Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei tule lapseni lakkiaisiin

Vierailija
23.05.2025 |

Eläkkeellä oleva äitini ilmoitti, ettei ole tulossa lapseni lakkiaisiin, sillä he miesystävänsä kanssa päättivät aloittaa mökkikauden tänä viikonloppuna. 

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun minä ja veljeni pääsimme ylioppilaiksi, äitimme järjesti meille lakkiaiset - hyvin pitkin hampain ja sättien meitä kun "joutuu tällaisia järjestämään, miksi menimme lukioon, ihan turhaa". Nyt veljeni ja minä ollaan molemmat  DI. Lapseni ylppärit ovat vuoden päästä, toivottavasti äiti elää vielä silloin että voin jättää kutsumatta hänet ja huolehtia että hän tietää kuinka arvostan lapseni saavutusta ja kuinka hienot juhlat mielelläni järjestin. 

Niin tyypillistä luokkahypyn aikaan.  Koulutus ja palkka noisee päähän, sitten ruvetaan halveksimaan omia vanhempia jotka ehkä monesta kieltäytyivät kun nuoret aikuiset elivät tarpeineen kotona ennen opiskelukaupunkeihin ja tuille lähtöään.  Ei kyllä kehtaa muoria kutsua tarjoustalo-vaatteissaan kun muut vieraaat akateemisia.

Vierailija
82/89 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini ei olisi tullut edes lasteni ristiäisiin, jos sisko ei olisi melkein väkisin tuonut. 

Minua, mummoa, ei ole edes kutsuttu ristiäisiin.  Eikä koskaan käymään.  Nimi sentään kerrottu.  Kiitos siitäkin.

Tuohon nyt syy löytyy yleensä peiliin katsomalla. En kutsunut äitiäni lasteni lakkiaisiin ja siihen ainakin oli kyllä todella hyvät syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini ei olisi tullut edes lasteni ristiäisiin, jos sisko ei olisi melkein väkisin tuonut. 

Minua, mummoa, ei ole edes kutsuttu ristiäisiin.  Eikä koskaan käymään.  Nimi sentään kerrottu.  Kiitos siitäkin.

Tuohon nyt syy löytyy yleensä peiliin katsomalla. En kutsunut äitiäni lasteni lakkiaisiin ja siihen ainakin oli kyllä todella hyvät syyt.

Katsoin peiliin.  Lasten äidin kannalta en ole seurapiirikelpoinen kun on parempaa sukua.  Hyvä niin kun poikani kestää säätyloikkansa. 

84/89 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun mulla on jotain tosi tärkeää ja mullistavaa uutista jakaa äidilleni, hän sanoo nyt tulee Koko Suomi Leipoo / Viiden jälkeen / Tähdet tähdet! 

Meillä tulee Emmerdale tai eduskunnan kyselytunti.

Vierailija
85/89 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun mulla on jotain tosi tärkeää ja mullistavaa uutista jakaa äidilleni, hän sanoo nyt tulee Koko Suomi Leipoo / Viiden jälkeen / Tähdet tähdet! 

Ja kun tuon tiedätte on pakko soittaa juuri siihen aikaan?  Emmerdalen aikaa en tiedä, en juuri telkkaria katso mutta kyselytunti eikö tuu torstai-iltapäivällä?

Vierailija
86/89 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään isäsi tulee oman miesystävänsä kanssa? 

Vierailija
87/89 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin peiliin.  Lasten äidin kannalta en ole seurapiirikelpoinen kun on parempaa sukua.  Hyvä niin kun poikani kestää säätyloikkansa. 

Kurjaa, jos asia on näin. Mutta mitä tarkoittaa seurapiirikelpoinen? Oma äitini on luokkamielessä oikein pätevä, sukutausta ja koulutus ja työelämän menestys ovat kyllä erinomaisia, mutta käytös on niin järkyttävää, että pilaa juhlat. Haastaa riitaa, päsmäröi tarjoiluja, on omavaltainen ja koko ajan äänessä ja dissaamassa minua. En minä jaksa juhlapäivänä riidellä korppikotkan kanssa, enkä halua purra hammasta taustalla, kun mummo omii juhlat tai sabotoi niitä parhaansa mukaan. Lisäksi hän on useasti sanonut, että toivoo ettei minua olisi ollenkaan syntynyt. Ei siis pitäisi haitata, ettei kutsuta juhliin. Lapseni vähän pelkäävät häntä, joten heillekin sopii tosi hyvin, ettei hirviömummo ole paikalla.

Lakkiaisissa mummon puuttuminen ei edes herätä huomiota, kun siellä muutenkin pistäydytään paikalla lyhyemmän aikaa eikä koko juhlaväki ole koolla yhtaikaa. Ei tarvitse selitellä vieraammille yhtään mitään. Eikä tutummillekaan, he kyllä ymmärtävät.

Vierailija
88/89 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käsittänyt tätä älytöntä vouhotusta yo-juhlista. Nuoria ei kiinnosta pätkääkään muu kuin lahjat. Yli puolet sukupolvesta saa yolakin, joten eipä ole kummoinen suoritus. Käsittämätöntä ylikorostusta. Itselleni en aikoinaan juhlia halunnut, rahaa oli muutenkin kun olin kesätöissä.

89/89 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun tuon tiedätte on pakko soittaa juuri siihen aikaan?  Emmerdalen aikaa en tiedä, en juuri telkkaria katso mutta kyselytunti eikö tuu torstai-iltapäivällä?

Katon telkkaria tod harvoin kotona, pääasiassa työmaalla öisin. Eos mikä töllöohjelma olisi niin tärkeä, että se olisi pakko katsoa vs jutella jonkun elävän ihmsen kanssa. Ehkä joku jääkiekkomatsi suorana jos olisin urheiluhullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi