miehet objektiivisesti tai perinteisin mittarein komeita, mutta eivät minun makuuni. Ap
Vierailija kirjoitti:
82. Miten teidän suhteenne alkoi? Oliko mies itse aktiivinen? Omasta mielestäni miestä ei oikeastaan kannata iskeä, vaan homman tulisi olla molemminpuolista alusta asti. Siitä tulee sellainen tuputettu olo, kun itseä tyrkytetään.
Ihmisluonto taitaa olla sellainen, että se mitä ilmaiseksi saa, ei ole niin arvostettua kuin asiat, joiden eteen näkee vaivaa. Eli uskoisin, että jos miehesi ihastuisi, hän ei suinkaan ihastuisi kehenkään tuollaiseen, joka tekee itseään voimakkaasti tykö. Ja pettäjät ovat asia erikseen, alttius pettämiseen ei riipu ulkonäöstä, vaan impulsiivisesta luonteesta (asiaa on ihan tutkittukin). Jos mies on impulsiivinen, hän on sitä kaikessa eikä vain yhdessä asiassa. Ap
Kyllä, mies oli aktiivinen. Toisaalta hänellä oli vain vuosi aikaa erosta ja kävi vielä sitä läpi ja yritti himmailla sitoutumista. Minä olin siihen valmiimpi. Olin umpirakastunut hyvin nopeasti, enkä edes ulkonäköön vaan häneen ihmisenä. Jaksoin kuitenkin olla painostamatta ja lopulta sitoutumishalu tuli häneltä. Hän on hirveän analyyttinen, harkitseva eikä törmää suinpäin suhteeseen, mikä on tietenkin hyvä. On vaikea uskoa että hän ns salamarakastuisi osaamatta käsitellä tunteitaan muuten kuin pettämällä.
Hirveästi olen meidän suhdetta kuitenkin pohtinut ja joutunut käsittelemään tuon mustasukkaisuuden vuoksi. Kiitos kun keskustelet siitä kanssani.
Vierailija kirjoitti:
82 jatkaa vielä. Olen itsekin ilmeisesti hyvännäköinen nainen, koska saan paljon huomiota miehiltä. Mies on silti meistä se paremman näköinen. Exäni ovat olleet vaatimattomamman näköisiä, ja on itse asiassa hyvin kiinnostavaa kokea suhde jossa nämä osat ovat toisinpäin. Aiemmissa suhteissa minusta on oltu mustasukkaisia ja miehet ovat olleet huolissaan kun lähden baariin miesten huomion kohteeksi. Nyt koen saman omakohtaisesti. Se on kasvattavaa ja silmiä avaavaa.
Toisaalta se myös vahvistaa suhdetta. Exieni kanssa ei ole aina oikein tiennyt ovatko he kanssani siksi ettei tarjolla ole parempaakaan. Tässä suhteessa on päivänselvää että mies ei ole kanssani ainakaan siksi ettei saisi muita.
Jännä tuollainen pelko, en ole koskaan ajatellut mitään tuon suuntaista. Eli aiemmissa suhteissa teillä molemmilla oli pelkoja, että toinen ei rakasta, lähtee toisen mukaan, mutta tällaista pelkoa ei nyt ole, vaan ainakin osa siitä on poissa? Menettämisen pelko, joka ilmenee mustasukkaisuutena on hyvin inhimillistä. Mutta se voi olla myös tosi raastavaa, jos ei pysty luottamaan. Vaikka järjellä ymmärtäisi, ettei ketään voi väkisin pitää, ajatus silti lähtee sille radalle, että ei riitä ja tulee hylätyksi. Jos tuollaisia kokemuksia on taustalla, ne aktivoituvat pienestäkin vihjeestä eli kyseessä on kiintymyssuhdetrauma. Se voi olla kauempaakin perua kuin pettämiskokemuksista eli lapsuudesta asti, jolloin nuo pelot ovat hyvin intensiivisiä ja aiheuttavat suurta kärsimystä myös puolisolle.
Luulen, ettei menettämisen pelko liity niinkään ulkonäköön, vaan se aktivoituu muista syistä enemmän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mies oli aktiivinen. Toisaalta hänellä oli vain vuosi aikaa erosta ja kävi vielä sitä läpi ja yritti himmailla sitoutumista. Minä olin siihen valmiimpi. Olin umpir
Ole hyvä, itsehän minä tässä yhtä lailla saan. Päällisin puolin samanlaisessa tilanteessa voi ihmisillä olla ihan erilaisia ajatuksia ja kokemuksia, joten on kiinnostava jakaa niitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nimesi Elina Knihtilä?
Ei. Hänellä on komea mies, mutta ei mielestäni yhtä komea kuin omani. Ap
Sanoit sen taikasanan: ei SINUN mielestäsi. Tommi Korpela on hot!
Montako kertaa miehesi on jäänyt kiinni pettämisestä? Kuinka monta kertaa aiot katsoa vielä läpi sormien?
