Nykyään on monia jotka ei vastaa puhelimeen, miksi?
Mikä siinä on niin vaikeaa? Paljon nopeammin saa asiat puhuttua puhelinessa kuin tekstareilla. En lähetä nykyään ollenkaan viestejä vaan soitan aina.
Kommentit (159)
Itse olen vakavasti sairas. En jaksa puhua kuin hetken puhelimessa. Yritän sanoa että nyt loppuu happi...niin ei mitään puhelut kestää 2 tuntia. Siksi en vastaa.
mie oon vanhankoulun miehiä. Puhelimeen en vastaa jos en vastaa, nii in. Minä päätän vastaanko vai enkö vastaa.
Vastaan kun haluan ja olen sillä tuulella. Lankapuhelin oli ihan hyvä keksintö, kun oli kotona niin saattoi vastata, jos huvitti vastata. Nykyaika on niin perseestä kun et saa olla rauhassa edes metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa puhelimeen, ellei soittaja ole ensiksi lähettänyt kirjepostilla tietoa siitä, että lähettää minulle txtiviestillä tiedon siitä, että aikoo minulle soittaa.
Jos on oikeaa asiaa (esim poliisit, lääkärit ym) soittaja toimii näin.
Viimeiseen kappaleeseen, ei muuten toimi. Meinaatko tosiaan että jos vaikka läheisesi on ollut onnettomuudessa, sulle laitetaan maapostia/tekstari siitä että poliisi/lääkäri soittaa sinulle x.x. klo x.x.? 😂
Tiedätkö sanan sarkasmi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on puhelin melkein aina äänettömällä. Inhoan puhelimessa läyryämistä.
Jos on oikeasti asiaa, vastaaja ja tekstarit on keksitty.
Sepä on kätevää että sekä soittaja että vastaaja kuuntelevat kukin joka kerta sen robottijankutuksen "sinulle on yksi uusi viesti, paina yksi jos haluat kuunnella viestin, paina kaksi jos..."
Pöljempi kaveri lähettäisi ääniviestejä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä huijaussoittajat ovat älytön maanvaiva. Helpompaa olla vastaamatta puhelimeen.
Asiakkaana tämä on ihan hemmetin rasittavaa. Varsinkin vähänkään pienemmällä paikkakunnalla kun palveluntarjoajia ei ole ihan jonoksi asti, on aika ahterista ettet saa niitä harvoja vitullakaan puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle soittaa kaupustelijoita vähintään 2 joka päivä, parhaimmillaan 5 päivässä. En jaksa vaan vastata edes enää.
Ja sä et halua tehdä suoramarkkinointikieltoa, koska.....??
Mulla ainakin on suoramarkkinointikielto, mutta silti soitellaan. Kaikki eivät ole päivittäneet listojaan (tai en tiedä mistä mahtaa johtua) ja tämän lisäksi ne firmat, joiden asiakkaana on, soittelevat silti.
Silloin riittää yksi lause, "minulla on suoramarkkinointikielto". Puhelu päättyy ja merkitsevät kiellon järjestelmään. Jos et ilmoita tuota niin soitot jatkuu hamaan tappiin.
Kiva, mutta suoramarkkinointi kielto ei koske yrityksiä joiden kanssa olet asiakassuhteessa. Olisi aika hemmetin hankalaa, kun laki kieltäisi viestinnän palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä.
1. Puhelin äänettömällä.
2. En tiedä kuka soittaa ja miksi.
3. En ole jutustelutuulella.
Huijareita ja markkinamaijoja on niin paljon että sen takia en vastaa kenellekään. Viestit tavoittaa lähes tunnin varmuudella ja minut tuntevat tietävät sen. En ymmärrä miten esimerkiksi puhelinmarkkinointi voi olla laillista Suomessa jossa yksilönsuoja ja-vartiointi on aivan ylitarkkaa ja itseään vastaansotivaa esimerkiksi terveydenhuollossa.
En ole aina käytettävissä. Jos on asiaa, laita viestiä että voidaanko soitella. Sovitaan sitten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos numero jota en tiedä niin 99% varmuudella mulle yritetään kaupata jotain jota en tarvitse/halua.
Miten sä pystyt hoitamaan ns virallisia asioita, esim lääkärit, vakuutusyhtiöt, pankit, työasiat ymymym?
Soitan itse ymymym.
Oletko joku miljonääri jolla on privaattipalvelut, kun mä en ainakaan saa mistään lääkärille, pankkiin tai muualle viralliselle taholle suoraa numeroa, johon voin soittaa silloin kun minulle sopii ja sieltä vastataan?
Oi niitä aikoja kun ei ollut kotona niin ei voinut vastata. En vastaa omaan puhelimeen jos olen töissä enkä odota mitään tärkeää, enkä kainkasn jos ajan autolla, jos olen jumpassa, jos olen juhlissa, jos oken ravintolassa syömässä, jis oken teatterissaxtao leffassa tai konsertissa jne. Lenkille en ota edes puhelinta mukaan. Yölläkään en vastaa.nMiksi ap olettaa että kaikki voivat olla tavattavissa 24/7?
Tuntemattomille ei vastailla, myyntijutut ei kiinnost
Vierailija kirjoitti:
No mun puhelin on taas sillai kiinni, ettei sitä saa auki. Se pitää siirtää lämpimään tilaan, jotta akku lämpenee ja sitten pitää ottaa akku pois ja laittaa takaisin. Sit se toimii. Nykyään puhelin usein oikuttelee tuolla tavalla ja käyttöohjeissakin varoitetaan, että akku ei toimi kaikilla lämpötiloilla sekä on tuosta häiriöstä tarkasti ilmoitettu käyttöohjeessa. Joskus puhelin jää kiinni, koska mä en jaksa sitä operaatiota.
> Miettikää mikä puhelin. Olin menossa postiin ja en meinannut saada puhelinta päälle.
Heitä se omena mäkeen ja osta oikea puhelin.
Vierailija kirjoitti:
1. Puhelin äänettömällä.
2. En tiedä kuka soittaa ja miksi.
3. En ole jutustelutuulella.
Mulla 1 ja 3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos numero jota en tiedä niin 99% varmuudella mulle yritetään kaupata jotain jota en tarvitse/halua.
Miten sä pystyt hoitamaan ns virallisia asioita, esim lääkärit, vakuutusyhtiöt, pankit, työasiat ymymym?
En okevkeneltä kysyi mt mutta vastaan. Työasioita varten on työpuhelin. Siihen vastaan aina ja kaupustelijat pistän heti poikki. Lääkärit. Ei ole tarvetta juosta siellä jatkuvasti ja kanta on keksitty. Vakuutusyhtiöt, verotoimisto jne miksi ne soittelisivat?
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen vastaa puhelimeen aina kun pystyy.
Vain yksinäinen luuseri, joka toivoo, että Elämä tai Veikkaus Oy:n voittoasiamies soittaa hänelle ja että kohta saapuu miss Maailma antautuen rynkytettäväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan itse ymymym.
Aha, siis jonotat jopa 40-60 minuuttia, päästäksesi,hoitamaan jonkun asian. Heh hee, naurettavaa.Noi puhelimeen vastaamattomat elävät tynnyrissä. Pelkäävät kaikkia kontakteja ulkomaailmaan. Eivät enää osaa puhua edes puhelimessa.
Pelkäävät eniten, että joutuvat töihin. Ja että Kela tai sossu soittaa.
Epäsosiaalista, mt-porukkaa ovat.
Ei ihme että Suomessa on näin paljon työttömiä. Ei todellakaan.
Vastaa sinä kumipää vaan niihin puhelinmyyjien soittoihin.
Ku ei huvita. Tänään juttelin luurissa yhden toimittajan kanssa, joka halusi haastatella mua. Mutta hän oli etukäteen varoittanut mua siitä :D
Kauppaiden kanssa en haaskaa aikaa vaan suljen puhelun. Mulla on markkinointikielto ja salainen numero, mutta tietenkin robotit soittelee ja välillä Robinson menee vanhaksi.
Kun mun äiti siirrettiin reilu vuosi sitten Peijaksen päivystyksestä yöllä Simonkotiin kriisipaikalle, mulle oli tullut yöllä asiasta tekstiviesti. Eivät kahden aikaan yöllä soittaneet vaan laittoivat tekstarin. Minusta tämä oli oikein ystävällisesti tehty. Antoivat mun nukkua, mutta herättyäni oli tieto heti saatavillani. En tiedä, kuinka paljon kalliimmaksi se viesti hyvinvointialueelle tuli kuin se, että olisivat soittaneet.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/