Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään on monia jotka ei vastaa puhelimeen, miksi?

Vierailija
20.05.2025 |

Mikä siinä on niin vaikeaa? Paljon nopeammin saa asiat puhuttua puhelinessa kuin tekstareilla. En lähetä nykyään ollenkaan viestejä vaan soitan aina.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos numero jota en tiedä niin 99% varmuudella mulle yritetään kaupata jotain jota en tarvitse/halua.

Vierailija
42/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen softa onneksi varoittaa puheluista jotka epäilee häiriösoittajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelin miltei aina äänettömällä.

Mulla sama silloin kun elin parisuhteessa missä mulla oli useampi salapano. Äänettömällä ja näyttö alaspäin, kaikki ilmoitusäänet ym värinät pois kytkettynä.

Vierailija
44/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos numero jota en tiedä niin 99% varmuudella mulle yritetään kaupata jotain jota en tarvitse/halua.

Miten sä pystyt hoitamaan ns virallisia asioita, esim lääkärit, vakuutusyhtiöt, pankit, työasiat ymymym? 

Vierailija
45/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelätään huijauspuheluita ja puhelinmyyjiä

Vierailija
46/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS EN VASTAA PUHELIMEEN,  LAITTAKEE SE VIESTI, KIITOS   :)

VARSINKIN JOS OLET VAIHTANUT, TUTTAVA, OMAN NUMEROSI, ENKÄ

TIEDÄ SITÄ ETUKÄTEEN,  JOOKO  

Vierailija
47/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Mun työtäni on soitella ihmisille (viranomaisasiaa) ja olen yllättynyt siitä, miten moni vastaa puhelimeen. Taktiikkani kun on että kokeilen ensin kerran soittaa, ja jos ei asiakas vastaa niin laitan tekstarilla tiedon milloin soitan uudelleen. Näin saan paljon nopeammin asioita hoidettua, koska 7/10 ihmisestä vastaa heti.

Etenkin nuorehkot ja kolme-nelikymppiset naiset vastaa hyvin, ja ihan kaiken ikäiset miehet. Yli viisikymppisiä naisia ei niinkään soittamalla tavoita, ja selittävät etteivät vastaa vieraisiin numeroihin.

Voi, kuulostat juuri sitä "viranomaiselta" joka soittaa mulle vähintään kerran kuukaudessa; "Matti tässä terve" -tyyppisesti.

"Viranomaiselle" ei ehkä vastata, koska ainakin minä tiedän missä asiassa mennään. "Viranomainen" ei välttämättä ole tietoinen nykyhetkestä. Minä en ainakaan vastaa "Matille", koska tiedän omasta tilanteestani paremmin. 

Vierailija
48/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

<3

Vierailija
49/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No se olisi kuule Pulla Pimpula Lähiräkälästä tässä terve! Mites onko sulla noi vakuutusasiat kunnossa? Meiltä saisi nyt lapiollisen pskaa edulliseen 200€ grammahinnalla niin saadaan kai laittaa sullekkin lasti tulemaan?"

Vierailija
50/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muilla muka toimi tuo puhelinkaupustelun estävä amsl-palvelu kun itsellä ei tule yhtään kaupustelusoittoja? Vaatii tietysti uusinnan jonkun parin vuoden välein ja siitä huomaa että umpeutunut kun alkaa taas kaupustelijat soitella mutta pian se taas loppuu kun kielto taas voimassa.

Vierailija
51/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaisin puhelimeen? Mä olen tehnyt selväksi, että vain viestillä saa minun huomion. M28

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen softa onneksi varoittaa puheluista jotka epäilee häiriösoittajaksi.

Sama mulla. Tämä on ihan loistava juttu. Edellisessä puhelimessani ei tällaista ollut. Näihin soittoihin en koskaan vastaa. Muihin soittoihin sitten sen perusteella, kuka soittaa ja mikä mun tilanne on sillä soiton hetkellä. Esimerkiksi akuutissa hätätilanteessa mun siskoni ei koskaan soittaisi mulle vaan omille aikuisille lapsilleen. Omatkin aikuiset lapseni soittaisivat hätätilanteessa ensin toisilleen ja vasta sitten mulle. Mulla saatta aolla kännykkä myös käsilaukun pohjalla enkä edes kuule, että se soi, jos ympärillä on liikenteen tai muun melua. Lisäksi pistän kännykkäni aina värinälle, jos olen jonkun toisen ihmisen seurassa (esim ystäväni kanssa kahvilla)  tai muuten paikassa, jossa ei ole tarkoituksenmukaista, että puhelin soi (esim eilen taloyhtiön yhtiökokouksessa). Ja vain silloin, kun mulla on syytä olettaa, että tulee jokin oikeasti tärkeä puhelu, pidän värinällä olevan kännykän vieressäni enkä käsilaukun pohjalla. 

Vierailija
53/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
54/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole joutilasta aikaa päivystää sun "ihan pikaisia puheluita", vaan hoidan mieluummin asiat omassa tärkeysjärjestyksessäni.

Eikä ystäväpiirissäni ole juurikaan kirjoitustaidottomi, joille viestin kirjoittaminen on ylivoimaisen vaikeaa. Jokaisella sama tilanne, eli ei niin kiire etteikö voisi laittaa lyhyen viestin, jonka saaja lukee kun hänelle sopii.

Vierailija
55/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä soittajalla ei ole minulle mitään asiaa. Hänellä on kysyttävää tai hän yrittää myydä jotain. Jos on asiaa niin kirjoita se asia tekstiviestillä. Jos on kysyttävää niin eihän se ole minun ongelma. Jos puhelinnumerosi on puhelimeni muistissa ja näen kuka soittaa niin voin jopa vastata.

Vierailija
56/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei muilla muka toimi tuo puhelinkaupustelun estävä amsl-palvelu kun itsellä ei tule yhtään kaupustelusoittoja? Vaatii tietysti uusinnan jonkun parin vuoden välein ja siitä huomaa että umpeutunut kun alkaa taas kaupustelijat soitella mutta pian se taas loppuu kun kielto taas voimassa.

En osaa vastata tohon. Mulla on pre-paid ja myyjät löytävät mut silti.

Vierailija
57/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mihinkään kiire. Enkä myöskään halua puhua silloin, kun joku muu vaatii, vaan puhun silloin kun minua huvittaa. Laittakoon viestin, niin vastaan, kun haluan.

Vierailija
58/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nykyään vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin, tietenkään.

Se, miksi ap:lle ei siis vastaa edes tutut, sitä voidaan vain arvailla..

Vierailija
59/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä vastaa välttämättä omille lapsillekaan. Inhoan puhelimeen vastaamista. Kaikista ärsyttävimpiä on virastoista soittavat puhelut kuten vaikkapa työkkäristä tai töistäkin. En tosiaan mielellään vastaa koskaan. Yleensä en vastaa mihinkään puheluihin töiden jälkeen tai kun klo on 17. Viikonloppusin en vastaa mihinkään, edes viesteihin.

Kaikki tuttavat tietää miten paljon vihaan puhelimeen puhumista. Mulle se on tosi luonnoton kapistus.

Työkkäriinkin olen sanonut että juttelisin mieluummin kasvotusten tai koko homman voisi käydä kirjallisesti chataten.

Olen ollut pienestä pojasta pitäen todella puheinvastainen ja oikeastaan kammoinen.

Elämän aikana olen pistänyt paskaksi seitsemän puhelinta.

Vierailija
60/159 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä vastaa välttämättä omille lapsillekaan. Inhoan puhelimeen vastaamista. Kaikista ärsyttävimpiä on virastoista soittavat puhelut kuten vaikkapa työkkäristä tai töistäkin. En tosiaan mielellään vastaa koskaan. Yleensä en vastaa mihinkään puheluihin töiden jälkeen tai kun klo on 17. Viikonloppusin en vastaa mihinkään, edes viesteihin.

Kaikki tuttavat tietää miten paljon vihaan puhelimeen puhumista. Mulle se on tosi luonnoton kapistus.

Työkkäriinkin olen sanonut että juttelisin mieluummin kasvotusten tai koko homman voisi käydä kirjallisesti chataten.

Olen ollut pienestä pojasta pitäen todella puheinvastainen ja oikeastaan kammoinen.

Elämän aikana olen pistänyt paskaksi seitsemän puhelinta.

Näitä älypuhelimia saa väännettyä pihtiotteella katki kuin keksejä. Vanhat nokialaiset vaati kovaa pesäpallon pelaajan heittokättä ja silloinkin ne saattoi kimmota baarin seinästä suoraan naamalle, eikä mitään. Vanhat lankapuhelimet oli kuin nuntsukoita. Langasta kiinni ja pyörien seinään.

Hyvät ajat tuli mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi