opettaja pohtii, onko tiettyjen oppilaiden käytöksessä kyse miehuuden kriisistä. Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi vihata"
Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi pönkittää omaa identiteettiä joko sillä, että on tultava tosi rikkaaksi ja kuuluisaksi, tai sillä, että sitoutuu hämärään ideologiaan, jossa halveksitaan kaikkia erilaisia?
Kommentit (1377)
Ajatelkaa, jos tuo palstan "kokoomuslainen" luuseri ois koulussa nyt, voisi tulla pahaa jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, jos tuo palstan "kokoomuslainen" luuseri ois koulussa nyt, voisi tulla pahaa jälkeä.
En voi kun antaa alapeukun, koska puhut jostain kirjoittajasta varmana kokoomuslaisena. Ounastelua, huoh!
T:Demari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitset siis siirtää maalitolppaa. Tämä selvä. Naisasiaunioni puhuu mielestäsi siis totta. Julkaisetko piakkoin todennäköisyysteorian mullistavat teesisi vai vaahtoatko mielummin tällä palstalla?
Itse ainakin pelkäisin siellä metsässä enemmän miestä kuin karhua.
Ja joku väitti että juttu oli vain heitto jota ei tule ottaa vakavasti. Yllä esimerkki ihmisestä joka uskoo moista valhetta.
Hän siis uskoo siihen, että itse pelkää ennemmin miestä, kuin karhua. Se hänelle sallittakoon. Uskotko sinä siihen, et hän ei aiemmin pelännyt miehiä? Vasta, kun tämä juttu tuli julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla, että naiset ja tytöt ovat tässä avainasemassa? Poikien ajatusmaailma heijastelee sitä, mitä naiset ja tytöt ihailevat miehissä. Naiset ja tytöt tässä viimeiset pari-kolkyt ihailleet miehissä vääristyneitä asioita, enenevissä määrin, siten että Sex and the Citykin vaikuttaa kevyeltä verrattuna paskaan mitä naiset tuuttavat Tiktokista nykyään. Jos naiset ja tytöt muuttaisivat ihailemiaan asioita tervehenkisempään suuntaan, niin muutos näkyisi pojissa ja miehissä nopeasti.
M44
Tuo on ihan hyvä pointti, että miehet usein pyrkivät tekemään itsestään sellaisen, mitä he itse uskovat naisten haluavan. Se on toki sitten toinen asia, että ovatko miehet ymmärtäneet oikein sen, mitä naiset haluavat.
Olen ihmisenä ja miehenä aina ajatellut että ensisijaisesti pyrin kasvamaa
"Olen ihmisenä ja miehenä aina ajatellut että ensisijaisesti pyrin kasvamaan itse sellaiseksi kuin koen pystyväni ja mikä tuntuu itsestäni luonnolliselta. Ajatus siitä että jokin ulkopuolinen joukko - tässä naiset - pelkällä olemassaolollaan määrittelisi tippaakaan sitä mikä minusta pitäisi tulla, tuntuu todella erikoiselta. Ja mitä taas pariutumiseen tulee, sama homma, eli ei minua kiinnosta mitä "naiset" minusta ajattelevat vaan mitä puolisoni minusta ajattelee."
Näin just. Oman kokemuksen mukaan naisetkin tykkäävät (ja miehet) sellaisista, joilla on se oma koppa kunnossa. Elää omaa elämäänsä sen näköisenä, kuin sen parhaimmillaan kokee. Se on sellaista tervettä itsetuntoa. Silloin ei muokata itseä toisia miellyttämään.
Vierailija kirjoitti:
"Ei, vaan mies oli. Jätettiin, koska ei halua osallistua kotitöiden tekoon ja kasvatukseen rahallisestikaan."
Väärin. Äiti halusi lapsen hinnalla millä hyvänsä. Ei vaan halunnut lapselle isää...
Huomaa, että en puhu sinusta
Itsellisiä äitejä on kyllä. Mutta aika vähän kokonaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän osa naisistakin ottaa suhteessa sen justiinan roolin, alentavat miehensä yhdeksi lapsista ja odottavat samanlaista kohtelua kuin ystävättäriltään. Missä miehen tila.
Ei sitä oikein ole. Perinteisesti mies on hoitanut ulkohommat ja nainen sisähommat. Nyt kun talot on rakennettu jo ja miestä ei tarvita elättämään, ei teillä oikein ole roolia suhteessa naiseen.
Modernit pariskunnat ovat tehneet niin, että miehestä on tullut emo2. Tämä on teoriassa ihan hauska juttu, mutta käytännössä se on kuitenkin "vanhimman tyttären" rooli.
Miesten kannattaisi keksiä itselleen jotain muuta tekemistä, kuin parisuhteet. Jos taas haluaa ydinperheen, niin ottaa iso vastuu taloudesta: iso uudehko talo, hyvä sijainti, ja mies kantaa sen taloudellisen vastuun. Siinä on teille tekemistä ja "tilaa". Jos haluatte jakaa kaiken naisen kanssa niin olette kuin vauvoja. Vauva
No täällä asuu kyl ihan Mies. Hän elää sen näköistä elämää, kuin se on näillä resursseilla mahdollista. Jaetaan kyl ilot ja surut, tekeekö se hänestä emon??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ongelma on myös kasvatuksessa. Sekä kotona että kouluissa. On naisopettajiakin, jotka aina paheksuvat kaikkea poikiin liittyvää.
Suomalaisilla pojilla myös koulu sujuu tyttöihin verrattuna huonommin kuin missään muussa kehittyneessä maassa. Pojat saavat koulumaailmassa helposti palautetta, että he ovat huonompia kuin tytöt. Pojat harvoin sopivat siihen kilttityttö rooliin täydellisesti, joka on koulun ihanne. Jo testosteroni hormoni vaikuttaa tähän.Meillä oli koko ala-asteen miesopettaja. Ei siitä mitään apua ollut. Osa pojista syrjäytyi silti.
Meidän tyttären luokanopettajana oli mies tokalla luokalla. Myöhemmin kävi ilmi, että ainakin kaksi luokan tyttöä on joutunut terapiaan sen johdosta. Tämä opettaja ei huomannut tyttöjä ollenkaan. Hän ei muistanut edes nimiä. Hän oli todella hyvä vilkkaiden poikien kanssa. Tytöt olivat ihan ilmaa.
Tämä vaan siitä, et aina se sukupuoli ei ole olennainen, vaan se, miten opettaja oppilaitaan kohtelee. Sukupuolesta huolimatta. Tunnen hyviä miesopettajia myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopulta nämä pojat tuhoavat vain itsensä. Jäävät yksin tai joutuvat vankilaan. Empaattiset ja järkevät miehet ovat tässä ajassa kultaakin kalliimpia. Heistä tulee niitä menestyjiä.
Ei tule. Empaattiset ja hellät miehet jauhetaan surutta hengiltä. Siksi, että ovat empaattisia ja helliä - eivätkä jonkun mielestä siis "oikeita miehiä".
Ne, jotka eivät sekoa täysin, vetäytyvät kokonaan ihmissuhdekuvioista pois, kun eivät jaksa sitä roskaa enää.
Meillä perheessä tällainen empaattinen kaveri. On aina näyttänyt tunteensa, jopa itkut, ihan avoimesti. Ei häntä siitä ole kukaan koskaan kiusannut. Etunsa toki oli yläasteella pituus. Siis muita poikia vastaan. Oli toki siellä "vähän erilainen". Onneksi on ollut myös älliä ja opintojen jälkeen nyt nousujohteisessa huippuvirassa. On myös pienen tytön isä ja aivan hullaantunut vauvaa hoitaessaan.
Eli ei nää stereotypiat ihan aina toteudu.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi miehet ovat aina uljaita ihania yksilöitä mutta naiset ovat vain hirveitä noita ja kaikki samanlaisia? Lopettakaa tuo miesten ja poikien inhimillistäminen, he ta**avat tyttöjä eivätkä halua naisia edes syntyvän.
Mikset ole ketjussa kertomassa miehille miten hyviä ja inhimillisiä naiset ovat? Miehet ovat dramaattisia ja läpeensä sairaita. Sille on erittäin hyvä syy ettei näiden seurassa haluta olla. Täysiä hirviöitä!"
On kyllä sairasta settiä sulla. Jos tätäkin nyt pojat/miehet lukee, minä naisena totean, että tämä on aivan häiriintynyttä tekstiä. Älkää kuvitelko, että tämä on yleinen näkemys teistä.
Hän taitaa olla se sukunimihullu, joka yleensä haukkuu miehet, naiset ja heterot. Ei taida olla edes trolli, vaan hänellä on joku fix idee, eli iili päässä aiheesta. Siis aiheetta. Mutta tästä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopulta nämä pojat tuhoavat vain itsensä. Jäävät yksin tai joutuvat vankilaan. Empaattiset ja järkevät miehet ovat tässä ajassa kultaakin kalliimpia. Heistä tulee niitä menestyjiä.
Ei tule. Empaattiset ja hellät miehet jauhetaan surutta hengiltä. Siksi, että ovat empaattisia ja helliä - eivätkä jonkun mielestä siis "oikeita miehiä".
Ne, jotka eivät sekoa täysin, vetäytyvät kokonaan ihmissuhdekuvioista pois, kun eivät jaksa sitä roskaa enää.
Jos näitä keskusteluja nyt joku poika tai mies lukee ja näistä etsii vastauksia, tämä lainaamani kommentti ei pidä paikkaansa. Parhaita kumppaneita sekä isiä ovat empaattiset ja hellät miehet. Älkää muuttuko.
Sitä jatkuvaa kaltoinkohtelua ei jaksa ikuisesti. Kai
No ei kyl norminuorelle näin käy. Oli se omakin joskus teini. Ei todellakaan saanut vastakaikua ihastuksiltaan. Kaikkea muuta. Iän myötä kaikki muuttui. Onnellinen ja perheellinen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musk&co siis leimaavat kirjailijan. Myöskin teokset. Mitähän kaikkea Stalin, Hitler Mao ja esimerkiksi Pol Pot lukivatkaan. Tietäisi vältellä niitä teoksia.
No ei tietenkään leimaa varsinkaan kirjailijan aiempia teoksia. Nykytuotantoon hänen nykyinen ideologiansa saattaa vaikuttaa. En tiedä, kun en ole lukenut. Tämä fanitus koskee Rowlingin edustamaa ideologiaa ja eikö siitä kerro jotain se, että fanittajina on Trump ja Musk ja itse asiassa myös Putin.
Eihän Rowlingilla mitään ideologiaa ole, eikä mitään kulttia, kuten ketjussa on leukailtu.
Hän itse puhuu itsestään genderkriitikkona. Se on ideologinen liike. Ja Rowling on kyllä osalle genderkriitikoista kuin lahkojohtaja.
Biologia ei ole ideologiaa, koko gender käsitteenä sensijaan on.
Kyllä ja transsukupuoliset ja intersukupuoliset ovat biologisista syistä sellaisia kuin ovat. Ihan sama mitä sanoja siitä minäkin aikana käytetään.
Genderkriittinen ajattelu on ideologiaa, mutta biologia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Enpä aiemmin osannut pitää Waltaria naisvihaajana tekstiensä perusteella. Ihan se piti minulle nyt erikseen kertoa.
Oman aikansa tuote. Tässä se kriittinen ajattelu auttaa. Minä kyllä pidän Waltarista, vaikka tunnistankin hänen naisvastaisuuden. Ajankohta tuo sen kontekstin ja sit auttaa myös ymmärtämään.
Seksin saaminen on tehty nykyään liian vaikeaksi. 90-luvulla normimiehen oli varmaankin helpompi saada yhden yön suhteita ku tinder ei ollu hypergamioinu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: siten ettei naiset ois niin persoja miehille joilla on rahaa ja jotka on menestyneitä.
Naiset saavat valita itse kenet ottaa kumppanikseen. Oli käydä tai rikas jne.
Niin ja sen takia meillä on tämä ongelma
Siis olet todella sitä mieltä, että naiset pitäisi pakottaa kumppaniksi jollekin? Nämä miehet kykenisivät raiskaamaan toistuvasti naista, josta tietävät, ettei tämä halua olla heidän kanssaan?
En saanut tuota vaikutelmaa. Sen sain, että se on joillekin miehille ongelma, mutta ainahan ihmisillä on ongelmia ihmissuhteissa, tai muussa. Ne on itse ratkaistava, ei muiden.
Jäin myös miettimään, et kumpaa tuolla kommentilla haettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion kannustaa nuoria poikia ja miehiä pitämään puolensa. Ei ole mitään syytä alistua kynnysmaton asemaan
T. Äiti
Näin minä luulen, että incelit juuri syntyvät. Äidit, jotka eivät ymmärrä miehisyydestä mitään kasvattavat poikansa prinsessoiksi. Opetetaan pojille, että ovat jotenkin jalustalla, saavat olla juuri kuten haluavat ja naisten ei missään tapauksessa pidä päästä niskan päälle. Syntyy miehiä, jotka eivät osaa kosiskella, suhtautua naisiin ihmisinä ja normaaleja miehen käytöstapoja. Ei osata edes valita sotaansa, vaan aloitetaan parisuhteet tappelemalla siitä kuka maksaa imaginaarisilla treffeillä kahvikupin.
Sulla on just toi vinoutunut ajatus että miehen pitää olla tietynlainen. Jos poika kasvaa naisen kasvattamana niin siitä tulee tietynlainen j
Oon eri mieltä edeltäjän ja osin sinun kanssasi. Tietenkin miehet (ja naiset) saavat olla minkälaisia haluavat. Mutta kukaan ei saa vahingoittaa toisia. Oli millainen hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä perheessä tällainen empaattinen kaveri. On aina näyttänyt tunteensa, jopa itkut, ihan avoimesti. Ei häntä siitä ole kukaan koskaan kiusannut. Etunsa toki oli yläasteella pituus. Siis muita poikia vastaan. Oli toki siellä "vähän erilainen". Onneksi on ollut myös älliä ja opintojen jälkeen nyt nousujohteisessa huippuvirassa. On myös pienen tytön isä ja aivan hullaantunut vauvaa hoitaessaan.
Eli ei nää stereotypiat ihan aina toteudu.
Ihanalta ihmiseltä kuulostaa poikasi :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole pelkästään naisvihasta, vaan vihasta ylipäätänsä. Kyllä pojat harrastavat silmitöntä väkivaltaa myös poikia kohtaan. Koskela tietysti tunnetuimpia esimerkkejä. Täydellinen joukkokidutusmurha.
Niin, en tiedä, sopiiko tähän kohtaan se toksinen maskuliinisuus. Mutta kyllä pojat voivat olla myös ihan kamalia toisiaan kohtaan. Toki tytötkin, mutta harvoin se on fyysistä. Tuo on yksi surullisimpia tapauksia Suomessa. Ja sen syitä on syytä tutkia perusteellisesti. Tämä ei ole miesvihaa. Ihan vain realismia.
Hyvän isän ja hyvän miehen malli, se jos puuttuu niin puuttuu paljon.
Jos ei ole maallista hyvää isää, niin moni on päässyt vihastaan tultuaan tuntemaan rakastavan taivaallisen Isän <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole pelkästään naisvihasta, vaan vihasta ylipäätänsä. Kyllä pojat harrastavat silmitöntä väkivaltaa myös poikia kohtaan. Koskela tietysti tunnetuimpia esimerkkejä. Täydellinen joukkokidutusmurha.
Näppärästi taas naiset poistaa kaiken vastuun itseltä ja tytöiltä ja yrittää siirtää kaiken vastuun miesten ja poikien niskaan.te ette ole vain viattomia uhreja kun te suurimman osa ongellista aiheutatte omalla käytöksellä ja toiminnalla. Kyllä tiedänkin pitää kantaa vastuu omista teoista ja puheista
Oletteko te naiset oikeasti sitä mieltä että ei ole mitään väliä miten naiset miehiä kohtelevat, ei ole mitään väliä miten naiset miehistä puhuvat ja ei ole mitään mitä naiset miehille tekevät kun miesten pitää ja miehet saavat vain arvostaa ja kunnioittaa naisia?
Ensisijainen vastuu on aina tekijöillä. Toissijainen vastuu on niillä, jotka ovat vastuussa näistä tekijöistä.
Miten saat syyllistettyä naisia tästäkin asiasta? Siis sukupuolena? Ihan järkyttävä tapaus, eikä yksikään nainen tällaista halua. Miesten puolesta en voi puhua yleisesti. Tiedän, että minun tuntemat miehet ovat tästä yhtä järkyttyneitä. Eivätkä syytä naisia.
Mies on kanssa sodan kärsijä osapuoli. Hänet viedään väkisin rintamalle ukkoikäisten aloittamiin sotiin. Palaten kenties kaikki raajansa menettäneenä kotiin usein muiden ihmisten soimaamina. Siinä tulee myös melkoiset mielenterveys ongelmat päälle.
Suomen veteraaneista tuli monista sotajuoppoja ilman kriisiapua. Ja saivat haukut päälle. Ilman omaa syytään.