Kuinka moni on siirtynyt jo Linuxiin?
Olin kauan pelkästäään Windows uskollinen. Nyttemmin töissä käyttömäessäni linuxia päivittäin en enää kaipaa sekavaa Windows 11 tai mikälie versiota. Ainoa asia mitä kaipaan linuxiin on parempi ajuri ja laitteistotuki, toki general versioillakin pärjää.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
M47
Kommentit (121)
Ei tule tapahtumaan. MacOS on niin monta kertaluokkaa vaivattomampi.
On ollut ja ei ole enää. Siirryin takas wintoosaan.
Olen kokeillut Linuxia aina muutaman vuoden välein katsoakseni onko siitä normaaliin työpöytäkäyttöön. Ei ole.
Aikanaan olen ylläpitänyt Linux-palvelimia ja palomuureja ja vääntänyt shelliskriptejä ym. joten osaamisesta ei ole kiinni. Linux ei ole edelleenkään valmis työpöydälle, ellet ole masokisti.
Siirryin Linuxiin omissa tietokoneissani jo 2016. Ei ole Windowsia ikävä. Joskus toki jotain säätöä. Kubuntusta tullut lempparini.
Eipä ole ollut kotona tietokonetta varmaan kymmeneen vuoteen.
Ollut 100% linux 11.2.2011 alkaen. Mätä omena suljettuine 'ekosysteemeineen' ei ole valinta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut Linuxia aina muutaman vuoden välein katsoakseni onko siitä normaaliin työpöytäkäyttöön. Ei ole.
Aikanaan olen ylläpitänyt Linux-palvelimia ja palomuureja ja vääntänyt shelliskriptejä ym. joten osaamisesta ei ole kiinni. Linux ei ole edelleenkään valmis työpöydälle, ellet ole masokisti.
Se riippuu ihan siitä mitä softia käyttää. Työni teen windows-koneen sisällä olevassa virtuaalilinuxissa.
Siirtyisin kokonaan, jos laitetuki olisi riittävän hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kaipa tuo on kiinni siitä mitä tarvitsee. Jotkut asiat nyt vaan onnistuu paremmin windowsissa kun taas linuxissa taas toiset.
Tosin nykyään pidän linuxia helpompana käyttää kuin windowsia.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on kun ostat laitteen joka on tuettu...
mikä siinä w-11 on niin paha...mulla on nyt ollut 2 viikkoa ja ihan samahan tämä on kuin w-10...pyysin sellaisen asennuksen että kaikki ulkoasu pysyy entisellään, ainoa mikä muuttui on 'aloitus', elikkä ne päivitys ym asetukset on nyt alareunassa kun aiemmin olivat vasemmassa reunassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän ammattilaisten laitteita, joten en ala minkään käyttöjärjestelmän perässä juoksemaan.
Linux on sellane cooli käyttis ja siitä tulee sellaset haxxor fiilikset kun smashaan proptiin komentoo ja sitten tulee joku muutama tuntia vievä ongelma joka olisi Windowsissa ratkennut hetkessä mutta silti Linuxis tulee sellanen suuri voittajafiilis kun saa jo jonkun kansion luotua terminaalissa
Vanhemmilleni suunnittelin että istutan Mintin kumpaankin koneeseen ettei tarvi juosta Windowsia säätämässä kun ei vanhat koneet kelpaa 11:lle ilman värkkäilyjä. Toiseen jo kokeeksi laitoin ja hyvältä vaikuttaa. Itselläkin läppäriin aion laittaa sitten Mintin kun W10 tuki loppuu. Meinaavat ettei tästä mitään mullistavaa vuotta tulisi Linuxille mutta kyllä täällä ainakin melko hyvällä prosentilla siirrytään Linuxiin.
Vierailija kirjoitti:
Linux on sellane cooli käyttis ja siitä tulee sellaset haxxor fiilikset kun smashaan proptiin komentoo ja sitten tulee joku muutama tuntia vievä ongelma joka olisi Windowsissa ratkennut hetkessä mutta silti Linuxis tulee sellanen suuri voittajafiilis kun saa jo jonkun kansion luotua terminaalissa
Ryömihän jonne takaisin sinne teidän lasten palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän ammattilaisten laitteita, joten en ala minkään käyttöjärjestelmän perässä juoksemaan.
Määrittele "ammattilaisten laitteet".
Aina kun joutuu käyttämään Linuxeja tuntuu siltä kun ne olis suunnitelut joku jolla ei pitäis olla mitään asiaa ohjelmistosuunnitteluun. Taisi olla aikamoisesssa humalassa Linuskin kun sai koko idean tälläsestä harrastekäyttiksestä. Nolottaa että Suomesta on lähtenyt tuollainen tuotos ja nyt valtaa maailmaa pahemmin kun Microsoft 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryömihän jonne takaisin sinne teidän lasten palstalle.
No mikä muu syy siihen linuxilaisten terminaalifetissiin on kuin että siinä tuntee olevansa joku koodaaja kun sinne lyö komentoja ja ruudulla vilisee tekstiä ja prosentteja.
Sitten kun Chromen asentaminen menee yhtä helposti kuin wintoosassa voi harkita.
Linux mint on ollut jo kauan käytössä vanhassa Hpn kannettavassa johon tuo Windows 11 ei sovellu. Ainakin tähän koneeseen Linux näyttää löytävän kaikki tarvittavat ajurit