opettaja pohtii, onko tiettyjen oppilaiden käytöksessä kyse miehuuden kriisistä. Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi vihata"
Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi pönkittää omaa identiteettiä joko sillä, että on tultava tosi rikkaaksi ja kuuluisaksi, tai sillä, että sitoutuu hämärään ideologiaan, jossa halveksitaan kaikkia erilaisia?
Kommentit (1377)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan ihmeellistä tämä nykyaika, varsinkin, kun tässäkin asiassa vaikuttaa olevan niin paljon poteroitumista ja syveneviä kuiluja eri ihmisryhmien välillä. En naisena tunnista omassa arjessani mitään erityistä sukupuolten välistä vihanpitoa, vaan silti sitä vaikuttaa olevan niin paljon. Vai onko sitä lähinnä vaan netissä? Niin kummallista, että joillain todella on uskomuksia siitä, miten toinen sukupuoli on kaikin osin tuomittava "vihollinen". Suurin osa ihmisistä, niin miehistä kuin naisistakin, on oikeasti ihan normaaleja. Kaikki tarvitaan toinen toista. Tulee mieleen, että mikä taho hyötyy tästä hajottamisesta ja hallitsemisesta sukupuolten välillä. Haasteita nykymaailmassa riittää ilman jotain idioottimaista sukupuolten välistä sotaakin. Miten ihmiset saataisiin rauhoittumaan?
Kun tavataan naama naamaa vastaan niin sitä kohtaamista ajaa useimmilla sosiaaliset n
Ei ajatella. Somekeskustelu perustuu provosointiin ja reaktioihin ennen ajattelua.
Jos mies vihaa naisia niin kyse on miehuuden kriisistä ja siitä, että miehet ovat pahoja. Ja jos taas nainen vihaa miehiä niin se on feminististä voimaantumista ja itsepuolustusta sortavaa patriarkaattia vastaan.
Tätä on todellisuus feministisessä yhteiskunnassa.
Paperilla erittäin helppoa. Pitää vain lopettaa laumaeläimille tyypillinen käytös. Sellaiset ihailevat, seuraavat ja imitoivat "alfoja", eivätkä osaa ajatella omilla aivoilla mitään. Nykyaikaa pidetään invidualismin aikana, mutta se on väärä tulkinta. Nykyisin vain on tarjolla leirejä ja esikuvia joka lähtöön. Ja luonnollisesti nämä taistelevat keskenään ja luovat viholliskuvia toisista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se oli jo 80-luvulla meininki, että pahimmat koulukiusaajat, alistajat ja k-päät olivat tyttöjen suosiossa. Ihmettelin asiaa ja ihmettelen edelleen vanhana boomerina.
Niiden tyttöjen, joihin kiinnitit huomiota. Oli siellä meitäkin, jotka pitivät noita pelottavina ja oksettavina emmekä olleet kanssaan tekemisissä enempää kuin koulutyö vaati. Mutta eihän sille mitään voi, jos vain ne bimbotytöt kiinnosti.
Sikäli minä ihmettelen näitä, joita ei näytä mikään muu elämässä kiinnostavan kuin se, onko tyttöjen/naisten suosiossa. Kai se sitten noinkin vain on joillekin pojille/miehille eikä ihme, että on sitten vaikea elämä tiedossa, kun ei sitä toisten huomiota voi pakottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä aion kannustaa nuoria poikia ja miehiä pitämään puolensa. Ei ole mitään syytä alistua kynnysmaton asemaan
T. Äiti
Näin minä luulen, että incelit juuri syntyvät. Äidit, jotka eivät ymmärrä miehisyydestä mitään kasvattavat poikansa prinsessoiksi. Opetetaan pojille, että ovat jotenkin jalustalla, saavat olla juuri kuten haluavat ja naisten ei missään tapauksessa pidä päästä niskan päälle. Syntyy miehiä, jotka eivät osaa kosiskella, suhtautua naisiin ihmisinä ja normaaleja miehen käytöstapoja. Ei osata edes valita sotaansa, vaan aloitetaan parisuhteet tappelemalla siitä kuka maksaa imaginaarisilla treffeillä kahvikupin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies vihaa naisia niin kyse on miehuuden kriisistä ja siitä, että miehet ovat pahoja. Ja jos taas nainen vihaa miehiä niin se on feminististä voimaantumista ja itsepuolustusta sortavaa patriarkaattia vastaan.
