Onko 300L alkoholin kuljetus laillista?
Sain yheltä hämärältä kaverilta vahinkoviestin, jossa kertoi lähtevänsä juuri kuljettamaan 300L vinettoa ja 10pkt ryiskuja paikasta x. Poisti viestin heti kun huomasi että tuli väärälle tyypille. Osaako joku sanoa onko tuollanen poliisiasia?
Kommentit (11)
Siinäpä on miettimistä tälle illalle.
En osaa itse arvioida tilannetta eikä kukaan muukaan niin soitin 112, sanoivat että ei oo poliisiasia millään tavalla. Ei ihme että nykyään saa helposti huumeita jos kerran poliisia ei kiinnosta puuttua...
Vierailija kirjoitti:
En osaa itse arvioida tilannetta eikä kukaan muukaan niin soitin 112, sanoivat että ei oo poliisiasia millään tavalla. Ei ihme että nykyään saa helposti huumeita jos kerran poliisia ei kiinnosta puuttua...
Kuitenki tän tyypin nimen halusivat ylös
Saa alkoholia kuljettaa ihan niin paljon kuin lystää.
Alkoholipullojen kuljettaminen luvanvaraista?
Nyt se korkki kiinni...
Vierailija kirjoitti:
Mihin poliisin nyt pitäisi puuttua?
Seuraavaksi varmaan panikoit kun kuulet että joku kuljettaa 50 litraa maitoa... älä kuitenkaan enää turhaan kuormita hätäkeskusta, soita suoraan lääkärillesi ja pyydä paremmat lääkkeet.
Eikö ne Suomen tullissakin hyväksyneet valtavan viinamäärän roudaamiseen Tallinnasta syntymäpäivät, jotka olisivat joskus ensi vuonna ja synttärisankari täyttäisi jotain 56 tai 57 tai sinnepäin.
Mutta mikä mittayksikkö on L? Litra se ei ole kun litran yksikkö on l.
Jos auton kantavuus riittää niin miksi ei. Ei se alkoholi ole mitään vaarallista ainetta.
EU lakien mukaan alkoholi tuotteet ovat elintarvikkeita.
Sama jos kysyisi voiko kuljettaa laillisesti kauraryynejä 300 kiloa EU sisällä.
Niin siis, tämähän ei koske Suomea.
Tämä siis tuli isompaan wa-ryhmään, eli en jää itse kiinni jos ilmiannan