Äitini ei tule lapseni lakkiaisiin
Eläkkeellä oleva äitini ilmoitti, ettei ole tulossa lapseni lakkiaisiin, sillä he miesystävänsä kanssa päättivät aloittaa mökkikauden tänä viikonloppuna.
Kommentit (89)
Sepä ikävää. Haluatko myötätuntoa? No et saa.
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun mulla on jotain tosi tärkeää ja mullistavaa uutista jakaa äidilleni, hän sanoo nyt tulee Koko Suomi Leipoo / Viiden jälkeen / Tähdet tähdet!
Tämä. Vaientaa tehokkaasti. Emmerdale, Kauniit ja rohkeat, La Promesa, ihan mitä tahansa. Täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Sepä ikävää. Haluatko myötätuntoa? No et saa.
Oletko sinä se kuuden lapsen sydänmummi joka ei tule lastenlapsensa ristiäisiin, rippijuhliin lakkiaisiin ja häihin? Älä sure, pidot paranevat ilman sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan äitini tullut siskoni tyttären häihin. Ei jaksanut.
Mulle mun äiti on ilmaissut suoraan lapsuudesta saakka, että toivoo, etten mene ikinä naimisiin tai perusta perhettä.
Mun äitini sanoi häissäni että älä sitten tee lapsia, hän ei niitä hoida (asiaan kuuluu että hoidatti itse omat lapsensa isoäideillä). Hän piti lupauksensa. Nyt hän on vanha ja yksin, ihmettelee miksi aikuistuneet lastenlapset eivät pidä yhteyttä.
Miksi äitisi olisi pitänyt lapsesi hoitaa? Olisit antanut huostaan lapset jos tuli tehtyä ajattelemattomasti. Siis teidän suvussa pitää ostaa yhteydenpito? Jos autat, jos annat rahaa voidaan joskus nähdä,muuten ei.
Oletteko muuten paljonkin tekemisissä äitisi kanssa vai kokeeko hän olevansa vain lahja-automaatti joka kutsutaan vain juhliin ja jouluna, juurikin lahjankiilto silmissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle mun äiti on ilmaissut suoraan lapsuudesta saakka, että toivoo, etten mene ikinä naimisiin tai perusta perhettä.
Mun äitini sanoi häissäni että älä sitten tee lapsia, hän ei niitä hoida (asiaan kuuluu että hoidatti itse omat lapsensa isoäideillä). Hän piti lupauksensa. Nyt hän on vanha ja yksin, ihmettelee miksi aikuistuneet lastenlapset eivät pidä yhteyttä.
Miksi äitisi olisi pitänyt lapsesi hoitaa? Olisit antanut huostaan lapset jos tuli tehtyä ajattelemattomasti. Siis teidän suvussa pitää ostaa yhteydenpito? Jos autat, jos annat rahaa voidaan joskus nähdä,muuten ei.
Yleensä läheisiä autetaan, mutta ei tämä 40-50 - luvun itsekkäät mammat sitä tajua. Itse ovat kuitenkin hoidattaneet lapsensa omilla vanhemmillaan.
Täällä usein äidit tarinoivat miten itse ovat fiksusta suvusta ja mies kurjasta köyhälistöstä vastoin vanhempien tahtoa opiskellut ja tehnyt luokkahypyn fiksun naisen puolisoksi. Ei mieskään tahdo käydä vanhemmillaan.
Ehkä on ihan selvä silloin että kurja köyhälistösuku kiittää kutsusta, laittaa kortin ja kertoo muusta menosta ajankohtana.
Tai päinvastoin voi olla tietysti myös, joku ei tule säätyään alemman väen juhliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sössötät? Ei tietenkään olisi pitänyt. Minä hoidin omat lapseni itse, kiitos kysymästä, täysin ilman isovanhempia. Miten teillä? Isoovanhempia nähtiin pari kertaa vuodessa silloin kun kiireisille viisikymppisille sopi. Rahalla meidän mummo yritti ostaa lastenlastensa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äitisi olisi pitänyt lapsesi hoitaa? Olisit antanut huostaan lapset jos tuli tehtyä ajattelemattomasti. Siis teidän suvussa pitää ostaa yhteydenpito? Jos autat, jos annat
Miten sä jaksat yleistää tuon äitivammasi? Jos äitis on jo 80, oot itekin jo aikuinen ja lapseskin varmaan jotenkin tullut hoidettua vaikka olisitkin äitiisi tullut.
