Turvallisin paikkakunta suomessa jos venäjä hyökkää?
Mitä mieltä. Mitkä kaupungit tai maakunnat ovat turvallisia. Itse veikkaan että jossain länsirannikkolla voisi olla tai keski suomessa turvassa
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oon itekin tätä miettiny. Kuinka moni olis oikeesti valmis puolustaa, jolla ei ole mitään mitä puolustaa. Aivan ei varmaa kovi moni."
Olen tästä samaa mieltä. Jos minua vasten tahtoa pakotettaisiin rintamalle, niin joko karkaisisin sieltä tai antautuisin heti viholliselle. Ilman omaa perhettä sekä jälkeläisiä, en näe mitään syytä puolustaa tätä maata. Mutta tämä on oma näkemykseni sekä mielipiteeni, joku muu voi olla tästä asiasta eri mieltä kanssani. M22
Eiks sua hävetä yhtään ajatella vaan omaa napaa? Nykynuoriso on pilalle kasvatettu, kun nimimerkin "M22" kaltaisii luusereit on yhä enemmän ja enemmän yhteiskunnas!
Suurin osa ihmisistä ajattelee juuri omaa napaa ensin, sitten vasta muiden. Yllättävää kuinka sinua ja muita häiritsee, että olen eri mieltä kanssan
Turhaanhan sinä juuri kuolet, kun aiot "antautua" viholliselle. Ei Ry ss ille antauduta, ne tappavat suoraan tai kiduttavat ja tappavat. Todennäköisesti jälkimmäistä, ettei tuhlata ammuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ovelaa olisi siirtää perheet turvaan muualle ja tänne jäisi vain sotilaat. Ei olisi syytä pommittaa esim kaupunkeja ja sotilaat voisivat keskittyä sotimaan ilman huolia.
Ei täältä kukaan mihinkään lähde. Sota-aikana naiset työskentelevät tehtaissa, valmistavat sotatarvikkeita, ajavat busseja ja ratikoita, korjaavat koneita, viljelevät maata, hoitavat karjaa ja yleensä tekevät kaiken pitääkseen ympärillä näkyvän yhteiskunnan pystyssä ja hankkiakseen ruokaa tähän maahan. Osa joutuu jopa rintamalle sairaaloihin, kenttäkeittiöihin ja muihin vastaaviin paikkoihin.
Juuri näin. Vaikka täytänkin syksyllä jo 64 v enkä ole tehnyt sairaanhoitajan hommia enää neljännesvuosisataan, niin menisin sitten sodan syttyessä sinne, minne käsketään. Ja
Mummo ei tiedä. Eiköhän salassa noita droonejakin meille valmisteta. Patria on suomalainen asetehdas, ihan kuuluisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oon itekin tätä miettiny. Kuinka moni olis oikeesti valmis puolustaa, jolla ei ole mitään mitä puolustaa. Aivan ei varmaa kovi moni."
Olen tästä samaa mieltä. Jos minua vasten tahtoa pakotettaisiin rintamalle, niin joko karkaisisin sieltä tai antautuisin heti viholliselle. Ilman omaa perhettä sekä jälkeläisiä, en näe mitään syytä puolustaa tätä maata. Mutta tämä on oma näkemykseni sekä mielipiteeni, joku muu voi olla tästä asiasta eri mieltä kanssani. M22
Eiks sua hävetä yhtään ajatella vaan omaa napaa? Nykynuoriso on pilalle kasvatettu, kun nimimerkin "M22" kaltaisii luusereit on yhä enemmän ja enemmän yhteiskunnas!
Suurin osa ihmisistä ajattelee juuri omaa napaa ensin, sitten vasta muiden. Yllättävää kuinka sinua
Turhaanhan sinä juuri kuolet, kun aiot "antautua" viholliselle. Ei Ry ss ille antauduta, ne tappavat suoraan tai kiduttavat ja tappavat. Todennäköisesti jälkimmäistä, ettei tuhlata ammuksia.
Voit pelotella minua vaikka kuinka paljon, mutta se ei muuta mielipidettäni. Minä toimin kuten parhaaksi näen. M22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Ruotsin rajan tuntumassa.
Sun kikkelit on Suomen Leijonan. Rintamakarkurit viedään saunan taakse.
Kovasti uhotaan suomalaisten suurella maanpuolustustahdolla, mutta kummasti ollaan huolissaan tai vihoissaan, kun joku sanoo tai edes vihjaa, että Suomen puolesta sotiminen ei kiinnosta. Jos teitä isänmaallisia on niin paljon, niin mihinkä te tarvitsette muutamia, joilla ei ole samaa motivaatiota kuin teillä? Vai eikö teillä itsellännekään ole, mutta ette kestä, kun joku sanoo asian ääneen? Vai pelkäättekö, että teitä isänmaallisia onkin todellisuudessa pieni vähemmistö?
Mä kuule veikkaan että jos eli venäläinen tänne uskaltaa, rajalla voi olla AV-mamma jos toinenkin paistinpannunsa kanssa vihollista vastassa. Ja eiköhän nuo pullamössöpojatkin yhtäkkiä löydä jostain pallinsakin.
Kukaan ei halua tänne iivanoiden hirmuvaltaa.
Aina niitä karkureitakin on, ei kaikilla hermot kestä. Se kuuluu asiaan, sota ei ole videopeliä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
186: Yllättävän moni suomalainenkin olisi ihan valmis elämään Venäjän vallan alla. Yllättävää on, että tähän porukkaan kuuluu sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia.
Ei kai se ihme ole kun miettii kuinka monta vuoskymmentä Suomessa on viherkommarit paasanneet kommunismin ihanuutta!
Vierailija kirjoitti:
186: Yllättävän moni suomalainenkin olisi ihan valmis elämään Venäjän vallan alla. Yllättävää on, että tähän porukkaan kuuluu sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia.
Itse olisin valmis siihen koska olen vasta 22-vuotias ja minulla on elämä edessäpäin. Haluan saada perheen ja lapsia, ennen kuin kuolen. Joten en halua kuolla ennen näitä asioita. Sillä haluan jatkaa ensin geenejäni, sitten voisin miettiä maanpuolustamista. Ei tämä niin helppoa ole kaikille. Mikäli minulla olisi nämä jo kaikki entuudestaan, niin sitten olisin heti valmis, mutta kun ei ole. Elän elämäni parasta aikaa, ehkä halua kuolla nyt jossain sodassa, saavuttamatta mitään ensin. M22
Eipä Venäjän vallan alla lapsia voi tehdä, venäläiset varastavat ne kuten ovat tehneet Ukrainassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän hypersooniset ohjukset yltävät helposti länteen . Naton joukot tuhotaan yllätyshyökkäyksellä länteen, ohjuksin ja merivoiman avulla. Samalla tukitaan Ruotsin avustus. Seuraava sota on yllätyksiä täynnä..
Venäjän ottaa ensin Suwalkin käytävän haltuun Liettualta ja yhdistää maarajansa Kalingradiin. Sieltä tulee tukea vallata seuraavaksi Etelä-Ruotsi ja Länsi/Etelä-Suomi. Suomen puolustus on sijoittunut väärin, itään, ja länsi on helppo pala vallata.
Venäjä valtaa Ahvenanmaan ensimmäisenä. Se on helppo pala koska Ahvenmaalle ei ole saanut puolustuskalustoa tuoda eikä harjoitella puolustusta. Suomella ei ole mitään kykyä puolustaa Ahvenmaata. Eikä haluakaan, eihän sieltä vain mannersuomea puhuva suomalainen saa ostaa edes omaa tonttia. Apartheidia se.
Veikkaan länsirannikkoa. Itse asun Mikkelissä ja huolettaa, kun tämä on päämajakaupunki ja tänne on tulossa Naton tukikohta...Venäjä suuntaa tykit varmasti ensimmäisenä tänne jos sota tulee :(
Miten elämäni muuttuisi jos suomi olisi osana venäjää? Ihan jos puhutaan niistä isoista muutoksista? Siellä Venäjälläkin sen verta ihmisiä jotka ainakin ennen ukrainan sotaa selvisivät arjestaan aivan hyvin, poikkeuisena ehkä arvovaltaiset henkilöt jotka kritisoineet puuttinia ja tippuneet ikkunasta.
Mitä te nyt tällaista täällä mietitte. Eikö ne hyökkäyspuheet olleet vaan Igoreiden propagandaa
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sitä mieltä, että edellisessä sodassa oli ihan erilainen puolustustahto. Ihmiset eivät olleet niin kouluttautuneita ja maailma ei ollut niin avoin ja saavutettavissa, mitä nykyään. Se oli koti, uskonto ja isänmaa, muulla ei ollut merkitystä. Ei nykyään olla niin ehdottoman isänmaallisia. Eikä nykyinen, veltto sukupolvi sodassa pärjäisi muutenkaan. Ihmiset olivat silloin tottuneet pärjäämään ja tekemään itse. Nyt on pelkkää tumpeloa porukkaa, joka kysyy chatgpt:ltä, miten tölkki avataan. En ole itsekään parempi, mitenhän sitä katastrofissa selviäisi.
Valitettavasti puolustustahdon kannalta taidat olla oikeassa;sitä ei enää riittävästi löydy. Kansamme on laiskistunut ja erkaantunut maaseudusta. Vaikka täällä maaseudullakin on kouluttautunutta porukkaa, valtaväestö on kaupunkisoitunutta 'copilot' porukkaa, yritä sieltä sitten taistelutahtoa kaivaa esiin.
Totta kai Patrian tiedän. Drooniohjelma on näköjään sitten ihan "top secret", jos sellaista on olemassakaan. Mummona on ollut aikaa harrastaa, ja harrastan juurikin droonilennätystä ja myös niiden kokoamista. Kaikki mummot eivät istu kiikkustuolissa neulomassa villasukkia, tosin elämäni ensimmäiset sukat sain valmiiksi tänä vuonna.
Kyllä meillä on puolustamista: tämä vapaus, itsenäisyys ja tämä maamme.
Venäläisen saappaan alla on paha elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin valmis siihen koska olen vasta 22-vuotias ja minulla on elämä edessäpäin. Haluan saada perheen ja lapsia, ennen kuin kuolen. Joten en halua kuolla ennen näitä asioita. Sillä haluan jatkaa ensin geenejäni, sitten voisin miettiä maanpuolustamista. Ei tämä niin helppoa ole kaikille. Mikäli minulla olisi nämä jo kaikki entuudestaan, niin sitten olisin heti valmis, mutta kun ei ole. Elän elämäni parasta aikaa, ehkä halua kuolla nyt jossain sodassa, saavuttamatta mitään ensin. M22
Eipä Venäjän vallan alla lapsia voi tehdä, venäläiset varastavat ne kuten ovat tehneet Ukrai
Eikös siviilit ainakin länsimaissa ole tapana evakuoida sotatoimialueelta. Ei sinne kai lapsia pidä jättää jalkoihin saati vanhuksiakaan jos eivät tahdo. Taisi Suomikin evakuoida siviilit pois jaloista?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Miten elämäni muuttuisi jos suomi olisi osana venäjää? Ihan jos puhutaan niistä isoista muutoksista? Siellä Venäjälläkin sen verta ihmisiä jotka ainakin ennen ukrainan sotaa selvisivät arjestaan aivan hyvin, poikkeuisena ehkä arvovaltaiset henkilöt jotka kritisoineet puuttinia ja tippuneet ikkunasta.
Olisit yhteiskunnan jätettä, tuskin osaat edes puhua venäjää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahvenanmaa. Ruotsalaisten luulisi rientävän meitä auttamaan Ahvenanmaalle.
Ahvenanmaa ei ole kovinkaan turvallinen. Nytkin siellä on Venäjän konsulaatti, joka valvoo Ahvenanmaan demilitarisointia.
Ahvenanmaan Venäjä miehittää ihan ensimmäiseksi, koska se on helppoa ja sen takaisin valtaaminen vaikeaa.
Eipä se ihan helposti onnistu, kyllä Suomi ja Ruotsi sitä puolustavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ihme ole kun miettii kuinka monta vuoskymmentä Suomessa on viherkommarit paasanneet kommunismin ihanuutta!
Totta. Ja nyt sitten vielä persuistakin osa pitää Putinia suurena idolinaan. Mutta joo...mä olen sitä meiltä, että ei Suomessa asuvissa ihmisissä ole mitään puolustettavaa. Itsekkäitä kusipäisiä mulkeroita kaikki, Mutta tämä maa on kaunis ja siksi puolustamisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan länsirannikkoa. Itse asun Mikkelissä ja huolettaa, kun tämä on päämajakaupunki ja tänne on tulossa Naton tukikohta...Venäjä suuntaa tykit varmasti ensimmäisenä tänne jos sota tulee :(
Jossain Keski-Suomessa lienee turvallisin. Länsi-Suomi ei. Siihen on syitä, jota täälläkin mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan kannata nuorena uhrata terveyttään tai elämäänsä tällaisen maan puolesta. Si
Igor yrittää :D
🥱🥱🥱