Ei kertaakaan. Jos mieheni pettäisi minua, lopettaisin suhteen heti, koska tunnen itseni. En pääsisi siitä milloinkaan yli (luottamuksen voi menettää vain kerran). Ja mieheni tietää miten ehdoton olen luonteeltani, joten tuo tarkoittaisi, että hänkin haluaa erota. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä tuollainen pelko, en ole koskaan ajatellut mitään tuon suuntaista. Eli aiemmissa suhteissa teillä molemmilla oli pelkoja, että toinen ei rakasta, lähtee toisen mukaan, mutta
Niin se kyllä oli, että exieni kanssa menettämisen pelko ja mustasukkaisuus oli molemminpuolista vaikka miehiltä se tuli enemmän konkreettisissa tilanteissa esiin. Minä en ollut niinkään mustasukkainen mistään tilanteista vaan pelkäsin sisälläni, että he eivät rakasta tai haluaisivat mieluummin jonkun muun, mutta eivät vain saa.
Jään miettimään miten nykyinen mustasukkaisuuteni eroaa tuosta, sillä sitä edelleen on, vaikka on tuhannesti todistettu että mies saisi jonkun muun hyvin helposti. Mustasukkaisuus ei taida liittyäkään mieheni ulkonäköön ja muiden naisten lähestymisiin niin paljoa kuin olen ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetero.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut eksiäsi selvästi tasokkaampi, (ulkoisesti) niin miksi he olisivat ajatelleet että eivät saa parempaakaan?
Jotenkin aivan järkyttävän typerä keskustelu. Komeuden määritelmäkin on eri eri ihmisten mielestä.
94. Jos pidät lukemisesta, voisit ehkä tykätä lukea Ben Malisen kirjan Mustasukkaisuus. Malinen on kirjoittanut myös häpeästä hyvän kirjan. Petetyksi tullut ihminen kantaa usein pettäjän häpeää, siis häpeää toisen tekemästä vääryydestä. Häpeäherkkyys voi sekin olla myös kaukaisempaa perua.
Itse muistan joskus ihan nuorena parikymppisenä, kun tapasimme, olleeni mustasukkainen mieheni avopuolisosta, jonka hän siis oli jättänyt minun takiani. Kummallinen juttu, että olin juuri hänelle mustasukkainen, mutta en kuitenkaan näyttänyt sitä. Hän oli ja on aivan ihana tyyppi, he olivat seurustelleet useamman vuoden ja yhteistä menneisyyttä ja ystäviä oli paljon eivätkä kaikki suhtautuneet alkuun minuun hyvin. Ihailen edelleenkin tuota exää miten uskomattoman kypsästi hän tilanteeseen suhtautui, varsinkin nuorella iällä. Itse olin lähes kihisevän mustasukkainen, mikä oli täysin hullua, koska olin kuitenkin se pahis, joka hänen miehensä vei.
En itse pystyisi olemaan rakentava tai ylipäätään missään tekemisissä, jos tulisin petetyksi. Se olisi siinä, pitemmittä puheitta :) Se on minun keinoni suojautua eli en anna anteeksi ikinä, ainakaan sillä tavalla, että suhde palautuisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetero.
Eli olet rakastajatar, et rakastaja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut eksiäsi selvästi tasokkaampi, (ulkoisesti) niin miksi he olisivat ajatelleet että eivät saa parempaakaan?
Jossainhan se raja menee kuinka "tasokkaan" pystyy saamaan mutta ei se tarkoita etteikö haluaisi vieläkin "tasokkaamman". Lisäksi tuollaiset pelot mistä puhuin, eivät ole rationaalisia. Myöskään rakkaus ei ole rationaalista. Voit olla paljon paremman näköisen ihmisen kanssa kuin mitä itse olet, eikä se takaa että rakastaisit häntä tai hän riittäisi. Missejäkin petetään.
Yksi exäni oli minua huomattavasti vanhempi eikä yhtään komea. Silti hän avoimesti haaveili vieläkin nuoremmista ja kauniimmista naisista. Petti kenen tahansa kanssa, vaikkei niitä haaveilemiaan vielä nuorempia ja kauniimpia saanutkaan. Hän oli ihan sika. Mutta onnistui satuttamaan minua paljon.
No, juurikin tuo että niin moni muukin on kiinnostunut hänestä ja osoittaa avoimesti kiinnostustaan. Mä en ikinä ole ollut kovin hyvällä itsetunnolla varustettu, ja kyllä tuo on aiheuttanut huolta ja jopa mustasukkaisuutta mitä ei aiemmissa suhteissa ole ollut.
Toisaalta jännä juttu, mutta pohjimmiltaan koen tämän miehen kuitenkin luotettavimpana. Häntä tuntuu jopa ärsyttävän kauniit naiset jotka tulevat itsevarmoina häntä iskemään. Hän ylipäätään ei arvosta ihmisessä sellaista ylimielisyyttä tai päälle kävelevää itsevarmuutta.
Mutta kyllä se silti edelleen tuntuu, kun hän on vaikka yksin tai kavereiden kanssa jossain ja tiedän että moni nainen häntä lähestyy. Minua on petetty useammassa suhteessa, ja tässä siihen olisi miehelle jatkuvia tilaisuuksia. Olen kuitenkin kehittänyt tiettyä kylmähermoisuutta vuosien mittaan. Jos hän haluaa jonkun muun niin sitten se on niin. Olen myös hyvä aistimaan pettämisen merkkejä ja tässä miehessä niitä ei ole koskaan ollut.