Suuret ikäluokat on monet aivan pohjattoman itsekkäitä. Kokevat jotenkin, että tärkeintä on saada aikaa itselle ja elämästä nauttimiselle, eivätkä tee mitään muiden ehdoilla. Lastenlasten kanssa ei olla missään vaiheessa haluttu viettää aikaa tai tulla läheisiksi, ovat siis jääneet vieraiksi. Mitäpä sitä lähes tuntemattoman ihmisen lakkiaisiin tulemaan, vaivaa ja pönötystä, kun voi mieluummin rentoutua mökillä.
Viettäkää mukavat juhlat niiden kanssa, jotka pitävät juhlaanne saapumisen arvoisena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äitisi olisi pitänyt lapsesi hoitaa? Olisit antanut huostaan lapset jos tuli tehtyä ajattelemattomasti. Siis teidän suvussa pitää ostaa yhteydenpito? Jos autat, jos annat
Niin ja kerroit ettette nyt käy katsomassa, nautitte kun vanhus on yksin. Viiskymppiset oikeesti on monesti työelämässä, sinulle kai oudompi asia, olen ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt päättääkö, haluatteko isovanhempien pitävän yhteyttä vai ei? Yleensä täällä kovasti halutaan keskittyä vain omaan perheeseen ja pitää isovanhemmat ulkona. Ai, nyt halutaankin lahja eli rahaa.
Sivusta mutta oletan, että useimpien toiveena olisi sellainen normaalin oloinen käytäntö, jossa juhlahetkiin pyritään osallistumaan jos kutsutaan ja arjessa ollaan tekemisissä silloin tällöin mutta ei puututa puolin eikä toisin yksityisasioihin tai valintoihin, jotka eivät itselle kuulu (pl. esimerkiksi muistisairas, jonka edunvalvojana läheinen toimii ja tekee siksi hänen puolestaan valintoja). Lahja olisi oletettavasti tässä tilanteessa tullut sille lapsenlapselle eikä hänen vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat on monet aivan pohjattoman itsekkäitä. Kokevat jotenkin, että tärkeintä on saada aikaa itselle ja elämästä nauttimiselle, eivätkä tee mitään muiden ehdoilla. Lastenlasten kanssa ei olla missään vaiheessa haluttu viettää aikaa tai tulla läheisiksi, ovat siis jääneet vieraiksi. Mitäpä sitä lähes tuntemattoman ihmisen lakkiaisiin tulemaan, vaivaa ja pönötystä, kun voi mieluummin rentoutua mökillä.
Viettäkää mukavat juhlat niiden kanssa, jotka pitävät juhlaanne saapumisen arvoisena!
Aika paljon on jo 75 -80 -vuotiaita poistunut keskuudestamme. Osa jäljelle jääneistä voi olla jo sairaita. Ehkä osa vielä täysissä sielun voimissa tappelee viiskymppisten tyttäriensä kanssa.
Ja tottakai jokaine teini mieluummin viettäisi mummon kanssa aikaa kuin omissa riennoissaan, ikäviä nuo vanhat mummot kun eivät salli teinien käyvän luonaan.
Vierailija kirjoitti:
Te suurten ikäluokkien, noiden huonojen, lapset olette perineet vanhempienne ominaisuudet. Jos on hankalat vanhemmat ei tyttäretkään vaikuta herttaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Muistatko, mitä sanoit hänelle lapsesi synnyttyä?
Vastauksena mihin?
Ohhoh, olipas ikävä ketju!
Ikävä elämää monilla selvästi.
Eikö oletuksena voisi olla edes pientä rakkautta perhepiirissä?
Pitäisin ensi alkuun koko vuoden hiljaisuutta. En ottaisi yhteyttä enkä vastaisi yhteydenottoihin. Vuoden päästä voisin vastata ja sanoisin syyksi, että halusin että saavat olla koko vuoden rauhassa mökillä. Älä nyt ainakaan paina villaisella tuollaista kusipäisyyttä.
Mutta anyways, sun lapsella on lakkiaiset. Keskity olemaan ylpeä lapsestasi ja unohda surkea äitisi. Onneksi olkoon!
Aloittajalle, säästyyhän tarjottavia. Ja kai se äiti nyt kuitenkin lahjalla lapsenlastaan muistaa?
Olipas vittumainen kommentti. Luuletko että äitisi tulisi lastenlastensa lakkiaisiin jos kävelisi? Vai olisiko hän samanlainen paskakasa kuin ap:n äiti?
Ja mitähän surutyötä sinä teet?