Jep! Sepä se! Ja tuota pojat joutuu seuraamaan vierestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan ihmeellistä tämä nykyaika, varsinkin, kun tässäkin asiassa vaikuttaa olevan niin paljon poteroitumista ja syveneviä kuiluja eri ihmisryhmien välillä. En naisena tunnista omassa arjessani mitään erityistä sukupuolten välistä vihanpitoa, vaan silti sitä vaikuttaa olevan niin paljon. Vai onko sitä lähinnä vaan netissä? Niin kummallista, että joillain todella on uskomuksia siitä, miten toinen sukupuoli on kaikin osin tuomittava "vihollinen". Suurin osa ihmisistä, niin miehistä kuin naisistakin, on oikeasti ihan normaaleja. Kaikki tarvitaan toinen toista. Tulee mieleen, että mikä taho hyötyy tästä hajottamisesta ja hallitsemisesta sukupuolten välillä. Haasteita nykymaailmassa riittää ilman jotain idioottimaista sukupuolten välistä sotaakin. Miten ihmiset saataisiin rauhoittumaan?
Kun tavataan naama naamaa vastaan niin sitä kohtaamista ajaa useimmilla sosiaaliset normit ja miten on OK käyttäytyä julkisesti. Netissä tätä filtteriä ei ole. Näin me ihmiset oikeasti ajatellaan toisistamme, mutta ei se näy arkipäivän tapaamisissa.
Toki nimettömyys antaa suojan kirjoitella mitä vaan, mutten tiedä allekirjoitanko sitä, että netin kirjoittelut näyttävät totuuden. Kyllähän erilaiset foorumitkin muodostavat erilaisen keskustelukulttuurin omine normineen, ja ajavat sitten tietynlaista (usein tosi kärjistettyä) retoriikkaa. Jos tarkoituksena on trollaus ja provosointi, ei se välttämättä perustu ihmisen todellisiin mielipiteisiin. Ja sitten taas toisaalta, tietyt algoritmit ja sovellukset vaikuttavat ihan tahallaankin pyrkivän aiheuttamaan voimakkaita tunnereaktioita, joita ei välttämättä aiheutuisi kasvotusten. Kuvastavatko ne tunnereaktiot totuutta, jos "oikeassa" ihmisten välisessä kanssakäymisessä sellaisia ei ilmenisikään? En tiedä. Netti alkaa kuitenkin tuntua jotenkin dystooppiselta, luulen erilaisen äärimmäisen retoriikan ja varsinkin sellaisen normalisoimisen vaikuttavan meidän ajatuksiin ja mielipiteisiin paljonkin. Tuntuu, että livenä näitä ongelmia kohtaa niin harvoin... Vaikeaa sanoa, mitä pitäisi tehdä. Tuntuu, että ongelmavyyhti on niin monimutkainen ja iso.
Eikö poikien pitänyt olla mutkattomia, rehtejä ja niin helppoa seuraa? Eikö teidän naistenkin pitänyt tulla miesten kanssa paremmin toimeen? Miksi sitten miehet ta**avat teitä ja perään ilakoivat, kerta niin hyvin yhteiselonne sujuu? ;)
Näyttäisi ne pojat olevan pahimpia susia. Oikeita dramaattisia ja katkeria käärmeitä, vaikka saavat kaiken. Poikaa toivotaan jokaisessa perheessä ja myös akat suojelevat poikiaan!
Missä tyttöjen äidit nyt ovat? Huhuu! Missä isät puolustamassa tytärtensä ihmisyyttä? Ei hirveästi näy! Minä kun luulin että te kuulutte miehenne sukuun? Eikö sukulaisuuskaan saa ukkoja puhumaan puolestanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa aina toistellaan sitä kuinka poikia ja miehiä syrjitään ja lyödään, mutta koskaan ei esitetä mitään konkreettisia asioita miten tämä ilmenee? Ainoastaan jotain foliohattutason sepitystä tai sitten se iänikuinen armeija.
Ja tätä siis kysyn ihan vilpittömästi miehenä, jolla ei ole kokemusta, että minua olisi koskaan syrjitty sukupuoleni takia.
Tätä samaa olen minä ja moni muu kysynyt. Koskaan ei ole tullut vastausta. Siksi herää epäilys, että trollit näitä latoo. Toki jotkut ihan oikeasti kokevat näin, mut jotain konkretiaa olisi hyvä kuulla.
Tässä konkretiaa.
Feministisen ajatuspajan ulostuloja missä vihreitä kansanedustajia mukana. Kyseenalaistetaan tuosta vaan yhden ihmisryhmän ihmisarvo.
Turha lässyttää mistään: "Luitko koko artikkelia,
Täytyy kyllä sanoa ettet tajunnut sitten mitään linkkaamistasi artikkelista, joka ei edes ole feministisen ajatuspajan kuten selität. Artikkelihan nimenomaan kehottaa kohtelemaan kaikkia sukupuolia ihmisinä.
Karhu-kysely on todella kaukana epätasa-arvosta.
Jäi taas esimerkit feministien miessorrosta näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä paljon olekaan, kuten tuossa HS:n jutussakin sanotaan, kyse on pienestä joukosta. Harmi vain, ettei se vaadi kuin yhden seonneen, joka lähtee murharetkelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ESIMERKKI 4:
Asevelvollisuus - erittäin äärimmäinen sukupuolisyrjinnän muoto
"No ku miehet ei edes halua meitä sinne"
- Väärin: miehistä suurin osa kannatti tasa-arvoista asevelvollisuutta
"No ku naiset synnyttää"
- pliis!
"No ku se on miesten keksimä!"
- Otetaanko samalla logiikalla kaikki miesten keksimät asiat ja järjestelmät miesten hallintaan? Asioita voi, ja pitää, muuttaa.
Tosiaan, patriarkaaliseen järjestelmään kuuluu armeija, ja miehet ovat tämän ihan itse itselleen kehittäneet. Sen voi purkaa koska tahansa, naiset eivät sinne teitä pakota.
Ei sitä voi purkaa, jos se puretaan suomi on miehitetty ja sen jälkeen suomea ei ole. Toisaalta nykyään miehetys tapahtuu maahanmuuton kautta esim. Iso-Britannia ja ruotsi jossa entiset sivistysvaltiot tuhotaan sisältäpäin.
Suomella on vielä tuo venäjä tuossa vieressä joka nytkin sotii Ukrainan kanssa ja siellä miehiä kuolee päivittäin. Haluatteko te suomen osaksi venäjää?
Toivoisin että kouluissa opetettaisiin kamppailulajeja jotta opittaisiin kunnioitusta ja kynnys väkivaltaa kohtaan nousisi samalla, kun jokainen osaisi puolustautua.
Siellä ne "kovikset" myös tajuaisivat kuinka aina löytyy joku "kovempi" joten myös nöyryys lisääntyisi.
Pojat pääsisivät myös purkamaan asioita keskenään kehässä tai yksin säkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion kannustaa nuoria poikia ja miehiä pitämään puolensa. Ei ole mitään syytä alistua kynnysmaton asemaan
T. Äiti
Näin minä luulen, että incelit juuri syntyvät. Äidit, jotka eivät ymmärrä miehisyydestä mitään kasvattavat poikansa prinsessoiksi. Opetetaan pojille, että ovat jotenkin jalustalla, saavat olla juuri kuten haluavat ja naisten ei missään tapauksessa pidä päästä niskan päälle. Syntyy miehiä, jotka eivät osaa kosiskella, suhtautua naisiin ihmisinä ja normaaleja miehen käytöstapoja. Ei osata edes valita sotaansa, vaan aloitetaan parisuhteet tappelemalla siitä kuka maksaa imaginaarisilla treffeillä kahvikupin.
Luule mitä luulet. Don't give a shit.
Kasvatan jokaisen lapseni tasa-arvoon. Kenenkään ei tarvitse mielistellä eikä alistua.
Miehen fyysinen voima on arvostettua kun kaivataan suojelua ja puolustusta.
Miehet ja naiset ovat erilaisia, eläköön se pieni ero!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa aina toistellaan sitä kuinka poikia ja miehiä syrjitään ja lyödään, mutta koskaan ei esitetä mitään konkreettisia asioita miten tämä ilmenee? Ainoastaan jotain foliohattutason sepitystä tai sitten se iänikuinen armeija.
Ja tätä siis kysyn ihan vilpittömästi miehenä, jolla ei ole kokemusta, että minua olisi koskaan syrjitty sukupuoleni takia.
Tätä samaa olen minä ja moni muu kysynyt. Koskaan ei ole tullut vastausta. Siksi herää epäilys, että trollit näitä latoo. Toki jotkut ihan oikeasti kokevat näin, mut jotain konkretiaa olisi hyvä kuulla.
Tässä konkretiaa.
Feministisen ajatuspajan ulostuloja missä vihreitä kansanedustajia mukana. Kyseenalaistetaan tuosta vaan yhden ihmisryhmän ihmisarvo.
Tu
Tämä ketju on täynnä esimerkkejä. Ihan konkreettisia, valideja esimerkkejä.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ESIMERKKI 4:
Asevelvollisuus - erittäin äärimmäinen sukupuolisyrjinnän muoto
"No ku miehet ei edes halua meitä sinne"
- Väärin: miehistä suurin osa kannatti tasa-arvoista asevelvollisuutta
"No ku naiset synnyttää"
- pliis!
"No ku se on miesten keksimä!"
- Otetaanko samalla logiikalla kaikki miesten keksimät asiat ja järjestelmät miesten hallintaan? Asioita voi, ja pitää, muuttaa.
Tosiaan, patriarkaaliseen järjestelmään kuuluu armeija, ja miehet ovat tämän ihan itse itselleen kehittäneet. Sen voi purkaa koska tahansa, naiset eivät sinne teitä pakota.
Ei sitä voi purkaa, jos se puretaan suomi on miehitetty ja sen jälkeen suomea ei ole. Toisaalta nykyään miehetys tapahtuu maahanmuuton kautta esim. Iso-Britannia ja
Jos mieheltä kysytään, niin mies valitsee aina paremman porukan itselleen. Jos Venäjä tarjoaa paljon paremman leivän, niin sitten.
Pitää olla mukana yhteiskuntaa ja nyt näyttää sille etä ostovoima ja kaikki on tehty miehiä syrjiviksi.
Siksi miehet on valineet vanhoillisen venäjän arvomaailman. Siksi USA:n konservatiivitkin fanittaa venäjän arvomaailmaa.
Huono juttu.
Tarvittaisi enemmän liberaalia arvomaailmaa ja juuri sitä voketusta joka sattuu sisältä ja repii niitä kahleita auki.
Se kertoo että pelottaa tulla ulos ja avata sydämensä maailmalle. Vanhanliiton tapa ei menesty. Jos venäjä markkinoi että nainen on nainen ja mies on mies kuten ennen. Niin pelkään että miehet valitsee mieluummin venäjän kuin tasa-arvoisen Suomen.
Mies ei ole mitään ennen kuin on rakentanut itselleen asemaa ja/tai varallisuutta. Kukaan ei välitä miehistä ennen kuin tämä on saavutettu, etenkään nuorista miehistä.
Ennen tässä ei ollut isompaa ongelmaa, koska miesten annettiin olla miehiä ja toteuttaa itseään tässä mielessä. Nyt on jo pitkään menty niin, että miehiltä on torpattu kaikkia menestymisen mahdollisuuksia monin eri tavoin, miehuutta ja maskuliinisuutta on demonisoitu ja kitketty pois ja missäs sitten ollaan, kun ei voi kulkea sitä perinteistä miehen polkua menestykseen?
En tietenkään sano, että se oikeuttaisi tekemään mitään pahaa muille, mutta se voi selittää sitä umpikujan tunnetta joka pojilal ja nuorilla miehillä tänä päivänä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Sepä se! Ja tuota pojat joutuu seuraamaan vierestä
Ei pojat mitään joudu tekemään. Jopa naiset suosivat teitä kaksinaamaisia paskoja ja silti uhriudutte. Mitään miesvihaa ei ole olemassa, naiset eivät joukolla ta*a poikia ja ilakoi miten se on uhrin vika. Naiset eivät kannata ja aja poikiin kohdistuvaa väkivaltaa. Yksikään uskonto ei sorra miehiä, vaan naisia.
Lopettakaa se uhriutuminen! Te tässä ta*attw muita ja käännätte itsenne uhreiksi. Te tässä vihaatte jopa tyttöjä niin paljon ettette halua heitä syntyvän ja ta*atte ne syntyvätkin yksilöt.
Näettekö naiset millaisia kaksinaamaisia paskoja nämä ovat! Oikeita kieroja käärmeitä. Ei paljoa se rakkautenne auta, saa nar*kun vain vihaamaan naisia lisää. Minä kun luulin että pojat ovat inhimillisiä? Alkaako totuus valjeta?
Tää on vaikea ongelma ratkaista, koska se ei ole yksinkertainen. Mä olen kaunis nainen ja mun veli on incel. Ollaan monet kerrat keskusteltu aiheesta ja olen ehkä päässyt siksi vähän hänen ajatusmaailmaan sisään.
Se esimerkiksi tykkää katsella vähäpukeisia naisia, saa siitä kuulemma iloa muuten tyhjään elämään. Kun olen sitten yrittänyt selittää, että ne naiset ei halua että niitä tuijotetaan, niin se on veljestä turhauttavaa, koska hän kokee itsensä sen johdosta niin turhaksi ja vastenmieliseksi, ettei saa edes katsoa muita. Siis, että jopa hänen katseensa on liikaa, enemmästä puhumattakaan. Eli tavallaan naisen perustarve olla rauhassa tuijotuksilta ja häirinnältä törmää incelmiehen tarpeeseen/oikeuteen edes katsoa minne haluaa.
Tietysti veli ymmärtää, että olisi kohteliasta olla tuijottamatta, mutta sitä harmittaa siis se, että jos se toimisi kuten kaikki haluaa, niin se vaatisi sen, että hänen pitää kulkea joka paikassa silmälaput silmillä ja välttää muutenkin kaikkea pakollista kontaktia naisten kanssa, ettei vain häiritse heitä. Komeat kaverit saavat mennä juttelemaan naisille baarissa, mutta hänen kuuluu jättää naiset rauhaan, koska on liian ruma ja rumuudellaan ahdistaa naisia jos alkaa katsoa tai jutella. Näin hän siis kokee.
Vastaavassa tilanteessa olevat ei-halutut naiset hyväksyy "kohtalonsa" hiljaa, ja ovat sitten vain seinäruusuna tai yksin kotona, mutta ilmeisesti jotkut miehet reagoi vihalla, ehkä testosteronin takia. Vihan aste vain vaihtelee; johtaako se uhmakkaaseen tuijottamiseen, nettikommentointiin vai pahempaan.
"
Täytyy kyllä sanoa ettet tajunnut sitten mitään linkkaamistasi artikkelista, joka ei edes ole feministisen ajatuspajan kuten selität. Artikkelihan nimenomaan kehottaa kohtelemaan kaikkia sukupuolia ihmisinä.
Karhu-kysely on todella kaukana epätasa-arvosta.
Jäi taas esimerkit feministien miessorrosta näkemättä."
Särmä on feministisen ajatuspajan jäsen. Jos feministinen ajatuspaja ei allekirjoita että valkoiset heteromiehet eivät ole ihmisiä ollenkaan, miksi ovat asiasta hiljaa?
Naisasiaunioni sanoi että eräs surmattu tyttö olisi elossa jos olisi törmännyt metsässä karhuun eikä mieheen.
Tuossa sinulle konkreettisia esimerkkejä. Aion toistaa niitä kunnes otat niihin kantaa.
Syyseuraussuhteet? Tytöt muuttuneet raaemmiksi puheiltaan ja kyynisemmiksi asenteiltaan?
Tämä ei saisi näkyä poikien puolella mitenkään? Ainoa sallittu reaktio nähtävästi alistuminen kaikkeen mitä ikinä tietynlainen tiedostava feministipimatsu keksii simputtaa?
Ja poika kelpaa miellyttämisenhaluisena koirakoulutettavana niin kauan kuin kelpaa? Niin kauan kuin ei erehdy tekemään mitään tytön mielestä tyhmää?
Eipä käy kyllä kateeksi tätäkään poikaa.