Ihmiset, jotka eivät palauta astioita ruokapaikoissa, vaikka on selvästi merkitty astioidenpalautuspiste
Kaikki jätetään pöytään levälleen ja "kyllä siivoojat siivoo" (ihan omin korvin kuultua naapuripöydästä). Miksi toimitaan noin? Mikä on ettei voi viedä niitä astioita sinne palautukseen niin kuin kaikki muutkin? Ymmärrän liikuntarajoitteiset ja rollaattorivanhukset kyllä, mutta te muut, mikä on tekosyynne?
Kommentit (180)
Ketjun perusteella huomaa, että palvelun vastaanottaminen on vaikeaa suomalaisille. Kaikki pitää tehdä itse, ettei vaan olla vaivaksi. Melkein pyydellään anteeksi, että tullaan kahvilaan häiritsemään työntekijöitä.
Seuraavaksi asiakas käy tiskaamassa itselleen astian ennen kuin saa ruokaa. Jotkut mestat on sellaisia lääviä kun asiakaspalvelussa ei ole tarpeeksi ihmisiä töissä että varmasti saa ruokamyrkytyksen ja vaatteensa manjoneesin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksava asiakas. En ole töissä ruokapaikassa. Jotain tolkkua.
Jos käyt julkisessa vessassa, jätätkö huuhtelematta, kun ethän sinä sen kiinteistön siivooja ole?
En vain jätä huuhtelematta vaan myös pyyhkimättä. Ei kuulu sellainen yleisen vessan käyttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyt julkisessa vessassa, jätätkö huuhtelematta, kun ethän sinä sen kiinteistön siivooja ole?
En vain jätä huuhtelematta vaan myös pyyhkimättä. Ei kuulu sellainen yleisen vessan käyttäjille.
Logiikasta tuli kieltämättä mieleen eräs tubettaja Lempäälästä. Ei olla ruoanlaittajia, vaan syöjiä. Ei olla kuntopyörän kasaajia, vaan käyttäjiä. Ei olla työntekijöitä, vaan harrastajia jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessan vetäminen ei ole siivoamiseen verrattava toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole astioiden palauttaminenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan. Olisi samanarvoinen siinä tapauksessa, että jokaisessa pöydässä olisi palautuspiste valmiina, niin kuin vessanpöntössä on, ja yhdellä kädenliikkeellä voisi "vetää" astiansa pois.
Jos sotken poikkeavasti esim. kaadan kahvin tms. pyyhin sen pois. Astioiden kuskaaminen ja pöytien pyyhintä kuuluu henkilökunnalle. Jos sotken poikkeavasti esim. kaadan kahvin, tms, pyyhin sen pois
Tämän vuoksi suomalaisia on työttömänä. Ei haluta maksaa palvelusta.
Suomalainen ravintoloitsija on niin häikäilemättömän ahne, että laittaa asiakkaansa tekemään työntekijöidensä työt jotta voi kenkiä ne pihalle tai olla palkkaamatta kokonaan.
Jos palautat astiat itse, tuet juuri tuollaista ahneen ja itsekkään yrittäjän asennetta. Mitä seuraavaksi, pitääkö ruokakin kohta kokata itse? Käydä asioilla tukussa yrittäjän puolesta? Pyyhkiä pöydät ja mopata lattiat?
Ei kiitos, jätän astiat pöytään. Astioiden poisvienti itse on yhtä mätä konsepti kuin tipin jättäminen, molemmilla tekee ison karhunpalveluksen palvelualalle.
Jos haluatte parantaa Suomen työllisyyttä, niin jättäkää aina palauttamatta! Ravintola-alalle palkataan enemmän työntekijöitä. Toki näkyy hieman laskussa, mutta ei paljon. Jotkut valittaa kun koneet ja AI-korvaa työntekijöitä ja samaan aikaan samat henkilöt siivoaa ja putsaa ravintolassa oman pöytänsä!
Kyllä huomaa kommenteista mitä k-päitä ihmiset on! Joo, ymmärrän kyllä että on nykyään kallista käydä kahviloissa ja abc-asemilla syömässä, mutta oikeuttaako se kusipäisyyteen? Ei. Ihan itse sinne menit ja maksoit. Jos ei miellyttänyt, niin älä tule toiste. Teet kaikille palveluksen pysymällä pois. Problem solved.
Ja luuleeko kukaan oikeasti, että "protestoimalla" jättämällä astiat pöytään, työllisyys muka paranisi? Hahaha, pikkusen kujalla porukka
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen ravintoloitsija on niin häikäilemättömän ahne, että laittaa asiakkaansa tekemään työntekijöidensä työt jotta voi kenkiä ne pihalle tai olla palkkaamatta kokonaan.
Jos palautat astiat itse, tuet juuri tuollaista ahneen ja itsekkään yrittäjän asennetta. Mitä seuraavaksi, pitääkö ruokakin kohta kokata itse? Käydä asioilla tukussa yrittäjän puolesta? Pyyhkiä pöydät ja mopata lattiat?
Ei kiitos, jätän astiat pöytään. Astioiden poisvienti itse on yhtä mätä konsepti kuin tipin jättäminen, molemmilla tekee ison karhunpalveluksen palvelualalle.
Simpletoneille tulee yhä yllätyksenä että yrityksen pitää jäädä plussalle että:
1) jatkaa olemassaoloaan
2) voi maksaa palkkaa työntekijöilleen
Suomessa kaikki on kallista. Haluaisin nähdä kun sinä perustat kahvilan ja myyt kahvia hintaa 1€/kuppi samalla kun maksat kiinteistövuokraa, vesimaksuja, sähköt, palkkaa kolmelle työntekijälle yms.
Vierailija kirjoitti:
Ja luuleeko kukaan oikeasti, että "protestoimalla" jättämällä astiat pöytään, työllisyys muka paranisi? Hahaha, pikkusen kujalla porukka
Joo, joku varmasti palkkaa uuden työntekijän siksi, että viikossa kymmenen laiskaa oman navan haistelijaa jättää astiat pöytään :D
Heti palautan kun palautuspisteen vieressä on käsien pesu mahdollisuus.
Oletan, että siivous kuuluu ruoan hintaan.
Palautan aina astiat tuollaisessa paikassa. Minusta olisi moukkamaista jättää ne pöytään. Ei se työntekijän vika ole, jos firma ei palkkaa tarpeeksi työntekijöitä tai tekee huonoja päätöksiä, kuten se, että odottaa asiakkaan palauttavan astiat itse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain jätä menemättä kahvilaan/ruokapaikkaa jossa astiat pitäisi palauttaa?
Mene paikkaan jossa niitä ei tarvitse viedä.
Täällä missä asun, kaikissa ulkomaalaisten pitämissä ruokapaikoissa he siivoavat astiat pöydistä ja pyyhkivät pöydät ja ne on nopeasti valmiit seuraaville.
Salaisuus on toki perheyritykset ja matalat palkat.
Mutta asiakkaalle se nyt vaan on mukavampaa että ei tarvitse viedä astioita kuin koulussa olisi.