Vela-ystävä irtisanoi ystävyyden kun sain lapsen
Syyksi sanoi, että kun mulla ei ole sen jälkeen enää kuitenkaan aikaa muulle. Mielenkiintoista, että keksitään kriteereitä toisen puolesta. Erään toisen ystävänsä kanssa samaa ongelmaa ei ollut vaan tämä toi jopa vauvansa tämän ex-ystäväni luo näytille.
Tiedän ettei hän myöskään pidä miesystävästäni yhtään, mutta muuten en ymmärrä. En ole pelkkä äiti tai miehen naisystävä. Olin myös ennen menevä ja käytin paljon alkoholia sekä tupakoin. Nykyään en juo tai polta enää ja harrastan lähinnä liikuntaa. En kuitenkaan ole vankina kotona tms.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vela-naiset ovat luonnon vastaisia kummajaisia. Naisen tulee kukoistaa. Voin kertoa, että et menettänyt paljoa.
Itse olet kummajainen typerine mielipiteinesi.
No mutta onhan se totta, että aikaa ei ole sen jälkeen, kun lapsen saa.
no lapsettoman naisen, jos vielä on sinkku ja köyhä, rooliksi valitettavasti usein jää sen perheellisen ystävän kiireisen ja aktiivisen perhe-elämän sivustaseuraajan rooli. Ikäänkun kattelet talon ikkunasta sisään, jossa on sisällä kaikenlaista iloista menoa ja tapahtumia, paljon ihmisiä, touhua kiireitä, ja elämää. Itse olet yksin ulkona, ja jos joskus kerran vuodessa saat hätäisesti, kiireessä kirjoitetun kortin tai viestin, se pitäisi riittää sun sosiaaliseksi elämäksi, seuraavat 20 vuotta, kunnes EHKÄ entisen bestiksesi lapset on muuttaneet omilleen ja mieskin jättänyt tms.Sitten EHKÄ sut muistetaankin taas, kun olet yksin istunut pimeässä kopissa sen 20 v hiljaa? No, näinhän onnellisestikaan se ei mene, vaan sitten on ehkä koiraharrastus-kiireitä, ja matkustelukiireitä, ja vanhusten hoitokiireitä jne, ja aikuisten lasten auttelua, isovanhemmuutta jne. Sinä tulet aina sijalla 20, jos sitäkään. Tommonen suhde on monimutkainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä lapsia saatuani käyttänyt myös alkoholia ja tupakoinutkin :D en tietenkään raskausaikana, mutta jos jossain käyn silloin tällöin viihteellä, niin en juo vain limpparia.
Eli ollakseen cool, täytyy käyttää alkoholia ja tupakoida? Melkoista teinimeininkiä (paitsi, että nykyteinit ovat fiksumpia).
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikutta todella rasittavalta jankkaajalta🙄
Tässä keskustelussa näyttää olevan liikkeellä muutama ahkera alapeukuttaja, jotka yrittävät joukolla tarkoituksellisesti saada aloittajaa väittelemään asiasta. Peukutuksiahan voi halutessaan antaa vaikka kuinka monta
Joskus ihmiset (ystävätkin) toimivat yllättävillä tavoilla ja ystävyys katkeaa. Syytäkään ei koskaan saa selville kun se toinen ei halua asiasta keskustella.
M59+
Usein se on toisinpäin tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa puhua lapsista silloin kun juodaan viinaa?
En tiennytkään että viinaa juodessa on kiellettyjen keskustelunaiheiden lista. Ryypätessä aihe ei olekaan vapaa vaan rajoitettu?
Ap:n tapauksessa ei tästä ollut kyse vaan ystävyys katkesi heti kun raskaus tuli tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset vain katoavat vauvakuplaan eikä maailmaan enää muuta mahdu. Olen itsekin perheellinen, mutta minulle oli tärkeää ylläpitää ystävyyssuhteita ja puhua muustakin kuin lapsista.
Niin varmasti katoaakin. Minulla tämä henkilö vain katosi elämästä heti kun kerroin olevani raskaana. ap
Vierailija kirjoitti:
no lapsettoman naisen, jos vielä on sinkku ja köyhä, rooliksi valitettavasti usein jää sen perheellisen ystävän kiireisen ja aktiivisen perhe-elämän sivustaseuraajan rooli. Ikäänkun kattelet talon ikkunasta sisään, jossa on sisällä kaikenlaista iloista menoa ja tapahtumia, paljon ihmisiä, touhua kiireitä, ja elämää. Itse olet yksin ulkona, ja jos joskus kerran vuodessa saat hätäisesti, kiireessä kirjoitetun kortin tai viestin, se pitäisi riittää sun sosiaaliseksi elämäksi, seuraavat 20 vuotta, kunnes EHKÄ entisen bestiksesi lapset on muuttaneet omilleen ja mieskin jättänyt tms.Sitten EHKÄ sut muistetaankin taas, kun olet yksin istunut pimeässä kopissa sen 20 v hiljaa? No, näinhän onnellisestikaan se ei mene, vaan sitten on ehkä koiraharrastus-kiireitä, ja matkustelukiireitä, ja vanhusten hoitokiireitä jne, ja aikuisten lasten auttelua, isovanhemmuutta jne. Sinä tulet aina sijalla 20, jos sitäkään. Tommonen suhde on monimutkainen.
Miten tämä pienoisromaani liittyy aloitukseen? Ex-ystävä asuu todella lähellä ja ennenkin on nähty ihan kahvilla vaikka sunnuntaina jolloin voin jättää vauvan kotiin. Jostain syystä kuitenkin hänenkin luonaan on käynyt ihmisiä lapsineen kylässä, mutta mun kohdalla se on jotenkin eri asia pitää edes yhteyttä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä lapsia saatuani käyttänyt myös alkoholia ja tupakoinutkin :D en tietenkään raskausaikana, mutta jos jossain käyn silloin tällöin viihteellä, niin en juo vain limpparia.
Eli ollakseen cool, täytyy käyttää alkoholia ja tupakoida? Melkoista teinimeininkiä (paitsi, että nykyteinit ovat fiksumpia).
Mä taas olen vanha, varmaan coolin vastakohta ja olen aikanaan ryypännyt ihan tarpeeksi niin ei enää huvita. Ehkä joskus sitten tai ei ollenkaan. Ihmisillä voi vain tulla mitta täyteen. ap
Enpä usko, että ystävyyden loppumisen syynä on se, että sinä tulit äidiksi. Itse olen lopettanut ystävyyden siksi, että ystäväni alkoi suhteeseen todellisen moukan kanssa. Lopullinen niitti oli se, että ystäväni oli niin tyhmä, että teki tämän moukan kanssa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä todella outo maa nykyään ilmapiiriltään. Ystävyyskin on jotain jota jatketaan niin kauan kuin se on itsestä kivaa. Kun ei ole niin ystävä jätetään tekosyyn varjolla kuin nalli kalliolle. Pinnallisia ihmisiä. ap
Miksi pitäisi väkisin olla tekemisissä jonkun kanssa, jonka seurassa ei yhtään viihdy?
Miten se viihtyminen loppuu yhtäkkiä yhteen ilmoitukseen? Mä toivon, että tällaiset tyypit hylätään samalla tavalla ja mielellään silloin kun he tarvitsisivat itse ystävää.
Olisinhan mäkin voinut sanoa kun ystävältä kuoli koira, että voi voi, nyt sä varmaan mietit sitä poismenoa päivät pitkät etkä osaa muusta sitten keskustella. Mun mielestä tällainen olisi tunnevammaista käytöstä.
Hyvin kyllä silti kelpasi tuki silloin koiran kuoleman aikaan joka ei tapahtunut kauaa tuota raskausilmoitusta ennen. Jostain syystä myös tapaamisilla meininki oli tasoa koira sitä koira tätä, mutta en valittanut. Mun täytyy vain kovettaa itseni ja ymmärtää, että ihmiset jotka ovat empatian arvoisia ovat harvinaisia ja ystävyys punnitaan teoissa. ap
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että ystävyyden loppumisen syynä on se, että sinä tulit äidiksi. Itse olen lopettanut ystävyyden siksi, että ystäväni alkoi suhteeseen todellisen moukan kanssa. Lopullinen niitti oli se, että ystäväni oli niin tyhmä, että teki tämän moukan kanssa lapsen.
Mua ei kiinnosta kenen kanssa kukaan ystäväni seurustelee. Sehän on heidän oma asiansa. ap
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikutta todella rasittavalta jankkaajalta🙄
Tässä keskustelussa näyttää olevan liikkeellä muutama ahkera alapeukuttaja, jotka yrittävät joukolla tarkoituksellisesti saada aloittajaa väittelemään asiasta. Peukutuksiahan voi halutessaan antaa vaikka kuinka monta
Joskus ihmiset (ystävätkin) toimivat yllättävillä tavoilla ja ystävyys katkeaa. Syytäkään ei koskaan saa selville kun se toinen ei halua asiasta keskustella.
Vaikuttaa kyllä oudolta miten ystävyyden voi noin vain katkaista kun ei enää huvita tms. Varsinkin äitiys on näemmä useinkin syynä. No, näkeepähän sentään ketkä ovat niitä oikeita ystäviä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta kenen kanssa kukaan ystäväni seurustelee. Sehän on heidän oma asiansa. ap
Ystävien elämän suuret valinnat eivät sinua hetkauta siis millään lailla, mutta näyttää siltä, että ystävilläsi asia ei näin ole. Ehkä tämä sinut jättänyt ystävä tuntee sinut ja osaa päätellä, että lapsen myötä sinuun ei enää kannata pitää yhteyttä. Tästä kielii sekin, että tällä vela-ystävälläsi on myös äidiksi tulleita kavereita. Heidän seuransa taitaa lähtökohtaisesti olla parempaa kuin sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä vaikutusta siihen haluaako käydä ystävän luona kylässä, kun mieskin on siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävien elämän suuret valinnat eivät sinua hetkauta siis millään lailla, mutta näyttää siltä, että ystävilläsi asia ei näin ole. Ehkä tämä sinut jättänyt ystävä tuntee sinut ja osaa päätellä, että lapsen myötä sinuun ei enää kannata pitää yhteyttä. Tästä kielii sekin, että tällä vela-ystävälläsi on myös äidiksi tulleita kavereita. Heidän seuransa taitaa lähtökohtaisesti olla parempaa kuin sin
Ei ystävien seurustelut mua niin kiinnostakaan kun se on heidän oma asiansa. Mua kiinnostaa lähinnä meidän yhteinen aika eli nähdä ja kahvitella. Kuitenkin kun tälläkin ex-ystävällä on ollut suruja olen kelvannut niitä kuuntelemaan. Olisihan silloinkin voinut kieltäytyä.
Tuntee ja tuntee. Olennaista on se, että asiat voisi sanoa suoraankin eikä vain hylätä. Jos totta puhutaan niin en enää itsekään jaksa tällaisia muka-ystävyyksiä joissa asioita on pinnan alla ja toimitaan joidenkin outojen kriteereiden mukaan joissa ei ole mitään selvää.
No ne varmaan on parempaa seuraa. En tiedä näistä kriteereistä. Kaipaan itsekin toisenlaista ystävyyttä ja sellaista onkin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä vaikutusta siihen haluaako käydä ystävän luona kylässä, kun mieskin on siellä.
Eikö muualla voi tavata kuin kotona? ap