Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmeessä hankkia silmälasit kun joka paikasta huonoja kokemuksia?

Vierailija
21.05.2025 |

Mistä siis voi enää hankkia silmälasit kun tuntuu et kaikki optikot sössii asiat tai laatu umpisurkea? 

Silmäasema ei tekivät näöntarkastuksen päin mä tyä ja sitä myöten linssit tietenkin aivan väärät. Eivät myöntäneet virheensä vaikka sanoin jo näöntarkastuksessa asiasta. Silmälasit piti maksaa kokonaisuudessaan vaikka väärät vahvuudet. Jos olisin halunnut uudet oisi nekin pitänyt maksaa. 

Nissenillä vähän sama homma kuin Silmäasemalla, mutta päädyin olla tilaamatta lasit. 

Instrulla ei noi räikeitä virheitä mutta melkein aina ylimielinen ja asiakasta alistava palvelu. Lisäksi ihan hiton kallis.

Specsaversilta ostettu nykyiset lasit, mutta linssien laatu ihan hiton huono. Lisäksi näitä piti säätää useita kertoja istuviksi eikä millään saaneet niitä istuviksi. Kolmen kerran jälkeen sanottiin ettei voi enää näitä säätää, joten olen nyt kolme vuotta käyttänyt huonosti istuvia laseja. Eipä jäänyt hyvä mieli tästäkään. 

Synsam. Rahastuksen makua. Väkipakolla kaupittelivat kalleimpia kehyksiä vaikka kuinka sanoin etten halua niin kalliita. Lisäksi yrittivät tyrkyttää sitä lifestyle sopparii. Ei kiitos.

Nyt pitäisi taas käydä näöntarkastuksessa ja nämä nykyiset lasit ainakin saada vaihdettua uusiin, mutta minne ihmeessä mennä enää kun tuntuu ettei noiden yllä mainittujen kokemusten takia halua jalallakaan astua noihin liikkeisiin? Varskikaan kun tarviin monitehot joten linssit eivät halvimmasta päästä.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelmana on herkkyys metalleille.  Titaanisangat ovat ainoat jotka eivät jätä kutisevaa ihottumaa ohimoille joten sankoihin joutuu panostamaan rahaa ja paljon tai tyytymään muovisiin.  Mistäs nykyään saisi keveitä titaanisankoja, siis ei nykymuodinmukaisia DDR-sankoja?

Vierailija
42/54 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 paikassa myyjä hyökännyt sanallisesti kimppuun ja nalkutusta kauan. Pelottaa asioida. Optikko yleensä taas ok. Eikö käykään se etten maksa itse laseja, onko silloin huonompi asiakas. Sama muissa asioinneissa vaikka hammasasema tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 paikassa myyjä hyökännyt sanallisesti kimppuun ja nalkutusta kauan. Pelottaa asioida. Optikko yleensä taas ok. Eikö käykään se etten maksa itse laseja, onko silloin huonompi asiakas. Sama muissa asioinneissa vaikka hammasasema tms.

Instrussa ainakin aivan päinvastoin.  Jouduin vaihtamaan liikettä kun Instrussa ei ketään kiinnostanut palvella minua kun röyhkeimmät kelan maksusitoomuksella rynnivät jonon ohi.  Tunsin olevani tärkeä veronmaksaja.

Vierailija
44/54 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lasit myydään oikein sujuvasti, mutta sitten kun pitääkin mennä niistä valittamaan, niin jopa tunnetuimmissa silmälasiketjuissa halukkuutta auttaa ja paneutua asiakkaan ongelmaan ei löydy. Yleensä heillä ei ole niiden myymiensä linssien optiikan tuntemusta.  Eivät siis tiedä, mistä voisi vikaa lähteä hakemaan. Näöntarkastus yleensä tehdään kyllä

oikein, mutta sitten kun vika on linsseissä, niin ollaan huuli pyöreänä. 

Vierailija
45/54 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Specsaversilta ja Nisseniltä oon pääsääntöisesti hakenut, kun joka vuosi on näkö vähän huonontunut. Kerran aiemmin instrulta, ja nyt piti mennä silmäasemalle, mutta vahingossa varasin ajan instrulle. 

Ihan hyvää oli palvelu ja se myyjä etsi mulle oikeesti varmaan tunnin niitä kehyksiä, jotta löytyi sopivat.

Linssit ei mun mielestä ole yhtään paremmat, vaikka otin parhaat mahdolliset, mitä yksitehoilla kannattaa ottaa.

Näköalue on hyvä vain keskeltä linssiä ihan tietystä kohdasta. Kävin sanomassa, mutta jotenkin aina saivat sen säätämällä kohdilleen. Nyt ei oo hyvä, mutta en jaksais käydä laseja säädättämässä koko ajan, että olisi ihan kohdallaan. Vahvuudet on oikein, koska heidän myymät piilolinssit mulle toimivat täysin. Linssit vaan on huonot.

Seuraavaks kokeilen varmaan Synsamia tai ajan kaupunkiin jonnekin pieneen liikkeeseen. 

Kaikkein ala-arvoisin kohtelu on ollut Nissenillä. Siellä laittoivat väärät vahvuudet ja sain vain huutoa ja syyllistämistä kaupanpäälliseksi. 

Jos haluaa oikeasti hyvät linssit, niin sitten jonnekin laadukkaaseen optikkoliikkeeseen, jossa hiovat linssit itse.

Vierailija
46/54 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäaseman myyjä kirjasi lasien vahvuudet väärinpäin, oikeasta tuli vasen ja vasemmasta oikea. Lasien hakutilanteessa linssien outoutta ihmetellessä  myyjä vakuutti että kahdessa viikossa sitten tottuu. Meni takuuseen linssien vaihto. Silmäaseman vahvuuksilla tehdyt aurinkolasien sangat `levisivät` linssitettäessä. Yrittivät lämmöllä taivuttaa sisäänpäi sankoja. Kaapin pohjalle jäivät eikä maksanut kuin piirun verran alle 400. Vieläkin kismittää. 

Vierailija
47/54 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miksi maksu suoritetaan ennenkuin saat lasit. 

Vierailija
48/54 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Specsaversilta ja Nisseniltä oon pääsääntöisesti hakenut, kun joka vuosi on näkö vähän huonontunut. Kerran aiemmin instrulta, ja nyt piti mennä silmäasemalle, mutta vahingossa varasin ajan instrulle. 

Ihan hyvää oli palvelu ja se myyjä etsi mulle oikeesti varmaan tunnin niitä kehyksiä, jotta löytyi sopivat.

Linssit ei mun mielestä ole yhtään paremmat, vaikka otin parhaat mahdolliset, mitä yksitehoilla kannattaa ottaa.

Näköalue on hyvä vain keskeltä linssiä ihan tietystä kohdasta. Kävin sanomassa, mutta jotenkin aina saivat sen säätämällä kohdilleen. Nyt ei oo hyvä, mutta en jaksais käydä laseja säädättämässä koko ajan, että olisi ihan kohdallaan. Vahvuudet on oikein, koska heidän myymät piilolinssit mulle toimivat täysin. Linssit vaan on huonot.

Seuraavaks kokeilen varmaan Synsamia tai ajan kaupunkiin jonnekin pieneen liikkeeseen. 

Kai

Sama kokemus, että nykylinsseissä on vain keskellä hyvä näköalue. Mulla on 16 vuotta vanhat lasit, lähes samoilla vahvuuksilla ja niillä näkee hyvin myös kaikilla reuna-alueilla. Kylläpä ärsyttää. Ja valitin, näkö tarkastettiin uudestaan, linssit uusittiin mutta laatu ei parantunut yhtään.

Vierailija
49/54 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanista mies tilasi kahdet lasit parilla sadalla. Mokitehot vielä. Kävi sitä ennen näöntarkastuksessa. Todella hyvännäköiset ja kehuu näkevänsä hyvin, toimituskinnoli nopea. Suomalaiset optikot ovat hinnoitelleet itsensä markkinoilta ulos

Vierailija
50/54 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene pienelle yritykselle. Etsi pieni putiikki. 

Ketjuliikkeet tuottaa hihnalta pashaa kaiken aikaa. Iltakoulun käyneitä optikkoja vai lie 9e ihmisiä

Ihan yhtä paskaa ja kallista on yksityisliikkeissä ja koittavat kusettaa asiakasta ottamaan mahdollisimman kalliit linssit, vaikka eivät edes löydä oikeita vahvuuksia.

Vierailija
51/54 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instrusta olen aina saanut hyvää palvelua ja laadukkaat lasit.

Harmikseni en saanut, eivät niin sanotusti asetu ollenkaan, pitää koko ajan korjailla.

Vierailija
52/54 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai

Ongelma ei välttämättä ole vahvuuksissa, vaan voi olla että silmien väli on mitattu väärin ja optinen alue on laitettu väärään kohtaan. Voi myös aiheuttaa epämukavaa tunnetta ja vaikeutta tarkentaa katsetta.

Vierailija
53/54 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt silmälaseja noin 50 vuotta eli lapsesta asti. Kaikkien lasieni vahvuudet ovat olleet silmälääkärin antaman reseptin mukaiset. Mitään merkittäviä ongelmia silmälasien hankkimisessa ei ole koskaan ollut.

Vierailija
54/54 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari huonoa kokemusta Instrusta. Specsaversilta olen saanut aina hyvää palvelua ja hinta-laatusuhteeltaan oikein mainiot lasit. Voi ostaa uudet vaikka vuosittain, kun eivät ole kalliit.