Miehet rakastuvat nopeammin ja useammin sekä tunnustavat rakkautensa nopeammin
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011151583.html
Miehet ja naiset rakastuvat eri tavalla. Miesten nopea rakastuminen ja rakkauden tunnustaminen oli aina ollut tiedossani ja olen oppinut sitä varomaan. Onneksi se ei enää vanhemmiten ole niin tavallista.
Kommentit (215)
Tietyllä tavalla olen ihaillutkin sitä miesten heittäytymiskykyä ja sydämensä avaamista ihastuessaan tai rakastuessaan. Se on ollut ihan kaunista ja vilpitöntä. Itse olen naisena paljon tarkemmin pohtinut mm. sitä että rakastaisiko tuo mies minua vielä silloinkin jos sairastuisin enkä olisi enää kaunis ja hoikka, tuleeko tästä loppuelämän pituinen suhde, perustuisiko tämä suhde vain katoavalle seksuaaliselle viehätysvoimalle,onko mies luotettava, hyvä isä mahdollisille tuleville lapsillemme jne.
Harva mies oikeasti rakastaa. Joku vain pitää olla ja saatetaan sanoakin sanat, mutta ei ne tarkoita mitään. Moni mies kohtelee puolisoaan huonosti.
Minulle ei miehet ole ikinä kertoneet rakastavansa,kyllä se on nainen joka joutuu sen ensin sanomaan.Ehkä miehet ei ikinä rakasta.
En lukenut artikkelia, mutta oon tavannut naisen kuukausi sitten ja olen ihan rakastunut. Sillä on niin ihanat tisut etren voi olla ajattelematta niitä. Haluaisin vain pitää hyvänä naista. Mielestäni väärin, että naiset ei arvosta miehen rakkautta.
"Asiaa voi kokeilla niin, että ei hyppää sänkyyn moneen kuukauteen. Kunnollinen mies ei lähde kävelemään, mutta ei ole rakkaudesta sekaisin."
Olen kyllä taatusti kunnollinen mies (25 vuotta uskollista parisuhdetta takana ja kaksi lasta kasvatettu aikuisiksi) mutta en minä ainakaan jaksaisi olla kuukausia kenenkään naisen siveystestauksien kohteena.
Aikuiset ihmiset haluavat seksiä ja se on osa suhdetta. Se että haluan seksiä ei millään tavalla vaikuta siihen olenko hyvä ja kumppanille uskollinen mies vai en. Ihmeellisiä vanhoja käsityksiä teillä että "kunnon mies" olisi valmis odottelemaan ikuisuuksia kunnes naisen oikut hellittävät. Minä haluan naisen joka tykkää seksistä eikä käytä sitä vallan välineenä. Sellaista olen valmis rakastamaan ja olemaan uskollinen.
Minulle ei miehen mallimainen komeus ole koskaan ollut pariutumisen kriteeri. Riittää, että mies on omasta mielestäni viehättävä ja tunnen vetoa häneen. Miehet puolestaan käsittääkseni ihastuvat useimmiten naisen ulkonäköön. Minuakin ovat jotkut miehet lähestyneet ja kehittäneet ihastumista minua kohtaan pelkän valokuvani perusteella. Se ihastuminen on tuntunut liikuttavalta ja imartelevalta. Toisaalta olen ollut hyvin tietoinen siitä, että mies ei ole nyt oikeasti ihastunut minuun ihmisenä eikä edes tunne minua. Ajattelen tuollaisessa tilanteessa, että tuotan miehelle ihan varmasti pettymyksen ja ettei hän oikeasti välitä minusta. Se tuntuu vähän kipeältä.
Vierailija kirjoitti:
"Asiaa voi kokeilla niin, että ei hyppää sänkyyn moneen kuukauteen. Kunnollinen mies ei lähde kävelemään, mutta ei ole rakkaudesta sekaisin."
Olen kyllä taatusti kunnollinen mies (25 vuotta uskollista parisuhdetta takana ja kaksi lasta kasvatettu aikuisiksi) mutta en minä ainakaan jaksaisi olla kuukausia kenenkään naisen siveystestauksien kohteena.
Aikuiset ihmiset haluavat seksiä ja se on osa suhdetta. Se että haluan seksiä ei millään tavalla vaikuta siihen olenko hyvä ja kumppanille uskollinen mies vai en. Ihmeellisiä vanhoja käsityksiä teillä että "kunnon mies" olisi valmis odottelemaan ikuisuuksia kunnes naisen oikut hellittävät. Minä haluan naisen joka tykkää seksistä eikä käytä sitä vallan välineenä. Sellaista olen valmis rakastamaan ja olemaan uskollinen.
Minä pidän seksistä, mutta mies käytti sitä vallan välineenä minua vastaan! Riidat taputeltiin nopeasti seksillä ja niin ne ongelmat alkoivat kasaantua kun ne jätettiin huomiotta.
Jos olisin älynnyt käyttää seksiä vallan välineenä, niin ehkä mies olisi kuunnellut minua kun olisi voinu suhdetta korjata.
Eikä ollut edes uskollinen!
Olen tavannut kuukausi sitten elämäni rakkauden. Olen tulenpalavasti rakastunut tähän naiseen ja haluan olla hänen kanssaan loppuelämäni, en vain tiedä miten ja koska kertoisin sen hänelle.
Hän on ulkomaalainen ja välillämme on kipinää mutta kieli ja kulttuurierot hämmentävät enkä aina osaa tulkita mitä hän tarkoittaa. Kaikkein piinaavinta on etten tiedä kuinka vakavissaan hän on minun kanssani. En aio tunnustaa hänelle rakkauttani ennen kuin saan jonkinlaisen signaalin vastarakkaudesta.
M
Vierailija kirjoitti:
No sinä olet taatusti kunnollinen mies ja hyvä niin. Ongelma on siinä, että nainen ei voi tietää pelkän puheen perusteella onko uusi tuttavuus tätä kunnollista sorttia vai ei. Kyllä jotkut miehet hakevat vain seksiä. Se ei ole pihtaamista ja vallankäyttöä, jos tekee selväksi heti, ettei halua seksiä kuin esim. vasta sitoutuneessa suhteessa. Pihtaamista ja vedättämistä on se, jos ei puhu aikeistaan suoraan, vaan pelaa jotakin peliä seksin ja pihtaamisen kanssa.
"Jos olisin älynnyt käyttää seksiä vallan välineenä, niin ehkä mies olisi kuunnellut minua kun olisi voinu suhdetta korjata."
Olisit vain pilannut suhteenne. Seksi ei sovi vallan välineeksi käytti sitä sitten mies tai nainen. Yhtä huono lopputulos suhteen kannalta molemmissa.
"No sinä olet taatusti kunnollinen mies ja hyvä niin. Ongelma on siinä, että nainen ei voi tietää pelkän puheen perusteella onko uusi tuttavuus tätä kunnollista sorttia vai ei. Kyllä jotkut miehet hakevat vain seksiä."
Tietenkin näin on. Suhde on aina riski. Siinä voi yrittää selvittää toisen luonnetta mutta mitenkään aukottomasti se ei onnistu. Varsinkaan niin että sillä ei olisi mitään seurauksia suhteelle.
"Se ei ole pihtaamista ja vallankäyttöä, jos tekee selväksi heti, ettei halua seksiä kuin esim. vasta sitoutuneessa suhteessa."
Ei mutta se on eri asia kuin että jostain periaatteesta panttaa seksiä ihan riippumatta siitä miltä se mies vaikuttaa ja miten sitoutunut mies on vaikka heti alussa. Ei se ole niin että vain miehen toiminta vaikuttaa suhteeseen vaan kyllä siihen vaikuttaa myös se mitä nainen tekee. Vaikka olisin kovasti ihastunut niin omaa tunnettani kyllä laskisi jos nainen kovasti koko ajan testailisi minua koska tuntisin että nainen ei luota minuun ja minun pitäis koko ajan kauheasti todistaa rakkauttani. Olisin siis koko ajan ikäänkuin epäilyksen alla. Se ei kyllä herätä tunnetta siitä että olisin itse haluttu ja rakastettu.
"Pihtaamista ja vedättämistä on se, jos ei puhu aikeistaan suoraan, vaan pelaa jotakin peliä seksin ja pihtaamisen kanssa."
No aika harva nainen varmaankaan sanoo suoraan että kun odotat kolme kuukautta niin sitten saat. Kyllä siinä aina on mukana jotain jota sille miehelle ei kerota ja jolla hänet pidetään epätietoisena.
Niin. Ja yhtä nopeasti huomaavat, että oho, olikin vain himosta kyse eivätkä enää tykkääkään naisesta. Miehet saisivat opetella itsetuntemusta.
Nro 93: tuollainen mainitsemasisi testailu ja tarkkailu asiasta suoraan puhumatta esim. 3 kk kuulostaa kyllä juuri niin kauhealta ja epäreilulta kuin mitä kuvailit. Mielestäni juuri tuo on sitä pihtaamista, vallankäyttöä, manipulointia ja testailua.
Helpompi olisi jos molemmat ovat samalla kannalla, että harrastetaan seksiä myöhemmin. Jotkut oikeasti sopivat yhteisesti, että jättävät seksin vasta avioliittoon. Ymmärrän, että monille tämä on utopistinen ajatus.
Joka tapauksessa tarkoitan nyt sitä, että jos seksin harrastamista lykätään, niin siinä asiassa täytyy olla täysin suora ja avoin ja kyseessä on yhteinen periaatteellinen päätös. Ei siis minkäänlaista yksipuolista tarkkailua ja toisen kunnollisuuden ja rakkauden kyttäämistä, palkitsemista ja rangaistusta, ja toiselle kertomatta itse asettamistaan testailumääräajoista.
Kas kun tällainen tutkimus on saanut rahoituksen. Nykyään kun kaikki ovat sukupuolettomia henkilöitä. Kuulemma vain kasvatus tekee meistä sukupuolisidonnaisen. Siksi sukupuoli on helposti vaihdettavissa. Väittävät vihervassarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mies haluaa siittää äkkiä ja rakkauspommittaa ja nainen arvioi että onko tuon pipulin päässä aivoja ollenkaan. Ja eihän siellä yleensä ole.
Taasen esimerkki naisellisesta ylimielisyydestä ja naisvihasta. Toki näitä naisia nyt ei varmaan rakkaspommitakkaan kuin aivottomat luuserit. Miksi kukaan ajatteleva mies haluaisi suhteeseen miesvihaajan kanssa?
Ennen naiset halusivat miehen jahtaavan heitä ja "rakkauspommitus" oli naisten haluama merkki innokkuudesta ja sitkeydestä. #metoon jälkeen kukaan aikaansa seuraava mies ei tuollaista tee ja nykyään se on merkki narsismista tms.
Niin ne ajat muuttuu.
Luuletko oikeasti että naiset on silloinkaan tykännyt jostain ruiskaushippasista eikä kyseessä ole vain miesten keksimä metsästysoeli? Jahtaamisen ei tarvitse tarkoittaa itsensä tyrkyttämistä kjyrpä ojossa, vaan sitä että tutustuu naiseen ajan kanssa, ei käy heti vaatimaan seksiä ja sitten siirry lennosta vonkaamaan seuraavaan kun eka nainen sanoi ei. Naisia etoo miehet jotka eivät viitsi nähdä yhtään vaivaa minkään eteen, joille käy kuka vaan, ja ajatuskin siitä että heidän odotetaan olevan se kuka tahansa on tosi loukkaava.
Tarvittiin #MeToo että edes osa miehistä ymmärsi tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mies haluaa siittää äkkiä ja rakkauspommittaa ja nainen arvioi että onko tuon pipulin päässä aivoja ollenkaan. Ja eihän siellä yleensä ole.
Taasen esimerkki naisellisesta ylimielisyydestä ja naisvihasta. Toki näitä naisia nyt ei varmaan rakkaspommitakkaan kuin aivottomat luuserit. Miksi kukaan ajatteleva mies haluaisi suhteeseen miesvihaajan kanssa?
Ennen naiset halusivat miehen jahtaavan heitä ja "rakkauspommitus" oli naisten haluama merkki innokkuudesta ja sitkeydestä. #metoon jälkeen kukaan aikaansa seuraava mies ei tuollaista tee ja nykyään se on merkki narsismista tms.
Niin ne ajat muuttuu.
Luuletko oikeasti että naiset on silloinkaan tykännyt jostain ruiskaushippasista eikä kyseessä ole vain miesten keksimä
Olen eri, mutta kielenkäyttösi on alentavaa miehiä kohtaan. Ihan samaa settiä sinun juttusi kuin pahimpien sovinistien, joten varmaan siksi olette ajatutuneetkin yhteen taistelemaan keskenänne? "Samaa kieltä" puhuvat usein etsiytyvät yhteen. Loppujen lopuksi on helppo havaita kuka on toista kohtaan kunnioittava, ihan vain seuraamalla miten tämä puhuu ja käyttäytyy muita kohtaan. Niin metsä vastaa kuin huudetaan.
"Nykyään kun kaikki ovat sukupuolettomia henkilöitä. Kuulemma vain kasvatus tekee meistä sukupuolisidonnaisen. Siksi sukupuoli on helposti vaihdettavissa. Väittävät vihervassarit."
Olisi paljon hedelmällisempää kun kirjoittaisit siitä mitä itse ajattelet etkä siitä mitä milloinkin keksit muiden ajattelevan.
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen samaa mieltä. Seksiä voi harrastaa vaikka heti ja kannattaakin, jos on varma, että mies miellyttää, koska sellaisia tulee eteen hyvin harvoin. Yhteensopivuus seksissä on tärkeää suhteessa eikä sitä voi tietää ennen kun kokeilee, vaikka kaikki muu natsaisi.
Ja se joka asettaa naisen jotenkin huonommaksi siksi, että seksiä on heti, ei kuulu minun piireihini - jotenkin olen tuollaiset onnistunut kokonaan välttämään.
Koska miehet rakastuu ulkoiseen, jonka hahmottaa nopeammin kuin sisäisen, johon taas naiset rakastuvat. Olkoon vaikka mikä klisee, mutta niin se menee. Ulkonäkö, pukeutumistyyli, ääni, nauru, sormet. Siinä miehen zoomailut.
Rakkaus on sitä että tahtoo tehdä toisen ihmisen onnelliseksi. Ainakin minä käsitän sen niin. Olen tavannut miehiä jotka vain välittävät itsestään, sitten on niitä jotka välittävät muista. Molemmat sanovat rakastavansa, täytyy itse valita kumpaa uskoo.