Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vela-ystävä irtisanoi ystävyyden kun sain lapsen

Vierailija
25.05.2025 |

Syyksi sanoi, että kun mulla ei ole sen jälkeen enää kuitenkaan aikaa muulle. Mielenkiintoista, että keksitään kriteereitä toisen puolesta. Erään toisen ystävänsä kanssa samaa ongelmaa ei ollut vaan tämä toi jopa vauvansa tämän ex-ystäväni luo näytille. 

Tiedän ettei hän myöskään pidä miesystävästäni yhtään, mutta muuten en ymmärrä. En ole pelkkä äiti tai miehen naisystävä. Olin myös ennen menevä ja käytin paljon alkoholia sekä tupakoin. Nykyään en juo tai polta enää ja harrastan lähinnä liikuntaa. En kuitenkaan ole vankina kotona tms. 

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa puhua lapsista silloin kun juodaan viinaa? 

Sinkkuäidit. 

Vierailija
22/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset vain katoavat vauvakuplaan eikä maailmaan enää muuta mahdu. Olen itsekin perheellinen, mutta minulle oli tärkeää ylläpitää ystävyyssuhteita ja puhua muustakin kuin lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä lapsia saatuani käyttänyt myös alkoholia ja tupakoinutkin :D en tietenkään raskausaikana, mutta jos jossain käyn silloin tällöin viihteellä, niin en juo vain limpparia. 

Miten se liittyy tähän mitä sä teet? ap

Siten, että sinun piti oikein erikseen tästä mainita. Minä mainitsin, etten muuttunut edes sitäkään vähää. 

Niin, yritin pohtia syitä yhtäkkiseen käytökseen joka on niin käsittämätöntä yli 20 vuoden ystävyyden jälkeen. Yksi selitys on se ettei minusta saa enää bilekaveria joten olinko ikinä mitään muutakaan. ap

Se voi olla. Toki onhan se nyt vähän mälsää, jos et enää yhtäkkiä halua lähteä mihinkään missä käytetään alkoholia ja haluat viimeistään klo 21 nukkumaan. Ja varmasti vielä hehkutat sitä parempaa raitista itseäsi? :D 

Vierailija
24/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsettoman kaverisuhde "äitiin" on myöskin päättynyt. En osaa kyllä sanoa että päätinkö minä sen vai tämä "äiti". Ei nyt oltu aivan bestiksiä muutenkaan mutta aika hyviä ystäviä yli 10 vuotta.  Kun lapsi syntyi hoidin minä 100% yhteydenpidosta. Ymmärrän toki että lapsi voi olla vaativa ja toki lapsen täytyykin olla numero1 kaikilla äideillä mutta kun viidennen kerran ystäväni sanoi soittaessani hänelle että en nyt ehdi/ on nyt homma x kesken/ ei ole hyvä aika jutella/ tms. ja lupasi soittaa takaisin eikä kuitenkaan koskaan soittanut niin en enää jaksanut. Lapsella toki oli isäkin kuvioissa. Ja minulla myös niitä lapsettomia ystäviä joiden merkitys tämän jälkeen kasvoi. 

Vierailija
25/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset vain katoavat vauvakuplaan eikä maailmaan enää muuta mahdu. Olen itsekin perheellinen, mutta minulle oli tärkeää ylläpitää ystävyyssuhteita ja puhua muustakin kuin lapsista.

Niin varmasti katoaakin. Minulla tämä henkilö vain katosi elämästä heti kun kerroin olevani raskaana. ap

Vierailija
26/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minulla on lapsia, niin niillä lapsilla on myös isä, joten en todellakaan ole jumiutunut vaan kotiin ja tapaan säännöllisesti ystäviä ja harrastan. Erikoinen ennakkoluulo, että lapsia saatuaan nainen ei enää muusta tiedä... Toki juu varmasti tällaisiakin naisia (ja miehiä) on, mutta... Kummasti useammin miehet eivät hylkää toisiaan tällaisissa tilanteissa. 

Niinpä. Se on kumma miten velalla voi olla vaikka lemmikkejä joista iloitaan yhdessä ja surraan kun ne sairastuvat ja kuolevat, mutta kun lapseton saa lapsen niin se statuksen muuttuminen lapsettomasta perheelliseksi muuttaa naisen pelkäksi äidiksi johon kuuluu katkoa välit. Toisaalta hyvä näin etten turhaan jatka tällaista "ystävyyttä". ap

Ei kukaan ole velvoitettu olemaan kenenkään kaveri. Jos joku alkaa käyttämään päihteitä, saattaa kaveruus katketa. Jos lopettaa, saattaa kaveruus katketa. Jos muuttaa, jos menee parisuhteeseen tai se loppuu, saa lapsen, vaihtaa harrastusporukkaa, jne. Ei kaverin kanssa olla naimisissa. Eikä sieltä ole myöskään pakko ottaa sellaisia vaikutteita, mitä ei halua omaan elämäänsä. Kaikilla on vapaus valita. 

Vierailija
27/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä henkilö ei ollut oikea ystäväsi ja se tuli näin sitten ilmi, kun ei saa sinusta siihen mihin halusi: bileseuraa.

Case closed move on.

Vierailija
28/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtävätkö vastaajat nyt täällä, että en ole hehkutellut tuolle ex-ystävälle muuta kuin sen, että olen raskaana ja tämän jälkeen hän lakkasi yksipuolisesti pitämästä yhteyttä? Onnitteli kyllä tuohon ilmoitukseeni, mutta sen jälkeen en kuullut hänestä mitään pitkään aikaan kunnes itse kysyin asiasta. 

Tämä on kyllä outoa, että oletetaan kaikkien naisten käyttäytyvän äidiksi tullessaan tietyllä tavalla. Ei minulta ole poissuljettua käydä ystävän luona vaikka sunnuntaina kahvilla niin, että vauva jää kotiin isänsä kanssa. Voisin bilettämässäkin käydä jos sekin vielä kiinnostaisi, mutta tätähän ei tämä ns. ystävä tiedä. 

Puolestani siis tehdään johtopäätöksiä siitä ettei ole muuta kuin se vauva vauva vauva. Käsittämätöntä. ap

Vierailija
29/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kollega, joka oli mielenkiintoinen keskustelukumppani, kunnes hän alkoi saada lapsia eikä enää osannut puhua mistään muusta.

Vierailija
30/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikein "irtisanoi"? Oliko irtisanomisaikaa merkitty sopimukseen?

Vierailija
31/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olen tehnyt. Te lapsien vanhemmat olette vaan niin pirun tylsiä. Tuntuu, että lapsen myötä myös älykkyys katoaa.

Vierailija
32/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen VELVOLLISUUS yhtään kenelläkään on olla jonkun ystävä niin, että ystävyys pitää oikein erikseen IRTISANOA?? En ymmärrä. Ihmisiä elämässä tulee ja menee eri vaiheiden myötä. Ihan normaalia.

Vierailija
33/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista. Ehkä hän ajatteli että sua ei enää kiinnosta se entinen elämä joka taas kiinnostaa häntä ja hän ei taas ole yhtään kiinnostunut lapsista. Ihmiset elävät yhtäkkiä eri vaiheessa elämää ja se on luonnollista. Ehkä teidän ystävyys vielä jatkuu uudelleen myöhemmin, kunhan hänkin vakiintuu. 

Vierailija
34/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat uskomattoman tylsiä siihen saakka kun lapsi täyttää 8 vuotta. Minulla on tästä lukuisia kokemuksia.

Pahimpia ovat "huomaatteko kuinka en ole jumiutunut" -tyypit.

Vierailija
35/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks moni vela on häiriintynyt jollain tasolla.

Vierailija
36/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikutta todella rasittavalta jankkaajalta🙄

Vierailija
37/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuu, ihmiset muuttuu, elämäntilanteet muuttuu. On ihan normaalia, että ystävyydet muuttuu ja joskus katkeilee myös. 

Et säkään ymmärrä nyt ystäväsi tarpeita. 

Vierailija
38/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmasti katoaakin. Minulla tämä henkilö vain katosi elämästä heti kun kerroin olevani raskaana. ap

Ehkä asia oli hänelle arka jollain tapaa. 

Sähän ap et ole nyt yhtään kartalla, mitä sun ystävän päässä liikkuu. Ehkä ette olleet niin hyviä ystäviä kuitenkaan, vaikka pitkään tunsittekin. Ihmisillä kun on erilaisia tarpeita ja odotuksia ystävyydelle. 

Sure ja mene sitten eteenpäin. Uusiakin ihmissuhteita löytyy kun olet niille avoin. 

Vierailija
39/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vela pelkää että tuot vauvan hänen elinpiiriinsä ja kohta hänkin on sen söpön sinappikoneen pauloissa niin että pettää velalupauksensa. Itsesuojeluvaistoa.

M

Vierailija
40/121 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olit tosiaan bilekaveri, ja se on muuttunut. Häntä ei varmaan kiinnosta käydä kahvilla, ja kuunnella, kuinka lenkkeilet ja vietät tervehenkistä perhearkea. Ei minuakaan kiinnostaisi, enkä edes ole vela.