Miksi 60 luvulla syntyneet ihmiset on tosi tuomitsevia?
Esim mä ja mun mies ei haluata lapsia niin jokos heti tätini ihmetteli että miten ihmeessä ei voida haluta lapsia tehdä. On syntynyt 60 luvulla. Mitään tälläisiä kommentteja ei olla kuultu oman ikäluokan ihmisiltä.
Kommentit (91)
Koskaan ei kannata yleistää. Mulle on ihan p*skan hailee mitä ihmiset tekee lapsi asioissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä aapee olet syntynyt. Esittäisin kysymyksen, että miksi aapeen kanssa samalla vuosikymmenellä syntyneet ovat niin tyhmiä?
Ihmettelen vain miksi juuri ne tuomitsevimmat ihmiset ovat juuri joltain 50-60 luvulta tai jotka ihmettelee toisten valintoja. Ihankuin eivät ymmärtäisi että ihmiset tekee omat valintansa?
Olet varmaan 1990-luvun jankkaaja. Ei kiinnosta, eläkää kuten parhaaksi näette.
Vm 1969
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä aapee olet syntynyt. Esittäisin kysymyksen, että miksi aapeen kanssa samalla vuosikymmenellä syntyneet ovat niin tyhmiä?
Ihmettelen vain miksi juuri ne tuomitsevimmat ihmiset ovat juuri joltain 50-60 luvulta tai jotka ihmettelee toisten valintoja. Ihankuin eivät ymmärtäisi että ihmiset tekee omat valintansa?
Olet varmaan 1990-luvun jankkaaja. Ei kiinnosta, eläkää kuten parhaaksi näette.
Vm 1969
90-luku on hyvä. ihmetyttää vain miksi "kauhistuttaa" noin paljon toisten valinnat. Ihmisiä on erilaisia.
Outo kysymys. Tuomitsevia ihmisiä on kaikissa ikäluokissa. Olen 1980-luvulla syntynyt ja myös meidän ikäluokastamme osa on k-päisiä päällepäsmäreitä. Joskus iän myötä omat luutuneet mielipiteet voivat toki voimistua niin, että niistä muotoutuu ehdottomia totuuksia, joita sitten ladella nuoremmille "elämänohjeina". Toisaalta monelle käy vuosien mittaan päinvastoin ja erilaisuuteen oppii suhtautumaan vain erilaisuutena. Kaikki käy, kunhan muita ei vahingoiteta. Eikä kaikkea tarvitse henkilökohtaisesti fanittaa tai ymmärtää mutta ei niitä asioita tarvitse tuomitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Tuomitsevia ihmisiä on kaikissa ikäluokissa. Olen 1980-luvulla syntynyt ja myös meidän ikäluokastamme osa on k-päisiä päällepäsmäreitä. Joskus iän myötä omat luutuneet mielipiteet voivat toki voimistua niin, että niistä muotoutuu ehdottomia totuuksia, joita sitten ladella nuoremmille "elämänohjeina". Toisaalta monelle käy vuosien mittaan päinvastoin ja erilaisuuteen oppii suhtautumaan vain erilaisuutena. Kaikki käy, kunhan muita ei vahingoiteta. Eikä kaikkea tarvitse henkilökohtaisesti fanittaa tai ymmärtää mutta ei niitä asioita tarvitse tuomitakaan.
Niin varmaan onkin, mutta tuntuu että olen tavannut enemmän niitä tuomitsevia vain tuossa ikäluokassa. Ja nämä elämänohje jakelijat on kyllä rasittavia. Tai ei jos osaavat sanoittaa asiansa oikein mutta jos yritetään alkaa kontrolloida toista.
Olen tuollainen 60-luvun täti-ihminen. En kysy edes nuorten seurustelukumppaneista mitään, koska ne vaihtuu nuorilla usein, saatika perheen perustamisesta. Viime Jouluna kävi Mirkku ja Niko, ja tänä Vappuna Mirkku ja Mika-Petteri. 😉
Vierailija kirjoitti:
Koska vtuttaa armottomasti nuorison avuttomuus ja kyvyttömyys käsitellä mitään vastoinkäymisiä tai tunteita. Terapiaa halutaan aivan tavallisten elämäntapahtumien käsittelyyn. Miksiköhän terveydenhuolto ei toimi? Elämä nyt ei vaan ole helppoa. Huoh.
Myöskään minkäänlaisia kysymyksiä tai omaa mielipidettään ei saisi nuorisolle esittää, koska siitä heti loukkaannutaan.
Miten tuo väittämä liittyy aiheeseen? Loukkaannuit näköjään itse saman tien.
Koska etenkin ennenvanhaan lapsia tehtiin enemmän ja myös elettiin enemmän sen mallin mukaan. Oli vanhat piiat yms.
Nykyään ihmiset on individualisteja, suomessa, eikä vanhemmat ihmiset välttämättä sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että kaikki 60-luvulla syntyneet ovat samanlaisia kuin tätisi?
Sanottiinko, että kaikki ovat?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos että vapautus minut. Synnyin ennen 60- lukua.
Täällä 50-luvulla syntynyt ja iloitsee myös tuosta vapautuksesta. En ole sitten yhtään tuomitseva, on sen verran elämää takana ja kaikkea on nähty, ja etenkin tehty, siis mukavaa kivaa,ei mitään laitonta kuitenkaan. Miksi pitäisikään tuomita ihmisten omia vapaaehtoisia valintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että kaikki 60-luvulla syntyneet ovat samanlaisia kuin tätisi?
Tuntuu että he ovat todella tuomitsevia tai eivät ymmärrä että ihmiset tekee ja elää nykyään eritavoin.
Moni on elänyt koko ikänsä samoilla sijoilla. Osa on hyvin vähän koulutettua. On kielitaidottomuutta ja muukalaiskammoa.
Vierailija kirjoitti:
Koska etenkin ennenvanhaan lapsia tehtiin enemmän ja myös elettiin enemmän sen mallin mukaan. Oli vanhat piiat yms.
Nykyään ihmiset on individualisteja, suomessa, eikä vanhemmat ihmiset välttämättä sitä ymmärrä.
Niin tuntui etteivät jotkut ymmärrä
Itse olen sellainen ihminen että viihdyn omissa oloissani enkä puutu keneenkään ihmisten valintoihin ja elämään. En ymmärrä tälläisiä ihmisiä jotka utelee ja ihmettelee jonkun elämänvalintoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sellainen ihminen että viihdyn omissa oloissani enkä puutu keneenkään ihmisten valintoihin ja elämään. En ymmärrä tälläisiä ihmisiä jotka utelee ja ihmettelee jonkun elämänvalintoja.
Ja siis pidän itseäni jotenkin fiksumpana kuin "keskiverto" ihmistä. kun seuraa tätä menoa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos että vapautus minut. Synnyin ennen 60- lukua.
Täällä 50-luvulla syntynyt ja iloitsee myös tuosta vapautuksesta. En ole sitten yhtään tuomitseva, on sen verran elämää takana ja kaikkea on nähty, ja etenkin tehty, siis mukavaa kivaa,ei mitään laitonta kuitenkaan. Miksi pitäisikään tuomita ihmisten omia vapaaehtoisia valintoja?
On tullut vaikutelma että 50-luvulla syntyneet ovat aika suvaitsevaisia ja rentoja, johtuukohan siitä että elivät nuoruutensa hippi-aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vtuttaa armottomasti nuorison avuttomuus ja kyvyttömyys käsitellä mitään vastoinkäymisiä tai tunteita. Terapiaa halutaan aivan tavallisten elämäntapahtumien käsittelyyn. Miksiköhän terveydenhuolto ei toimi? Elämä nyt ei vaan ole helppoa. Huoh.
Myöskään minkäänlaisia kysymyksiä tai omaa mielipidettään ei saisi nuorisolle esittää, koska siitä heti loukkaannutaan.
Jep. Nykynuorisossa on liian paljon näitä uniikkeja lumihiutaleita. En jaksa minäkään ymmärtää sellaista kummaa vetelyyttä.
Esim. just nyt toi perheen perustaminen. Tottakai perustetaan perhe ja hommataan lapsia jos saadaan. Niin on tehty maailman sivu ja niin tulee tehdä edelleen. Se on elämän meno sellaista.
Lusikka pitää ottaa kauniiseen käteen ja tehdä oma osuutensa.
Jos kukaan ei tee lapsia, niin kuka susta huolehtii kun olet vanha? Väistämättä olet vanha joku päivä ja luultavasti naapurisi eivät tykkäisi siitä jos homehdut asuntoosi ja alat haista siellä. Sori nyt vaan mutta elämän on jatkuttava ja kaikkien kykenevien pitää osallistua.
Joidenkin nuorempien sukupolvien edustajien itsekkyys ja itsekeskeisyys on jotain ennen kuulumattoman typerää ja lapsellista.
Ei ihme, että on mt-ongelmia ja voitte pahoin kun ette halua olla mukana tässä sukupolvia jatkuneessa ihmisten ketjussa, jossa jokaisella ihmisellä ja sukupolvella on oma paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nykynuorisossa on liian paljon näitä uniikkeja lumihiutaleita. En jaksa minäkään ymmärtää sellaista kummaa vetelyyttä.
Esim. just nyt toi perheen perustaminen. Tottakai perustetaan perhe ja hommataan lapsia jos saadaan. Niin on tehty maailman sivu ja niin tulee tehdä edelleen. Se on elämän meno sellaista.
Lusikka pitää ottaa kauniiseen käte
Vanhustentyöntekijä? mutta ei kai kukaan tee sen lapsia sen takia että pelkää jäävänsä yksin vanhana?
No onhan tuo ihan normaalia marginaaliyksilön kohdalla, mutta koko nykysukupolvi on lapsivastainen ja mistä se kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusikka pitää ottaa kauniiseen käte
Mikä ihmeen sukupolvien ketju? :D Ja miksi se hetkauttaa jos miulla ja lapsia ja mädähtyisin asuntooni yksin vanhana?
Ja luuletko että kaikilla 60-luvulla syntyneillä naisilla on lapsia?