Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 60 luvulla syntyneet ihmiset on tosi tuomitsevia?

Vierailija
20.05.2025 |

Esim mä ja mun mies ei haluata lapsia niin jokos heti tätini ihmetteli että miten ihmeessä ei voida haluta lapsia tehdä. On syntynyt 60 luvulla. Mitään tälläisiä kommentteja ei olla kuultu oman ikäluokan ihmisiltä.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh??? Minä olen syntynyt 1965, kuusikymppiä tulee täyteen loppuvuodesta. Päätin jo alle kymmenvuotiaana, etten lapsia tee, enkä tehnyt. Mies kyllä on ollut mukana kuvioissa jo 36 vuotta. 

Voisko aloittaja olla edes hiukan vähemmän stereotypiansa lumoissa? Kiitos. 

Melkein kuin minun kynästäni. Ehdin kyllä jo täyttää kuusikymmentä. Suurin piirtein kymmenen vanhana tajusin muiden juttuja kuunnellessani, että en haluaisi lapsia ikinä. Yläasteikäisenä, kun kaverini keksivät nimiä tuleville lapsilleen, sanoin sen ensimmäisen kerran ääneen ja sain kuulla, että hah hah kyllä se mieli muuttuu. Nelikymppisenä aloin kuulla ääneenmiettimisiä siitä, että kyllähän sinäkin haluaisit mummu olla. En halua. Lastenteko ja mummuna oleminen kuuluu niille, joita se kiinnostaa.

Olen 80-luvun nuori ja edelleen

"Siis mikä teitä vaivaa, kun ette osaa (edelleenkään) keskustella, vaan hyökkäätte yleistäen aloittajaa päin?"

Missä kohdassa hyökkäsin aloittajaa päin? Tuossa viimeisessä virkkeessänikö: "Ap, uskoakseni sinun valintojasi arvioidaan ja arvostellaan paljon vähemmän kuin minun."

Nykyisin ihmetellään ja kysellään aivan varmasti vähemmän kuin 80-luvulla. Jopa YTHS:n lääkäri hermostui ja korotti äänensä, kun hain E-pillerireseptiä ja tulin harmitelleeksi sitä, että sterilisaatiota ei saanut kaksikymppisenä.

Vierailija
62/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä 60-luvun komentelijat on niitä, joiden kanssa ei keskusteltu. Oli tyhmää kysellä ja selittää. Ulos vain pärjäämään, pois jaloista. Se näkyy edelleen aggressiona, toisten syyttämisenä ja alistamisena.

Miksi on esimerkiksi anonyymipalstalla väärin kysyä miksi ette tee lasta? Ymmärrän että suoraan ei saa kysyä joltain vieraalta mutta kai omien lastensa kanssa saa keskustella asiasta jos he sen puheeksi ottavat?

Kunnolliset vanhemmat on niitä joiden kanssa voi keskustella ihan mistä vaan.

Koska siihen ei ole kummempaa syytä miksi ei halua lasta. Ei vain halua. En minä jaksa alkaa jankata loputtamasti jollekin joka ei ymmärrä kun sen kummempaa syytä ei ole. Saa kyllä kysyä. Mutta jos ei kerrasta usko. Minun pääkoppa tai

Ei ollut nyt muuta tekemistä. Mutta jotenkin tuntuu että siihen pitäisi olla suurempi syy miksen halua lasta. vaikea keksi sellaista kun ei ole... Huoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota....ymmärrän kyllä avauksen pointin jotenkin, mutta siis 60-luvulla syntyneet olivat ns. punkkarisukupolvi. Toki oli sitten teddyjäkin, mutta. Itse 1970 syntyneenä pidän heitä vähän vapaamielisempinä kuin omaa sukupolveani.

Vierailija
64/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että kaikki 60-luvulla syntyneet ovat samanlaisia kuin tätisi? 

Tuntuu että he ovat todella tuomitsevia tai eivät ymmärrä että ihmiset tekee ja elää nykyään eritavoin. 

Moni on elänyt koko ikänsä samoilla sijoilla. Osa on hyvin vähän koulutettua. On kielitaidottomuutta ja muukalaiskammoa.

Häh? Edes mun vanhemmat eivät olleet tuollaisia. Mä olen syntynyt -64. 

80-luvun nuori ja me taidetaan olla kyllä aika vapaita kaikesta tiukkapipoisuudesta. Ihan toista kuin tää nykyinen kaiken sensurointi, tiukkapipoisuus ja someelämä.

Oudoista perheistä tulette. 

Vierailija
65/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh??? Minä olen syntynyt 1965, kuusikymppiä tulee täyteen loppuvuodesta. Päätin jo alle kymmenvuotiaana, etten lapsia tee, enkä tehnyt. Mies kyllä on ollut mukana kuvioissa jo 36 vuotta. 

Melkein kuin minun kynästäni. Ehdin kyllä jo täyttää kuusikymmentä. Suurin piirtein kymmenen vanhana tajusin muiden juttuja kuunnellessani, että en haluaisi lapsia ikinä. Yläasteikäisenä, kun kaverini keksivät nimiä tuleville lapsilleen, sanoin sen ensimmäisen kerran ääneen ja sain kuulla, että hah hah kyllä se mieli muuttuu. Nelikymppisenä aloin kuulla ääneenmiettimisiä siitä, että kyllähän sinäkin haluaisit mummu olla. En halua. Lastenteko ja mummuna oleminen kuuluu niille, joita se ki

Tuota minäkin ihmettelin. En huomannut aloittajaa kohtaan mitään negatiivista kommentissasi. Vauvalla kyllä hyvin paljon haukutaan vanhempia sukupolvia.

Vierailija
66/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellibebojen sukupolvi. Heistä seuraavat saivat Suomen parhaimmat koulutuksen. Se 1970-1978 syntyneiden porukka on se totaalisin velliperseiden porukka, etenkin ne jotka on nyt leikkaamassa köyhiltä ja niiltä joita itse olivat aikoinaan. Osa edes kehtaa hävetä ja tietää totuuden eikä äänestänyt näitä paskamahoja päättämään.

Ei anneta omasta sitä minkä saivat ja koulutuksesta leikataan edelleen.

Vellibebat on juuri sitä porukkaa jotka nauttivat 80-luvulla elokuvissa käynnistä, kesätöistä, kivoista duuneista, huvipuistoista jne.

Sitten on se meidän sukupolvi, joka ei ole käynyt edes  TENERIWWALLA tai GANARIALLA koskaan tai leffoissa, kun ei ole käyttörahaa annettu.

Mutta tämä porukka se kävi punk-keikoilla ja hurrikanesin keikoilla ja leffoissa kävivät ja viettivät kivoja iltoja ostareilla yms, koska isi ja äiti antoi ihan hatusti käyttörahaa kivanpitoon ja oli kesätöitä josta sai lisää kalja, moporahaa ja omaan autoon yms.

Meille ei jäänyt paskaakaan. Hattuillaan vaan kun pelataan piu pau pikkupelejä muutamalla kympillä j se on meille se nautinto elämässä ja pitäisi sitten tuntea syyllisyyttä kun ei käydä ulkona kun joku hatun aurinko kerran pari paistaa keväällä perkele.

Hatun vellibebat ja hemmoteltu sukupolvi. TE saitte sen, me ei saatu mitään ja te kuvittelette että meitä kiinnostaa pelata tätä peliä??? Missä te saitte olla voittajat ja valitsitte seuraavan sukupolven köyhiksi.

Minä pelaan piupau-pelejä. Ei mitää ei billuu ei töitä. Ei mul muut, ei kiinnosta pelata huonosti suunniteltuu peliänne. Oon aut.

Vierailija
67/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vellibebojen sukupolvi. Heistä seuraavat saivat Suomen parhaimmat koulutuksen. Se 1970-1978 syntyneiden porukka on se totaalisin velliperseiden porukka, etenkin ne jotka on nyt leikkaamassa köyhiltä ja niiltä joita itse olivat aikoinaan. Osa edes kehtaa hävetä ja tietää totuuden eikä äänestänyt näitä paskamahoja päättämään.

Vellibebat on juuri sitä porukkaa jotka nauttivat 80-luvulla elokuvissa käynnistä, kesätöistä, kivoista duuneista, huvipuistoista jne.

Sitten on se meidän sukupolvi, joka ei ole käynyt edes  TENERIWWALLA tai GANARIALLA koskaan tai leffoissa, kun ei ole käyttörahaa annettu.

Mutta tämä porukka se kävi punk-keikoilla ja hurrikanesin keikoilla ja leffoissa kävivät ja viettivät kivoja iltoja ostareilla yms, koska isi ja äiti antoi ihan hatusti käyttörahaa kivanpitoon ja oli kesätöitä josta sai

Vierailija
68/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs yleistetä, oon 60-luvulla syntynyt enkä tuomitse ketään enkä varsinkaan lapsiasiassa. En edes koskaan kysy keneltäkään onko hänellä lapsia, on ihan henkilökohtainen asia, miksi on lapsia tai miksi ei. Kertoo itse, jos haluaa. Toisille voi olla tosi vaikea paikka, miksi niitä lapsia ei ole tai on vaikka menettänyt lapsensa tms.

Vierailija
69/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs yleistetä, oon 60-luvulla syntynyt enkä tuomitse ketään enkä varsinkaan lapsiasiassa. En edes koskaan kysy keneltäkään onko hänellä lapsia, on ihan henkilökohtainen asia, miksi on lapsia tai miksi ei. Kertoo itse, jos haluaa. Toisille voi olla tosi vaikea paikka, miksi niitä lapsia ei ole tai on vaikka menettänyt lapsensa tms.

Kiva että teidänlaisiakin on. En siltikään ymmärrä miksi se on jollekin "kova paikka " jos jollain ventovieraalla ei ole omia lapsia.

Vierailija
70/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kuin minun kynästäni. Ehdin kyllä jo täyttää kuusikymmentä. Suurin piirtein kymmenen vanhana tajusin muiden juttuja kuunnellessani, että en haluaisi lapsia ikinä. Yläasteikäisenä, kun kaverini keksivät nimiä tuleville lapsilleen, sanoin sen ensimmäisen kerran ääneen ja sain kuulla, että hah hah kyllä se mieli muuttuu. Nelikymppisenä aloin kuulla ääneenmiettimisiä siitä, että kyllähän sinäkin haluaisit mummu olla. En halua. Lastenteko ja mummuna oleminen kuuluu niille, joita se kiinnostaa.

Olen 80-luvun nuori ja edelleen

Siis mikä teitä vaivaa, kun ette osaa (edelleenkään) keskustella, vaan hyökkäätte yleistäen aloittajaa päin? 

Kukakohan yleistää? Ap itse. "60-luvulla syntyneet..."

Vierailija
71/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva että teidänlaisiakin on. En siltikään ymmärrä miksi se on jollekin "kova paikka " jos jollain ventovieraalla ei ole omia lapsia.

En minäkään ymmärrä. Enkä ymmärrä monta muutkaan asiaa, joiden perusteella ihmisiä arvostellaan. Ilmeisesti toisilla vaan on niin heikko itsetunto, että pitää elää sterotypioissa. -sama-

Vierailija
72/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ihmisen kommentin perusteella yleistät koko sukupolven?

Vierailija
73/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että he ovat todella tuomitsevia tai eivät ymmärrä että ihmiset tekee ja elää nykyään eritavoin. 

Moni on elänyt koko ikänsä samoilla sijoilla. Osa on hyvin vähän koulutettua. On kielitaidottomuutta ja muukalaiskammoa.

80-luvun nuori ja me taidetaan olla kyllä aika vapaita kaikesta tiukkapipoisuudesta. Ihan toista kuin tää nykyinen kaiken sensurointi, tiukkapipoisuus ja someelämä.

Tunnen /tiedän monia, joihin kuvaus sopii. Maaseudun ja pikkukaupunkien väkeä. 

Paremmassa kuplassa kasvanut ei tiedä eikä ymmärrä.

Vierailija
74/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä porukka se kävi punk-keikoilla ja hurrikanesin keikoilla ja leffoissa kävivät ja viettivät kivoja iltoja ostareilla yms, koska isi ja äiti antoi ihan hatusti käyttörahaa kivanpitoon ja oli kesätöitä josta sai

Oot sekaisin. Minulla oli 70-luvulla hädintuskin mitään, millä elää, eikä kovin paremmin mennyt 80-luvullakaan. 

Vierailija
75/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vtuttaa armottomasti nuorison avuttomuus ja kyvyttömyys käsitellä mitään vastoinkäymisiä tai tunteita. Terapiaa halutaan aivan tavallisten elämäntapahtumien käsittelyyn. Miksiköhän terveydenhuolto ei toimi? Elämä nyt ei vaan ole helppoa. Huoh. 

Myöskään minkäänlaisia kysymyksiä tai omaa mielipidettään ei saisi nuorisolle esittää, koska siitä heti loukkaannutaan.

Ei jokainen nuorehko ole avuton tai osaa käsitellä tunteita. En kyllä tiedä miten tuo liittyi. Mun mielestä mielipiteen saa esittää mutta ei töykeästi. Esim itse en mene kellekään sanomaan että miksi nyt teit lapsia?!

Ei jokainen 60 luvulla syntynyt ole tuomitseva.

Vierailija
76/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kuin minun kynästäni. Ehdin kyllä jo täyttää kuusikymmentä. Suurin piirtein kymmenen vanhana tajusin muiden juttuja kuunnellessani, että en haluaisi lapsia ikinä. Yläasteikäisenä, kun kaverini keksivät nimiä tuleville lapsilleen, sanoin sen ensimmäisen kerran ääneen ja sain kuulla, että hah hah kyllä se mieli muuttuu. Nelikymppisenä aloin kuulla ääneenmiettimisiä siitä, että kyllähän sinäkin haluaisit mummu olla. En halua. Lastenteko ja mummuna oleminen kuuluu niille, joita se ki

Mikä sun sisälukutaito on, kun et ymmärtänyt ketä ja mitä tuossa tarkoitetaan?

Ei jokaista, vaan että *MONI* sen ikäluokan edustaja käyttäytyy *TYYPILLISESTI* noin. Jos älähdät kun kalikka kalahtaa, ei voi mitään. 

Vierailija
77/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden ihmisen kommentin perusteella yleistät koko sukupolven?

Menes sinäkin trolli siitä, hus.

Vierailija
78/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotoahan monet asenteet tulevat. Minun (tuon 80-luvun nuoren) vanhempani syntyivät sotien aikaan ja vasta äskettäin muuttivat maalta kaupunkiin, ja ovat aina pitäneet ominaan ajatuksensa muiden ihmisten valinnoista. Minua he eivät ole arvostelleet koskaan, vaikka olen kulkenut tavallista kauempana keskitiestä ja mokaillutkin joskus kunnolla. He eivät välttämättä ymmärrä kaikkea tai hyväksy kaikkea, mutta eivät he sitä sano varsinkaan asianomaisille itselleen.

Vierailija
79/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me 60 luvulla syntyneet olemme eläneet nuoruuttamme70- ja 80 -luvulla. Ja kyllä me osattiinkin elää! Punk tuli Suomeen, Eput ja Pelle Miljoona lauloivat, että poliisi pamputtaa ja moottoritie on kuuma. Seksi oli villiä ja vapaata ennen kuin AIDS keksittiin. Me osattiin bilettää eikä nysvätty vaan somessa. Tavattiin ihmisiä livenä baareissa ja festareilla, ei tarvittu tinderiä. Suvaitsemattomia ovat nykyiset nuorisolaiset, jotka eivät kestä erilaisia mielipiteitä.

Vierailija
80/91 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta kysyisin, että onko lapsettomuudesta tullut teille kuitenkin pienoinen ongelma (?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä