Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään on monia jotka ei vastaa puhelimeen, miksi?

Vierailija
20.05.2025 |

Mikä siinä on niin vaikeaa? Paljon nopeammin saa asiat puhuttua puhelinessa kuin tekstareilla. En lähetä nykyään ollenkaan viestejä vaan soitan aina.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle soittaa kaupustelijoita vähintään 2 joka päivä, parhaimmillaan 5 päivässä. En jaksa vaan vastata edes enää.

Ja sä et halua tehdä suoramarkkinointikieltoa, koska.....?? 

Eipä se o oo auttanu mulla mitään. Ja joo värinä ei aina toimi, riippuu alustasta

Vierailija
62/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei minulla ole mitään velvollisuutta olla 247 tavoitettavissa. Viralliset tahot, kuten kela, lääkärit yms laittavat tiedon viestillä etukäteen että tuolloin ja tuolloin soittavat. silloin olen luurin äärellä, muuten yleensä en. Ärsyttää nykyajassa ehkä eniten se, että jengi aattelee että jos jollain on puhelin kädessä on siihen ok soitella. "oothan puhelimella nyt muutenkin", joo, olen, mulla on vaikka youtubesta tutoriaalivideo jonkin kappaleen soittamista varten pyörimässä, ehdottomasti tahdon että toiminta keskeytyy moneen kertaan kun jollain on jotain helkkarin tärkeetä asiaa, tyyliin mitä haluatte syödä mökillä juhannuksena kuukauden päästä. ei voinut kysyä viestillä, ei. vaan oli pakko soittaa 20 kertaa tunnin sisään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos numero jota en tiedä niin 99% varmuudella mulle yritetään kaupata jotain jota en tarvitse/halua.

Miten sä pystyt hoitamaan ns virallisia asioita, esim lääkärit, vakuutusyhtiöt, pankit, työasiat ymymym? 

Soitan itse ymymym.

Vierailija
64/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi aina olla tavoitettavissa.

Vierailija
65/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin aina äänettömällä ja en muuten vastaa vaikka huomasinkin jollen vaan jaksa.

Edes tutuille koska aina ei huvita puhua yhtään mitään. Tuntemattomiin en  koskaan. Jos on tärkeää laittakoot viestiä.

Viestittely parempi tapa.

Vierailija
66/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen saanut viimeisen muutaman vuoden aikana vaan ikäviä puheluja. Sukulainen soittaa valittaakseen tai udellakseen jotain (ei koskaan aitoa lähimmäisenrakkautta tai edes mitä kuuluu vaan aina hyötymistarkoitus itselle, usein jopa pahantahtoista juorurinkiä varten), vuokranantaja vaatii laittomuuksia, joku terapian tarpeessa oleva katsoo että minä olen hyvä roskaämpäri heidän ongelmilleen, jne.

Miksi avaisin oven kun avatessa sisään tunkee vain paskaa? 

Vierailija
67/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa puhelimeen, ellei soittaja ole ensiksi lähettänyt kirjepostilla tietoa siitä, että lähettää minulle txtiviestillä tiedon siitä, että aikoo minulle soittaa.

Jos on oikeaa asiaa (esim poliisit, lääkärit ym) soittaja toimii näin.

Pelkkä puhelimeen vastaaminen, ei voi viedä ketään mihinkään huijausjuttuun.

Mutta se miten toimit puhelimessa, mitä teet, mitä sanot, mihin lupaudet ja muu,sellainen kyllä voi.

Sitäpaitsi outoihin numeroihin, selä  tuntematon tai yksityinen numero, ei tarvitse vastata omalla nimellä. Voi sanoa caikka haloo tms.

Vierailija
68/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos numero jota en tiedä niin 99% varmuudella mulle yritetään kaupata jotain jota en tarvitse/halua.

Miten sä pystyt hoitamaan ns virallisia asioita, esim lääkärit, vakuutusyhtiöt, pankit, työasiat ymymym? 

Soitan itse ymymym.

Aha, siis jonotat jopa 40-60 minuuttia, päästäksesi,hoitamaan jonkun asian. Heh hee, naurettavaa.

Noi puhelimeen vastaamattomat elävät tynnyrissä.  Pelkäävät kaikkia kontakteja ulkomaailmaan.  Eivät enää osaa puhua edes puhelimessa.

Pelkäävät eniten, että joutuvat töihin. Ja että Kela tai sossu soittaa.

Epäsosiaalista, mt-porukkaa ovat.

Ei ihme että Suomessa on näin paljon työttömiä. Ei todellakaan.

Vierailija
69/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jutut ketjussa, osoittavat erinomaisesti millaista sakkia tällä palstalla liikkuu.

Normaalit terveet ihmiset puuttuvat kokonaan.

Pelätään vastata puhelimeen.  Ei vastata ystävien / sukulaisten / vanhempien puheluihin.

Ei muka jakseta puhua.

Ei ihme, että ovat syrjäytyneitä, köyhiä luusereita. Kun ei osata edes jutella muiden ihmisten kanssa.

Milloin tähån maahan kasvoi tuollainen aikuisten ja nuorten joukko?

Vierailija
70/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen saanut viimeisen muutaman vuoden aikana vaan ikäviä puheluja. Sukulainen soittaa valittaakseen tai udellakseen jotain (ei koskaan aitoa lähimmäisenrakkautta tai edes mitä kuuluu vaan aina hyötymistarkoitus itselle, usein jopa pahantahtoista juorurinkiä varten), vuokranantaja vaatii laittomuuksia, joku terapian tarpeessa oleva katsoo että minä olen hyvä roskaämpäri heidän ongelmilleen, jne.

Miksi avaisin oven kun avatessa sisään tunkee vain paskaa? 

Miten noin hullu ihminen pärjää työelämässä?

Anna kun arvaan: Et ole töissä. Olet pitkäaikaistyötön, mielisairas lääkityksellä oleva syrjäytynyt.

Vierailija
71/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Mun työtäni on soitella ihmisille (viranomaisasiaa) ja olen yllättynyt siitä, miten moni vastaa puhelimeen. Taktiikkani kun on että kokeilen ensin kerran soittaa, ja jos ei asiakas vastaa niin laitan tekstarilla tiedon milloin soitan uudelleen. Näin saan paljon nopeammin asioita hoidettua, koska 7/10 ihmisestä vastaa heti.

Etenkin nuorehkot ja kolme-nelikymppiset naiset vastaa hyvin, ja ihan kaiken ikäiset miehet. Yli viisikymppisiä naisia ei niinkään soittamalla tavoita, ja selittävät etteivät vastaa vieraisiin numeroihin.

Voi, kuulostat juuri sitä "viranomaiselta" joka soittaa mulle vähintään kerran kuukaudessa; "Matti tässä terve" -tyyppisesti.

"Viranomaiselle" ei ehkä vastata, koska ainakin minä tiedän missä asiassa mennään. "Viranomainen" ei välttämättä ole tietoinen nykyhetkestä. Minä en ainakaan vastaa "Matille", koska tiedän omas

No, en esittele itseäni noin, ja muutenkin soitan ihan oikeisiin asioihin liittyen. Ihan kaikki asiakkaani vastaavat viimeistään viestin laitettuani, joten et ole minun työlistallani 😊

Vierailija
72/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää jutut ketjussa, osoittavat erinomaisesti millaista sakkia tällä palstalla liikkuu.

Pelätään vastata puhelimeen.  Ei vastata ystävien / sukulaisten / vanhempien puheluihin.

Ei muka jakseta puhua.

Ei ihme, että ovat syrjäytyneitä, köyhiä luusereita. Kun ei osata edes jutella muiden ihmisten kanssa.

Mikäs sun ongelma on? Ajat muuttuu ja kehitys menee eteenpäin. Koita pysyä perässä tai elä ihan rauhassa omaa elämääsi, kuten haluat.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muka jakseta puhua.

Minä en pelkää vastata puhelimeen. Kyse on siitä, että en välttämättä ole sillä hetkellä sellaisessa paikassa tai tilanteessa, että puhelimeen vastaaminen olisi ok. Miten ihmeessä ihmiset pärjäsivät ennen kännykköitä? Minä pärjäsin ihan loistavasti. Lankapuhelinta ei voinut ottaa mukaan kauppaan, kävelylenkille, ravintolaan, leffateatteriin, uimahalliin , taloyhtiön yhtäkokoukseen, lääkärin vastaanotolle jne jne. Kukaan ei myöskään repinyt pelihousujaan, jos kaveri sattui olemaan saunassa tai vaikka paskalla eikä sen takia juossut heti vastaamaan. Mä vähän luulen, että tämä nykypäivän oletus 24/7 tavoitettavissa olemisesta on yksi syy ihmisten stressiin. Ja juuri sen vuoksi ärsyynnytään, jos puhelin TAAS soi. Lankapuhelinten aikaan olin tavoitettavissa arkisin klo 18-21 ja viikonloppuisin mahdollisesti klo 10-22 välisen ajan eikä kukaan olettanutkaan, että olisin muulloin tavoitettavissa. Eikä edes tuolloinkaan, jos en ollut kotona. 

Vierailija
74/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydenhuollossa töissä ja tämä on täysin ok ettei vastaa, mutta silloin ei kannata jälkikäteen raivota ettei tieto tavoita jos itse jättää puheluihin vastaamatta. Tämä on oikeasti lähes päivittäin toistuva ilmiö että potilas jättää raivoisaa palautetta kun ei ole kukaan soittanut vaikka ohjelmisto antaa sekunnintarkat tiedot koska on potilaan puheluun soitettu, kauanko hälyttänyt ja mihin aikaan. 95% potilaista alkaa myös mutista selityksiä kun kysyy ystävällisesti että teille on eilen koetettu soittaa kello 13:50 ja kello 14:20 mutta ette ole vastanneet puheluihin. 

Vierailija
75/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset tahot kuten terveydenhuolto ei myöskään enää juurikaan lähetä niitä tekstiviestejä etukäteen sen takia että ne yllätys, yllätys, maksaa. Esim omassa duunipaikassa on tekstarien lähetys kielletty jotakuinkin kokonaan koska maksoi julkiselle organisaatiolle useampi sata tuhatta vuodessa. 

Vierailija
76/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muka jakseta puhua.

Minä en pelkää vastata puhelimeen. Kyse on siitä, että en välttämättä ole sillä hetkellä sellaisessa paikassa tai tilanteessa, että puhelimeen vastaaminen olisi ok. Miten ihmeessä ihmiset pärjäsivät ennen kännykköitä? Minä pärjäsin ihan loistavasti. Lankapuhelinta ei voinut ottaa mukaan kauppaan, kävelylenkille, ravintolaan, leffateatteriin, uimahalliin , taloyhtiön yhtäko

"tämä nykypäivän oletus 24/7 tavoitettavissa olemisesta on yksi syy ihmisten stressiin"

Kyllä, olen täysin samaa mieltä. Siksi olenkin eristäytynyt paljon vapaa-ajalla, että saan olla rauhassa muiden tavoittamattomissa. Töissäkin vastaan viiveellä, koska jatkuva viestitulva ja kysymykset alkoivat mennä liiallisuuksiin sielläkin. Ihmisellä pitää olla aikaa ajatella rauhassa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terveydenhuollossa töissä ja tämä on täysin ok ettei vastaa, mutta silloin ei kannata jälkikäteen raivota ettei tieto tavoita jos itse jättää puheluihin vastaamatta. Tämä on oikeasti lähes päivittäin toistuva ilmiö että potilas jättää raivoisaa palautetta kun ei ole kukaan soittanut vaikka ohjelmisto antaa sekunnintarkat tiedot koska on potilaan puheluun soitettu, kauanko hälyttänyt ja mihin aikaan. 95% potilaista alkaa myös mutista selityksiä kun kysyy ystävällisesti että teille on eilen koetettu soittaa kello 13:50 ja kello 14:20 mutta ette ole vastanneet puheluihin. 

No tuohan on sitten ihan omaa typeryyttä, jos tietää odottavansa soittoa, mutta ei siltikään halua vastata. Turha siitä on kiukutella. 

Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on sitten ihan omaa typeryyttä, jos tietää odottavansa soittoa, mutta ei siltikään halua vastata. Turha siitä on kiukutella. 

Lisään vielä tähän, että mä olen tosi tyytyväinen Vantaa-Kerava -hyvinvointialueen Maisa-portaaliin. Lääkäri pistää viestit Maisaan ja mä käyn lukemassa ne sieltä, kun mulle sopii. Lääkärin ei tarvitse soittaa mulle eikä mun odotella lääkärin soittoa. 

Vierailija
79/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa mihinkään tuntemattomaan puheluun. Mulla on aut. sms viesti, jossa pyydän kertomaan mitä asia koskee, koskaan eivät vastaa 😉

Vierailija
80/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan aina, kerran kaupasta soitettiin että olin voittanut voileipägrillin, äidin asioista hoitaja soittaa, ei haittaa vaikka puhelinmyyjä soittaa, osaan kieltäytyä hyvästä tarjouksesta.  Eräs kaverini neuroottinen jos tuntematon numero soittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän