Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni puhuu lapsilleen "sitten kun on sinun ylioppilasjuhlat" ja "sitten kun olet yliopistossa"... Lapset ovat vasta 12 ja 14!!!

Vierailija
25.05.2025 |

Järkytyin, että hän odottaa lastensa menevän lukioon ja yliopistoon. Melkoiset paineet varmaan asettaa. Eikö lapset saa itse valita? Entä jos haluaa olla taksikuski, baarimikko tai siivooja? Ei siihen mitään lukiota tarvita. Mistä edes tietää tulevatko lapset ikinä pääsemään yliopistoon, kai sinne on pääsyvaatimukset ja kokeet jne. Ja kuka ylipäätään puhuu koko ajan koilutuksesta? Antaa lasten olla lapsia, eihän nämä asiat kosketa heitä vielä pitkään aikaan!

Kommentit (474)

Vierailija
261/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat täällä niiiiin ihailevat agadeemisia. Taidealat, humanistit, sukupuolentutkimus, ympäristöalat, pohjoismaiset kielet, ruåtsi, kasvatustiede.

Hömppäpömppää ja kortisto odottaa.

Vierailija
262/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten koulutus auttaa naista löytämään "tasokkaamman kumppanin"? 

Naisen koulutuksella kun ei miehelle ole väliä. Ja lisäksi naiset itse sanoo ettei tasoja edes ole.

Jokaisella tuntemallani akateemisella miehellä on akateeminen vaimo. Ehkä se ei kouluttamattomia miehiä kiinnosta se naisen koulutus, mutta nämä miehet eivät kiinnosta naisia.

Täällä insinööri ilmoittautuu ja kertoo, että avopuoliso on tarjoilija. Ja omassa kaveripiirissäni taitaa olla vain yksi täysin akateeminen pariskunta. Ainakin minulle ei ole mitään väliä kumppanin koulutuksella. M40

Sama täällä, tosin exäni oli kultaliikkeessä töissä.

M45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä  13 vuotias tiesi haluavansa lääkäriksi. Teki ainevalinnat ihan sitä silmälläpitäen. On nyt väitellyt tohtoriksi alalta. Jotkut tietävät jo nuorena, jotkut tuskailevat ammatinvalintojaan aikuisiälle  asti.

Vierailija
264/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen koulutuksella kun ei miehelle ole väliä. Ja lisäksi naiset itse sanoo ettei tasoja edes ole.

Jokaisella tuntemallani akateemisella miehellä on akateeminen vaimo. Ehkä se ei kouluttamattomia miehiä kiinnosta se naisen koulutus, mutta nämä miehet eivät kiinnosta naisia.

Harvempi tuntemistani akateemisista miehistä on akateemisen naisen kanssa. Kyllä se on useimmiten lähihoitaja niin lääkärillä kuin dippainssilläkin vaimona.

Ai, minun tuntemissani kyllä akateeminen ja akateeminen ovat menneet yhteen. En tiedä yhtäkään ihmistä, jolla olisi lähihoitaja vaimona. Aika mielenkiintoienn ristiriita.

Mikä ristiriita? Molemmat

Ristiriita sinun ja minun maailmojen välillä.

Vierailija
265/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä insinööri ilmoittautuu ja kertoo, että avopuoliso on tarjoilija. Ja omassa kaveripiirissäni taitaa olla vain yksi täysin akateeminen pariskunta. Ainakin minulle ei ole mitään väliä kumppanin koulutuksella. M40

Insinööri vai DI? Insinööri ei ole akateeminen tutkinto. T: DI:n maisterivaimo, jonka mielestä on ihan kivaa puhua miehensä kanssa yleisellä tasolla töistä

Eikö joku muu kuin maisterisvaimo voi puhua miehen kanssa töistä? Mitä sinä ymmärrät ilmeisesti ihan eri alan edustajana mitään miehesi töistä?

