Mihin asiaan säästät tällä hetkellä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt säästää rahaa arvokkaampaan harraste/kesäautoon jo 20 vuotta, mutta aina on joku talon remontti tai perheen yhteinen loma ajanut edelle ja nollannut säästöt.
Kaveri hankki tuollaisen menopelin aikanaan eli aloin itse tekemään enemmän töitä asian eteen. Ongelma taitaa olla ettei kehtaa pistää omia unelmiaan perheen edelle. En ymmärrä miten monella muulla ei tämäntyyppisiä tunnontuskia ole. Saa nähdä ehtiikö tässä kuolla ennen kuin unelman saavuttaa.
Minäkin haaveilen Porsche 911 projektista :)
Pitkän ajan säästökohde on auto, pitää uusia muutaman vuoden kuluttua. Vielä puuttuu tonni tolkulla. Varmaan joutuu sitten jonkun pienen lainan ottamaan lisäksi..
Palkkatulot menevät laskuihin. Jos jotain jää, laitan ne lisälyhennykseen.
Mulla on vintedissä myynnissä 3 laatikollista Marimekkoa. Yhteensä n 80 tuotetta. Niitä myyn ja nämä rahat käytän itseeni. En tiedä vielä mitä ostan, mutta jotain tulen ostamaan
Tulin perineeksi kesämökin. Olen hyvin pienipalkkainen, nyt edessä katto- ja jätevesiremontti. Hirvittää saanko rahat kasaan ennenkuin katto pettää tai viranomainen saa tietää, ettei jätevesiasia ole vielä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuleviin taloyhtiön remontteihin, ettei tarvitsisi ottaa niin suurta lainaa. Minun osuus remonteista on arviolta 90 000 euroa. Noin puolet tästä olen onnistunut säästämään.
Whoa. Mitä te oikein tulette tekemään? Järkyttävä summa. Taitaa mennä tappion puolelle omistusasuminen noilla hinnoilla.
Perintöveroon. Toivottavasti vielä pitkän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulin perineeksi kesämökin. Olen hyvin pienipalkkainen, nyt edessä katto- ja jätevesiremontti. Hirvittää saanko rahat kasaan ennenkuin katto pettää tai viranomainen saa tietää, ettei jätevesiasia ole vielä kunnossa.
Oletko harkinnut mökin myymistä? Remonttitarpeet laskevat hintaa, mutta se voisi silti olla järkevä ratkaisu. Pienituloisena en mökkiä pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleviin taloyhtiön remontteihin, ettei tarvitsisi ottaa niin suurta lainaa. Minun osuus remonteista on arviolta 90 000 euroa. Noin puolet tästä olen onnistunut säästämään.
Whoa. Mitä te oikein tulette tekemään? Järkyttävä summa. Taitaa mennä tappion puolelle omistusasuminen noilla hinnoilla.
Meillä täydellinen vesi-, viemäri-, sähköremontti maksoi 1.100€/m2. Vajaa 100.000 euroa maksoi remontti. Kyllä kannatti, asunto meni kaupaksi ensinäytöllä 8.200€/m2 hinnalla.
Maksoin silmälasit ja hammasimplantin säästötililtä ja nyt yritän säästää niitten aiheuttaman aukon takaisin tilille. On kyllä hidasta nyt, kun saan hyvin pientä eläkettä, mutta pikkuhiljaa saan sen kyllä säästettyä. Säästöillä hankin aina kaikki isommat menot. Varmaan seuraavana on vuorossa pesukone ja kuivausrumpu, kun niillä on jo ikää.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin silmälasit ja hammasimplantin säästötililtä ja nyt yritän säästää niitten aiheuttaman aukon takaisin tilille. On kyllä hidasta nyt, kun saan hyvin pientä eläkettä, mutta pikkuhiljaa saan sen kyllä säästettyä. Säästöillä hankin aina kaikki isommat menot. Varmaan seuraavana on vuorossa pesukone ja kuivausrumpu, kun niillä on jo ikää.
Miksi ihmeessä joku ehjä ja toimiva vanha asia pitää väkisin vaihtaa uuteen? Vanhat pesukoneet ja kuivarit ovat yleensä paljon laadukkaampia kuin uudet.
Ensisijaisesti säästän sen takia, että tilillä olisi vähän puskuria. Myös sitä varten, että olisi varaa irtisanoutua ja muuttaa. Olen jo jonkun verran hankkinut uusia asioita uuteen asuntoon, että voin sitten muutossa hävittää vanhat ja huonot, mutta hankinnat ovat syöneet säästöjä niin, että pitää alkaa pihistelemään enempi. Pian tulevat kuitenkin lomarahat ja veronpalautukset, joten ne hiukan auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä täydellinen vesi-, viemäri-, sähköremontti maksoi 1.100€/m2. Vajaa 100.000 euroa maksoi remontti. Kyllä kannatti, asunto meni kaupaksi ensinäytöllä 8.200€/m2 hinnalla.
Edullista, meillä maksaa 1300€/m2...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku ehjä ja toimiva vanha asia pitää väkisin vaihtaa uuteen? Vanhat pesukoneet ja kuivarit ovat yleensä paljon laadukkaampia kuin uudet.
Samaa mieltä. Ostin LG pesukoneen käytettynä vuonna 2007 ja se vieläkin toimii tosi hyvin. Hyvät ohjelmat ovat, kun saa valita vaikka mitä pesuohjelmaa pikapesuineen. En vaihda ennen kuin se hajoaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kertonut, että olisin niitä vaihtamassa uusiin ennen kuin hajoavat. Mutta varmaankin ovat seuraava isompi hankinta.
Tuleviin laskuihin ja muihin menoihin. Joudun piakkoin työttömäksi.