Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvallisin paikkakunta suomessa jos venäjä hyökkää?

Vierailija
24.05.2025 |

Mitä mieltä. Mitkä kaupungit tai maakunnat ovat turvallisia. Itse veikkaan että jossain länsirannikkolla voisi olla tai keski suomessa  turvassa

Kommentit (380)

Vierailija
241/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsinki, ei tuonne suostu edes venäläinen sotilas menemään, eikä sitä halua kukaan valloitaa, saa vaan paskoo kouraan, enkä usko että tuhlaavat tuonne pommejakaan, eihän siinä kuole yhtään suomalaista ja pommit menevät siinä mielessä hukkaan?

Vierailija
242/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oon itekin tätä miettiny. Kuinka moni olis oikeesti valmis puolustaa, jolla ei ole mitään mitä puolustaa. Aivan ei varmaa kovi moni."

Olen tästä samaa mieltä. Jos minua vasten tahtoa pakotettaisiin rintamalle, niin joko karkaisisin sieltä tai antautuisin heti viholliselle. Ilman omaa perhettä sekä jälkeläisiä, en näe mitään syytä puolustaa tätä maata. Mutta tämä on oma näkemykseni sekä mielipiteeni, joku muu voi olla tästä asiasta eri mieltä kanssani. M22

Eiks sua hävetä yhtään ajatella vaan omaa napaa? Nykynuoriso on pilalle kasvatettu, kun nimimerkin "M22" kaltaisii luusereit on yhä enemmän ja enemmän yhteiskunnas!

Sivusta: Meidän päättäjät näyttävät hyvää esimerkkiä siinä, että koko maan etua ei ajatella, vaan nimenomaan sitä omaa napaa. Lisäksi kun hyvinvaltiota puretaan, totta kai sellainen murentaa maanpuolustustahtoa. Suomessa alkaa oikeasti olla ihmisiä, joille on ihan sama, tulevatko kurjistamispäätökset suomeksi vai venäjäksi. Hyväosaisten kannattaisi ajatella napaansa pitemmälle ja olla solidaarisia myös rauhan aikana eikä sodan uhan alla alkaa vaatia solidaarisuutta muilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ovelaa olisi siirtää perheet turvaan muualle ja tänne jäisi vain sotilaat. Ei olisi syytä pommittaa esim kaupunkeja ja sotilaat voisivat keskittyä sotimaan ilman huolia.

Ei täältä kukaan mihinkään lähde. Sota-aikana naiset työskentelevät tehtaissa, valmistavat sotatarvikkeita, ajavat busseja ja ratikoita, korjaavat koneita, viljelevät maata, hoitavat karjaa ja yleensä tekevät kaiken pitääkseen ympärillä näkyvän yhteiskunnan pystyssä ja hankkiakseen ruokaa tähän maahan. Osa joutuu jopa rintamalle sairaaloihin, kenttäkeittiöihin ja muihin vastaaviin paikkoihin.

Aivan näinhän naiset tekivät viime sodissakin. Myös rintamalla oli naisia ja tyttöjä avustamassa. Jopa melko nuoria oli ruumita pesemässä ja sairaita hoitamassa. Lottia oli koulutettu viestintätehtäviin, jotkut olivat vaarallisissa tehtävissä seuraamassa vihollisen liikkeistä. Myös ilmatorjuntaa avusamassa oli lottien valonheitinpatteri.

Vierailija
244/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S*atanan raukkikset, heti koko maan jättämässä jos sota uhkaisi. En lähde kotoani mihinkään, tuli mitä tuli puolustan loppuun saakka, viimeisiin voimiini saakka, vaikka hengen uhalla. Olen nainen, vaimo ja isänmaan puolustaja. Valitettavasti teidänlaisia heikkoja on tämä maa täynnä; kun vähän pelotellaan, alkaa jalat tutista. Helppoa elämää kyllä halutaan, mutta kun jotain sen eteen on tehtävä, hävitään paikalta. Hävetkää.

Sä oletkin nainen, ja voit elää yltäkylläistä elämää rauhan aikana, kun kaikki mahdollisuudet ovat auki. Miehillä ei ehkä ole näin helppoa.

Kyllähän myös miehet voivat elää yltäkylläistä elämää rauhan aikana. Vähän taistelutahtoa nyt naiset!

Luuletteko että meidän mummot/isomummot mietiskeli, aloituksessa ollutta kysymystä? 

Vierailija
245/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä tuleva sota alkaa niin on mielenkiintoista nähdä kuka lähtee mihin lähtee ..silloin totuus tulee esiin

Asevelvolliset eivät lähde mihinkään, halusivat tai ei. Se on sotilaskarkuruutta.

Armeijasta voi erota milloin vain.

Jep, kun luin viimeisimmän uutisen valtiaiden aikeista nostaa reservin yläikärajaa niin päätin virallistaa pasifismini. Reilun vuosikymmenen ulkomailla asuneena ja reilusti yli viisikymppisenä se oli varsin vaivatonta. Yksi lomake sähköpostilla omaan aluetoimistoon ja se oli siinä. 

Mikähän juttu sekin on että kansanedustajat ja EU parlamentin jäsenet ovat tästä velvollisuudesta vapautettuja? Eikö se olisi juuri päinvastoin hyödyllistä että olisi omakin nahka päättäjillä pelissä niin olisi motivaatiota hoitaa hommat kuntoon ajoissa. Ukrainassa kuluu kuulemma kymmenentuhatta tykistöammusta päivässä, moneksiko viikoksi on Suomen varastoissa tavaraa ennen kuin alkaa laarinpohja näkymään? Me tavalliset sukankuluttajat emme tuota tiedä, eikä tarvitsekaan tietää, naapurin Putte kuitenkin tietää, kiitos kätyreidensä ja pystyy laskemaan minkälainen varautuminen riittää ennen kuin lähtee rajan yli tulemaan. Näinhän ei tietenkään pitäisi asianlaita olla jos valtiaat olisivat hoitaneet hommansa kunnolla.

NATO jäsenyys sentään onnistui, kiitos Sannan, vaikkakin 30 vuotta myöhässä.

Vierailija
246/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Helsinki, ei tuonne suostu edes venäläinen sotilas menemään, eikä sitä halua kukaan valloitaa, saa vaan paskoo kouraan, enkä usko että tuhlaavat tuonne pommejakaan, eihän siinä kuole yhtään suomalaista ja pommit menevät siinä mielessä hukkaan?

Jos muistan lukemaani oikein, edellisen sodan aikaan Vuosaareen oli kyhätty valaistu valekaupunki, jonne monet venäläiset pommikoneet purkivat lastinsa. Samaa voisi kokeilla taas, jos sota syttyisi. Hyödyttäisi Suomea monin tavoin.

Vierailija
247/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa minkä saimme valloitettua - Itä-Helsingin - eli nyt saamme maksaa 3 miljardia per vuosi sosiaalitukia - hetkinen? Mitenkäs tässä nyt näin kävi, kuka tämän alueen päätti meille valloittaa, nyt soitan kyllä Putelle, saa laittaa kenraalit vastuuseen.

Vierailija
248/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten karkaisisin rintamalta tai antautuisin viholliselle. M22

Voi lapsiparka. Älysi ja asenteesi on tosiaan sen verran heikkoa, että en minäkään sinua rintamalle haluaisi. Maanpuolustusvelvollisuus on kuitenkin JOKAISELLA. Ehkä  sinunlaisesi voisi laittaa miinanraivaukseen.

Vierailija
249/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oon itekin tätä miettiny. Kuinka moni olis oikeesti valmis puolustaa, jolla ei ole mitään mitä puolustaa. Aivan ei varmaa kovi moni."

Olen tästä samaa mieltä. Jos minua vasten tahtoa pakotettaisiin rintamalle, niin joko karkaisisin sieltä tai antautuisin heti viholliselle. Ilman omaa perhettä sekä jälkeläisiä, en näe mitään syytä puolustaa tätä maata. Mutta tämä on oma näkemykseni sekä mielipiteeni, joku muu voi olla tästä asiasta eri mieltä kanssani. M22

Eiks sua hävetä yhtään ajatella vaan omaa napaa? Nykynuoriso on pilalle kasvatettu, kun nimimerkin "M22" kaltaisii luusereit on yhä enemmän ja enemmän yhteiskunnas!

Suurin osa ihmisistä ajattelee juuri omaa napaa ensin, sitten vasta muiden. Yllättävää kuinka sinua ja muita häiritsee, että olen eri mieltä kanssanne, koska en halua kuolla turhaan. M22

Vierailija
250/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ovelaa olisi siirtää perheet turvaan muualle ja tänne jäisi vain sotilaat. Ei olisi syytä pommittaa esim kaupunkeja ja sotilaat voisivat keskittyä sotimaan ilman huolia.

Ei täältä kukaan mihinkään lähde. Sota-aikana naiset työskentelevät tehtaissa, valmistavat sotatarvikkeita, ajavat busseja ja ratikoita, korjaavat koneita, viljelevät maata, hoitavat karjaa ja yleensä tekevät kaiken pitääkseen ympärillä näkyvän yhteiskunnan pystyssä ja hankkiakseen ruokaa tähän maahan. Osa joutuu jopa rintamalle sairaaloihin, kenttäkeittiöihin ja muihin vastaaviin paikkoihin.

Aivan näinhän naiset tekivät viime sodissakin. Myös rintamalla oli naisia ja tyttöjä avustamassa. Jopa melko nuoria oli ruumita pesemässä ja sairaita hoitamassa. Lottia oli koulutettu viestintätehtäviin, jotkut olivat vaarallisissa te

Tulkaa hemmetissä jo 2020-luvulle.

Vierailija
251/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S*atanan raukkikset, heti koko maan jättämässä jos sota uhkaisi. En lähde kotoani mihinkään, tuli mitä tuli puolustan loppuun saakka, viimeisiin voimiini saakka, vaikka hengen uhalla. Olen nainen, vaimo ja isänmaan puolustaja. Valitettavasti teidänlaisia heikkoja on tämä maa täynnä; kun vähän pelotellaan, alkaa jalat tutista. Helppoa elämää kyllä halutaan, mutta kun jotain sen eteen on tehtävä, hävitään paikalta. Hävetkää.

Jos olisit sairaan lapsen yksinhuoltaja ehkä olisit toista mieltä. Minun on ensisijaisesti ajateltava lastani. 

Toki ja se sinulle suotakoon. Näin terveiden lapsien äitinä kommenttini annoin. 

Vierailija
252/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läntinen Enontekiö eli Kilpisjärven kylä.

Lapinhan ne ekana valtaa. OIsko Ahvenanmaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän hyvin tämän. Uskoisin, että suurin osa olisi valmis puolustamaan itselleen rakkaita ja tärkeitä ihmisiä. Jotkut jopa ihan vaan ihmisiä. Mulle taas tämä maa eli nämä metsät, järvet, niemet jne on lähellä sydäntä. Toki omat lapsenikin, mutta en todellakaan laittaisi tikkua ristiin kenenkään randomin takia. Paitsi jos sillä tikun ristiin laittamisella puolustaisin näitä metsiä, järviä, niemiä jne. 

Vierailija
254/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän hypersooniset ohjukset yltävät helposti länteen . Naton joukot tuhotaan yllätyshyökkäyksellä länteen, ohjuksin ja merivoiman avulla. Samalla tukitaan Ruotsin avustus.  Seuraava sota on yllätyksiä täynnä..

Venäjän ottaa ensin Suwalkin käytävän haltuun Liettualta ja yhdistää maarajansa Kalingradiin. Sieltä tulee tukea vallata seuraavaksi Etelä-Ruotsi ja Länsi/Etelä-Suomi. Suomen puolustus on sijoittunut väärin, itään, ja länsi on helppo pala vallata. 

Vierailija
255/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muistan lukemaani oikein, edellisen sodan aikaan Vuosaareen oli kyhätty valaistu valekaupunki, jonne monet venäläiset pommikoneet purkivat lastinsa. Samaa voisi kokeilla taas, jos sota syttyisi. Hyödyttäisi Suomea monin tavoin.

Asun Vuosaaressa, merellinen lähiö

Vierailija
256/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei Etelä-Amerikka ota vastaan sotapakolaisia."

Mitään sotapakolaisia tässä ollakkaan. Heti kun tulee ensimmäiset uutiset Venäjän joukoista rajan läheisyydessä, niin lähtee koneen kokka kohti Brasialiaa, ja siitä eteenpäin.

Lähditkö jo?

Vierailija
257/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy omaisuus ja osta asuntoauto ja pysäköi Kilpisjärven rantaan.

Eli samaan kapeikkoon, jossa on yksi Suomen tärkeimmistä nato-huoltokäytävistä?  Ei kuulosta hyvältä, jos tarkoitus on olla piilossa sodalta 🤔

Vierailija
258/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

186: Yllättävän moni suomalainenkin olisi ihan valmis elämään Venäjän vallan alla. Yllättävää on, että  tähän porukkaan kuuluu sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia. 

Itse olisin valmis siihen koska olen vasta 22-vuotias ja minulla on elämä edessäpäin. Haluan saada perheen ja lapsia, ennen kuin kuolen. Joten en halua kuolla ennen näitä asioita. Sillä haluan jatkaa ensin geenejäni, sitten voisin miettiä maanpuolustamista. Ei tämä niin helppoa ole kaikille. Mikäli minulla olisi nämä jo kaikki entuudestaan, niin sitten olisin heti valmis, mutta kun ei ole. Elän elämäni parasta aikaa, ehkä halua kuolla nyt jossain sodassa, saavuttamatta mitään ensin. M22

Ei tosiaankaan kannata nuorena uhrata terveyttään tai elämäänsä tällaisen maan puolesta. Si

Sinä viimeisin neuvonantaja vedä v#ttu päähän ja pakene. Tuollaisia kannustajia ei tämä maa kaipaa! Kyllä puoli-ilmainen terveydenhuolto ja sosiaalihuolto kelpaa, mutta kun kansalaisen apua maa tarvitsee, neuvotaan häviämään paikalta. Ei ihan natsaa.

Vierailija
259/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahvenanmaa. Ruotsalaisten luulisi rientävän meitä auttamaan Ahvenanmaalle.

Ahvenanmaalla on mm. iso Venäläinen vakoilukeskus, josta ei tiedä mitä ovat sinne säilöneet ja mitä varten. 

Varmaan Suomi ja Ruotsi puolustaisivat Ahvenanmaata tiukemmin kuin mitä yleensä on arveltu, mutta Venäjä myös voi yllättää siellä. Ahvenanmaa on niitä Suomen tienoita, joiden valtaamisesta olisi eniten hyötyä Venäjälle.

Vierailija
260/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukellus veneet hyökkää ensiksi Ahvenanmalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi