Nykyään on monia jotka ei vastaa puhelimeen, miksi?
Mikä siinä on niin vaikeaa? Paljon nopeammin saa asiat puhuttua puhelinessa kuin tekstareilla. En lähetä nykyään ollenkaan viestejä vaan soitan aina.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Miten puhelinmyyjät ovat niin vaikea asia niin monelle? Ensinnäkin, kenellekään -- paitsi ehkä poliisille -- ei tarvitse sanoa puhelimessa mitään. Voit avata linjan, sanoa "haloo" tms. (omaa nimeään ei ole syytä sanoa tuntemattomalle soittajalle), ja jos myyntilaarumi alkaa, niin linjan voi yksinkertaisesti sulkea jos ei halua edes sanoa "ei kiitos" ennen sitä.
Itsellä on puhelimen yhteystiedoissa blokattu "henkilö" nimeltä Puhelinmyyjä jolla on jo reilu 30 numeroa. Lisään aina uuden numeron tähän kontaktiin, kun häiritsevä soittaja soittaa. Ei ole viikkoihin tullut kaupustelusoittoja.
Samaa mieltä. Tuntuisi turhalta missata kavereiden yhteydenotot vain sen takia, että välillä joku nobody yrittää myydä jotain. Siitä mahdollisesta myyjästä pääsee halutessaan eroon alle kahdessa sekunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut ketjussa, osoittavat erinomaisesti millaista sakkia tällä palstalla liikkuu.
Normaalit terveet ihmiset puuttuvat kokonaan.
Pelätään vastata puhelimeen. Ei vastata ystävien / sukulaisten / vanhempien puheluihin.
Ei muka jakseta puhua.
Ei ihme, että ovat syrjäytyneitä, köyhiä luusereita. Kun ei osata edes jutella muiden ihmisten kanssa.
Milloin tähån maahan kasvoi tuollainen aikuisten ja nuorten joukko?
Itse tienään sata tonnia vuodessa enkä vastaa koskaan tuntemattomien soittoihin. Ei tarvitse. Toisin kuin sinun, ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten puhelinmyyjät ovat niin vaikea asia niin monelle? Ensinnäkin, kenellekään -- paitsi ehkä poliisille -- ei tarvitse sanoa puhelimessa mitään. Voit avata linjan, sanoa "haloo" tms. (omaa nimeään ei ole syytä sanoa tuntemattomalle soittajalle), ja jos myyntilaarumi alkaa, niin linjan voi yksinkertaisesti sulkea jos ei halua edes sanoa "ei kiitos" ennen sitä.
Itsellä on puhelimen yhteystiedoissa blokattu "henkilö" nimeltä Puhelinmyyjä jolla on jo reilu 30 numeroa. Lisään aina uuden numeron tähän kontaktiin, kun häiritsevä soittaja soittaa. Ei ole viikkoihin tullut kaupustelusoittoja.Samaa mieltä. Tuntuisi turhalta missata kavereiden yhteydenotot vain sen takia, että välillä joku nobody yrittää myydä jotain. Siitä mahdollisesta myyjästä pääsee halutessaan eroon alle kahdessa sekunnissa.
Itselläni on puhelimessa sellainen luettelo jossa on kaikkien kavereiden numerot yhdistettynä heidän nimiinsä. Jos joku heistä soittaa, näen hänen nimense ruudulla ja vastaan. Suosittelen sellaisen käyttöä niin ei tarvitse vastata täysin turhaan puhelinmyyjille - tuntemattomiin numeroihin ei vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle soittaa kaupustelijoita vähintään 2 joka päivä, parhaimmillaan 5 päivässä. En jaksa vaan vastata edes enää.
Ja sä et halua tehdä suoramarkkinointikieltoa, koska.....??
Mulla ainakin on suoramarkkinointikielto, mutta silti soitellaan. Kaikki eivät ole päivittäneet listojaan (tai en tiedä mistä mahtaa johtua) ja tämän lisäksi ne firmat, joiden asiakkaana on, soittelevat silti.
Silloin riittää yksi lause, "minulla on suoramarkkinointikielto". Puhelu päättyy ja merkitsevät kiellon järjestelmään. Jos et ilmoita tuota niin soitot jatkuu hamaan tappiin.
Kiva, mutta suoramarkkinointi kielto ei koske yrityksiä joiden kanssa olet asiakassuhteessa. Olisi aika hemmetin hankalaa, kun laki kieltäisi viestinnän palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä.
No miksi annat puhelinnumerosi yrityksille joiden kanssa et kuitenkaan halua olla puhelimitse tekemisissä? Vai suako ei tämä haittaakaan, eli mitä edes valitat?
Minä en vastaa puhelimeen. En ole työelämässä enkä toisaalta työtönkään. Ei ole pikkulapsia. En ole kiinnostunut muiden asioista. Viestiin vastaan kuitenkin, jos asia on tärkeä. Ihan hirveän harvoin on.
Salainen numero, suoramarkkinointikielto, enkä jakele numeroani sinne tänne. Tällä yhdistelmällä en ole vuosiin, varmaan ainakaan 10 vuoteen saanut kaupustelu- tai huijaussoittoja, ainuttakaan. Eli kaikkiin numeroihin jotka mulle soittaa voin vastata, tulevat aiheesta.
No miksi sinä soitat? Mikä on niin tärkeää, että toisen pitää keskeyttää se mitä oli sillä hetkellä tekemässä?
Joku saattaa puhelinyhteyden kautta kaapata netin ja luurin, sekä huijata omaisuuden ja purra persuksiin.
Tai niin oletan, kun se niin vaaralliseksi mielletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut ketjussa, osoittavat erinomaisesti millaista sakkia tällä palstalla liikkuu.
Pelätään vastata puhelimeen. Ei vastata ystävien / sukulaisten / vanhempien puheluihin.
Ei muka jakseta puhua.
Ei ihme, että ovat syrjäytyneitä, köyhiä luusereita. Kun ei osata edes jutella muiden ihmisten kanssa.
Itse tienään sata tonnia vuodessa enkä vastaa koskaan tuntemattomien soittoihin. Ei tarvitse. Toisin kuin sinun, ilmeisesti.
Missä pelissä? Itse Fortissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on puhelimen yhteystiedoissa blokattu "henkilö" nimeltä Puhelinmyyjä jolla on jo reilu 30 numeroa. Lisään aina uuden numeron tähän kontaktiin, kun häiritsevä soittaja soittaa. Ei ole viikkoihin tullut kaupustelusoittoja.Samaa mieltä. Tuntuisi turhalta missata kavereiden yhteydenotot vain sen takia, että välillä joku nobody yrittää myydä jotain. Siitä mahdollisesta myyjästä pääsee halutessaan eroon alle kahdessa sekunnissa.
Kuinka paljon sulla on sitten sellaisia kavereita, joiden tiedot eivät ole jo tallennettuna puhelimeesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä huijaussoittajat ovat älytön maanvaiva. Helpompaa olla vastaamatta puhelimeen.
Asiakkaana tämä on ihan hemmetin rasittavaa. Varsinkin vähänkään pienemmällä paikkakunnalla kun palveluntarjoajia ei ole ihan jonoksi asti, on aika ahterista ettet saa niitä harvoja vitullakaan puhelimeen.
Laita tekstari perään että tavoittelit asialla x ja odota takaisinsoittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos numero jota en tiedä niin 99% varmuudella mulle yritetään kaupata jotain jota en tarvitse/halua.
Miten sä pystyt hoitamaan ns virallisia asioita, esim lääkärit, vakuutusyhtiöt, pankit, työasiat ymymym?
Soitan itse ymymym.
Aha, siis jonotat jopa 40-60 minuuttia, päästäksesi,hoitamaan jonkun asian. Heh hee, naurettavaa.Noi puhelimeen vastaamattomat elävät tynnyrissä. Pelkäävät kaikkia kontakteja ulkomaailmaan. Eivät enää osaa puhua edes puhelimessa.
Pelkäävät eniten, että joutuvat töihin. Ja että Kela tai sossu soittaa.
Epäsosiaalista, mt-porukkaa ovat.
Ei ihme että Suomessa on näin paljon työttömiä. Ei todellakaan.
Sellaista se on kun tynnyri on pehmustettu ja lämmin. Koittakaa soittaa mukavampia puheluita niin on kivempi vastata. Ei elämän ole tarkoitus kärsimystä ja taistelua olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos numero jota en tiedä niin 99% varmuudella mulle yritetään kaupata jotain jota en tarvitse/halua.
Miten sä pystyt hoitamaan ns virallisia asioita, esim lääkärit, vakuutusyhtiöt, pankit, työasiat ymymym?
Jos noilla on asiaa niin olen ohjeistanut lähettämään sähköpostia. Jos ei onnistu noin niin on helppo vaihtaa sellaiseen jolla onnistuu. En ole mikään puhelinvastaaja joka vastailee puheluihin, en yleensä edes pidä puhelinta mukana vaan vilkaisen illalla onko joku tuttu soittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muka jakseta puhua.
Missä pelissä? Itse Fortissa.
Mikä on Fortti?
Vierailija kirjoitti:
Mulle soittaa kaupustelijoita vähintään 2 joka päivä, parhaimmillaan 5 päivässä. En jaksa vaan vastata edes enää.
Joo, jostain syystä ovat nyt erityisesti aktivoituneet. Saman firman asialla soitellaan peräkkäisinä päivinä eri henkilön toimesta, ja eräälläkin viikolla neljästi soitettiin jopa samasta numerosta. Odotin oikeasti puhelua eräässä toisessa asiassa ja harmittelin kun puhelut menivät ohi inhimillisistä syistä. Viimein selvisi, että puhelinmyyjähän se minua niin sinnikkäästi tavoitteli. Olen kyllästynyt tähän totaalisesti, ja jätän vastaamatta jatkossa, ellei ole sovittu soittoaikaa etukäteen esim. terveydenhuollon asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi syy: tänään kesken työpäivän huomaan, että joku on yrittänyt palaverini aikana soittaa minulle kahdesti. Mietin, että varmaan tärkeää asiaa ja hyvä olla tavoitettavissa, joten koetan soittaa takaisin. Linja tuuttaa varattua. Koetan hetken päästä soittaa uudelleen takaisin, linja tuuttaa varattua. Jätän puhelimeen äänet päälle. Syvennyn taas töihin, ja juuri kun keskittyminen on kohdillaan, pärähtää puhelin soimaan. Vastaan. Linjalla on hiljaista, kunnes kuuluu, että yhdistetään Sanoman asiakaspalvelijalle. Eli siis Sanomalla on joku robotti, joka soittaa ihmisparkojen numeroihin jatkuvalla toistolla kunnes joku onneton vastaa ja puhelu yhdistetään asiakaspalvelijalle. Olin aivan hiilenä. Tämä erittäin epäonnistunut mainonta katkaisi työpäiväni peräti neljästi, ja tuloksetta. Miksi jollain on oikeus tehdä niin?
Mä olen joskus hädissäni soittanut takaisin tällaiseen monta kertaa fysikaalisen hoidon aikana soittaneeseen numeroon, kun luulin, että huonossa kunnossa ollut äitini on kuollut. Ja sitten sieltä vastasi robottivastaaja, oliko Otava kustannusyhtiö vai mikä lie sinne päin. Sen jälkeen en ole soitellut takaisin tuntemattomiin numeroihin. Oletan, että asialliset tahot tuovat viralliset asiat tietoon viestimällä etukäteen soittavansa silloin ja silloin.
Voiko ulkomailta soittaa niin, että vastaanottaja ei näe numeroa, mutta maksaa puhelimeen vastaamisesta. Käsittääkseni voi, joten ei, en vastaa näkymättömästä numerosta tulevaan puheluun, jos en tiedä esimerkiksi lääkärin soittavan siihen aikaan. Jopa ambulanssista soittavat numero näkyvillä, samoin järjestyspoliisin partiot... Lisäksi silloinkin tiedän odottaa sieltä puhelua, kun olen eka itse soittanut 112:een. Ja näitä puheluita tulee soitettua ryönpuolesta lähes jokaisessa työvuorossa. Pahimmillaan ollut 2 poliisitehtävää ja 3 ambulanssitehtävää työpaikalla yhtäaikaa... Ja ei ole terveydenhuollon tehtävistä kyse...
Minä vastaan kyllä, myös jos näytöllä on tuntematon, koska se voi olla viranomainen..olen kahden yksinasuvan lähin omainen, ja kerran on soitettu sairaustapauksessa. Mutta en voi olla tavoitettavissa 24/7. Huussiinkaan en ota puhelinta mukaan.
Kyllä niitä oli ennenkin. Muistan kuinka äitini aina säikähti lankapuhelinta ja joskus juoksi kaapin taakse kyyryyn välttääkseen siihen vastaamisen. En tiedä miksi teki niin, ehkä pelkäsi huonoja uutisia tai muuta.
Hän ei puhelimessa viihtynyt myöhemminkään. Ehkä tuo ilmiö on tullut nykyään enemmän näkyväksi tai kuuluvaksi eh ee heee ehee heee "murjasin tosi hyvän vitsin tajusin juuri ja olen tripel asperger, eli minussa on adhd ja aspergerin oireyhtymä mukana, tämä tekee usein henkilöstä superälykkään.
Niin äitini tosiaan meni sikiöasentoon piiloon kaapin taaksi aina kun puhelin soi ja minut oli valjastetu vastaamaan siihen.
Itse en erityisemmin käytä puhelinta mielelläni, mutta osaan vastata siihen ja mulla on aspergerin takia sellainen tapa että pelaan ikään peliä, jossa pitkitän puhelua tahalleni. Ennätys on yhden lehtimyyjän kanssa tunti ja 13 min. Henkilö oli selvästi kiusaantunut kun pitkitin puhelua ja juttelin ihan kaikesta. Harjoittelen juttelua edelleen.
Teen tätä myös töissä siten että työkaverit tai työnantajat joutuu automaattisesti venyttämään työpäivää ainakin sen viisitoista minuuttia. Osalla on kiire lähijuniin jne. Monet tosi selvät tutut sanoo mulle suoraan että pää kiinni nyt ja lopeta jo toi jankkaus. Sitten me lyödään käsiä yhteen ja nauretaan hampaat irvessä sille :D:D:D
Pistin merkille ton että en ite soita koskaan tai tee myöskään aloituksia, mutta kun vastaan, niin teen sen tottumuksesta siihen miten äiti minut kasvatti. Tosi harvat enää soittelee mulle.
Itsellä on puhelimen yhteystiedoissa blokattu "henkilö" nimeltä Puhelinmyyjä jolla on jo reilu 30 numeroa. Lisään aina uuden numeron tähän kontaktiin, kun häiritsevä soittaja soittaa. Ei ole viikkoihin tullut kaupustelusoittoja.