Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään on monia jotka ei vastaa puhelimeen, miksi?

Vierailija
20.05.2025 |

Mikä siinä on niin vaikeaa? Paljon nopeammin saa asiat puhuttua puhelinessa kuin tekstareilla. En lähetä nykyään ollenkaan viestejä vaan soitan aina.

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes 50-vuotias enkä ole koskaan elämäni aikana tykännyt vastata puhelimeen. Lapsuudessakin en vastannut lankapuhelimeen kotonani koskaan. Ihan on opittu tapa.

Vierailija
122/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle soittaa kaupustelijoita vähintään 2 joka päivä, parhaimmillaan 5 päivässä. En jaksa vaan vastata edes enää.

Niille voi todeta ystävällisesti ettet osta mitään.

Jos antavat suunvuoron, se tauoton pälätys on todella ärsyttävää ja siihen on vaikea sanoa ystävällisesti, että en osta mitään. Joten minäkään en vastaa muiden kuin tuttujen puheluihin. Jos on jotain asiaa, niin jättävät kyllä tekstiviestin, jolloin soitan sitten takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nykyään puhuu puhelimeen?

Videopuhelut on se päivän juttu

Vierailija
124/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa? No esimerkiksi se, jos on luonteeltaan introvertti. Meitähän on Suomessa paljon. Introvertti inhoaa yli kaiken puhelimessa puhumista, varsinkin tuntemattomaan numeroon vastaamista. Puhuminen ei anna aikaa miettiä, varautua, pohtia ja päättää rauhassa. Nämä ovat introvertille erittäin tärkeitä asioita. Puhelimessa ei myöskään näe puhujan eleitä ja ilmeitä, joiden tarkkailu on olennainen osa introvertin sosiaalisuutta.

Vierailija
125/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on

Vierailija
126/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OUTO Numero -joku myyjä, kaupittelija.  En mielellään vastaa puhelimeen.

Laittais viestiä mitä asia koskee tai kuka soitti  ?

TÄMÄ SYY                          

Vierailija
127/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut haluavat soittaa? Miksi ei voi viestitellä asioitaan?

Vierailija
128/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS EN VASTAA PUHELIMEEN,  LAITTAKEE SE VIESTI, KIITOS   :)

VARSINKIN JOS OLET VAIHTANUT, TUTTAVA, OMAN NUMEROSI, ENKÄ

TIEDÄ SITÄ ETUKÄTEEN,  JOOKO  

Vierailija
129/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS EN VASTAA PUHELIMEEN,  LAITTAKEE SE VIESTI, KIITOS   :)

VARSINKIN JOS OLET VAIHTANUT, TUTTAVA, OMAN NUMEROSI, ENKÄ

TIEDÄ SITÄ ETUKÄTEEN,  JOOKO  

Tämä !

Vierailija
130/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei muilla muka toimi tuo puhelinkaupustelun estävä amsl-palvelu kun itsellä ei tule yhtään kaupustelusoittoja? Vaatii tietysti uusinnan jonkun parin vuoden välein ja siitä huomaa että umpeutunut kun alkaa taas kaupustelijat soitella mutta pian se taas loppuu kun kielto taas voimassa.

Yksi syy on se, ettei se koske niitä firmoja, joiden asiakas on 

Vierailija
131/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikana teen töitä enkä vastaa puhelimeen jos oon miitissä tjms.

Vierailija
132/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos numero jota en tiedä niin 99% varmuudella mulle yritetään kaupata jotain jota en tarvitse/halua.

Miten sä pystyt hoitamaan ns virallisia asioita, esim lääkärit, vakuutusyhtiöt, pankit, työasiat ymymym? 

Lähes kaiken voi hoitaa sähköisesti tai sitten sovitaan soittoaika. Ja silloin toki vastaan, kun tiedän etukäteen, että toinen on soittamassa.

Vierailija
133/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaikana teen töitä enkä vastaa puhelimeen jos oon miitissä tjms.

Tähän lisään vielä että 21.00-07.00 on lepoaikaa enkä vastaa silloinkaan puhelimeen.

Vierailija
134/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle soittaa kaupustelijoita vähintään 2 joka päivä, parhaimmillaan 5 päivässä. En jaksa vaan vastata edes enää.

Ja sä et halua tehdä suoramarkkinointikieltoa, koska.....?? 

Ei nuo mitään auta. Minulla on maksullinen esto, ja soittoja tulee silti jatkuvasti, lähes päivittäin. En vastaa mihinkään numeroon, jota en tunne, vaan googlaan ja estän.

Vierailija
135/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille sopisi hyvin lankapuhelin. Ei tarvitsisi miettiä soiko se puhelin väärässä paikassa väärään aikaan ja kun ei tietäisi kuka soittaa, saattaisi se vastaaminenkin kiinnostaa. Samalla saisivat vähän sitä sosiaalisuutta elämäänsä, kun ei tarvitsisi koko ajan sitä puhelinta selailla - siihen kuitenkaan vastaamatta.

Vierailija
136/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes 50-vuotias enkä ole koskaan elämäni aikana tykännyt vastata puhelimeen. Lapsuudessakin en vastannut lankapuhelimeen kotonani koskaan. Ihan on opittu tapa.

Oisko se korkea aika alkaa harjoitella.

Vierailija
137/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomiin numeroihin koska tulee niin paljon spämmipuheluita. 

Vierailija
138/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain sosiaalinen elämämme on kokenut inflaation. Viesteihin ei vastata kuin päivien viiveellä, soittaa ei tietenkään voi koska kännykkään ei viitsitä vastata. Kännykkä tuo koko maailman kämmenelle, mutta tulemme yhä yksinäisemmiksi niiden johdosta. 

On toki ihmisiä, jotka aina reagoivat viesteihin, vaikka ihan tosi lyhyesti, kertomalla että nyt kiire mutta palaa asiaan. Ja myös palaa asiaan. Tämä erottaa ihmiset toisistaan, ja ne jotka reagoivat, ovat muutenkin keskimääräistä fiksumpia ja kivoja ihmisiä. Ja nyt en tarkoita tuntemattomia soittajia, vaan ihan omista sosiaalisista ympyröistä. Miten itse toimit?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille sopisi hyvin lankapuhelin. Ei tarvitsisi miettiä soiko se puhelin väärässä paikassa väärään aikaan ja kun ei tietäisi kuka soittaa, saattaisi se vastaaminenkin kiinnostaa. Samalla saisivat vähän sitä sosiaalisuutta elämäänsä, kun ei tarvitsisi koko ajan sitä puhelinta selailla - siihen kuitenkaan vastaamatta.

Minusta taas kännykkä on hyvä just sen takia, että siitä näkee, onko soittaja joku tuttu vai joku tuntematon. Mulla tässä uudessa puhelimessa vielä muuttuu koko näyttö punaiseksi, jos soittaja on joku epäilty puhelinmyyjä tai vastaava. Jos joku mun kaverini soittaa, vastaan kyllä, jos olen sellaisessa paikassa, että voin vastata. Musta tuntuu, että enemmän asia on ongelma niille, jotka soittelee milloin sattuu ja jotka eivät voi sietää sitä, että se sukulainen/ystävä/kaveri on just silloin töissä, saunassa, uimahallissa tai jossain muussa vastaavassa paikassa. Ei saa olla, koska MINÄ haluan puhua juuri NYT.

Mä en ole tällä hetkellä kenenkään lähin omainen, joten missään hätätilanteessa kukaan viranomainen tms ei soita mulle. Jos jollekin  jotain tapahtuu, asian ilmoittaa mulle joku sellainen henkilö, jonka tunnen. Ja kaikki tuntemani ihmiset osaavat laittaa mulle viestiäkin. Jopa 95v huonosti näkevä isänikin osaa laittaa tekstarin "soita kun ehdit", jos ei halua näpytellä koko asiaansa tekstarina. 

Vierailija
140/159 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan puhelimeen jos haluan siihen vastata. Perheen keskeiset puhelut otan aina vastaan mutta tuttujen/kavereiden puheluihin en aina halua vastata. Monet haluaisivat puhua pitkään tai ovat aina jotain vailla, joten on pakkokin rajoittaa. Olen toki heihinkin yhteydessä, kun siihen on aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän