Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin asiaan säästät tällä hetkellä?

Vierailija
23.05.2025 |

Pesukoneeseen ja talvitakkiin

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti kaikkeen. Säästötilillä on reilu 20000 ja sijoituksissa 150000. Tuo parikymppiä tulee tuhlattua helposti jos lähtee vaikka reissuun ulkomaille. Mutta nyt en hetkeen aio reissata vaan nauttia Suomen kesästä eli säästöt tulee kasvamaan.

Vierailija
22/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon pintaremonttiin, joka on suunniteltu tehtäväksi parin vuoden päästä. Pankista vielä vähän lainaa säästöjen lisäksi, niin saadaan koti kuntoon ja lainakin maksettua pois ennen kuin jäädään eläkkeelle vähän reilun viiden vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt siitä asti kun aloin palkkaa saamaan, mutten mitään hankintaa varten. Toivoisin olevani taloudellisesti riippumaton ja pääseväni työelämästä aikaisin pois. Tai jos vuoroni tulee seuraavassa yt:ssä eikä uutta työpaikkaa heti löydy, on silti paljon puskuria. Myös omakotitalon rempat täytyy pitää mielessä vaikkei vanha talo olekaan, mutta ne voivat olla kalliita. Lainaa en pelkää, mutta enemmän mietityttää, lainaako pankit kohta enää remppoihin. 

Vierailija
24/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin uuteen terassiin.

Vierailija
25/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta lähtee automaattisesti säästöön 300€ joka kuukausi. Kun ei tuo raha ole koskaan ollut käytössä, ei sitä ole kaivannutkaan.

Vierailija
26/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoituksella säästä, mutta rahaa vaan säästyy, kun ei tule vaan kulutettua koko palkkaa. 

Vierailija
27/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä eläkepäiville ja pahan päivän varalle.

Lyheyemmällä tähtäimellä auton vaihtoon ja ylipitkään kesälomaan.

Asumiskulut pienet, palkka hyvä, joten säästöön/myöhemmäksi jää helposti puolet.

Vierailija
28/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina matkoihin ja lapsen tulevaisuutta varten. Matkarahat on käyttötilillä ja lapselle säästämäni rahat sijoituksissa.

Vierailija
29/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen on helppoa. Mulla on aina lähtenyt palkasta 10% säästöön samana päivänä, kun palkka on tullut. 

Ja yhtä helppoa on että ei vain käytä kaikkia rahoja vaikka ei mihinkään siirräkkään

Vierailija
30/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä kertyy koko ajan vaikka en varsinaisesti säästä mihinkään. Minulla on sen verran varallisuutta ettei säästäminen sitä kasvata vaan sijoittaminen.

Vierailija
31/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo niin vanha ettei tarvitse enää säästää. Nyt kulutan säästöjäni.

Vierailija
32/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkasta lähtee automaattisesti säästöön 300€ joka kuukausi. Kun ei tuo raha ole koskaan ollut käytössä, ei sitä ole kaivannutkaan.

Ja jatkan, etten ole noihin säästöihin koskenutkaan. Kahteen rahastoon menevät. Sielläpä ovat, jos joskus tarvitsen.

Vierailija
33/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maasta pakenemiseen sodan syttyessä. 24k kilon painoiset kultahilut ranteissa ja kaulassa

Vierailija
34/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt säästää rahaa arvokkaampaan harraste/kesäautoon jo 20 vuotta, mutta aina on joku talon remontti tai perheen yhteinen loma ajanut edelle ja nollannut säästöt.

Kaveri hankki tuollaisen menopelin aikanaan eli aloin itse tekemään enemmän töitä asian eteen. Ongelma taitaa olla ettei kehtaa pistää omia unelmiaan perheen edelle. En ymmärrä miten monella muulla ei tämäntyyppisiä tunnontuskia ole. Saa nähdä ehtiikö tässä kuolla ennen kuin unelman saavuttaa. 

Vierailija
35/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan kotiin. Mulla on melko pieni palkka mutta saan silti säästöön joka kuukausi useamman satasen. 

Vierailija
36/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain elämää varten. Nyt seuraavat kolme vuotta avustan lapsia opinnoissa ja varaudun muutenkin menoihin. En ole mikään tuhlailija.pyrin joka tilistä laittaan säästöön 20%.

Vierailija
37/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi auto mielessä ensi vuonna. Säästän tarvittavan määrän, mutta otan kuitenkin auton puoliksi lainarahalla ettei kaikki säästöt mene. Jos joudun työttömäksi niin voin maksaa lainan pois säästöillä.

Vierailija
38/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeroon

Vierailija
39/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt säästää rahaa arvokkaampaan harraste/kesäautoon jo 20 vuotta, mutta aina on joku talon remontti tai perheen yhteinen loma ajanut edelle ja nollannut säästöt.

Kaveri hankki tuollaisen menopelin aikanaan eli aloin itse tekemään enemmän töitä asian eteen. Ongelma taitaa olla ettei kehtaa pistää omia unelmiaan perheen edelle. En ymmärrä miten monella muulla ei tämäntyyppisiä tunnontuskia ole. Saa nähdä ehtiikö tässä kuolla ennen kuin unelman saavuttaa. 

Korjattakoon vielä: eläkesäästöjä on ja 2 sijoitusasuntoa sekä oma talo maksettu, mutta niitä ei turhuuksiin käytetä. Ovat sitä varten et jos jää työttömäksi niin on lisätuloja. Yleistuki saattaa tosin romuttaa tämän ajatuksen, mutta se jää nähtäväksi

Vierailija
40/57 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin, Malediivien matkaan ja ihan muuten vaan elämään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä