Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opettaja pohtii, onko tiettyjen oppilaiden käytöksessä kyse miehuuden kriisistä. Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi vihata"

Vierailija
22.05.2025 |

Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi pönkittää omaa identiteettiä joko sillä, että on tultava tosi rikkaaksi ja kuuluisaksi, tai sillä, että sitoutuu hämärään ideologiaan, jossa halveksitaan kaikkia erilaisia?

https://www.hs.fi/feature/art-2000011126649.html

Kommentit (1377)

Vierailija
461/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOME.

Sieltähän sitä pakkosyötetään sitä (myös islamilaisten maiden arvojen myötäistä) propagandaa, jossa nainen peittäköön itsensä, mies on määrääjä ja perheen päättäjä joka päättää miten nainen on tai ei ole, jne. Ja nainen taas olkoon kodin hengetär. Samalla sitten homot ja mitenkään erilaiset pitää kuohita ja kaapittaa takaisin, humanismi ja käsitys kaikkien ihmisten jakamattomasta ja yhtäläisestä ihmisarvosta on poissa.

Samaan kategoriaan kuuluu tieteenvastaisuus siinä missä tiede ei ole sopivaa perinteisiin arvoihin.

Vierailija
462/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen fyysinen voima on arvostettua kun kaivataan suojelua ja puolustusta.

Miehet ja naiset ovat erilaisia, eläköön se pieni ero!

Tämä. Kyllä sitten voimaantuneinkin mamma laittaa ihan mielellään oman poikansa räjähtelemään kappaleiks, kun hätä iskee. Sellasia nuo feministit on. Siihen loppu tasa-arvo ja äidinrakkaus. Tosin saavat itsestään suurimman uhrin tehtyä varmaan silloinkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperilla erittäin helppoa. Pitää vain lopettaa laumaeläimille tyypillinen käytös. Sellaiset ihailevat, seuraavat ja imitoivat "alfoja", eivätkä osaa ajatella omilla aivoilla mitään. Nykyaikaa pidetään invidualismin aikana, mutta se on väärä tulkinta. Nykyisin vain on tarjolla leirejä ja esikuvia joka lähtöön. Ja luonnollisesti  nämä taistelevat keskenään ja luovat viholliskuvia toisista.

Ehkä, mutta jos ennen erotti musa, kaupunginosa ja pukeutumistyyli nyt erottaja saattaa olla pelkkä sukupuoli tai ainakin väärä suuntautuminen. Heterous oikeuttaa tietyt kiusaajat pilkkaamaan ja mitä nyt keksivätkään kuten että "luulet vaan olevasi".

Ihan järjettömäksi mennyt. Kyllä kai tämä kaikki jostain huolella tuotetaan. Sekin että jokin asia on hypetetty ja vouhkattu somessa eikä tätä näy tuolla ulkona missään. Näitä ahdistelevia ja vonkaavia setämiehiä pitäisi olla kaikkialla mutta ikinä ei osu silmään/omalle kohdalle. Ja nyt tietysti jo pilkkaan kärsiviä uhreja. 

Vierailija
464/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies vihaa naisia niin kyse on miehuuden kriisistä ja siitä, että miehet ovat pahoja. Ja jos taas nainen vihaa miehiä niin se on feminististä voimaantumista ja itsepuolustusta sortavaa patriarkaattia vastaan.

Tätä on todellisuus feministisessä yhteiskunnassa.

Jep! Sepä se! Ja tuota pojat joutuu seuraamaan vierestä

Ei pojat mitään joudu tekemään. Jopa naiset suosivat teitä kaksinaamaisia paskoja ja silti uhriudutte. Mitään miesvihaa ei ole olemassa, naiset eivät joukolla ta*a poikia ja ilakoi miten se on uhrin vika. Naiset eivät kannata ja aja poikiin kohdistuvaa väkivaltaa. Yksikään uskonto ei sorra miehiä, vaan naisia.

Lopettakaa se uhriutuminen! Te tässä ta*attw muita ja käännätte itsenne uhreiksi. Te tässä vihaatte jopa tyttöjä niin paljon

Tässä myös konkreettinen esimerkki poikien ja miesten syyllistämisestä.

Esimerkkien kyselijä luonnollisesti on vain hiljaa.

Vierailija
465/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vaikea ongelma ratkaista, koska se ei ole yksinkertainen. Mä olen kaunis nainen ja mun veli on incel. Ollaan monet kerrat keskusteltu aiheesta ja olen ehkä päässyt siksi vähän hänen ajatusmaailmaan sisään.

Se esimerkiksi tykkää katsella vähäpukeisia naisia, saa siitä kuulemma iloa muuten tyhjään elämään. Kun olen sitten yrittänyt selittää, että ne naiset ei halua että niitä tuijotetaan, niin se on veljestä turhauttavaa, koska hän kokee itsensä sen johdosta niin turhaksi ja vastenmieliseksi, ettei saa edes katsoa muita. Siis, että jopa hänen katseensa on liikaa, enemmästä puhumattakaan. Eli tavallaan naisen perustarve olla rauhassa tuijotuksilta ja häirinnältä törmää incelmiehen tarpeeseen/oikeuteen edes katsoa minne haluaa. 

Tietysti veli ymmärtää, että olisi kohteliasta olla tuijottamatta, mutta sitä harmittaa siis se, että jos se toimisi kuten kaikki haluaa, niin se vaatisi sen, että hänen pitää kulk

Kaikki ei-halutut naiset on täällä trollaamassa. Eivät he hiljaa ole vaan ajan kanssa katkeroituvat ja alkavat vihaamaan miehiä. Toimii samoin ''inceleiden'' kanssa.

Vierailija
466/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa uhriutuminen! Tässä POIKA vihaa TYTTÖJÄ ja miehet yrittävät kääntää asian niin että pojat ovat sorrettuja? Ettekö oikeasti näe tuon miesten eläimellisen kierouden ja ilkeyden läpi? He itse haluavat poistaa tytöt väestöstä useissa maissa. Miehet itse vihaavat naisia joukkona, ja silti akat ajavat täällä koko ajan poikien ihmisyyttähhhh. Missä se kuuluisa poikien ihmisyys on? Miksette te akat ole nyt puolustamassa tyttöjen ihmisyyttä? Pojathan tässä vihaansa ta**avat ja sortavat!

Naisviha on sairaalloista. Miksette vaadi ukoiltanne vastuuta? Missä miehenne ovat tuomitsemassa tämänKIN naisvihateon? Haloo!

Jos feministi puukottaisi poikia niin te ette todellakaan pohtisi pientä uhria jolle pitää antaa lisää. Tuomitsisitte teon ääriajatteluna. Teidän mielestä sekin on äärimmäistä että joku kehtaa puhua miesten väkivaltaisuudesta ääneen :D

Todistatte vain koko ajan miten sairaita pojat ovat. Miksette puolusta tyttöjä?

Vierailija
467/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkääs töihin

Vierailija
468/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vaikea ongelma ratkaista, koska se ei ole yksinkertainen. Mä olen kaunis nainen ja mun veli on incel. Ollaan monet kerrat keskusteltu aiheesta ja olen ehkä päässyt siksi vähän hänen ajatusmaailmaan sisään.

Se esimerkiksi tykkää katsella vähäpukeisia naisia, saa siitä kuulemma iloa muuten tyhjään elämään. Kun olen sitten yrittänyt selittää, että ne naiset ei halua että niitä tuijotetaan, niin se on veljestä turhauttavaa, koska hän kokee itsensä sen johdosta niin turhaksi ja vastenmieliseksi, ettei saa edes katsoa muita. Siis, että jopa hänen katseensa on liikaa, enemmästä puhumattakaan. Eli tavallaan naisen perustarve olla rauhassa tuijotuksilta ja häirinnältä törmää incelmiehen tarpeeseen/oikeuteen edes katsoa minne haluaa. 

Tietysti veli ymmärtää, että olisi kohteliasta olla tuijottamatta, mutta sitä harmittaa siis se, että jos se toimisi kuten kaikki haluaa, niin se vaatisi sen, että hänen pitää kulk

Tuo juuri sitä miehen seksuaalisuudella kiusaamista, kun tiedetään että mies kiihottuu visuaalisista ärsykkeistä.

Voimaantuneet naiset heruttavat, mutta heitä ei saa katsoa.

Vierailija
469/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uhriutuminen! Tässä POIKA vihaa TYTTÖJÄ ja miehet yrittävät kääntää asian niin että pojat ovat sorrettuja? Ettekö oikeasti näe tuon miesten eläimellisen kierouden ja ilkeyden läpi? He itse haluavat poistaa tytöt väestöstä useissa maissa. Miehet itse vihaavat naisia joukkona, ja silti akat ajavat täällä koko ajan poikien ihmisyyttähhhh. Missä se kuuluisa poikien ihmisyys on? Miksette te akat ole nyt puolustamassa tyttöjen ihmisyyttä? Pojathan tässä vihaansa ta**avat ja sortavat!

Naisviha on sairaalloista. Miksette vaadi ukoiltanne vastuuta? Missä miehenne ovat tuomitsemassa tämänKIN naisvihateon? Haloo!

Jos feministi puukottaisi poikia niin te ette todellakaan pohtisi pientä uhria jolle pitää antaa lisää. Tuomitsisitte teon ääriajatteluna. Teidän mielestä sekin on äärimmäistä että joku kehtaa puhua miesten väkivaltaisuudesta ääneen :D

Todistatte vain koko ajan miten sairaita pojat ovat. Miksette

Olet jo monta samanlaista viestiä kirjoittanut. En tiennyt, että suljetulla osastolla on nykyään niin hyvät oltavat, että omaa ajatuksen virtaa saa julkaista nettiin. Vai onko tämä joku sun terapeutin antama harjoitus?

Vierailija
470/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tässä koko keskustelussa on, että täälläkin kirjoittavat vain ne sovinistisimmat miehet. 

Missä ovat ne tavalliset miehet tässä keskustelussa? Ne jotka hoitavat lapsiaan, kokkaavat, siivoavat, viettävät aikaansa lasten kanssa ja rakastavat vaimojaan. Sen lisäksi ilman mitään ristiriitaa seuraavat lätkää, kalastavat, metsästävät ja istuvat iltaa miesten kanssa saunailloissa. Niitä on ja paljon! 

Miesten tulisi laittaa nämä incellit kuriin. Nuorten miesten tulisi saada se miehenmalli kotoa ja muualta miesten seurasta. Normaalien miesten seurasta. Ei netistä joiltain sekopäiltä. 

Milläs laitat? Sinun ''inceleleillä'' on ihan samat oikeudet itsepuolustukseen ja sananvapauteen kuin ''tavallisilla miehillä'', vaikka se sinua kuinka nyppisi.

Itsepuolustukseen ja sananvapaut

Vihapuhe on sosialistien keksimä propagandatermi poliittisen vastustajan vaientamiseksi.

Vierailija
471/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti veli ymmärtää, että olisi kohteliasta olla tuijottamatta, mutta sitä harmittaa siis se, että jos se toimisi kuten kaikki ha

Ei naiset tarkoituksella ole seksikkäitä jotta voisivat sitten kieltää inceleitä katsomasta, vaan siksi että komeat miehet huomaisivat. Eli naiset eivät ole syyllisiä mihinkään jos haluavat viehättää haluamiaan miehiä.

Vierailija
472/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa taas ottaa huomioon, että naisia on mielipiteiltään ja odotuksiltaan hyvin monenlaisia ja samoin miehiä/poikia on hyvin monenlaisia. Tuo blokkiajattelu naiset/miehet on yhtä tyhjän kanssa meuhkaamista, ei kerro todellisuudesta muuta kuin meuhkaajan ajattelun tasosta.

Vierailija
473/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti veli ymmärtää, että olisi kohteliasta olla tuijottamatta, mutta sitä har

Viehättävät keitä viehättävät, siihen ei voi itse vaikuttaa. Huomio ei ole sama kuin viehättävänä pitäminen.

Vierailija
474/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti veli ymmärtää, että olisi kohteliasta olla tuijottamatta, mutta sitä har

Miksi vähemmän suosittu nainen ei voi olla seksikäs vastinpariaan varten, eli vähemmän suosittua miestä varten?

Miksi vähemmän suositun naisen pitäisi olla seksikäs erityisesti ja vain ja ainoastaan komeita miehiä varten?

Vierailija
475/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla, että naiset ja tytöt ovat tässä avainasemassa? Poikien ajatusmaailma heijastelee sitä, mitä naiset ja tytöt ihailevat miehissä. Naiset ja tytöt tässä viimeiset pari-kolkyt ihailleet miehissä vääristyneitä asioita, enenevissä määrin, siten että Sex and the Citykin vaikuttaa kevyeltä verrattuna paskaan mitä naiset tuuttavat Tiktokista nykyään. Jos naiset ja tytöt muuttaisivat ihailemiaan asioita tervehenkisempään suuntaan, niin muutos näkyisi pojissa ja miehissä nopeasti.

M44

Voi kertoa, että esim. kuudesluokkalaisia tyttöjä ahdistaa, kun osa pojista puhuu heille niin törkeästi ja halveksuvasti. Ihailun kohteena on ihan eri pojat.

He ihailevat niitä poikia, jotka eniten hyötyvät tuosta vastakkainasettelusta ja vihasta. Niitä, jotka (vaikuttavat) olevan kaiken tuon yläpuolel

Olet siis kuudesluokkalainen tyttö ja tiedät heidän mielipiteensä? 

Vierailija
476/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei naisten tekemää väkivaltaa pidä silti vähätellä tai kiistää, vaikka miesten tekemän väkivallan tunnistaakin. Rowlingin ja muiden genderkriitikkojen kampanjat tulevat kääntämään tasa-arvokehitystä tuntuvasti taaksepäin ja niin on jo käynyt. Liike ei ole feminismiä nähnytkään. Transihmisiin kohdistuva lietsontansa on saanut järjettömät mittasuhteet."

En ole koskaan nähnyt Rowlingin vähättelevän tai kiistävän naisten tekemää väkivaltaa. Hän ajaa sitä, että tyttöjä ja naisia suojellaan miesten väkivallalta. Transit liittyvät asiaan vain siltä osin, että osa miehistä identifioituu naisiksi. Heillä ei silti miehinä ole asiaa naisten tiloihin. Jos jollain on ollut alusta saakka järjettömät mittasuhteet, on se transaktivistien vihanlietsonta Rowlingia ja niitä lukemattomia ihmisiä kohtaan, jotka jakavat hänen näkemyksensä. Enpä ole koskaan nähnyt Rowlingin puolen syytävän raiskaus- ja tappouhkauksia vastustajilleen tai ilmestyvän naamioituina näiden tilaisuuksiin uhkailemaan väkivallalla ja toteuttamaan sitä. Näiden asenne oli Rowlingin ensimmäisestä twiitistä lähtien 'No discussion, no debate'. Ja kyse oli vain siitä, että ihmiset voivat todeta biologiset tosiasiat ääneen, naisia kuvailevaa kieltä ei tarvitse vääntää sisältämään myös miehet, jotka mielestään ovat naisia, ja että naisilla on oikeus turvallisiin tiloihin ilman miehiä. On täysin naurettavaa, että tällainen saatanan sota on tästä asiasta puhjennut. Ihmiset ovat sekopäisiä.

Vierailija
477/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOME.

Sieltähän sitä pakkosyötetään sitä (myös islamilaisten maiden arvojen myötäistä) propagandaa, jossa nainen peittäköön itsensä, mies on määrääjä ja perheen päättäjä joka päättää miten nainen on tai ei ole, jne. Ja nainen taas olkoon kodin hengetär. Samalla sitten homot ja mitenkään erilaiset pitää kuohita ja kaapittaa takaisin, humanismi ja käsitys kaikkien ihmisten jakamattomasta ja yhtäläisestä ihmisarvosta on poissa.

Samaan kategoriaan kuuluu tieteenvastaisuus siinä missä tiede ei ole sopivaa perinteisiin arvoihin.

Muunsukupuolisuus ja sukupuolen kirjo (Setan markkinoimassa sateenkaariusko-käytössä) eivät vain ole kestäviä käsitteitä tieteellisesti. Ideologia ja tiede ovat eri asioita ja näiden erillään pitäminen on aivan keskeistä tieteen uskottavuudelle.  Eli ei liity arvoihin vaan faktoihin.

Surullista toki että nk sivistysmaasta saatu.muokattua parissa vuosikymmenessä talutettava hölmöläislauma jolla ei tunnu olevan kykyä arvioida jonkin väitteen todenperäisyyttä. Vilkuilevat sivuilleen levottomasti ja matkivat sitten muiden tekemisiä (tai äänekkään vallnkäyttäjän ohjeita). Pienten lasten kaltaista kansaa voi johdatella mihin tahansa älyttömyyteen. Yllyttämällä, leimaamalla, pelottelemalla, imartelemalla, millä tahansa halvalla tempulla, kun nämä ovat niin vaivattomasti liikuteltavissa ymmärryksen puutteessaan.

Vierailija
478/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen äitinä olen huolissani tästä kehityksestä! Poikien pitäisi todellakin pohtia omaa vihaansa ja ottaa vastuuta. Miksi toisia pitää vihata? Tytöt ovat elämäni valo, hirvittää katsoa tällaista eläimellistä vihaa. Pojat ovat tottuneet saamaan liikaa. Te ylistätte näitä perheissä ja ego vaan kasvaa. Eivät tytöt tällaista sairasta vihaa levitä, vaikka pojat epäinhimillistävät ja kiusaavat.

Miksi mies on näin täynnä vihaa? Miksette sanoudu tästä irti?

Vierailija
479/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa taas ottaa huomioon, että naisia on mielipiteiltään ja odotuksiltaan hyvin monenlaisia ja samoin miehiä/poikia on hyvin monenlaisia. Tuo blokkiajattelu naiset/miehet on yhtä tyhjän kanssa meuhkaamista, ei kerro todellisuudesta muuta kuin meuhkaajan ajattelun tasosta.

Kaikki keskustelu netissä yksinkertaistuu ja yksinkertaistetaan niin tyhmäksi kilpahokemiseksi että ideologian tyhmimmätkin jankuttajat pystyy osallistumaan "taisteluun" siitä kuka on oikeassa. 

Vierailija
480/1377 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa aina toistellaan sitä kuinka poikia ja miehiä syrjitään ja lyödään, mutta koskaan ei esitetä mitään konkreettisia asioita miten tämä ilmenee? Ainoastaan jotain foliohattutason sepitystä tai sitten se iänikuinen armeija.

Ja tätä siis kysyn ihan vilpittömästi miehenä, jolla ei ole kokemusta, että minua olisi koskaan syrjitty sukupuoleni takia.

Tätä samaa olen minä ja moni muu kysynyt. Koskaan ei ole tullut vastausta. Siksi herää epäilys, että trollit näitä latoo. Toki jotkut ihan oikeasti kokevat näin, mut jotain konkretiaa olisi hyvä kuulla.

Samalla tavalla toistellaan, että sukupuolten välinen palkkaero on todellinen vaikka mitään konkreettista todistetta tästä ei ole koskaan annettu, mutta 40 vuoden jälkeen sama mantra jatkuu.

Tästä on ihan tutkimuksia tehty, säännöllisesti. Eli todisteita löytyy palkkaeroista kyllä. Ja siitä selittämättömästä myös, jossa työaika, koulutus ja asema vakioitu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi