Miehet rakastuvat nopeammin ja useammin sekä tunnustavat rakkautensa nopeammin
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011151583.html
Miehet ja naiset rakastuvat eri tavalla. Miesten nopea rakastuminen ja rakkauden tunnustaminen oli aina ollut tiedossani ja olen oppinut sitä varomaan. Onneksi se ei enää vanhemmiten ole niin tavallista.
Kommentit (215)
"Helpompi olisi jos molemmat ovat samalla kannalla, että harrastetaan seksiä myöhemmin. Jotkut oikeasti sopivat yhteisesti, että jättävät seksin vasta avioliittoon. Ymmärrän, että monille tämä on utopistinen ajatus."
Ehdottomasti parasta jos ollaan kaikin puolin samalla kannalla, oli se sitten seksiä nopeasti tai hitaasti.
Lähinnä se mihin kommentoin oli väite että olisi jotenkin kaikille sopiva neuvo pidättäytyä seksistä kuukausia koska se jotenkin automaattisesti seuloisi hyvät miehet huonoista. Kyllä ne hyvät ja huonot erotellaan ihan muilla tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet rakastaa ja naiset rahastaa. Niin se vaan menee.
Mikä lentäen tulee se viheltäen menee eli miehet rakastuvat helposti ja usein, minkä takia sitoutumisen merkkejä osoittamaton mies kannattaisi hylätä. Raha ja status merkkaavat naiselle, miehelle taas kauneus, mutta kyllä molemmat rakastuvat, naiset intohimoisemmin ja sitoutuneemmin, sanoo tutkimus.
Vastausten perusteella voi päätellä sukupuolen 92 prosentin tarkkuudella, mikä on todella korkea luku. Ja tasa-arvoisimmissa yhteiskunnissa sukupuolten erot ovat suuremmat eikä pienemmät, vaikka toisin luulisi. Tämä todistaa sen puolesta, etteivät erot perustu kulttuuriin vaan biologiaan.
Höpö höpö, naisten rakkaus loppuu mistä vain syystä tai ilman syytä. Täällähän oli ketjukin jossa naiset siitä kertoivat. Naiset ovat suurimmalta osin se jä
Jättämisestä kun puhutaan, mennään jos alueelle, mistä evoluutiobiologiassa ei ole paljoakaan sanottavaa.
"Juuri näin. Itsekin harrastin aviomieheni kanssa seksiä jo ekana iltana, yhdessä ollaan oltu jo yli 35 vuotta onnellisina. Kaiken huipuksi mies oli tuolloin varattu, avopuolisolle hän kyllä kertoi heti tavanneensa minut ja he erosivat."
Varmasti saat monia alapeukkuja mutta kyllä moni on oikeasti huonossa suhteessa josta lähtemisen kimmoke voi olla se että tapaa jonkun jonka kanssa tajuaa millaista sen suhteen pitäisi oikeasti olla.
Omakin mieheni seurusteli ainakin jollain tasolla kun tapasi minut. Ja sanoi jälkikäteen että tajusi vasta kanssani että millainen hyvän suhteen pitää olla ja että ei ollut tajunnut mikä kaikki siinä edellisessä mätti.
Oikea rakkauden mittari on se miten sinua katsotaan vielä esim. vuoden päästä. Pienet teot, jotka tosin jäävät helposti huomaamatta, olemalla tukena jos tulee vaikea elämäntilanne, ja se kuinka puhelimeen vastaa ja lopettaa puhelun. Taitolaji tunnistaa noista pienistä merkeistä, mutta huomaat sen viim.siinä vaiheessa kun olette eronneet
Vierailija kirjoitti:
Oikea rakkauden mittari on se miten sinua katsotaan vielä esim. vuoden päästä. Pienet teot, jotka tosin jäävät helposti huomaamatta, olemalla tukena jos tulee vaikea elämäntilanne, ja se kuinka puhelimeen vastaa ja lopettaa puhelun. Taitolaji tunnistaa noista pienistä merkeistä, mutta huomaat sen viim.siinä vaiheessa kun olette eronneet
On paljon suhteita joissa vain toinen osapuoli huomioi eli edes alussa ei huomioida molemminpuolisesti. Kyse on rakkauden kerjäläisistä, näitä on sekä miehissä että naisissa. Mutta tää meni jo ohi aiheen. Kaipa tuolla jokin merkitys tuollakin on evoluution näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
"Juuri näin. Itsekin harrastin aviomieheni kanssa seksiä jo ekana iltana, yhdessä ollaan oltu jo yli 35 vuotta onnellisina. Kaiken huipuksi mies oli tuolloin varattu, avopuolisolle hän kyllä kertoi heti tavanneensa minut ja he erosivat."
Varmasti saat monia alapeukkuja mutta kyllä moni on oikeasti huonossa suhteessa josta lähtemisen kimmoke voi olla se että tapaa jonkun jonka kanssa tajuaa millaista sen suhteen pitäisi oikeasti olla.
Omakin mieheni seurusteli ainakin jollain tasolla kun tapasi minut. Ja sanoi jälkikäteen että tajusi vasta kanssani että millainen hyvän suhteen pitää olla ja että ei ollut tajunnut mikä kaikki siinä edellisessä mätti.
Totta. Tai sitten on kyse siitä että toisen kanssa ne pienetkin yksityiskohdat sopivat yhteen paremmin, vaikka suhde olisikin ollut hyvä. Tästä oli kyse meidän tapauksessa. Ja myöhemmin mieheni ex löysi mahtavan tyypin itselleen, olimme häissäkin, hekin ovat jo yli 25 yhdessä olleet. Eli happy end vaikka hirveää se exälle olikin varmasti kun hänet jätettiin.
Miksi ap linkkaat maksumuurijutuja?
Vierailija kirjoitti:
Juu, olen ollut nuorena naisena sen "rakastumisen" kohteena, jossa mies (useampi) on muutaman päivän tutustumisen jälkeen halunnut viettää koko elämänsä minun kanssani.
Ei rakastuminen ole oikea sana siihen, vaan hullaantuminen, ihastuminen. Hullaantuvat ulkonäköön ja olemukseen tms.
Siitä seuraa vain sarjasuhteilua väärien kanssa. Ei.
Mutta jos onkin ne kemiat kohdallaan, että kaikki vaan virtaa ja vyöryy ja on hauskaa yhdessä, niin onko siinä vaara, ettei huomaa, ettei olekaan seksuaalista jännitettä toistemme välillä vaan pikemminkin sellainen ystävätaso?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos onkin ne kemiat kohdallaan, että kaikki vaan virtaa ja vyöryy ja on hauskaa yhdessä, niin onko siinä vaara, ettei huomaa, ettei olekaan seksuaalista jännitettä toistemme välillä vaan pikemminkin sellainen ystävätaso?
Miten sitä ei voisi olla huomaamatta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap linkkaat maksumuurijutuja?
En tiennyt että se on maksumuurin takana, koska olen Hesarin tilaaja.
Hieno miesvihaketju saatiin tästäkin taas aikaan. Väärin rakastuttu!
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että olen pari kertaa kiukustunut, kun mies on ihastunut/rakastunut minuun. Nämä ovat olleet tilanteita, jolloin olen itse ajatellut olleeni miehen ystävä ja sitten tämä fiksu mies alkaakin käyttäytyä järjettömästi ja ilmoittaa olevansa rakastunut. Se on hirveä pettymys ja se tosiaan on "väärin rakastuttu". Kun kerroin eräästä tuollaisesta miehelleni, hän oli hämmästynyt, kun olin niin vihainen ja totesi, että "miesparka" :) Siis se mies olisi halunnut mennä kanssani naimisiin! Mitä helv!!!!! Olen varattu ja se mies oli oikeasti todella älykäs ihminen, miten joku voi mennä noin sekaisin? Olin todella kiukkuinen ja se ystävyys loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että olen pari kertaa kiukustunut, kun mies on ihastunut/rakastunut minuun. Nämä ovat olleet tilanteita, jolloin olen itse ajatellut olleeni miehen ystävä ja sitten tämä fiksu mies alkaakin käyttäytyä järjettömästi ja ilmoittaa olevansa rakastunut. Se on hirveä pettymys ja se tosiaan on "väärin rakastuttu". Kun kerroin eräästä tuollaisesta miehelleni, hän oli hämmästynyt, kun olin niin vihainen ja totesi, että "miesparka" :) Siis se mies olisi halunnut mennä kanssani naimisiin! Mitä helv!!!!! Olen varattu ja se mies oli oikeasti todella älykäs ihminen, miten joku voi mennä noin sekaisin? Olin todella kiukkuinen ja se ystävyys loppui siihen.
PS. Vastasin kuitenkin asiallisesti, että en ymmärrä mistä tämä tuli ja että minulla ei ole sellaisia tunteita sinua kohtaan, toivottavasti ymmärrät, että tämä johtuu luultavasti vain siitä, että vaimosi kanssa ei ole kaikki hyvin, koettakaa selvitä tms. Ja että on parempi, että emme enää pidä yhteyttä. Mutta oikeasti olin niin vihainen, että oikein kihisin. Ottaen huomioon, että olimme olleet aika paljon perheittäin tekemisissä. Aika halpamaista hautoa tuollaisia tunteita salaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet rakastaa ja naiset rahastaa. Niin se vaan menee.
Mieheni elää aikuiskoulutustuella ja minä reilun 40 000 euron vuosituloilla. Toivotaan, että mies edelleen rakastaa, ja minä rahastan työnantajaa, kuten useimmat palkansaajat sukupuolestaan riippumatta;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PS. Vastasin kuitenkin asiallisesti, että en ymmärrä mistä tä
Luulitko sinä pösilö tosiaan että miesten ja naisten välillä olisi jotain ystävyyttä? Tämä tapahtuma on täysin oma vikasi itse ryhdyit kiehnäämään kahden miehen kanssa. Tässä maailmassa ei ole koskaan ollut eikä tuli ikinä olemaan naisen ja miehen ystävyyttä ilman seksuaalisia ajatuksia, vähintään toiselta osapuolelta. Nainen yleensä pitää tätä beta orbiteria siinä varmuuden vuoksi pyörimässä
138. Tutustuin alun perin hänen vaimoonsa, sitten perheemme ystävystyivät samanikäisten lasten tiimoilta. Ja koska olimme samalla alalla, keskustelimme silloin tällöin työasioista. Uusi termi tuo beta orbiter, sitähän se oli. Halpamaista vaimoakin kohtaan.
Ja kyllä mulla on ollut miespuolisia ystäviä muutama, jotka eivät seonneet :) En ole tietysti ajatustenlukija mitä he oikeasti ajattelivat. Mutta muutaman kerran nukuimmekin samassa sängyssä tai teltassa eivätkä yrittäneet mitään.
Ja tuo beta orbiterhan tarkoittaa sitä että mies pyrkii ystväyyden varjolla pöksyihin. Ei beta orbiter ole mikään naisen varamies.
Vierailija kirjoitti:
Mene muualle siitä määkimään.
Höpö höpö, naisten rakkaus loppuu mistä vain syystä tai ilman syytä. Täällähän oli ketjukin jossa naiset siitä kertoivat. Naiset ovat suurimmalta osin se jättävä osapuoli, se siitä sitoutumisesta. Nainen ei rakasta miestä aidosti.