Turvallisin paikkakunta suomessa jos venäjä hyökkää?
Mitä mieltä. Mitkä kaupungit tai maakunnat ovat turvallisia. Itse veikkaan että jossain länsirannikkolla voisi olla tai keski suomessa turvassa
Kommentit (380)
Ei ole. Ullavan keskustassa varsinaista huoltoasemaa vain kyläkauppa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan länsirannikkoa. Itse asun Mikkelissä ja huolettaa, kun tämä on päämajakaupunki ja tänne on tulossa Naton tukikohta...Venäjä suuntaa tykit varmasti ensimmäisenä tänne jos sota tulee :(
Jossain Keski-Suomessa lienee turvallisin. Länsi-Suomi ei. Siihen on syitä, jota täälläkin mainittu.
Venäjä motittaa Suomen lännestä ja Idästä käsin. Ahvenanmaa on heti sodan alussa vallattu. Helpoin kohde. Sieltä läntiset kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on puolustamista: tämä vapaus, itsenäisyys ja tämä maamme.
Venäläisen saappaan alla on paha elää.
Venäjän saappaan alla on suomalaiset eläneet ennenkin eikä se ollut suomalaisille mitään hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Henkeni ei ole myytävänä. Muutenkin olen sitä mieltä että ne joilla on puolustettavaa saavat puolestani puolustaa juuri niin paljon kuin haluavat. Tyhjän vuoksi kuolemisessa taas ei ole mitään järkeä.
Neitsyyteni taas ei ole myytävissä
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pääkaupunki on turvaton muusta en tiedä niin ja hanko
Päinvastoin, Helsingin aluetta suojataan aika hyvin tämähän on sekä pääkaupunki että pääesikunnan asemapaikka. Täällä on ilma- ja merivalvontajärjestelmät sekä muut puolustusjärjestelmät. Santahaminassa on harjoiteltu kaupunkisotaa varten. Viime sotien ilmatorjuntabunkkerit ovat edelleen useassa paikassa olemassa nekin merkkinä siitä kuin viime sodissa Helsinkiä suojeltiin.
Nyt Ukrainan sodan aikana kun venäläiset ovat taas tahallaan rikkoneet Suomenlahden yllä ilmatilaamme, niin Helsingissä on kyllä kuullut kuinka äkkiä Hornetit ovat tulleet niitä vastaan. Siinä ei montaa minuuttia kestä mistä nyt tulevatkaan. Varsinkin viime vuonna tätä mekkalaa oli usein aamulla.
Paljon täällä on myös väestösuojia.
Vähe
Me stadilaiset ollaan toki monessa polvessa myös puolustettu kaupunkiamme. Koulupojat - ja tytöt auttoivat ilmatorjuntaa. Ehkä vielä löytyy osasta nuorisoa samanlaista reippautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten elämäni muuttuisi jos suomi olisi osana venäjää? Ihan jos puhutaan niistä isoista muutoksista? Siellä Venäjälläkin sen verta ihmisiä jotka ainakin ennen ukrainan sotaa selvisivät arjestaan aivan hyvin, poikkeuisena ehkä arvovaltaiset henkilöt jotka kritisoineet puuttinia ja tippuneet ikkunasta.
Olisit yhteiskunnan jätettä, tuskin osaat edes puhua venäjää..
Itse kyllä puhun venäjää.
- eri
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän saappaan alla on suomalaiset eläneet ennenkin eikä se ollut suomalaisille mitään hyvää elämää.
Itse asiassa suurin osa autonomian aikaa oli hyvää elämää suomalaisille, lukuun ottamatta tietysti loppuajan sortovuosia. Suurten nälkävuosien kuolemat aiheutuivat Suomen oman hallituksen toimettomuudesta, kun Snellman ja muut sivistysporvarit eivät halunneet antaa kansalle vastikkeetonta ruoka-apua, vaan pakottivat nälkiintyneet rakentamaan rautateitä ja kaivamaan kanavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
186: Yllättävän moni suomalainenkin olisi ihan valmis elämään Venäjän vallan alla. Yllättävää on, että tähän porukkaan kuuluu sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia.
Itse olisin valmis siihen koska olen vasta 22-vuotias ja minulla on elämä edessäpäin. Haluan saada perheen ja lapsia, ennen kuin kuolen. Joten en halua kuolla ennen näitä asioita. Sillä haluan jatkaa ensin geenejäni, sitten voisin miettiä maanpuolustamista. Ei tämä niin helppoa ole kaikille. Mikäli minulla olisi nämä jo kaikki entuudestaan, niin sitten olisin heti valmis, mutta kun ei ole. Elän elämäni parasta aikaa, ehkä halua kuolla nyt jossain sodassa, saavuttamatta mitään ensin. M22
Mutta ei sinulta kysyttäisi mitä haluat. Ei
Jos karkaat rintamalta, joudut sotaoikeuteen.
Viholliselle ei kannata antautua, koska nehän näännyttävät sut nälkään ja kiduttavat. Kuolema on sitä kohtoloa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
186: Yllättävän moni suomalainenkin olisi ihan valmis elämään Venäjän vallan alla. Yllättävää on, että tähän porukkaan kuuluu sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia.
Itse olisin valmis siihen koska olen vasta 22-vuotias ja minulla on elämä edessäpäin. Haluan saada perheen ja lapsia, ennen kuin kuolen. Joten en halua kuolla ennen näitä asioita. Sillä haluan jatkaa ensin geenejäni, sitten voisin miettiä maanpuolustamista. Ei tämä niin helppoa ole kaikille. Mikäli minulla olisi nämä jo kaikki entuudestaan, niin sitten olisin heti valmis, mutta kun ei ole. Elän elämäni parasta aikaa, ehkä halua kuolla nyt jossain sodassa, saavuttamatta mitään ensin. M22
Kuolemantuomio ei ole enää sodankaan aikana Suomessa voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä Venäjän vallan alla lapsia voi tehdä, venäläiset varastavat ne kuten ovat tehneet Ukrai
En vähättele Venäjän törkeyksiä, mutta pitääkö täällä joka väliin tuutata tuota velojen vinkuvonkua.
"Kyllä puoli-ilmainen terveydenhuolto ja sosiaalihuolto kelpaa, mutta kun kansalaisen apua maa tarvitsee, neuvotaan häviämään paikalta."
Kannattaisi sinunkin tutustua tämän maan julkisen terveydenhuollon ja sosiaaliturvan nykytilaan, niin ymmärtäisit, miksi ainakaan noilla asioilla ei kannata yrittää lietsoa maanpuolustushenkeä.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän hypersooniset ohjukset yltävät helposti länteen . Naton joukot tuhotaan yllätyshyökkäyksellä länteen, ohjuksin ja merivoiman avulla. Samalla tukitaan Ruotsin avustus. Seuraava sota on yllätyksiä täynnä..
Heh heh sua. Luuletko ettei Nato muka huomaisi yllätyshyökkäystä? Älä nyt naurata.
Forssa on turvallinen, siihen persereikään ei edes *yssä iske näppejään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sortovuodet
"Suomalaisia kutsuttiin Venäjän armeijaan, minkä seurauksena kagaali järjesti kutsuntalakkoja. Suomen kenraalikuvernööri Nikolai Bobrikov sai diktaattorin valtuudet, jonka jälkeen alkoivat toimenpiteet passiivista vastarintaa harjoittaneita ihmisiä vastaan, kuten vangitsemiset, karkotukset, viroista erottamiset ja sanomalehtien lakkauttamiset"
Suomalaisena olisi varmasti kurjaa Venäjän vallan alla...Pitävät suomalaisia ali-ihmisinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan länsirannikkoa. Itse asun Mikkelissä ja huolettaa, kun tämä on päämajakaupunki ja tänne on tulossa Naton tukikohta...Venäjä suuntaa tykit varmasti ensimmäisenä tänne jos sota tulee :(
Jossain Keski-Suomessa lienee turvallisin. Länsi-Suomi ei. Siihen on syitä, jota täälläkin mainittu.
Mitä ihmettä? Keski-Suomihan on täynnä puolustusvoimien tärkeitä kohteita: lentotukikohdat (Kauhava, Tikkakoski), varikoita, viestikoelaitos (eli tiedustelun pääpaikka)... Näitä on ripoteltu pitkin poikin pitäjiä. Moni voi tietämättää asua tällaisen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa suurin osa autonomian aikaa oli hyvää elämää suomalaisille, lukuun ottamatta tietysti loppuajan sortovuosia. Suurten nälkävuosien kuolemat aiheutuivat Suomen oman hallituksen toimettomuudesta, kun Snellman ja muut sivistysporvarit eivät halunneet antaa kansalle vastikkeetonta ruoka-apua, vaan pakottivat nälkiintyneet rakentamaan rautateitä ja kaivamaan kanavia.
Ne sortovuodetkin oli tosiasiassa "sortovuosia". Mitän todellista sortoa ei koettu, mutta asiaa on pro
Da, Tatjana, da :)
Onneksi Alex ja Aku ovat parhaita kavereita
Metsät. Sinne jun kaivautuu ja naamioituu maan alle, niin ei takuulla satunnainen drone löydä.
Kehottaisin myös sinua tutuatumaan aiheeseen muunkin maan osalta, kuin etelä-suomen.