onko jonkun muun mielestä liikaa jos vie lapsen hoitoon lähes joka viikonloppu?
itse olen ehdottomasti sitä mieltä että jos 2,5vuotias joka viikonloppu viedään mummolaan niin jossain on iso vika, sekä mummossa että vanhemmissa. Eikö? Miksi pieni lapsi saisi viettää viikonloppua kotona ja nauttia siitä. Tuttavani tekee näin, ja itse melkein kehuu kuinka hyvin heillä menee kun pääsee aina ulos tansseihin ym, eikä ymmärrä ollenkaan minun kantani. Hänen poika on ollut kesän jälkeen ehkä 3 viikonloppua kotona enkä tajua, en...ja heti jos mies menossa niin tämä tuttu ei voi jäädä kotiin lapsen kanssa vaan silloin pitää hänenkin päästä...säälittää sitä lasta. Mun kuopus joka 3v on ollut 8 yötä poissa kotoa jos lasken oikein ja syksyllä tuli melkein huonoa olla kun oli vain 2 viikkoa väliä ed kerrasta.
Kommentit (4)
- eli paljon enemmän kuin keskivertoperhe.
Jos vanhemmat on kotona eikä käy ihmisten ilmoilla muulloin kuin viikonloppuna? Eihän sitä voi arkena muita tavata kun ovat duuneissaan.
No, ehkä on vähän liikaa.
Mulla itsellä tällä hetkellä niin, että 1,5vee on mummon kanssa kahtena päivänä viikossa 5-7h kerrallaan pääsiäiseen asti. Musta tuo tuntuu tosi paljolta ja odotan innolla, että olisi jo pääsiäinen ja koulun tenttisuma ohi ja saisin taas olla enemmän lapsen kanssa.
Mummo taas on tilanteeseen tyytyväinen ja varmaan elättelee toiveita, että systeemi jatkuisi pääsiäisen jälkeenkin...
kyllä lapsi tarvitsee vapaa-aikaa omilta vanhemmiltaan. Meillä tehtiin 2 kk isoa remonttia, kun esikoinen oli tuon ikäinen ja olin viimeisilläni raskaana, ja se oli raskasta sekä vanhemmille että lapselle, kun lapsi oli paljon mummolassa. Ikävän kyllä huomasi. Mummohan mielellään piti, mutta kyllä lapsi ikävöi, vaikka joka ilta kävimme hänen luonaan, mutta siinä remonttipölyn keskellä ja ilman vesiä ja ruuanlaittovälineitä ei voinut lapsen kanssa asua.
Itsekin olen ollut lapsena paljon mummolassa vanhempien vuorotyön takia, mutta vanhemmat pyrki aina vapaa-päivät olemaan minun kanssani ja voi että lapsen olo oli silloin autuas, kun sai kontata äidin ja isän väliin vapaapäivänä koisimaan ja pääsi iskän kanssa päiväkävelylle.
Koti on aina koti, jos olosuhteet on muuten kunnossa.
jos äiti on lapsen kanssa viikot kotona ja vie hoitoon viikonlopuksi niin enemmänhän se lapsi saa äidin kanssa olla kuin jonkun ura-naisen lapsi joka on hoidossa arkipäivisin kahdeksasta kuuteen??