Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sattuuko kierukan laitto?

Vierailija
20.03.2007 |

jos ei ole kuukautisten aikaan laitattamassa...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattavissa ehkä papakokeen ottoon, mikä muuten viimeksi sattui jostain syystä (kovakourainen ottaja?) tosi inhosti. Kierukan poisotto ei ole tuntunut yhtään miltään, paitsi kerran lääkäri vetäisi sen tosi vauhdikkaasti ja silloin jostain syystä huippasi kummallisesti.

Vierailija
22/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä olen jutellut ihmisten kanssa, niin useimmilla se ei satu juurikaan. Joillakin sattuu kyllä. Minulla sattui aika lailla, kun lääkäri yritti moneen kertaan sulloa kierukkaa sisään eikä lopulta edes onnistunut yrityksessään.

Enemmistöllä tuntemistani kierukan laitto on ollut todella kivuliasta. Yhdellä ei ole " tuntunut missään" .

Tämän voi nyt sitten laskea toiseksi viestiksi.

Mutta ei se sattuminen todellakaan ole harvinaista, harvinaisempaa on se, että se EI satu. Myös gyne sanoi mulle, että kannattaa ottaa runsaasti kipulääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta syynä se, että synnytyksestä oli jo 6v ja lääkäri sanoi että paikat kuin synnyttämättömällä... ja kohdunsuu kallistunut, niin että se piti " kaivaa" esille, että sai sen hemmetin ongenkoukun sisälle. Kesti noin puoli tuntia kun yrittivät laittaa, kaksi lääkäriä. Kun se vihdoin oli paikallaan, oli menkkamaisia kipuja ja vuotoa vuorokauden ajan.

Muuten oli sitten ihan ok, mutta vuoden päästä alkoi tulla aivan kamala akne naamaan, selkään ja käsivarsiin! Siitä syystä sitten otettiin koko vekotin pois. Nyt alkaa akne parantua.

Vierailija
24/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle on laitettu kerran hormoni- ja kolmesti kuparikierukka ja kertaakaan ei ole sattunut. Kerran yksityinen gyne ja muut tk-lääkäri. Kyllä ne hommansa osaa.

Vierailija
25/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin vuosi synnytyksen jälkeen, eikä kuukautiset olleet alkaneet vielä.

Tulehduskipulääkkeet eivät hirveästi auta siihen " toimenpiteen" aikaiseen kipuun, mutta jälkeenpäin kylläkin.

Vierailija
26/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä voisin melkein sanoa, että kierukan laiton vertaaminen papa-kokeeseen on " sitä yhtä ja samaa" . Elävässä elämässä en ole vielä sellaiseen väittäjään törmännyt :O

No ihan tasapainon vuoksi tässä yksi, jolla ei sattunut. Oli vähän epämiellyttävää, hyvin samantapainen tunne tosiaan kun papaa otettaessa. Yksi alatiesynnytys takana. Laitettaessa oli kyllä menkkojen loppupää menossa, silloin kohdunkaula on liukkaampi ja enemmän auki. Laittaja oli vielä harjoitteleva gyne, teki homman vanhemman gynen valvonnassa.

Kohdunkaulan sorkkimisesta muuten on kokemusta myös ajalta ennen synnytystä. Se sattui ihan järjettömästi ja toimenpide piti jättää kesken. Ja kipukynnykseni on ihan normaali, esim hammaslääkärissä en yleensä pyydä puudutusta jos reikä ei ole tosi iso.

Ja löysyydellä (siinä normaalissa mielessä) ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Eiköhän se kierukka kaikilla sinne emättimeen mahdu, oli tiukka tai ei. Se kohdunkaula kun tuppaa olemaan pikkuisen kapoisempi väylä. Vai oliko se vitsi?

Vierailija
27/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-kokeen ottaminen on kivuliaampaa.

Vierailija
28/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin kuukautisten aikaan.

Vierailija
29/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä voisi päätellä että sattuuko vai ei... ;) Itselle ei ole laitettu eikä ihan äkkiä laitetakaan. Kaikki tuttavani ovat sanoneet että sattuu ihan ****sti.

Vierailija
30/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

monissa muissa maissa kierukka laitetaan nukutuksessa

Ai missä? Yksityinen tietysti nukuttaa jos maksetaan, mutta epäilen, että julkisella ei moiseen ihan helposti lähdetä.

Ihan oikeesti, se laitto voi olla ihan pikkujuttu. Ja toisilla voi sattua tosi kovasti.

Vierailija
31/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli n. 3 kk:n päästä sattui aivan kamalasti. Tavallaan pahempaa kipua kuin pahimmat kokemani supistukset. Olen kuitenkin kuullut, että kokemani on melko poikkeuksellista.

Vierailija
32/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei todellakaan sattunut YHTÄÄN. Tuntui tietysti hieman epämiellyttävältä, mutta samanlaiselta suurinpiirtein kuin papan otto. Ei jäänyt mitään epämiellyttävää mieleen siitä.

Olen synnyttänyt kaksi kertaa alateitse ja kerran tehty hätäsektio. Kierukka ollut kohta viisi vuotta.

Vierailija
33/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä vähän nipisti oli kun kohdunkaula(?) mitattiin... Mä kanssa jännitin ihan hirveesti, mutta konsultoin ystävää jolle kierukka oli laitettu. Sinuna en jännittäis täällä mainittuja kauhutarinoita, koska voi olla provoa!

Vierailija
34/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en voi todistaa tuota lausettani 100% varmuudella mutta asiasta jutteli minulle tuttu lääkäri joka työskenteli aikoinaan Scheringillä.

Vierailija
35/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vaan voi uskoa, että toisilla sattuu vähän, toisilla helvetisti ja toisilla ei ollenkaan? Onko niin uskomatonta, että kaikilla ei mene asiat niin kuin juuri sinulla?

Minä ainakin olen kuullut ihan elävässä elämässä monenlaisia kokemuksia kierukan laitosta. Itse en halua ottaa sitä riskiä, että kuulun siihen joukkoon jolla sattuu hirvittävästi. Kestän kipua muuten hyvin, mutta en alapäähäni kohdistuvista toimenpiteistä johtuvaa.

Vierailija
36/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luulin olevan ainoa poikkeus, koska kaikki tutut joilla on kierukka ovat sanoneet ettei sattunut yhtään... kokemus oli mullakin niin hirveä että uutta kierukkaa ei mulle laiteta enää milloinkaan jos en saa nukutusta! Lisäksi kierukan langat raapivat mieheltä vehkeen haavoille ja kaiken lisäksi tulin heti seuraavassa kierrossa raskaaksi kierukan kanssa vaikka kierukka olikin ultassa katsottuna paikoillaan...

Vierailija
37/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa tklääkäri sanoi, että nyt voi hieman nipistää. Mutta mä en tuntenu mitään. Ja laitettiin 8vkoa alatiesynnytyksestä. Tuu AP kertomaan sattuiko sua vai ei..

Vierailija
38/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan vähän nipisti se laitto. Olin ottanut yhden Burana 400:n ennen laittoa. Mulla kaksi synnytystä, viimeisin 5 vuotta sitten!

Syy miksi laitoin oli se, että mulla NIIIIN ärsyttävät ja runsaat menkat. Halusin niistä eroon. Laittamisesta nyt kulunut 5 kk ja parhaillaan on " menkat" jos niitä nyt voi niiksi kutsua. Vuotoa on nimittäin TODELLA niukasti, pikkuh. suojalla pärjään, kun ennen ei riittänyt mitkään Liberot ja yöt ihan kauheita.

Ainoa mistä olen itselleni vihainen, että miksi en laittanut aikaisemmin???? Olisin säästynyt monelta vuodolta ja hukkaan heitetyiltä päiviltä.

Vierailija
39/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhtään ei sattunut, ehkä vähän nipisti. mielestäni papan otto sattuu enemmän. onneksi en uskonut kauhutarinoita

t . ap

Vierailija
40/42 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ikään kuin jännitti että miten paljon vielä sattuu :) Unohti hengittää ja stten piti maata hetki haukkomassa happea... kipua voisi kuvailla päivän kuukautiskipuja parissa minuutissa. Ei se nyt niiiiin kamalaa ollut. Gyne laittoi.