Miksi 60 luvulla syntyneet ihmiset on tosi tuomitsevia?
Esim mä ja mun mies ei haluata lapsia niin jokos heti tätini ihmetteli että miten ihmeessä ei voida haluta lapsia tehdä. On syntynyt 60 luvulla. Mitään tälläisiä kommentteja ei olla kuultu oman ikäluokan ihmisiltä.
Kommentit (91)
Nuoret on kauhean tuomitsevia 60 luvulla syntyneitä kohtaan. Varsinkin 2000 luvulla syntyneet.
Jos yksi 60-luvulla syntynyt on niin sanonut sinulle, niin päätit yleistää. Kasva aikuiseksi lapsi kulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs yleistetä, oon 60-luvulla syntynyt enkä tuomitse ketään enkä varsinkaan lapsiasiassa. En edes koskaan kysy keneltäkään onko hänellä lapsia, on ihan henkilökohtainen asia, miksi on lapsia tai miksi ei. Kertoo itse, jos haluaa. Toisille voi olla tosi vaikea paikka, miksi niitä lapsia ei ole tai on vaikka menettänyt lapsensa tms.
Kiva että teidänlaisiakin on. En siltikään ymmärrä miksi se on jollekin "kova paikka " jos jollain ventovieraalla ei ole omia lapsia.
Niin, se on siis sille jolta kysellään lapsiasiaa kova paikka jos ei ole saanut lapsia, eikä kysyjälle. Itse en kysele koskaan keneltäkään juuri siksi koska tiedän miltä se tuntuu. Eri, viiskytlukulainen.
En tiedä, mun äitini on syntynyt 50-luvulla eikä ole koskaan kysellyt meidän kolmen lapsen lisääntymisen perään.
Taustatietona, että 70-luvulla syntynyt siskoni on ollut teini-iästä asti saman miehen kanssa. Nyt siis jo lähentelevät viittäkymppiä. Hyvin toimeentulevia ovat, eivät vain ole koskaan halunneet lapsia ja siskon miehen puolelta eräs vahvasti perinnöllinen sairaus on osasyynä myös on vaikuttanut päätökseen.
Keskimmäinen sisaruksistamme 80-luvulla taas ei ole koskaan ollut pitkässä parisuhteessa ja on myös lievää neuropsyka-taustaa.
Minä pahnan pohjimmainen jo kolmenkympin paremmalla puolella, olen naimisissa, ollaan työssäkäyviä, mutta ei ole tullut sellaista oloa, että tarvitsisi lisääntyä.
Äiti ei koskaan ole vihjaillut mitään eikä isäkään. Eikä appivanhemmat. Appivanhemmilla on jo lapsenlapsenlapsia omasta takaa jo muutenkin.
Ehkä son enemmän ihmisestä kiinni kuin siitä iästä, että millä tavalla sitä lapsiaan haluaa painostaa. Tai hyväksyä lasten valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Me 60 luvulla syntyneet olemme eläneet nuoruuttamme70- ja 80 -luvulla. Ja kyllä me osattiinkin elää! Punk tuli Suomeen, Eput ja Pelle Miljoona lauloivat, että poliisi pamputtaa ja moottoritie on kuuma. Seksi oli villiä ja vapaata ennen kuin AIDS keksittiin. Me osattiin bilettää eikä nysvätty vaan somessa. Tavattiin ihmisiä livenä baareissa ja festareilla, ei tarvittu tinderiä. Suvaitsemattomia ovat nykyiset nuorisolaiset, jotka eivät kestä erilaisia mielipiteitä.
Teillä oli kesätöitä tarjolla ja äiti ja isä antoi rahaa jolla joitte alaikäisinä kaljaa mielinmäärin ja ostitte pilvetkin.
Kukaan ei jahdannut tai pistänyt siihen aikaan pilvestä putkaan kuten nykyään on kauhee ajojahti jos vähän pihalla käryttää, niin heti soitellaan kyttiä paikalle.
Kyllä teillä on helppo elämä ollut. Miksi ette antaneet helppoo elämää jakoon myös muille?
Missä ne duunit on ja rahat?
No, onhan se käsittämätöntä, että te ette tee lapsia. Ei tää homma pyöri niin, että porukka ei tee lapsia. Kuka hoitaa tätä yhteiskuntaa, kuka maksaa eläkkeet, kuka hoitaa vanhana? Ihmisen kuten jokaisen elollisen tärkein tehtävä on taata lajin jatkuvuus.
Kylläpä yleistät😂😂😂😂
T: vapaaehtoisesti lapseton yli 50- vuotias nainen
Minä olen syntynyt 1960-luvun alussa ja aina saanut kärsiä vanhempien sukupolvien äkkituomitsemisesta, mitä nyt olen sattunut päättämään ja valitsemaan. Kaikki olen kuulemma tehnyt väärin vaikka itse olen elämääni ihan tyytyväinen 60+.
Itse taas olen että EVVVK kenenkään muun valinnat, "kullekin omaansa". Mulla on omassa elämässä ihan tarpeeksi tekemistä, ja omassa avioliitossa. En muista koskaan edes kysyneeni keltään hyväntahtoisesti aikovatko hankkia lapsia. Mitä se mulle kuuluiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me 60 luvulla syntyneet olemme eläneet nuoruuttamme70- ja 80 -luvulla. Ja kyllä me osattiinkin elää! Punk tuli Suomeen, Eput ja Pelle Miljoona lauloivat, että poliisi pamputtaa ja moottoritie on kuuma. Seksi oli villiä ja vapaata ennen kuin AIDS keksittiin. Me osattiin bilettää eikä nysvätty vaan somessa. Tavattiin ihmisiä livenä baareissa ja festareilla, ei tarvittu tinderiä. Suvaitsemattomia ovat nykyiset nuorisolaiset, jotka eivät kestä erilaisia mielipiteitä.
Teillä oli kesätöitä tarjolla ja äiti ja isä antoi rahaa jolla joitte alaikäisinä kaljaa mielinmäärin ja ostitte pilvetkin.
Kukaan ei jahdannut tai pistänyt siihen aikaan pilvestä putkaan kuten nykyään on kauhee ajojahti jos vähän pihalla käryttää, niin heti soitellaan kyttiä paikalle.
Kyllä teillä on helppo elämä ollut. Miksi ette antaneet helppoo elämää jakoon myös muille?
Vanhemmilta en saanut juurikaan rahaa, olivat eläneet köyhän lapsuuden ja vaikka elintaso oli parantunut, niin patistivat meidät lapset kesätöihin nuorena. Ja kesätöitä todella tehtiin, kaikki kelpasi - ensin naapurin lasten hoitoa, sitten 15 vuotiaana siivoamaan ja opiskeluaikana sairaala-apulaiseksi. Yliopisto-opiskelijan opiskelijaelämä oli toimintaa ja tapahtumia täynnä opiskelijabileitä unohtamatta.
Ei 60-luku ole mikään yhtenäinen selittävä tekijä: 60-64 syntyneet on boomereita ja loput X-sukupolvea. Olen itse syntynyt 60-l lopulla, enkä ole toisten asioita ihmettelemässä, ei edes kiinnosta. Eikä kukaan ole tollanen mun ikäisistä kavereistani.
Toisaalta mitä sitten? Täti on v*ttumainen, ei se kerro sinusta tai ratkaisuistasi mitään ap.