Vierailija
266/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööri vai DI? Insinööri ei ole akateeminen tutkinto. T: DI:n maisterivaimo, jonka mielestä on ihan kivaa puhua miehensä kanssa yleisellä tasolla töistä

Okei? Me taas tavattiin yhteisen harrastuksen kautta, mikä on minulle paljon tärkeämpää kuin koulutus. Töistä saan puhua tarpeeksi työpaikalla.

Vierailija
267/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten edes kiinnität huomiota tuttujesi koulutukseen? Itse en edes tiedä eikä kiinnosta, mikä ja miten korkea koulutus tuntemillani ihmisillä on. Vietän aikaa heidän kanssaan ihan muista syistä.

Olen viisikymppinen. Ystäväni ja tuttavani ovat tullee töistä, opiskeluista, mehen töistä, opiskeluista. Olen alalla, jossa vaaditaan maisterin tutkintoa, joten kaikki työkaverini ovat olleet akateemisia jo vuosikymmeniä. Osa on työpaikkojen vaihtuessa jäänyt pysyviksi ystäviksi, yhtä kaikki, akateemisia ihan jokainen. Useimmat akateemiset eivät ole tekemisissä alemmin koulutettujen kanssa vapaallaan. Yksinkertaisesti siksi, että eivät tunne yhtäkään duunaria.

Minä taas en kiinnitä huomiota ystävieni ja tuttujeni koulutukseen. En edes työpaikallani tiedä läheskään kaikkien koulutuksia. Mitä ihmeen väliä sillä on? Ei akateemisuus kerro ihmisestä juuri mitään, vaan ihan muut asiat.

Vierailija
268/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööri vai DI? Insinööri ei ole akateeminen tutkinto. T: DI:n maisterivaimo, jonka mielestä on ihan kivaa puhua miehensä k

Asiantuntija- ja johtotasolla kaikissa töissä on paljon yhteistä, oli ala mikä hyvänsä. Alaistaidot, projektinhallinta, rekryt, ohjelmistot jne. 

Vierailija
269/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen (vain) insinööri ja vaimoni on tohtori. Itselläni on alaisina muutama DI ja tiedän että heidän kaikkien naisystävät ovat lähihoitajia.

M50

Vierailija
270/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku muu kuin maisterisvaimo voi puhua miehen kanssa töistä? Mitä sinä ymmärrät ilmeisesti ihan eri alan edustajana mitään miehesi töistä?

Heh, hienoa olettamista :)

Olen maisteri tietojenkäsittelytieteistä. Mieheni on tietotekniikan DI. Näillä on samat peruskurssit. Niillä tavattiinkin. Jospa siis jotain ymmärtäisin. Eri firmoissa olevina ei tietenkään voi puhua mistään salassapidon alaisista asioista.

Vierailija
271/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän yliopisto hehkuttajien on ehkä vaikea uskoa, mutta kampaajan ammatti on minun unelma ammatti :) Haluan tehdä työtä käsillä, haluan jutustella ihmisten kanssa, tykkään siitä miten näen työni jäljen heti ja saan olla luova. Ja plussaa on ettei työt seuraa minua kotiin. En tiedä sitten olisinko yliopistossa tai lukiossa pärjännyt, ehkä en, mutta olisi todistukseni riittänyt kyllä lukioon. 

Kuvailet mun inhokki työn. Asiakkaiden kanssa pitäisi olla tekemisissä ja kotoakin pitäisi poistua. Ihan hirveää.

Niin, no ei kai kaikkien tarvitsekaan tykätä kaikesta. Eikä liity koulutukseen mitenkään. Eihän esim korkeasti koulutetulla lääkärillä muuta olekaan kuin asiakkaita.

Vierailija
272/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole tutkittu juttu, että korkeasti koulutettuja naisia on eniten sinkkuna? Eli ei ne akateemiset miehet taidakaan pelkästään napsia akateemisia naisia.

Akateemisia miehiä on vähemmän kuin akateemisia naisia, ja ero kasvaa.

Ero kasvaa joo mutta tuskin vielä sen verran, että se selittäisi sitä miks

Itsekään en usko hetkeäkään, että miehiä muka kiinnostaisi naisten koulutus. Itse en ole korkeasti koulutettu mutta molemmat veljeni on - kummallakin duunari naiset.

Vierailija
273/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en kiinnitä huomiota ystävieni ja tuttujeni koulutukseen. En edes työpaikallani tiedä läheskään kaikkien koulutuksia. Mitä ihmeen väliä sillä on? Ei akateemisuus kerro ihmisestä juuri mitään, vaan ihan muut asiat.

Selvästikään et ole akateeminen etkä osaa edes hahmottaa millaisia töitä akateemiset tekevät. Työpaikallasi ei ilmeisesti edes ole koulutusvaatimuksia.  Minä haluan myös jutella työkavereitteni kanssa. Ihmetellä maailmaa ja yhteiskuntaa yhdessä. Heikosti koulutettujen juttuja vaan ei jaksa kuunnella.

Vierailija
274/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ole ilmiantanut tätä "vihataan akateemisia"-roskaketjua?

Vierailija
275/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että lapset itse sanoneet haluavansa yliopostoon. Itsekin tiesin jo n. 9-10-vuotiaana että haluan opiskella mahdollisimman pitkälle. 

Niin minäkin, minä tiesin, että minusta tulee ydinfyysikko.

Eipä tullut...

Alaluokkien opettaja hehkutti, kuinka hänen pojastaan tulee tuomari. Ei tullut, jätti oikiksen kesken. En tiedä, mitä hänestä sitten tuli.

Vierailija
276/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten edes kiinnität huomiota tuttujesi koulutukseen? Itse en edes tiedä eikä kiinnosta, mikä ja miten korkea koulutus tuntemillani ihmisillä on. Vietän aikaa heidän kanssaan ihan muista syistä.

Olen viisikymppinen. Ystäväni ja tuttavani ovat tullee töistä, opiskeluista, mehen töistä, opiskeluista. Olen alalla, jossa vaaditaan maisterin tutkintoa, joten kaikki työkaverini ovat olleet akateemisia jo vuosikymmeniä. Osa on työpaikkojen vaihtuessa jäänyt pysyviksi ystäviksi, yhtä kaikki, akateemisia ihan jokainen. Useimmat akateemiset eivät ole tekemisissä alemmin koulutettujen kanssa vapaallaan. Yksinkertaisesti siksi, että eivät tunne yhtäkään duunaria.

Mihin perustat kaksi viimeistä virkettäsi?

Vierailija
277/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että lapset itse sanoneet haluavansa yliopostoon. Itsekin tiesin jo n. 9-10-vuotiaana että haluan opiskella mahdollisimman pitkälle. 

Niin minäkin, minä tiesin, että minusta tulee ydinfyysikko.

Eipä tullut...

Alaluokkien opettaja hehkutti, kuinka hänen pojastaan tulee tuomari. Ei tullut, jätti oikiksen kesken. En tiedä, mitä hänestä sitten tuli.

Viemäri.

Vierailija
278/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat kaksi viimeistä virkettäsi?

Kokemukseen. Aika moni näin kertoo. Tässäkin ketjussa on kerrottu miten duunareiden ajattelu on vieras maailma.

Vierailija
279/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, hienoa olettamista :)

Olen maisteri tietojenkäsittelytieteistä. Mieheni on tietotekniikan DI. Näillä on samat peruskurssit. Niillä tavattiinkin. Jospa siis jotain ymmärtäisin. Eri firmoissa olevina ei tietenkään voi puhua mistään salassapidon alaisista asioista.

Heh, tietojenkäsittelytiede on muuten just se linja, jonne on pulaa hakijoista ja sinne pääsee kuka vain. Luuseri-pääaine! 

Vierailija
280/474 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei? Me taas tavattiin yhteisen harrastuksen kautta, mikä on minulle paljon tärkeämpää kuin koulutus. Töistä saan puhua tarpeeksi työpaikalla.

Ei se, että tykkää välillä puhua it-alan kehityksestä, projektinhallinnasta, jostain matemaattisesta haasteesta, johtamisesta yms. tarkoita, etteikö tykkäisi puhua myös harrastuksista. Meillä on myös paljon yhteisiä harrastuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme