Mikä sinulla on syynä että viet 1-vuotiaan täydeksi päiväksi hoitoon vaikka sinulla olisi vapaapäivä/lomaa?
Näitä vanhempia on nykyään niin paljon. Eikä ole kyse mistään poikkeustilanteesta, vaan että joka kerta automaationa toimitaan näin.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi pitää arvostella jatkuvasti kuinka kauan lapset ovat hoidossa, ei se ole keneltäkään pois, ei edes lapselta, he tottuvat tilanteeseen ja päiväkoti on heille yhtä tärkeä paikka kun oma koti.
"ei se ole keneltäkään pois"'
Siis mitä v...?!
Se on joka jumalan veronmaksajalta pois, se jokainen tunti ja tunnin puolikas.
Jotkut ovat niin itsekkäitä ja itsekeskeisiä etteivät vaan tajua.
Työssäkäyvä päiväkodin käyttäjä, maksaa joka ikisestä tunnista, minkä lapsi päiväkodissa viettää.
Lisäksi työssäkävijät maksavat päiväkodeista ja kouluista, veroissaan.
Pääosa palkkaverostahan maksetaan omaan kuntaan. Se kuntahan ne palvelutjin tuottaa.
Ja ne työt
Jos ne työttömien lapset olisi kotikasvatuksessa ja tulisivat samalle luokalle sinun lasten kanssa, olisit tosi nopeasti valmis maksamaan heille päivähoidosta. Ihan oikeasti. Olen nähnyt näitä tapauksia ja luojan kiitos meillä on järjestelmä joka auttaa edes vähän.
Kysytään näin: jos tulisi malli, jossa osallistumalla varhaiskasvatuksen kuluihin veronmaksajan saisit lapsen luokalle jossa olisi vain varhaiskasvatettuja lapsia, suostuisitko maksamaan varhaiskasvatuksen kuluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi pitää arvostella jatkuvasti kuinka kauan lapset ovat hoidossa, ei se ole keneltäkään pois, ei edes lapselta, he tottuvat tilanteeseen ja päiväkoti on heille yhtä tärkeä paikka kun oma koti.
Siis mitä v...?!
Se on ihan yks lysti, onko se lapsi siellä päiväkodissa, vaiko ei.
Päiväkodissa on kuitenkin aina sama määrä työntekijöitä. Samat kiinteistö- sähkö- vesi- ja siivous ym. kulut päiväkodista menee, oli siellä mikä määrä
lapsia tahansa.
En oo ikinä ymmärtänyt miksi pitää toisten tilanteita aina suu auki ihmetellen miettiä. Ehkä sillä äidillä on tosiaan omiakin menoja? Ehkä vaivoja joista ei kiinnosta ventovieraalle hoitajalle kertoa? Ehkä unettomuutta, mikä pitkittyneenä vaikuttaa sen lapsenkin turvallisuuteen? Ehkä ei ole mitään muuta aikaa hoitaa asioita?
Joskus se lapsenkin paras on se, että äiti saa levätä. Kyllä täytyy aika urpo olla, jos ei tätä ymmärrä.
Enpä ole ikinä törmännyt tällaiseen, että 1v. olisi monta päivää hoidossa vanhemman ollessa vain kotona :D nämä on taas näitä, kun muka tiedetään toisten asioita... Itse teen vuorotöitä ja joskus kyllä arkivapaanani vien 2-vuotiaan hoitoon, että saan hoidettua asioita :)
Olkaa tyytyväisiä kun lapsen saa viedä päiväkotiin vaikka itse on vapaalla. Aikojen alussa 80-luvulla piti vanhemman sairastaakin pimeästi . Minulle oli kerran suuniteltu lievähkö leikkaus, joka ei kyllä toteutunut, mainitessani pk:lle leikkauksesta todettiin , että lapsihan on sitten kotona toipumisaikani.
Yo.ei tarkoita , että hyväksyisin pk:n käytön jotta vanhemmat voivat vedellä lapsivapaana lonkkaa kotona . Hyvä kuitenkin, että jossain määrin sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä v...?!
Työssäkäyvä päiväkodin käyttäjä, maksaa joka ikisestä tunnista, minkä lapsi päiväkodissa viettää.
Pääosa palkkaverostahan maksetaan omaan kuntaan. Se kuntahan ne palvelutjin tuottaa.
Ja ne työt
"Mutta tukien saajat, makaavat meidän verorahoilla kotonaan sohvilla, toljottavat telkkua, soittavat turpaansa somessa, vetävät naamaanda kaljaa ja tupakkaa.
Kuten tuo kommentoijakin."
No ei se kommentoija, jolle tässä kommentoidaan.
Lisäksi kysyisin arvon kommentoijalta, missä on se maailman paras ammattikasvattaja, joka saa yksivuotiaan "toimimaan ryhmissä, ottamaan muut huomioon, oppivat ja näkevät asioita"
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylipäänsä vie yksivuotiaan hoitoon? Ja vielä täydeksi päiväksi?
No varmaan ihminen joka käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä v...?!
Sivusta:- kyllä siitä 1- vuotiaastakin tulee / kasvaa ujo ja vetäytyvä itkupilli, jos hån ei muita ihmisiä ympärillään, kuin yh-äitinsä
tai vain äitinsä ja isänsä
- tottuu vain kahteen tuttuun ihmiseen, aina samat kasvot. Alkaa pelätä "vierastaa" muita ihmisiä
- nykyisin kun ei edes vieraita käy kotona. Eikä itse käydä missään kylässä
- ei maailmassa enää pärjätä enää niillä eväillä, kuin joskun 1970-1980 luvuilla, kasvatuksessaan
Pääosa palkkaverostahan maksetaan omaan kuntaan. Se kuntahan n
Sellaista syytä ei olekaan, että noin tekisin!
Vierailija kirjoitti:
Hoitopaikan hinnan voisi nostaa tonniin per lapsi, niin niitä hakisivat vain oikeasti hoitoa tarvitsevat. Suomessa koko hoito on sosialisoitu.
Typerä ajatus
Minulla on jo hyvän matkaa kouluikäiset lapset, joita olen hoitanut vähän ehkä turhankin pitkään kotona, mutta kommentoin silti. Tämä jatkuvan läsnäolon ja vuorovaikutuksen eetos, joka on vallalla, on epäterve. Se on ihan jäätävän raskas sekä lapselle että vanhemmalle. Vanhemmille viestitään jatkuvasti että jokainen heidän kulmakarvojensa asento voi johtaa lapsen psykoterapian tarpeeseen, ja kaikki vähemmän täydellisen ihmisen keinot yrittää pitää kiinni omista tarpeista ovat väkivaltaa ja lastensuojeluasia (vaikeneminen, ärtyneeltä kuulostaminen, päälle hyppivän lapsen fyysinen rajoittaminen jne). Ei sellaista vaatimustasoa ole kenenkään mahdollista jaksaa, ja silloin satunnainen päivä, jolloin ei tarvitse nonstopilla olla tekemisissä riittämättömyyden, syyllisyyden ja oman tarpeiden täyttymättömyyteen liittyvän turhautumisen kanssa, on aika houkutteleva.
Voi kun olisin itse ottanut enemmän omaa aikaa lasten ollessa pieniä. Olisi ehkä pinna palanut vähän vähemmän.
Minun tekosyyni on omat syöpähoidot. Olen välillä todella väsynyt ja hyonovointinen. Lapsen on parempi olla päiväkodissa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Hoitopaikan hinnan voisi nostaa tonniin per lapsi, niin niitä hakisivat vain oikeasti hoitoa tarvitsevat. Suomessa koko hoito on sosialisoitu.
Tämä.
Hyvähän se on, jo päiväkotiin vie eikä tuuppaa minne tahansa. Vain ääliö ajattelee, että tämän kieltämisen seurauksena kaikki lapset hoidetaan pullantuoksuisesti kotihoidossa. t: lasun sossu
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella lapsella on oikeus saada laadukas varhaiskasvatus. Jos poissaoloja tulee enemmän niin herkästi lapsi jää varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteista jälkeen.
Tämä on kyllä hauska. Ihmiset on aika hyvin ostaneet tän ajatuksen, että joku muu kasvattaa heidän omat lapsensa paremmin kuin he itse. Ja sittenhän se kasvatus tosiaan ulkoistetaan niille ammattilaisille, eikä viitsitä itse opettaa yhtään mitään. Koulussa opettajat sitten kärsivällisesti yrittävät selittää, että heidän tehtävänsä on opettaa ja vanhemman tehtävä on kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä lapsia hankitaan, jos niitä ei oikeasti rakasteta. Ei tulisi mieleenkään viedä lomapäivänä vuoden vanhaa päivähoitoon.
Kaikkien tilanne ei ole yhtä optimaalinen kuin sinulla. Taustalla voi olla vaikka mitä mistä et tiedä mitään ja vanhemmat eivät halua kertoa sinulle. Eikä se jokin ole aina vanhemman masennus tms.
Hoitakaa vaka-henkilökunta se oma tonttinne, se on työnne, ei vanhempien syiden spekulointi ja arvostelu. Joskus voisi myös luottaa siihen, että vanhempi tietää mitä tekee. Vaikkei ymmärrä kaikkoa ihmisiä, voi opetella arvostamaan silti, eikä sörkkimään jatkuvasti muiden asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minun tekosyyni on omat syöpähoidot. Olen välillä todella väsynyt ja hyonovointinen. Lapsen on parempi olla päiväkodissa silloin.
Tässä on hyvä esimerkki syystä, minä voi olla taustalla, mutta jota ei halua jakaa päiväkodin henkilökunnalle. Voimia sinulle.
Vasta kun ihmisellä on riittävästi elämänkokemusta, hän oppii ajattelemaan tarpeeksi laajasti ja viisaasti, ja havaitsemaan, että aina ei kaikille mene elämä putkeen tai edes yhtä hyvin kuin itsellä.
Tällainen Ap:n kaltaisen ihmisen harjoittama kysely ja arvostelu on itseasiassa rajattomuutta. Yksityisasioiden tonkimista ja sohimista kunnes saa vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvä esimerkki syystä, minä voi olla taustalla, mutta jota ei halua jakaa päiväkodin henkilökunnalle. Voimia sinulle.
Vasta kun ihmisellä on riittävästi elämänkokemusta, hän oppii ajattelemaan tarpeeksi laajasti ja viisaasti, ja havaitsemaan, että aina ei kaikille mene elämä putkeen tai edes yhtä hyvin kuin itsellä.
Tällainen Ap:n kaltaisen ihmisen harjoittama kysely ja arvostelu on itseasiassa rajattomuutta. Yksityisasioiden tonkimista ja sohimista kunnes saa vastauksen.
Muuten kaikesta samaa mieltä, ja tottakai ihmisellä on _oikeus_ päättää kenen kanssa tietojaan jakaa, mut kyllä pienen lapsen etu olisi että häntä tiiviisti hoitavat lapset tietää jos lapsen elämässä on meneillään jotain tällaista isoa. Itse olen pienen koululaisenkin opelle ilmoittanut leikkauspäivästä, kun tiesin että se on lapselle tosi jännittävä päivä ja voi näkyä käytöksessä.
Ja ne työttömyystuet, asuntotuki, toimeentulotuki, ne vasta verovaroja kuluttavatkin.
Päiväkodeista on sentäs hyötyä, ne kasvattavat lapsia, lapset oppivat toimimaan ryhmissä, ottamaan muut huomioon, oppivat ja näkevät asioita.
Ovat kouluun mennessään valmiimpia.
Mutta tukien saajat, makaavat meidän verorahoilla kotonaan sohvilla, toljottavat telkkua, soittavat turpaansa somessa, vetävät naamaanda kaljaa ja tupakkaa.
Kuten tuo kommentoijakin.